BZP: Budowa obiektów małej architektury w miejscu publicznym (plac zabaw) realizowanych w ramach funduszy unijnych „Rozwój turystyki na szlaku jabłkowym w największym sadzie Europy” w Warce, gmina Warka
06.06.2025
2025/BZP 00266069/01
GMINA WARKA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa obiektów małej architektury w miejscu publicznym (plac zabaw) realizowanych w ramach funduszy unijnych „Rozwój turystyki na szlaku jabłkowym w największym sadzie Europy” w Warce, gmina Warka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA WARKA
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223400
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Plac Stefana Czarnieckiego 1
1.4.2.) Miejscowość: Warka
1.4.3.) Kod pocztowy: 05-660
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.4.7.) Numer telefonu: +48 48 665 12 00
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: um@warka.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.warka.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00266069
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00245909
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest budowa obiektów małej architektury w miejscu publicznym ( plac zabaw ) realizowanych w ramach funduszy unijnych „ROZWÓJ TURYSTYKI NA SZLAKU JABŁKOWYM W NAJWIĘKSZYM SADZIE EUROPY”, zadanie realizowane będzie na działkach o nr ewidencyjnym: 1229, 1230 na terenie Miasta Warka.
Plac zabaw zgodnie z założeniami programu oraz dokumentacji projektowej powinien być wykonany z elementów uzgodnionych z Inwestorem oraz wynikających z założeń dotyczących programu dotacyjnego ( Program FEMA Działanie 5.7 ). Wyposażenie placu ( jego elementy składowe) z uwagi na specyfikę (nawiązywanie do tematyki Sadu Jabłkowego) są rozwiązaniami indywidualnymi realizowanymi jako elementy dedykowane dla projektowanej lokalizacji.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 9 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, załącznik nr 10 – przedmiar robót, załącznik nr 11 – projekt zagospodarowania terenu oraz załącznik nr 12 –specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
Wszystkie wymienione powyżej opracowania i dokumenty należy rozpatrywać łącznie. Załączone przedmiary robót służą jedynie celom informacyjnym/poglądowym. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją. Z uwagi na to, że umowa na roboty jest umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie robót, większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót, robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej.
W przypadku użycia znaków w towarowych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, oznacza to że są one podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne, będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Jeżeli w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, a takim odniesieniom nie towarzyszy wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w każdej takiej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemie referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występującym w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne".
Uwaga: Projekt współfinansowany z Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Działanie 5.7 Kultura i turystyka, typ projektu: Rozwój infrastruktury do prowadzenia działalności kulturalnej ważnej dla edukacji i aktywności kulturalnej.
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest budowa obiektów małej architektury w miejscu publicznym ( plac zabaw ) realizowanych w ramach funduszy unijnych „ROZWÓJ TURYSTYKI NA SZLAKU JABŁKOWYM W NAJWIĘKSZYM SADZIE EUROPY”, zadanie realizowane będzie na działkach o nr ewidencyjnym: 1229, 1230 na terenie Miasta Warka.
Plac zabaw zgodnie z założeniami programu oraz dokumentacji projektowej powinien być wykonany z elementów uzgodnionych z Inwestorem oraz wynikających z założeń dotyczących programu dotacyjnego ( Program FEMA Działanie 5.7 ). Wyposażenie placu ( jego elementy składowe) z uwagi na specyfikę (nawiązywanie do tematyki Sadu Jabłkowego) są rozwiązaniami indywidualnymi realizowanymi jako elementy dedykowane dla projektowanej lokalizacji.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 9 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia, załącznik nr 10 – przedmiar robót, załącznik nr 11 – projekt zagospodarowania terenu oraz załącznik nr 12 –specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
Wszystkie wymienione powyżej opracowania i dokumenty należy rozpatrywać łącznie. Załączone przedmiary robót służą jedynie celom informacyjnym/poglądowym. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją. Z uwagi na to, że umowa na roboty jest umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie robót, większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót, robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej.
W przypadku użycia znaków w towarowych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, oznacza to że są one podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne, będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Jeżeli w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, a takim odniesieniom nie towarzyszy wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w każdej takiej normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemie referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występującym w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne".
Podstawę do określenia całkowitej ryczałtowej ceny stanowi zakres robót budowlanych określony w dokumentacji technicznej i przedmiarach oraz zakres prac określony w SWZ, realizowanych zgodnie ze sztuką budowlaną i przepisami ustawy Prawo budowlane.
Wybrany w wyniku niniejszego postępowania wykonawca winien sporządzić kosztorys ofertowy na podstawie załączonego przedmiaru robót. Przedmiar ma charakter informacyjno-pomocniczy. Załączony przez oferenta kosztorys ofertowy ze względu na ryczałtowy sposób wynagradzania, będzie miał również charakter informacyjno-pomocniczy. Wyłonionego Wykonawcę obowiązuje wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją techniczną, przedmiarami, SWZ. Zamawiający nie będzie badał zgodności podstawy wyceny, ani ilości robót w złożonych kosztorysach ofertowych.
Cena określona w ofercie musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z dokumentacji, SWZ, jak również nie ujęte w dokumentacji technicznej, a niezbędne do wykonania zadania.
Uwaga: Projekt współfinansowany z Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Działanie 5.7 Kultura i turystyka, typ projektu: Rozwój infrastruktury do prowadzenia działalności kulturalnej ważnej dla edukacji i aktywności kulturalnej.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, w zakresie jakim zostały określone przez Zamawiającego i dotyczą:
1. 1. Zdolności technicznej lub zawodowej
1.1.1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał dwie roboty budowlane polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie / modernizacji / rewitalizacji placu zabaw o konstrukcji drewnianej lub zewnętrznego obiektu rekreacyjnego zawierającego plac zabaw o konstrukcji drewnianej o łącznej wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto każda z robót.
Powyższe winno być udokumentowane przez Wykonawców zgodnie z Rozdziałem IX ust. 4 pkt c) SWZ.
1.1.2. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia:
Wymagane osoby to:
- Kierownik budowy – posiadający następujące kwalifikacje:
• co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy, liczone od dnia uzyskania uprawnień.
• uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi
w branży konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wydane przez tę izbę,
• wykształcenie wyższe.
Powyższe winno być udokumentowane przez Wykonawców zgodnie z Rozdziałem IX ust. 4 pkt d) SWZ.
Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, w zakresie jakim zostały określone przez Zamawiającego i dotyczą:
1. 1. Zdolności technicznej lub zawodowej
1.1.1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał dwie roboty budowlane polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie / modernizacji / rewitalizacji placu zabaw o konstrukcji drewnianej lub zewnętrznego obiektu rekreacyjnego zawierającego plac zabaw o konstrukcji drewnianej o łącznej wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto każda z robót.
Powyższe winno być udokumentowane przez Wykonawców zgodnie z Rozdziałem IX ust. 4 pkt c) SWZ.
1.1.2. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia:
Wymagane osoby to:
- Kierownik budowy – posiadający następujące kwalifikacje:
• co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy, liczone od dnia uzyskania uprawnień.
• uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi
w branży konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wydane przez tę izbę,
• wykształcenie wyższe.
Powyższe winno być udokumentowane przez Wykonawców zgodnie z Rozdziałem IX ust. 4 pkt d) SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-06-09 11:00
Po zmianie:
2025-06-12 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-06-09 11:05
Po zmianie:
2025-06-12 11:05
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-07-08
Po zmianie:
2025-07-11