BZP: Budowa budynku administracyjno-biurowego Nadleśnictwa Kwidzyn wraz z infrastrukturą towarzyszącą - III postępowanie.
06.06.2025
2025/BZP 00266328/01
Nadleśnictwo Kwidzyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku administracyjno-biurowego Nadleśnictwa Kwidzyn wraz z infrastrukturą towarzyszącą - III postępowanie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Kwidzyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170051882
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Braterstwa Narodów 67
1.5.2.) Miejscowość: Kwidzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-500
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kwidzyn@gdansk.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku administracyjno-biurowego Nadleśnictwa Kwidzyn wraz z infrastrukturą towarzyszącą - III postępowanie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fc61e8ca-a4c9-403b-94ca-6514ef3926fa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00266328
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00134015/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa budynku administracyjno-biurowego Nadleśnictwa Kwidzyn wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_kwidzyn3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_kwidzyn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_kwidzyn
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Kwidzyn, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za
pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem kwidzyn@gdansk.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem (+48) 55 279 39 29.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Kwidzyn, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za
pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem kwidzyn@gdansk.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem (+48) 55 279 39 29.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 15567709,36 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z budową nowego budynku administracyjno-biurowego Nadleśnictwa Kwidzyn (budynek A) z niezbędnym zapleczem infrastruktury technicznej oraz
zagospodarowaniem terenu, w skład których wchodzą m.in.: budowa budynku garażowo-gospodarczego (budynek B), wieży telekomunikacyjnej (obiekt C), dwóch wiat samochodowych („D” i „E”), instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii, podziemnego zbiornika p.poż., otwartego zbiornika retencyjnego wody deszczowej, budowa ogrodzenia, miejsca gromadzenia odpadów stałych („S”), wewnętrznych dróg, ciągów pieszych i terenów utwardzonych, 44 miejsc postojowych, w tym 5 miejsc dla osób niepełnosprawnych, terenów zielonych i elementów małej architektury (kosze, ławki, maszty flagowe, stojaki na rowery), budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków („P”), instalacji kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem do zbiornika retencyjnego, przyłącza wodociągowego, elektroenergetycznej wewnętrznej linii zasilającej, budowę oświetlenia zewnętrznego oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powstałych obiektów.
Zamawiający informuje, że zarówno realizacja jak i rozliczenie przedmiotu umowy będą się odbywały w rozbiciu na 4zadania inwestycyjne, zgodnie z planem nakładów na środki trwałe w budowie Nadleśnictwa Kwidzyn:
1. Budowa budynku biurowego Nadleśnictwa Kwidzyn – Nr inwentarza IN/2023/28
2. Budowa budynku gospodarczego Nadleśnictwa Kwidzyn – Nr inwentarza IN/2023/41
3. Zagospodarowanie terenu przy nowym Nadleśnictwie Kwidzyn – Nr inwentarza IN/2023/42
4. Budowa ogrodzenia wokół budynku Nadleśnictwa – Nr inwentarza IN/2023/43
II. Charakterystyka parametrów obiektu budowlanego.
1. Powierzchnia zabudowy:
- Budynek A 735,91 m2
- Budynek B 248,98 m2
2. Powierzchnia całkowita budynków:
- Budynek A 1471,82 m2
- Budynek B 248,98 m2
3. Powierzchnia użytkowa:
- Budynek A 840,39 m2
- Budynek B 214,06 m2
4. Wysokość obiektów:
- Budynek A 11,15 m
- Budynek B 7,35 m
- Wieża telekomunikacyjna C - wysokość nie przekraczająca 49 m
5. Powierzchnia wiat:
- Wiata D 90,11 m2
- Wiata E 112,00 m2
6. Powierzchnia dróg, parkingów, placów i chodników:
- Chodniki, dojścia, plac pod śmietniki – utwardzenie pełne 783,96 m2
- Drogi i dojazdy – utwardzenie pełne 1462,84 m2
- Drogi i dojazdy – utwardzenie ażurowe (geokrata) 277,61 m2
- Miejsca postojowe – utwardzenie ażurowe (płyta typu MEBA) 476,43 m2
- Miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych – utwardzenie pełne 90,64 m2
- Opaski wokół budynków 87,55 m2
7. Zbiornik retencyjny wody deszczowej 175 m3
8. Zbiornik p.poż. 200 m3
III. Zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje budowy przyłącza telekomunikacyjnego. Zostanie ono zrealizowane przez Zamawiającego na podstawie odrębnego opracowania i zamówienia. W ramach przedmiotowego postępowania należy zrealizować wyłącznie roboty wskazane w dokumentacji projektowej. Zamawiający wskazuje, że wewnętrzne instalacje sanitarne wchodzą w zakres niniejszego zadania.
