BZP: Wykonanie robót budowlanych dotyczących obszaru związanego z SOR, w tym podjazdu i chodnika, żelbetowej konstrukcji nośnej oraz wiaty, w ramach realizacji zadania pn. „Podniesienie jakości (....)"
06.06.2025
2025/BZP 00265344/01
Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II w Bełchatowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych dotyczących obszaru związanego z SOR, w tym podjazdu i chodnika, żelbetowej konstrukcji nośnej oraz wiaty, w ramach realizacji zadania pn. „Podniesienie jakości (....)"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II w Bełchatowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000306503
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Czapliniecka 123
1.5.2.) Miejscowość: Bełchatów
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: z.publiczne@szpital-belchatow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://szpital-belchatow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych dotyczących obszaru związanego z SOR, w tym podjazdu i chodnika, żelbetowej konstrukcji nośnej oraz wiaty, w ramach realizacji zadania pn. „Podniesienie jakości (....)"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc654d1c-9f9e-4c00-8f54-8ec573ef2696
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00265344
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00169606/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Wykonanie robót budowlanych dotyczących obszaru związanego z SOR, w tym podjazdu i chodnika, żelbetowej konstrukcji nośnej oraz wiaty, w ramach realizacji zadania pn. „Podniesienie jakości (...)"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://swb.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://swb.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zgodnie z Rozdziałem VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GZP.3800.39.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 4110501,08 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących obszaru związanego z SOR, w tym podjazdu i chodnika, żelbetowej konstrukcji nośnej oraz wiaty, w ramach realizacji zadania pn. „Podniesienie jakości i dostępności do usług zdrowotnych z zakresu ratownictwa medycznego – modernizacja i doposażenie szpitalnego oddziału ratunkowego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Bełchatowie”.
2. Kod i nazwa według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
Kod główny:
45000000-7 Roboty budowlane
Kody dodatkowe:
45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45223000-6 Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
Pozostałe dodatkowe kody CPV określają dokumenty zamówienia tj. kosztorysy/przedmiary dokumentacji projektowej oraz Program Funkcjonalno-Użytkowy (dalej „PFU”), stanowiące Załącznik nr 2a do SWZ.
3. Opis, wielkość i zakres przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących obszaru związanego z SOR, w tym podjazdu i chodnika, żelbetowej konstrukcji nośnej oraz wiaty, w ramach realizacji zadania pn. „Podniesienie jakości i dostępności do usług zdrowotnych z zakresu ratownictwa medycznego – modernizacja i doposażenie szpitalnego oddziału ratunkowego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Bełchatowie”, w ramach dotacji z budżetu państwa.
2) Zamówienie obejmuje realizację następującego zakresu zadań:
a. naprawa podjazdu i chodnika prowadzących do SOR,
b. naprawa żelbetowej konstrukcji nośnej (podjazd do SOR),
c. modernizacja wiaty SOR.
3) Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II w Bełchatowie jako wielospecjalistyczna placówka medyczna posiada w swej strukturze Szpitalny Oddział Ratunkowy. Oddział ten realizuje zadania związane z udzielaniem świadczeń medycznych osobom trafiającym do Szpitala często w wyniku nagłych wypadków oraz znajdujących się w stanach bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia.
W takich sytuacjach szczególne znaczenie ma fakt, aby pomoc medyczna mogła być udzielona w jak najszybszym czasie. Dlatego tak istotnym jest by towarzysząca infrastruktura techniczna tego obszaru była elementem ułatwiającym udzielanie szybkiej pomocy. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest naprawa i modernizacja dróg dojazdowych, chodników, podjazdu, żelbetowej konstrukcji nośnej, wiaty, oświetlenia itp. elementów tworzących jedną wspólną całość. Wieloletni okres eksploatacji, wpływ warunków atmosferycznych, zużycie i postępująca korozja materiałów oraz inne niesprzyjające okoliczności doprowadziły do sytuacji, w których
dalsza eksploatacja tej części Szpitala staje się coraz trudniejsza i zagrażająca bezpieczeństwu
osób z niej korzystających. Niestety może to również mieć wpływ na szybkość i sprawność udzielanej pomocy medycznej w tym ważnym obszarze jednostki medycznej. Aby zapewnić personelowi medycznemu SOR optymalne warunki pracy, a wszystkim przybywającym do Szpitala po pomoc bezpieczne i przyjazne środowisko infrastrukturalne należy wykonać gruntowną i kompleksową modernizację poprawiającą również walory estetyczne tego obszaru.
4) Szczegółowe zakresy poszczególnych zadań w oparciu, o który Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedsięwzięcie opisane zostały w załączonych do SWZ opracowaniach i dokumentacjach w tym między innymi:
a. projektach architektoniczno - budowlanych,
b. projektach budowlanych,
c. projektach wykonawczych,
d. projektach technicznych - branża konstrukcyjna,
e. kosztorysach
f. innych opracowaniach załączonych do postępowania,
g. innych wymogach opisanych przez Zamawiającego w SWZ.
5) Zamówienie (poszczególne zadania) określa w szczególności dokumentacja projektowa, PFU (program funkcjonalno-użytkowy), kosztorysy, przedmiary oraz dokumentacja fotograficzna stanowiące Załącznik nr 2a do SWZ. Wykonawca w związku z realizacją zamówienia uwzględnia również ekspertyzę ppoż. oraz postanowienia Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, które stanowią Załącznik nr 2b do SWZ.
6) Zamawiający na etapie wykonywania audytu udostępniał wykonawcy audytu materiały archiwalne (fragmenty archiwalnej dokumentacji projektowej) znajdujące się w zasobach Szpitala. Z uwagi na stan techniczny i niekompletność posiadanej dokumentacji nie istnieje możliwość załączenia jej w wersji elektronicznej do niniejszego postępowania. Jeżeli wykonawca zadania zgłosi chęć zapoznania się z zasobami archiwalnymi, zamawiający udostępni w swojej siedzibie do wglądu posiadaną dokumentację. Chęć zapoznania się z tymi materiałami wykonawca powinien zgłosić zamawiającemu na etapie ogłoszonego postępowania przetargowego ustalając z Kierownikiem Działu Techniczno-Eksploatacyjnego (tel. 502-287-732) dogodny dla stron termin wglądu w zasoby archiwalne. Powyższe wykonawca może uzyskać na przykład w trakcie obowiązkowej wizji lokalnej. Zamawiający zwraca jednak uwagę, że materiały te mogą być jedynie pomocne i nie mogą stanowić podstawy do wykonania opracowań/robót docelowych. Ponadto w celu udostępnienia zainteresowanym wykonawcom wszystkich informacji/dokumentów jakie zamawiający przekazał podmiotowi realizującemu zamówienie na usługi wykonania dokumentacji projektowej oraz Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla potrzeb wykonania robót budowlanych przewidzianych w ramach inwestycji pn. „Podniesienie jakości i dostępności do usług zdrowotnych z zakresu ratownictwa medycznego – modernizacja i doposażenie szpitalnego oddziału ratunkowego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Bełchatowie", zamawiający udostępnia wraz ze specyfikacją przetargową następujące załączniki:
a. Audyt (w wersji elektronicznej PDF) dla zadania „Naprawa konstrukcji nośnej (podjazd do SOR)” wraz z raportem z przeglądu obiektu,
b. Dokumentacja fotograficzna, które stanowią Załącznik nr 2c do SWZ.
7) Pozostałe wymagania dotyczące realizacji zamówienia oraz zasad współpracy między zamawiającym a wykonawcą określają projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiące Załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp:
1) w zakresie nie większym niż 25% wartości zamówienia podstawowego tj. do kwoty: 822 100,22 zł netto;
2) na podobnych warunkach na jakich zostało udzielone zamówienie podstawowe, z zastrzeżeniem kryteriów właściwych dla procesu negocjacji, w szczególności poprzez zlecenie wykonania dodatkowych prac/usług polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, które były realizowane przez wykonawcę zamówienia podstawowego w związku z wykonaniem robót budowlanych dotyczących obszaru związanego z SOR, w tym podjazdu i chodnika, żelbetowej konstrukcji nośnej oraz wiaty.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Warunki zostaną uznane za spełnione jeżeli wykonawca wykaże, że:
a. wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia na wykonanie robót budowlanych, każde z nich:
- zrealizowane na podstawie dokumentacji projektowej lub programu funkcjonalno- użytkowego,
- polegające na budowie, przebudowie, odbudowie, modernizacji lub remoncie,
- dotyczące podjazdu, chodnika, wiaty, drogi, wiaduktu lub mostu,
- o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN;
na podstawie dokumentu, o którym mowa w Rozdziale XXII pkt 2 ppkt 4 lit. a SWZ;
Uwaga! Jeżeli wartość zostanie podana w walutach innych niż PLN, zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podany przez NBP na dzień publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
b. dysponuje co najmniej jedną osobą uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi w zakresie robót drogowych (uprawnienia do projektowania lub kierowania robotami drogowymi);
na podstawie dokumentu, o którym mowa w Rozdziale XXII pkt 2 ppkt 4 lit. b SWZ;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych jakich żąda zamawiający na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji:
a. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego
nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6a do SWZ.
Uwaga! Okresy wyrażone w latach lub miesiącach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 2 ppkt 4 lit. „a” dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6b do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Druk OFERTA - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ;2) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez zamawiającego - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4.1/4.2 i 5.1/5.2 do SWZ;
3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania (jeżeli wykonawca nie wskazał w ofercie danych umożliwiających zamawiającemu dostęp do tych dokumentów w celu ich uzyskania za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych);
4) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy (jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru);
5) Inne dokumenty i/lub oświadczenia (jeżeli obowiązek załączenia ich do oferty - złożenia wraz z ofertą - wynika z postanowień niniejszej SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zgodnie z §8 wzoru umowy według załacznika nr 3 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy