BZP: „Rozwój cyberbezpieczeństwa oraz uzupełnienie infrastruktury sprzętowej w Gminie Poniatowa”
06.06.2025
2025/BZP 00265424/01
Gmina Poniatowa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Rozwój cyberbezpieczeństwa oraz uzupełnienie infrastruktury sprzętowej w Gminie Poniatowa”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Poniatowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020144
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Młodzieżowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Poniatowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-320
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 820 48 36
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@um.poniatowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umponiatowa.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozwój cyberbezpieczeństwa oraz uzupełnienie infrastruktury sprzętowej w Gminie Poniatowa”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-93744241-a14c-400d-99f2-0a2c8e7ae329
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00265424
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00078516/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 „Rozwój cyberbezpieczeństwa oraz uzupełnienie infrastruktury sprzętowej w Gminie Poniatowa”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia jest finansowany ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, II Osi Priorytetowej Transformacja gospodarcza i cyfrowa regionu, Działania 2.1 Cyfrowe Lubelskie.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.um.poniatowa.pl/#/offer/804f02fe-2b07-4033-b83c-1e4132acbc093.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między
Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem bezpłatnej Platformy
Zamówień Publicznych ZETOPZP dostępnej pod adresem https://przetargi.um.poniatowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7. Wnioski, zawiadomienia oraz
informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP:
https://przetargi.um.poniatowa.pl.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
musi założyć konto na Platformie Zamówień publicznych ZETOPZP: https://przetargi.um.poniatowa.pl/#/authentication/register gdzie
zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta.
8. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w
przypadku posiadania konta w Platformie Zamówień Publicznych ZETOPZP, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w
Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://przetargi.um.poniatowa.pl/oraz uznaje go za wiążący.
a) Ogólne zasady korzystania z platformy: zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na
subdomenie https://przetargi.um.poniatowa.pl/#/authentication/login
b) Wykonawca aby przystąpić do postępowania musi założyć konto na
Platformieuhttps://przetargi.um.poniatowa.pl/#/authentication/register gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do
założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, otrzymuje
link aktywacyjny a następnie ustanawia hasło;
c) proces rejestracji Wykonawcy jest w pełni automatyczny, po zarejestrowaniu należy podać dane firmy, którą osoba zakładająca
konto reprezentuje;
d) po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem
Platformy i powiadomień mailowych.
e) instrukcja Użytkownika - korzystania z Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP znajduje się na Portalu, w zakładce „Idź do –
Pomoc” na stronie aplikacji.
9. Zamawiający, zgodnie z art. 67 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2024, poz. 1320)
określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przy
wykorzystaniu Platformy Zakupowej, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 10 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet
Explorer;
d) włączona obsługa JavaScript;
e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.;
f) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez
Wykonawcę.
10. Zamawiający, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020, poz. 2452) podaje następujące
informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i
odbioru danych:
a) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar,
.7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt,
.tiff, .xades, .sig, oraz innych formatach plików określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57 ze zm.), z wyjątkiem
formatów wykonywalnych (takich jak np. EXE, COM, DLL, BAT).
Ze względu na ograniczoną ilość znaków dalsza treść w rozd. IX SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Poniatowa;
2) w przypadku pytań dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Gmina
Poniatowa, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w
Urzędzie Miejskim w Poniatowej za pomocą adresu e-mail: a.szwed@pca.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat
od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania
obejmuje cały czas trwania umowy z uwzględnieniem obowiązków Zamawiającego wynikających z uregulowań systemu realizacji
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027, Priorytet
II Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, w szczególności z Umowy
o dofinansowanie, przepisów unijnych i krajowych, wytycznych, instrukcji;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: INP.271.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są jest dostawa sprzętu i oprogramowania informatycznego.
Zamówienie obejmuje:
1) Wyposażenie stanowisk pracowniczych - zakup zestawów komputerowych (20 szt.)
2) Wyposażenie serwerowni - zakup centralnego UPS (1 szt.)
3) Wyposażenie serwerowni - zakup UPS (2 szt.)
4) Wyposażenie serwerowni - zakup serwera z systemem operacyjnym (1 szt.)
5) Wyposażenie serwerowni - zakup UTM (1 szt.)
6) Wyposażenie serwerowni - zakup przełączników sieciowych (2 szt.)
7) Wyposażenie serwerowni - zakup systemu monitoringu warunków środowiskowych (1 szt.)
8) Wyposażenie serwerowni - zakup urządzenia NAS (1 szt.)
9) Wyposażenie serwerowni - zakup systemu kontroli dostępu do serwerowni (1 szt.)
10) Wyposażenie serwerowni - zakup oprogramowania backup (1 szt.)
11) Wyposażenie serwerowni - zakup oprogramowania do zdalnego zarządzania (1 szt.)
Dostawa powyższego sprzętu informatycznego obejmuje jego dostawę, instalację i konfigurację.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30213000-5 - Komputery osobiste
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
35100000-5 - Urządzenia awaryjne i zabezpieczające
48820000-2 - Serwery
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
31214100-0 - Przełączniki
48219100-7 - Pakiety oprogramowania bramowego
48517000-5 - Pakiety oprogramowania informatycznego
48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert będzie dokonywana według skali punktowej, przy założeniu, że maksymalna punktacja
wynosi 100 punktów. Punktacja przyznana ofercie Wykonawcy będzie sumą punktacji uzyskanej w każdym z niżej wymienionych
kryteriów.
2. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% =
1 punkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa szczegółowych wymogów dotyczących przedmiotowego warunku.
2) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie określa szczegółowych wymogów dotyczących przedmiotowego warunku.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa szczegółowych wymogów dotyczących przedmiotowego warunku.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w
tym okresie wykonał, co najmniej dwa zamówienia obejmujące swoim zakresem dostawę sprzętu informatycznego wraz z
jego instalacją i konfiguracją o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto w każdym zamówieniu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Zamawiający uzna warunek dotyczący zdolności
technicznej lub zawodowej, za spełniony, gdy jeden z Wykonawców wykaże się realizacją dwóch wymaganych przez
Zamawiającego zamówień. Zamawiający nie dopuszcza sumowania zdolności technicznej lub zawodowej, tzn. warunek, o
którym mowa powyżej nie zostanie uznany za spełniony w sytuacji, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie
wykażą, że zrealizowali w sumie dwa zamówienia, ale żaden z nich nie zrealizował samodzielnie dwóch zamówień
wymaganych przez Zamawiającego.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji zamówień wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami,
należy wykazać konkretny zakres, który został bezpośrednio zrealizowany przez Wykonawcę.
W przypadku, gdy Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w zakresie zdolności technicznej
lub zawodowej, Zamawiający uzna warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej za spełniony, gdy podmiot
udostępniający zdolność techniczną lub zawodową zrealizował samodzielnie dwa zamówienia wymagane przez
Zamawiającego.
W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu
zawierają dane w innych walutach niż w złotych polskich, Zamawiający w celu oceny spełnienia warunku udziału w
postępowaniu wartości wykonanych zamówień w innej walucie niż złoty polski na podstawie średniego kursu złotego w
stosunku do walut obcych określonego w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego
(http://www.nbp.pl) na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowana tabela kursów
średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed dniem
publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają
usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy. W
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą
polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te
zdolności są wymagane.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. 4, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
6. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub
zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także zbada, czy
nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega, za szkodę
poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów
podmiot ten nie ponosi winy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3. Wykaz podmiotowych
środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w
celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia:
1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2021 poz. 275), z innym Wykonawcą, który
złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności
do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub
wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –
zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ;
1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców:
1) wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 108 ust. 1 ustawy, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy;
2) wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 109 ust. 1 pkt 1), 4) – 10) ustawy, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy;
3) wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.
Wykaz podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na
wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w
okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz
załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi
zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie
powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
Jeśli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania dowodów określających, czy
te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług lub dostaw, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami
wykaz dotyczący usług lub dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył (wykonywał), a w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył (wykonywał) lub uczestniczy
(wykonuje).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw lub usług, z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi wopisie przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) opis charakterystyki zaoferowanego sprzętu informatycznego i oprogramowania wskazanego w tabeli w pkt. 3 Formularza
ofertowego zawierający również nazwę producenta i model dla każdego z zaoferowanego sprzętu informatycznego wraz z
nazwą i wersją zaoferowanego oprogramowaniem. Opis, o którym mowa, powinien odnosić się do każdego z wymagań
określonych w SOPZ w celu umożliwienia Zamawiającemu weryfikacji spełniania przez oferowany sprzęt informatyczny i
zaoferowanego oprogramowania wymagań minimalnych określonych w SOPZ;
2) dla zaoferowanego zestawu komputerowego:
a) wydruk ze strony https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php wyniku testów CPU PassMark Performance Test dla
procesora zaoferowanego modelu komputera potwierdzający minimalną liczbę punktów określoną w SOPZ (testy powinny
być aktualne w okresie nie dłuższym niż 30 dni przed terminem składania ofert) – Zamawiający dopuszcza złożenie
dokumentu w języku angielskim;
b) dokumenty potwierdzające jakość produktu i sposobu jego wykonania:
Certyfikat ISO 9001 lub inny równoważny dokument poświadczający, że producent komputera opracował, wdrożył i
certyfikował system zarządzania jakością; Certyfikat ISO 50001 lub Certyfikat ISO 14001 lub inny równoważny dokument
poświadczający, że producent komputera posiada system zarządzania energią, zmniejszający zużycie energii, wpływy na
środowisko i zwiększający rentowność; Deklaracja zgodności CE lub inny równoważny dokument poświadczający, że
oferowany komputer spełnia wszystkie zasadnicze wymagania zawarte w poszczególnych dyrektywach nowego podejścia
przewidujących oznakowanie CE; Potwierdzenie spełnienia kryteriów środowiskowych, w tym zgodności z dyrektywą RoHS
Unii Europejskiej o eliminacji substancji niebezpiecznych w postaci oświadczenia producenta komputera lub innego
dokumentu potwierdzającego spełnienie kryteriów środowiskowych w tym zgodności z dyrektywą RoHS Unii Europejskiej o
eliminacji substancji niebezpiecznych. – Zamawiający dopuszcza złożenie dokumentów w języku angielskim;
3) dla zaoferowanego modelu serwera:
a) raport z oprogramowania testującego w teście SPECrate2017_int_base w standardzie organizacji Standard Performance
Evaluation Corporation (www.spec.org) potwierdzający minimalną liczbę punktów określoną w SOPZ dla procesora
dedykowanego do pracy z zaoferowanym serwerem – Zamawiający dopuszcza złożenie dokumentu w języku angielskim;
b) dokumenty potwierdzające jakość produktu i sposobu jego wykonania:
Certyfikat ISO 9001 lub inny równoważny dokument poświadczający, że producent serwera opracował, wdrożył i
certyfikował system zarządzania jakością; Certyfikat ISO 50001 lub Certyfikat ISO 14001 lub inny równoważny dokument
poświadczający, że producent serwera posiada system zarządzania energią, zmniejszający zużycie energii, wpływy na
środowisko i zwiększający rentowność; Deklaracja zgodności CE lub inny równoważny dokument poświadczający, ze
oferowany serwer spełnia wszystkie zasadnicze wymagania zawarte w poszczególnych dyrektywach nowego podejścia
przewidujących oznakowanie CE; Potwierdzenie spełnienia kryteriów środowiskowych, w tym zgodności z dyrektywą RoHS
Unii Europejskiej o eliminacji substancji niebezpiecznych w postaci oświadczenia producenta serwera lub innego dokumentu
potwierdzającego spełnienie kryteriów środowiskowych w tym zgodności z dyrektywą RoHS Unii Europejskiej o eliminacji
substancji niebezpiecznych – Zamawiający dopuszcza złożenie dokumentów w języku angielskim;
4) dla zaoferowanego modelu urządzenia NAS:
Ze względu na ograniczoną ilość znaków - dalsza część w rozdziale V SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
3. Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe, októrych mowa w pkt. 1 ppkt od 2) do 5) są niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w
wyznaczonym terminie, o ile pomimo złożenia przedmiotowych środków dowodowych oferta nie podlega odrzuceniu albo nie
zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
Zamawiający będzie zobowiązany w przedmiocie tego uzupełnienia wyłącznie do zażądania od Wykonawcy:
1) złożenia przedmiotowego środka dowodowego, który nie został złożony wraz z ofertą lub
2) uzupełnienia części złożonego przedmiotowego środka dowodowego wraz z ofertą o brakującą (niezłożoną) część.
4. Zamawiający nie dopuszcza zmiany treści złożonych przedmiotowych środków dowodowych w tym opisu charakterystyki
zaoferowanego sprzętu informatycznego wraz z zaoferowanym do niego oprogramowaniem. Zmiana przez Wykonawcę
treści złożonych przedmiotowych środków dowodowych w tym opisu charakterystyki zaoferowanego sprzętu
informatycznego wraz z zaoferowanym do niego oprogramowaniem będzie skutkować odrzuceniem oferty na podstawie art.
226 ust. 1 pkt 5) ustawy.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania kart katalogowych producenta, specyfikacji technicznych producenta itp. jako
przedmiotowego środka dowodowego zamiast wymaganego opisu charakterystyki zaoferowanego sprzętu informatycznego
i oprogramowania. Złożenie przez Wykonawcę kart katalogowych producenta, specyfikacji technicznych producenta itp.
wraz z ofertą zamiast wymaganego opisu charakterystyki zaoferowanego sprzętu informatycznego i oprogramowania
oznaczać będzie, że Wykonawca nie złożył wymaganego przez Zamawiającego przedmiotowego środka dowodowego.
6. Wszędzie tam, gdzie Zamawiający żąda złożenia przedmiotowego środka dowodowego jakim jest opis charakterystyki
zaoferowanego sprzętu informatycznego i oprogramowania wymaga, żeby opis zawierał co najmniej:
a) nazwę producenta i model/wersję zaoferowanego sprzętu informatycznego i oprogramowania;
b) wszystkie parametry zaoferowanego sprzętu informatycznego i oprogramowania odnosząc się do każdego z wymagań
określonych w SOPZ – Wykonawca zobowiązany jest podać konkretne wielkości parametrów lub cechy, które posiada
zaoferowany sprzęt informatyczny i oprogramowanie w kontekście każdego wymaganego parametru lub cechy określonej
przez Zamawiającego w SOPZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
16. W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1) w Formularzu ofertowym należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi
wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres
umocowania
3) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za
wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia do Umowy zmian w przypadku zaistnienia okoliczności (technicznych,gospodarczych i tym podobnych), których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy (z zastrzeżeniem, że
zmiany te nie mogą powodować zmiany wysokości wynagrodzenia, ani obniżenia parametrów technicznych i jakościowych
zaoferowanego przedmiotu zamówienia) na przykład:
1) konieczność dostarczenia innego, niż określonego w Umowie urządzenia lub oprogramowania, niepowodująca
zwiększenia ceny, spowodowana zakończeniem produkcji określonego w Umowie urządzenia/oprogramowania lub
wycofania go z produkcji lub obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, posiadającego parametry nie gorsze od
zaproponowanych przez Wykonawcę w ofercie;
2) pojawienie się na rynku urządzenia producenta sprzętu nowszej generacji lub nowej wersji oprogramowania, o lepszych
parametrach i/lub pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji pod warunkiem, że te zmiany nie spowodują
zwiększenia ceny;
3) w przypadku ujawnienia się powszechnie występujących wad oferowanego urządzenia Zamawiający dopuszcza zmianę
w zakresie przedmiotu Umowy polegającą na zastąpieniu danego produktu produktem zastępczym, spełniającym wszelkie wymagania przewidziane w SWZ dla produktu zastępowanego, rekomendowanym przez producenta lub Wykonawcę w
związku z ujawnieniem wad;
4) zmiana oferowanych przez Wykonawcę urządzeń lub oprogramowania w sytuacji, gdy producent lub jego przedstawiciel
na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (osoba trzecia) nie będzie mógł dostarczyć oferowanych przez Wykonawcę urządzeń
lub oprogramowania w terminie wyznaczonym w Umowie.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia do Umowy zmian:
1) w przypadku przerwy w wykonywaniu Umowy spowodowanej działaniem siły wyższej jako zdarzenia zewnętrznego,
niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia,
2) zmiana (obniżenie) wysokości wynagrodzenia, przy czym w przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy, łączna
wartość zmiany nie może przekroczyć 10% wartości pierwotnej wynagrodzenia Wykonawcy określonego w par. 7 ust. 1
Umowy.
3. Zamawiający przewiduje także wprowadzenie odpowiedniej zmiany terminu realizacji, w szczególności:
1) o ile zmiana taka jest konieczna w celu prawidłowego wykonania Umowy, w szczególności ze względu na zaistnienie
okoliczności, o których mowa w ust. 1 i ust. 2 pkt pkt 1),
2) ze względu na okoliczności niezależne od Wykonawcy, np. opóźnienie w dostawie z zagranicy, kontrola celna, opóźnienie
lub zatrzymanie transportu wynikające, np. z powodów warunków atmosferycznych.
4. Inicjatorem zmian może być Zamawiający lub Wykonawca poprzez pisemne wystąpienie w okresie obowiązywania
Umowy zawierające opis proponowanych zmian, ich uzasadnienie oraz termin wprowadzenia.
5. Po rozpatrzeniu wniosku o zmianę Zamawiający decyduje o udzieleniu zgody na wprowadzenie zmiany do Umowy w
formie pisemnej pod rygorem nieważności w ciągu 7 dni roboczych. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewydania zgody
na zmianę Umowy.
6. Strony postanawiają, że w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług – wynagrodzenie przewidziane niniejszą
Umową ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysokości podatku od towarów i usług (ulegnie korekcie o wysokość
zmiany podatku VAT), przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do części
wynagrodzenia objętego fakturami wystawionymi po dacie wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe
stawki podatku od towarów i usług.
7. Nie stanowi zmiany Umowy zmiana danych rejestrowych lub adresowych oraz ich danych kontaktowych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe