BZP: Rozbudowa układu komunikacyjnego pomiędzy ulicami: Ceglana, Kościelecka i Zagrodowa ‑ projekt budowlany.
06.06.2025
2025/BZP 00265796/01
MIASTO OŚWIĘCIM
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Rozbudowa układu komunikacyjnego pomiędzy ulicami: Ceglana, Kościelecka i Zagrodowa ‑ projekt budowlany.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO OŚWIĘCIM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181787
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zaborska 2
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 33 84 66 222, +48 33 84 66 223
1.5.8.) Numer faksu: +48 33 842 91 99
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.oswiecim.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.oswiecim.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa układu komunikacyjnego pomiędzy ulicami: Ceglana, Kościelecka i Zagrodowa ‑ projekt budowlany.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-514ffaa4-147c-4bd7-b953-e739a6963eae
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00265796
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042199/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w ramach zadania pn. „Rozbudowa układu komunikacyjnego pomiędzy ulicami: Ceglana, Kościelecka i Zagrodowa ‑ projekt budowlany”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-514ffaa4-147c-4bd7-b953-e739a6963eae3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ).
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) i dokumentach do niej dołączonych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) i dokumentach do niej
dołączonych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia, do wykonania którego zobowiązany będzie wykonawca wybrany w przedmiotowym postępowaniu, jest wykonanie usługi opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej w ramach zadania pn.
„Rozbudowa układu komunikacyjnego pomiędzy ulicami: Ceglana, Kościelecka i Zagrodowa – projekt budowlany”, zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego.
2. Zakres oraz etapowanie inwestycji objętej przedmiotem zamówienia określono mapką stanowiącą załącznik do SWZ.
3. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia wraz z wymaganiami Zamawiającego, warunki realizacji zamówienia, odbioru i rozliczenia, warunki rękojmi określone zostały w dokumentach przedmiotowego zamówienia załączonych do SWZ, w tym m.in. we wzorze umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
3. Dokumenty publikowane przez Zamawiającego w związku z przedmiotowym postępowaniem stanowią całość i są podstawą dla obliczenia ceny ofertowej przez wykonawców.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 280 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny oferty:
1) nazwa kryterium: cena ofertowa brutto:
a) waga kryterium: 60%
b) maksymalna ilość punktów przewidziana dla tego kryterium: 60 pkt
2) nazwa kryterium: kara umowa za niewykonanie umowy:
a) waga kryterium: 40%
b) maksymalna ilość punktów przewidziana dla danego kryterium: 40 pkt
2. Ocena oferty w kryterium cena ofertowa brutto
1) Zamawiający dokona oceny oferty na podstawie wskazanej w ofercie wyrażonej kwotowo ceny ofertowej obliczonej zgodnie z
treścią rozdziału XVI SWZ, z zastrzeżeniem sytuacji, o której mowa w rozdziale XVI ust. 5 SWZ.
2) Liczba punktów przyznana w kryterium cena ofertowa brutto obliczona zostanie wg wzoru: ((Cmax - C) ÷ (Cmax - Cmin)) × 60
gdzie:
C - cena oferty ocenianej
Cmin - najniższa cena spośród cen wszystkich ocenianych ofert
Cmax - najwyższa cena spośród cen wszystkich ocenianych ofert
3) Działanie, o którym mowa w pkt 2, nie ma zastosowania w sytuacji złożenia w postępowaniu:
a) tylko 1 oferty - oferta otrzymuje 60 pkt.;
b) tylko 2 ofert - oferta z najwyższą ceną otrzymuje 0 pkt., oferta z najniższą ceną otrzymuje 60 pkt.;
3. Ocena oferty w kryterium kara umowna za niewykonanie umowy
1) Zamawiający dokona oceny oferty na podstawie wyrażonej liczbą wskazanej w ofercie deklarowanej przez wykonawcę wielkości kary umownej za niewykonanie umowy.
2) Liczba punktów przyznana w kryterium kara umowna za niewykonanie umowy obliczona zostanie wg wzoru: (K ÷ Kmax) × 40
gdzie:
K - wysokość kary umownej za niewykonanie umowy deklarowana w ofercie ocenianej
Kmax - najwyższa wysokość kary umownej za niewykonanie umowy spośród wszystkich ocenianych ofert
(przy obliczeniach przyjmuje się zasadę 1% = 1)
3) Wysokość deklarowanej kary umownej za niewykonanie umowy należy określić procentowo. Wysokość kary umownej za niewykonanie umowy deklarowana w ofercie nie może być mniejsza niż 10 % i wyższa niż 20 % (min. 10 %; max. 20 %) . W przypadku wskazania w ofercie wielkości kary umownej przy użyciu wartości innych niż procenty, Zamawiający dokonana konwersji
wartości zgodnie z zasadą, o której mowa w pkt 1. W przypadku wskazania w ofercie wielkości kary umownej mniejszej niż 10 % Zamawiający odrzuci ofertę jako nieodpowiadającą treści SWZ. W przypadku wskazania w ofercie wielkości kary umownej większej niż 20 % Zamawiający przyzna ofercie maksymalną ilość punktów przewidzianą dla opisywanego kryterium, tzn. 40 punktów, do
umowy natomiast zostanie przyjęta wysokość kary umownej deklarowana przez wykonawcę w ofercie. Jeśli wykonawca w złożonej ofercie nie wskaże wysokości kary umownej Zamawiający przyjmie za zadeklarowaną wielkość minimalną wskazaną w SWZ, tzn. 10 %.
