BZP: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa docelowej siedziby Placówki Terenowej KRUS w Opolu Lubelskim”
06.06.2025
2025/BZP 00265388/01
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Lublinie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa docelowej siedziby Placówki Terenowej KRUS w Opolu Lubelskim”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Lublinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012513262
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Droga Męczenników Majdanka 12
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-325
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 81 759-34-10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lublin@krus.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/krus
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ubezpieczenia rolnicze
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa docelowej siedziby Placówki Terenowej KRUS w Opolu Lubelskim”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c91d0b3b-c6b6-4177-aa2f-cd29f4aa1f68
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00265388
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00116060/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa docelowej siedziby Placówki Terenowej KRUS w Opolu Lubelskim”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zamowienia.krus.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: System jest dostępny pod adresem https://e-zamowienia.krus.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, a w szczególności składanie pytań, ofert, odpowiedzi na pytania,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, wezwań lub zawiadomień, obywa się za pomocą środków
komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przy użyciu
Systemu do elektronicznej komunikacji i składania ofert.
2. System jest dostępny pod adresem https://e-zamowienia.krus.gov.pl.
3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w
terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu do Systemu.
4. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://e-zamowienia.krus.gov.pl lub
https://oneplace.marketplanet.pl.
5. Instrukcja korzystania z Systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem w zakładce „Baza Wiedzy”. Zamawiający
informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Systemu, Wykonawca winien
skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego: tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach
9.00-17.00), e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
6. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za
pośrednictwem Systemu:
- przed przystąpieniem do postępowania – przez kafelek „Zadaj pytanie”;
- po przystąpieniu do postępowania – przez kafelek „Wiadomości”.
7. Oferta musi zostać złożona w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci
elektronicznej, opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Złożenie oferty wymaga od Wykonawcy zarejestrowania się
i zalogowania w Systemie, zgodnie z kolejnością wskazaną w Instrukcji, o której mowa w pkt 5
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dla uczestników postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zawarta jest w dokumentach zamówienia (SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 0800-OP.261.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 5049795,59 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa docelowej siedziby Placówki Terenowej KRUS w Opolu Lubelskim”:
a) teren przeznaczony pod zadanie inwestycyjne położony jest w Opolu Lubelskim przy ul. Kolejowej na działce o nr ewidencyjnym 143/2. Działka w kształcie nieregularnego prostokąta o wymiarach maksymalnych około 36,7x36,98m i powierzchni ok 0,1300 ha;
b) działka przeznaczona pod budowę Placówki Terenowej położona jest w obrębie układu urbanistycznego miasta Opole Lubelskie, wpisanego do rejestru zabytków woj. lubelskiego pod nr A/640;
c) właścicielem nieruchomości, o której mowa wyżej jest Skarb Państwa. Na nieruchomości został ustanowiony trwały zarząd na rzecz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
d) teren przeznaczony pod budowę Placówki Terenowej jest położony w granicach ostoi siedliskowej sieci Natura 2000 Opole Lubelskie.
2. Przedmiot zamówienia winien być wykonany z materiałów trwałych zachowujących wysoką odporność na eksploatację i zniszczenia z zachowaniem kryterium estetycznego i ekonomicznego w standardzie jakości odpowiadającemu spełnieniu wymogów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1225, z późn. zm.), oraz potencjalnych użytkownikach miejsca.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie robót związanych z budową budynku administracyjno – biurowego na potrzeby siedziby Placówki Terenowej KRUS w Opolu Lubelskim z garażem jednostanowiskowym i miejscami parkingowymi, infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu. Przedmiot zamówienia obejmuje także dostawę i montaż wyposażenia w meble biurowe oraz regały przesuwne jak i pozostałego wyposażenia, o którym mowa w dokumentacji technicznej.
4. Planowane jest wybudowanie parterowego budynku bez podpiwniczenia w zabudowie wolnostojącej o wym. 29,74x20,70 m w kształcie nieregularnego prostokąta, który składa się z części frontowej równoległej do północnej granicy działki oraz korpusu składającego. Budynek przykryty dachami wielospadowymi o koncie nachylenia 20 °.
5. Budynek zaprojektowany został w technologii tradycyjnej, udoskonalonej: fundamenty bezpośrednie monolityczne, ściany murowane wzmocnione trzpieniami i słupami żelbetowymi, monolityczne podciągi żelbetowe, drewniana więźba dachowa w formie wiązarów kratowych i monolityczna, żelbetowa płyta stropodachu na środkowej części budynku.
6. Od strony północnej budynku będzie wybudowany parking naziemny na 10 miejsc parkingowych w tym jedno miejsce parkingowe, dla osób niepełnosprawnych i 1 miejsce parkingowe przeznaczone do ładowania samochodów elektrycznych obok miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz jedno miejsce parkingowe w garażu wbudowanym. Dojazd do projektowanego obiektu będzie się odbywał w oparciu o istniejący układ komunikacyjny dróg lokalnych poprzez projektowany zjazd z ulicy Kolejowej.
7. Na terenie wokół budynku zostaną wykonane tereny zielone z zielenią ozdobną. Cały teren działki będzie oświetlony oraz ogrodzony.
8. Zamawiający, realizując powyższe zadanie inwestycyjne, korzysta z usług Inwestora Zastępczego, który pełni rolę Inspektora nadzoru inwestorskiego. Jego głównym zadaniem jest kompleksowa kontrola przebiegu inwestycji oraz nadzorowanie zgodności realizacji budowy z projektem, obowiązującymi przepisami prawa, wiedzą techniczną oraz normami budowlanymi.
9. Wykonawca będzie ponosić odpowiedzialność za jakość zastosowanych do robót materiałów oraz zobowiąże się do przedstawienia na wezwanie Inwestora Zastępczego lub Zamawiającego odpowiednich dokumentów wymaganych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, stwierdzających jakość materiałów i wyrobów oraz atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności dopuszczające materiały do stosowania w obiektach użyteczności publicznej.
10. Wszystkie czynności i zastosowania użytych materiałów i elementów powinny być zgodne z zaleceniami Producentów, dokumentacją projektową oraz spełniać wszystkie normy i wymagania stosowane w budynkach użyteczności publicznej.
11. Inwestor Zastępczy w zakresie realizacji projektu będzie dokonywał kontroli jakości zastosowanych materiałów oraz decydował o dopuszczeniu do stosowania lub odrzuceniu materiałów, prefabrykatów i urządzeń przewidzianych do realizacji robót.
12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w Załączniku nr 1 do SWZ, w projektowanych postanowieniach umowy – Rozdział II SWZ oraz dokumentacji technicznej m.in. projektach: budowlanym, wykonawczych, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz innych dokumentach określających zakres i warunki realizacji inwestycji – Rozdział IV SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
39000000-2 - Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące
39130000-2 - Meble biurowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówieniu na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 800 000,00 zł.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełni ten warunek.
4) zdolności technicznej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5* lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną o podobnym charakterze co przedmiot zamówienia tzn. polegającą na budowie lub przebudowie w której zakres wchodziły co najmniej następujące prace:
- roboty związane z fundamentami (np. izolacja termiczna),
- roboty murowe,
- wykonanie ścianek działowych,
- wykonanie tynków wewnętrznych wraz z malowaniem,
- wykonanie posadzek wraz z okładzinami podłogowymi,
- wykonanie sufitów podwieszanych,
- wykonanie więźby dachowej wraz z pokryciem dachu,
- wykonanie elewacji wraz z termomodernizacja,
- roboty brukarskie,
- wykonanie instalacji elektrycznej i teletechnicznej, CO, wodno-kanalizacyjnych, wentylacji i klimatyzacji, sygnalizacji pożaru, budynku należącego do IX, XII, XIV lub XVI kategorii obiektów budowlanych (zgodnie z ustawą Prawo Budowlane) o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 300 m2 i o wartości zamówienia nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł brutto.
* okres ten liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Uwaga!
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, warunek zostanie spełniony wyłącznie jeżeli Wykonawcy wykażą, że co najmniej jeden z nich spełnia warunek udziału w postępowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach (doświadczeniu) tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do których te zdolności (doświadczenie) są wymagane. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca wykazał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie nie wykonał danego zakresu czynności.
Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca na wezwanie złoży wypełniony Załącznik nr 6 do SWZ- Wykaz robót budowlanych wykonanych lub wykonywanych wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie wskazanej w nim roboty budowlanej.
5) zdolności zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, w tym co najmniej:
a) jedną osobą na stanowisko Kierownika budowy – specjalista w zakresie robót konstrukcyjno –budowlanych posiadającą: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej zgodnie z wymogami Prawa budowlanego, w tym w szczególności rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 poz. 831) lub równoważne;
b) jedną osobą na stanowisko Kierownika robót – specjalista ds. sanitarnych posiadającą:
uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z wymogami Prawa budowlanego, w tym w szczególności rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 poz. 831) lub równoważne;
c) jedną osobą na stanowisko Kierownika robót – specjalista w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającą: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z wymogami Prawa budowlanego w tym w szczególności rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 poz. 831) lub równoważne;
d) jedną osobą na stanowisko Kierownika robót – specjalista w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, komputerowych, instalacji systemów alarmowych antywłamaniowych i p.poż. posiadającą: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, komputerowych, instalacji systemów alarmowych antywłamaniowych i p.poż. zgodnie z wymogami Prawa budowlanego w tym w szczególności rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 poz. 831) lub równoważne;
Zamawiający dopuszcza pełnienie przez jedną osobę funkcji kierownika robót
w branżach określonych powyżej jednocześnie, jeżeli wynika to z posiadanych przez tą osobę kwalifikacji zawodowych.
Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca na wezwanie złoży wypełniony Załącznik nr 7 do SWZ- Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następującego podmiotowego środka dowodowego, aktualnego na dzień jego złożenia - w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania: oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w podrozdziale XI w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w podrozdziale IX SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia - w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
a) w zakresie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 800 000,00 zł;
b) w zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa wyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
- dowodów określających, że wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień (numer oraz zakres uprawnień zapewniających prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, z podaniem daty i pełnej nazwy i pełnej podstawy prawnej ich wydania) i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 50000,00 zł przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp, w jednej lub kilku z następujących form:1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
2. Wadium w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: 68 1010 1339 0770 0213 9230 0000 z adnotacją „Wadium w postępowaniu na roboty budowlane znak sprawy: 0800-OP.261.4.2025.”
3. W przypadku wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja/ poręczenie musi:
1) obejmować cały okres związania ofertą;
2) być samoistna/e, nieodwołalna/e, bezwarunkowa/e i płatna/e na pierwsze żądanie;
3) zawierać wszystkie przypadki utraty wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;
4) z treści gwarancji/poręczenia powinno wynikać, że tylko Zamawiający (Beneficjent gwarancji) może zwolnić z zobowiązań wynikających z gwarancji/poręczenia w okresie jej obowiązywania;
5) podpisana/e przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta/Poręczyciela;
6) w przypadku oferty składanej wspólnie – wskazywać wszystkich wykonawców.
Zaleca się, aby w treści gwarancji / poręczenia został wskazany adres Gwaranta / Poręczyciela, na który składa się oświadczenie o zwolnieniu wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnikado reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia Umowy.
2. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również
złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, równocześnie oferty
indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z tych Wykonawców nie może
podlegać wykluczeniu z postępowania.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w Sekcji V pkt
5.5.) ogłoszenia , składa każdy z Wykonawców.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnikiem jest Wykonawca, który zaloguje się na swoim profilu Wykonawcy i składając ofertę w zakładce „Wykonawcy” doda pozostałych Wykonawców wpisując ich dane.
7. Pełnomocnik, o którym mowa powyżej, pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika Zamawiający uzna za wiążące dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawarte są w Projektowanych postanowieniach umowy - Rozdział II SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-24 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://e-zamowienia.krus.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-24 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Ofertę należy złożyć w języku polskim, sporządzoną pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej, (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Treść oferty musi być zgodna z warunkami zamówienia.2. Wykonawca składa ofertę według Formularza oferty, którego wzór zawiera Rozdział III SWZ.
3. Do oferty należy dołączyć:
1) oświadczenie/a, o którym/ch mowa w sekcji V pkt 5.5.) ogłoszenia;
2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy / każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zwane dalej „dokumentami potwierdzającymi umocowanie do reprezentowania”, jeżeli w imieniu Wykonawcy / każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia działa osoba, której umocowanie nie wynika z KRS, CEIDG lub innego właściwego rejestru;
3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy,
4) dokument wadium, jeżeli wadium zostało wniesione w innej formie niż pieniądz.
4. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 , art. 109 ust. 1 pkt 1 i pkt 4 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp, oraz art. 7 ust. 1 ustawy 13 kwietnia 2022 r., o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U z 2024 r. poz. 507 ze zm.).
5. Przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.