BZP: „Przebudowa ujęcia wody „Jeziorko” na potoku Kamieńczyk w Międzylesiu” w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja ujęć wody w Długopolu Górnym, Goworowie i Międzylesiu”
06.06.2025
2025/BZP 00264326/01
URZĄD MIASTA I GMINY W MIĘDZYLESIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa ujęcia wody „Jeziorko” na potoku Kamieńczyk w Międzylesiu”
w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja ujęć wody w Długopolu Górnym, Goworowie i Międzylesiu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD MIASTA I GMINY W MIĘDZYLESIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000530620
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 1
1.5.2.) Miejscowość: Międzylesie
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-530
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miedzylesie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzylesie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa ujęcia wody „Jeziorko” na potoku Kamieńczyk w Międzylesiu”
w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja ujęć wody w Długopolu Górnym, Goworowie i Międzylesiu”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9e154d6-a9a5-47d4-adf4-b33c9d7d9b5c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00264326
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00040343/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja ujęć wody w Długopolu Górnym, Goworowie i Międzylesiu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/miedzylesie3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/miedzylesie
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: komunikacji oraz wyjaśnienia
do SWZ zostały zapisane w rozdziale XII i XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy
Międzylesie z siedzibą w Międzylesiu, Plac Wolności 1
2. W sprawach związanych z ochroną Państwa danych osobowych proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za
pomocą adresu e-mail: iod@efigo.pl.
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek
prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym– w oparciu o
przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej uPzp – tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710) oraz aktów wykonawczych do
uPzp.
4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 uPzp.
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
W przypadku projektów dofinansowanych z budżetu Unii Europejskiej – okres przetwarzania wynikał będzie z zasad określonych w
Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków.
6. Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z uPzp.
7. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą podlegały profilowaniu, stosowanie do
art. 22 RODO.
8. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Gminy Międzylesie oraz Open Nexus Sp. z o.o. z siedzibą
w Poznaniu, ul. Bolesława Krzywoustego 3.
9. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych jesteście Państwo uprawnieni do:
1) dostępu do swoich danych osobowych – na podstawie art. 15 RODO,
2) sprostowania lub uzupełnienia swoich danych osobowych – na podstawie art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z prawa do
sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
3) żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18
ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na
ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych
osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych
osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO.
10. Nie przysługuje Państwu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 2) prawo do przenoszenia danych
osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
11. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Państwu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO
względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które
Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z
wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ITiG.271.11.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ujęcia wody w Międzylesiu tzw. Jeziorko, zlokalizowanego na terenie działki nr
614, obręb 0001 Międzylesie. Istniejące ujęcie wody zlokalizowane jest w na potoku Kamieńczyk w km 3+750.
2. Przebudowa dotyczy przebudowy kilku elementów ujęcia w szczególności przebudowa murków oporowych, wylotów
zbiornika wody, elementów osadnika, piaskownika, komory filtra oraz ogrodzenia.
3. Odbudowie - odtworzeniu będzie podlegać koryto potoku biegnące wzdłuż komór ujęcia.
4. Działania wody, zjawiska atmosferyczne, osuwanie się gruntu spowodowały całkowite zamulenie starego koryta potoku
oraz częściową destrukcję istniejących urządzeń. Zachodzi konieczność przebudowy kilku elementów ujęcia wody,
ogrodzenia oraz odbudowy (odtworzenia) koryta potoku.
5. W ramach tego zadania należy wykonać:
a) Przebudowę wlotu do pierwszej komory ujęcia – piaskownika - przez odbudowę murku wlotowego oraz montaż rury
wlotowej Ø 250 mm z zasuwą typu WAG DN250.
b) Wykonanie wylotu DN150 z zasuwą z komory piaskownika oraz wylotu DN150 z komory osadnika; (celem wprowadzanie
ścieków popłucznych z płukania komór filtracyjnych ujęcia wody wylotami Ø 150 mm do potoku).
c) Odbudowę (odtworzenie poprzedniego przebiegu) koryta potoku przez zabudowę prawego brzegu na długości 15 m
murem betonowym o szerokości 0,3 m i wysokości czynnej 0,3 do 0,7 m.
d) Odbudowę bystrotoku okładziną kamienną w dnie ułożoną na sucho z kamienia łamanego licowanego o grubości 0,5 m ;
długość bystrotoku 3,0 m; szerokość 1,0 m
e) Przebudowę odcinka wodociągu PE110 odprowadzającego wodę z ujęcia do sieci miejskiej na długości ok. 33 m.
f) Wymianę włazów oraz zwieńczenia dwóch studni wodociągowych.
g) Przebudowę – miejscowe przemurowania murków otaczających komory ujęcia w zakresie wzmocnienia konstrukcji i
likwidacji ubytków, wygładzenia powierzchni betonowych dna i ścian komór ujęcia,
h) Przebudowę (wymianę) istniejących zasuw, zastawek na ujęciu, na rurociągu odpływowym do sieci.
i) Przebudowę ogrodzenia z siatki stalowej powlekanej na słupkach o długości 84 + 16 m.
6. Przebudowa ujęcia wody ma za zadanie poprawić warunki eksploatacji urządzeń, przede wszystkim przez przebudowę
uszkodzonych elementów piaskownika, osadnika wraz z odpowiednim osprzętem i armaturą.
7. Przewiduje się wykonać prace związane z ustabilizowaniem przepływu przez komory ujęciowe poprzez odtworzenie
umocnionego koryta potoku i tym samym pozostawienie nadmiaru przepływu w korycie potoku a pobór wody na ujęcie tylko
w ilościach ujmowanych do sieci. Aktualnie przez naniesienie materiału ziemnego i kamieni koryto potoku straciło swój
kształt i większość wody przy dużych przepływach wpływa do komór piaskownika i osadnika i zamula je niesionymi osadami
itp. Przebudowa pozwoli na właściwą eksploatację ujęcia i likwidację odprowadzania zanieczyszczonych wód powstających
podczas płukania filtrów wody i niewprowadzania ich do sieci wodociągowej. Popłuczyny będą odprowadzane przez budowę
(montaż) dwóch wylotów Ø 160 mm umiejscowionych w lewej ścianie ujęcia przylegającej do odbiornika, potoku
Kamieńczyk. Wykonany zostanie żelbetowy mur przyporowy, który zabezpieczy prawy brzeg potoku oraz konstrukcję ujęcia.
8. Przed przystąpieniem do przebudowy elementów ujęcia wody należy wykonać prace przygotowawcze w zakresie
oczyszczenia terenu z naniesionych gałęzi, kamieni; wyrównać teren, oczyścić koryto potoku oraz urządzenia ujęcia z
naniesionego mułu, liści itp.
9. W czasie robót należy prowadzić kontrolną niwelację ułożenia rur, spadków dna komór ujęcia w kierunku spustów oraz
elementów uzbrojenia.
10. Materiały użyte do budowy sieci muszą posiadać odpowiednie deklaracje właściwości użytkowych oraz atesty
higieniczne.
11. Beton do odbudowy murków potoku klasy min. C30/37 (B45), o wodoszczelności W8, mrozoodporności F100. Opis
rozwiązań konstrukcyjnych muru itp. zostały zawarte w Projekcie technicznym.
12. Materiały użyte do budowy sieci muszą posiadać odpowiednie deklaracje właściwości użytkowych oraz atesty
higieniczne.
13. Szczegółowe prace budowlane zostały przedstawione w załącznikach do SWZ:
a) Załącznik nr 8 – Projekt budowlany
b) Załącznik nr 9 - STWiORB
c) Załącznik nr 12 - Przedmiar
14. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym do określenia ceny wykonania zamówienia i powinien być zweryfikowany
pod względem zgodności ze stanem faktycznym przez Wykonawcę podczas wizji w terenie. Zamawiający nie ponosi
odpowiedzialności za zaniechanie tych czynności przez Wykonawcę, a w konsekwencji nieoszacowanie wartości pełnego
zakresu robót, nie będzie w przyszłości skutkować ze strony Wykonawcy żądaniami robót dodatkowych
15. Wszystkie wyszczególnione w przedmiarach, opisach, specyfikacjach technicznych, itp. nazwy własne urządzeń,
materiałów są podane do określenia standardu oraz właściwości technicznych
i należy je traktować pomocniczo w procesie przygotowania oferty. Należy przyjąć, że we wszystkich takich przypadkach
wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zastosowane przez Wykonawcę urządzenia, materiały do
realizacji przedmiotu zamówienia nie mogą jednak posiadać parametrów technicznych i właściwości gorszych niż
wyszczególnione w dokumentach przetargowych.
16. W przypadku natrafienia w czasie robót na nie ujęte dokumentacją lub inwentaryzacją projektową urządzenia
podziemne, należy przerwać roboty, zabezpieczyć wykop i powiadomić zamawiającego i odpowiednie jednostki.
17. Odbioru wykonania przedmiotu zamówienia dokona komisja powołana przez Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie.
Protokół odbioru końcowego będzie uzupełniony kompletem dokumentacji przewidzianej zakresem wykonania przedmiotu
zamówienia.
18. Zakupione i wbudowane materiały muszą odpowiadać Polskim Normom, wymogom, które określa art. 10 Ustawy Prawo
Budowlane z dnia 07.07.1994 r., art. 5 ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych.
19. Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów powstałych w wyniku prac budowlanych.
WIZJA LOKALNA
1. Zamawiający na podstawie art. 132 ust. 2 ustawy Pzp wymaga odbycia przez Wykonawcę, przed złożeniem oferty,
obowiązkowej wizji lokalnej miejsca, w którym będą realizowane roboty budowlane.
2. W celu umówienia wizji lokalnej należy kontaktować się z kierownikiem Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
w Międzylesiu Panem Romanem Nowakiem, tel. 605-424-969, 74 8 126 470, e-mail: zgkim2@wp.pl w godz. 9.00 – 15.00
3. Potwierdzeniem dokonania wizji lokalnej będzie Oświadczenie podpisane przez osoby reprezentujące Wykonawcę oraz
Zamawiającego. Osoba reprezentująca Wykonawcę musi być upełnomocniona do tej czynności w oparciu o dokumenty
rejestrowe lub pełnomocnictwo przedłożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Wzór
Oświadczenia o przeprowadzeniu wizji lokalnej stanowi Załącznik nr 11 do SWZ. Oświadczenie będzie sporządzone w 2
jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla Wykonawcy i Zamawiającego i dołączone do oferty.
4. Koszty Wykonawcy, związane z udziałem w wizji lokalnej poniesie Wykonawca.
5. Zgodnie z art. 226 ust.1 pkt 18 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona
bez odbycia wizji lokalnej.
PODWYKONAWSTWO
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w
ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na
tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45252120-5 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody
45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków
dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na
podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –
Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny
spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w
tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
d) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
należycie wykonał, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę, która polegała na remoncie, odbudowie lub przebudowie
ujęcia wody, wraz z podaniem rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota została wykonana, z
załączeniem dowodów określających czy ta robota budowlana została wykonana należycie, w szczególności informacji o
tym czy robota została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona, przy czym dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robota budowlana była
wykonana.
dysponuje co najmniej 1 osobą (dostępną na etapie realizacji zamówienia), posiadającą uprawnienia do kierowania
robotami budowlanymi, które zgodnie z przepisami pozwolą na zrealizowanie przedmiotowego zadania, wykonawca
przedłoży kopie uprawnień zawodowych i dokument potwierdzający przynależność do izby inżynierów budownictwa. Osoba
ta powinna posiadać uprawnienia w zakresie instalacji sanitarnych lub pokrewne wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów;
2. Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie
od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
3. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach. Z
treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Do oferty każdy
Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz
braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą
stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 125 ust
1 ustawy pzp).
2) Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 składają odrębnie:
a) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
b) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału
w postępowaniu.
3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia
oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych
podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 SWZ wraz ze zobowiązaniem tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia lub inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca
realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie musi być wystawione przez podmiot udostępniający dane zasoby (rozdział X ust 3 SWZ).
4) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa
pełnomocnik Wykonawcy – pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.
U. Nr 16, poz.93 ze zm.) winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
1) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych: czyli w stosunku do którego otwarto
likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność
gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w
przepisach miejsca wszczęcia tej procedury; sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
2) Kosztorys ofertowy.
a. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369) z innym Wykonawcą, który
złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej
grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ;
b. Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 1 pkt. 1) SWZ,
w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz 109 ust.
1 pkt. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Do
oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Informacje zawarte w
oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w
postępowaniu (art. 125 ust 1 ustawy pzp).
2) Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 składają odrębnie:
a) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
b) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału
w postępowaniu.
3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia
oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych
podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 SWZ wraz ze zobowiązaniem tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia lub inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca
realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie musi być wystawione przez podmiot udostępniający dane zasoby (rozdział X ust 3 SWZ).
4) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa
pełnomocnik Wykonawcy – pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.
U. Nr 16, poz.93 ze zm.) winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, przygotowany
wg wzoru - załącznika nr 3 do SWZ.
2) Dowody określające czy roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wykonane należycie, w szczególności zawierające
informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były
wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów
– inne odpowiednie dokumenty.
3) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wraz z kopiami uprawnień
zawodowych i dokument potwierdzający przynależność do izby inżynierów budownictwa, przygotowany wg wzoru - załącznika nr 4
do SWZ.
4) Oświadczenie o wizji lokalnej – załącznik nr 11 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
Rozdziale IX ust. 1 pkt. 1) SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia
oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w ofercie (formularzu ofertowym), które roboty
budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.