4. Uzyskana liczba punktów zaokrąglona zostanie do dwóch miejsc po przecinku.
5.Punktacja łączna ustalona zostanie poprzez zsumowania liczby punktów uzyskanych w kryteriach, o których mowa w ust. 1.
6. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SWZ.
7. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę z najniższą ceną.
8. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Kara umowna za niewykonanie umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ).1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej w postaci doświadczenia w realizowaniu usług o charakterze podobnym z przedmiotem niniejszego zamówienia i do niego proporcjonalnym.
2. W zakresie warunków dotyczących doświadczenia o udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonali należycie 1 usługę o wartości
120 000,00 zł brutto, polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej, na podstawie której uzyskano zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (dalej: ZRID).
3. Pod pojęciem wykonania usługi, o którym mowa w ust. 2, rozumiem się datę wydania ZRID.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, wykazanie spełnienia warunku, o którym mowa w ust. 2, musi zostać dokonane w sposób całościowy względem tego z podmiotów, który będzie wykonywał czynności z tym warunkiem związane.
5. Zamawiający nie określa szczegółowo warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, sytuacji
ekonomicznej lub finansowej. W zakresie warunków określonych w zdaniu poprzednim o udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy spełniają te warunki na poziomie gwarantującym wykonanie zamówienia.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
7. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118‑123 ustawy Pzp. Podmiot trzeci, na którego potencjał wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przepisów,
o których mowa w rozdziale VII ust. 1.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona , do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia
wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających brak podstaw wykluczenia w
postępowaniu, tj.:
a) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp,
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba, że dokument taki Zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych;
2. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego
likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której
dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze
względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
3) Dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 2, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ).
1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, tj. wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których opracowania
zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, oświadczenie wykonawcy,
z uwzględnieniem w tym wykazie usługi, o której mowa w Ogłoszeniu (sekcja: Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu) oraz w SWZ (rozdział VI ust. 3.
2. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą
a) zobowiązanie podmiotu lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów wraz z określeniem w tym dokumencie zakresu dostępnych wykonawcy zasobów, sposobu i okresu udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów oraz czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą;
b) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przepisu art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Opisane w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ)6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Opisane we wzorze umowy:1. Dopuszczalne są zmiany postanowień Umowy, w tym zmiany wynagrodzenia Wykonawcy i terminu wykonania Umowy, w sytuacji, gdy zmiany takie wynikają z okoliczności mających wpływ na wykonanie lub rozliczenie Umowy, w szczególności w przypadku:
1) zmiany zakresu, sposobu lub warunków wykonania Umowy, w tym zmiany opisu przedmiotu Umowy lub innych obowiązków Wykonawcy w trakcie realizacji Umowy,
2) wystąpienia okoliczności uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami,
3) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, mających wpływ na Umowę, w tym w szczególności nałożenia na Wykonawcę obowiązku uzyskania dodatkowych decyzji administracyjnych, uzgodnień, zezwoleń, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych
niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy, których uzyskanie nie było konieczne na dzień zawarcia Umowy,
4) zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy względem udokumentowanych cen lub kosztów przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego pierwotnie w Umowie, następującej po upływie 6 miesięcy realizacji Umowy, gdy zmiana cen materiałów lub
kosztów związanych z realizacją Umowy będzie wyższa lub niższa o co najmniej 0,5 pkt. % od uśrednionej wysokości wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłoszonych w komunikatach Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej
Polskiej „Monitor Polski” za ostatnie 6 miesięcy poprzedzające miesiąc, w którym zmiana będzie wprowadzana;
5) niemożliwych wcześniej do przewidzenia działań osób lub podmiotów trzecich, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, w tym wystąpienia osób trzecich z roszczeniami lub ujawnienia się roszczeń osób trzecich, które uniemożliwiają dalsze wykonanie przedmiotu Umowy,
6) opóźnień w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe podmioty, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, w tym opóźnień w wydaniu decyzji administracyjnych, uzgodnień, ekspertyz lub innych aktów administracyjnych niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy, pomimo spełnienia przez Wykonawcę warunków ich uzyskania,
7) wystąpienia sytuacji zależnych od Zamawiającego, w tym opóźnienia Zamawiającego w akceptacji dokumentacji projektowej lub jej elementów,
8) zaistnienie innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej skutkującej niemożnością wykonania lub należytego
wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
2. W sytuacji, o której mowa w ust. 1 pkt 4, Zamawiający dokona waloryzacji wynagrodzenia poprzez jego zmianę o udokumentowaną wartość zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy, z zastrzeżeniem, o którym mowa w ust. 4. Zmiana wynagrodzenia będzie się odnosić wyłącznie do części Umowy realizowanej po wystąpieniu zmiany cen oraz wyłącznie do części przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajdzie wyżej wymieniona zmiana.
3. Wszelkie zmiany Umowy wymagają formy pisemnej, a ich wprowadzenie nastąpi na drodze obustronnie zawartego aneksu do Umowy.
4. Nie stanowią zmiany Umowy dokonywane w zakresie danych teleadresowych i danych rejestrowych wskazanych w Umowie.