IV. W projekcie przedstawiona jest koncepcja instalacji fotowoltaicznej. Po uwzględnieniu zastosowanych urządzeń (aparatów) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania warunków przyłączenia od lokalnego Operatora Sieci na projektowaną instalację fotowoltaiczną z konkretnymi urządzeniami i materiałami. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozytywnej opinii rzeczoznawcy ds. PPOŻ oraz wszystkich wszelkich zgód formalnych wymaganych przez Operatora Sieci na podłączenie instalacji fotowoltaicznej do sieci. Po wykonaniu wszelkich niezbędnych prac także do uzyskania końcowego obioru instalacji przez Operatora Sieci.
V. Z obowiązków Wykonawcy wyłączono również dostawę i montaż stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Zamawiający zrealizuje dostawę we własnym zakresie, na podstawie odrębnego zamówienia, zgodnie z wytycznymi Generalnej Dyrekcji Lasów Państwowych ws. działania z zakresu elektromobilności w ramach projektu „Las Energii”. Wyznaczonym przez Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych na mocy decyzji nr 17 z dnia 25 marca 2024 r. operatorem ogólnodostępnych stacji ładowania i dostawcą usługi ładowania pojazdów elektrycznych jest Zakład Usługowo-Produkcyjny w Łodzi (ZUP LP).
VI. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wyposażenia budynku w meble, urządzenia AGD, sprzęt RTV tj. ekrany, projektory, depozytor kluczy, wyposażenia toalet w dozowniki.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
45223820-0 - Gotowe elementy i części składowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji
45262310-7 - Zbrojenie
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45262200-3 - Fundamentowanie i wiercenie studni wodnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45313000-4 - Instalowanie wind i ruchomych schodów
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 PLN.
2. zdolności technicznej lub zawodowej:
A. Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 7 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał:
a) co najmniej dwie roboty budowlane (przez robotę budowlaną rozumie się wykonanie prac na podstawie jednej umowy) polegające na budowie budynku użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego energooszczędnego lub budynku pasywnego o powierzchni użytkowej minimum 700 m2, posiadającego przynajmniej 2 kondygnacje nadziemne, o konstrukcji drewnianej, szkieletowej, bądź konstrukcji hybrydowej tj. połączenia konstrukcji drewnianej, szkieletowej i konstrukcji tradycyjnej murowanej z przewagą konstrukcji drewnianej, na kwotę nie mniejszą niż 6 000 000,00 PLN brutto każda.
b) co najmniej dwie roboty budowlane (przez robotę budowlaną rozumie się wykonanie prac na podstawie jednej umowy) polegające na budowie wieży strunobetonowej o wysokości minimum 40 m, stanowiącej obiekt infrastruktury technicznej dla budynków użyteczności publicznej, na kwotę nie mniejszą niż 250 000,00 PLN brutto każda.
Przez pojęcie „budowa” rozumie się wykonanie obiektu budowlanego w określonym miejscu a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego – zakończone uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
Przez pojęcie „budynek użyteczności publicznej” należy rozumieć, zgodnie z § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania, budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny.
Przez pojęcie „budynek zamieszkania zbiorowego” należy rozumieć, zgodnie z § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania, budynek przeznaczony do okresowego pobytu ludzi, w szczególności hotel, motel, pensjonat, dom wypoczynkowy, dom wycieczkowy, schronisko młodzieżowe, schronisko, internat, dom studencki, budynek koszarowy, budynek zakwaterowania na terenie zakładu karnego, aresztu śledczego, zakładu poprawczego, schroniska dla nieletnich, a także budynek do stałego pobytu ludzi, w szczególności dom dziecka, dom rencistów i dom zakonny.
B. Warunek udziału w postępowaniu w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
a) co najmniej jedną osobą na stanowisku kierownika budowy posiadającą:
i. uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania rob. budowl. w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wydane zgodnie z art. 12, art. 12a lub art. 14 ustawy z dnia 7.07. 1994 r. Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowl., wydane na podst. wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające kierowanie budową w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia, oraz
ii. doświadczenie pełnienia w okresie ostatnich 7 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, funkcji kierownika budowy na przynajmniej jednej robocie budowl. zakończonej pozytywnym odbiorem końcowym, polegającej na budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego o pow. Użyt. minimum 700 m2, posiadającego przynajmniej 2 kondygnacje nadziemne, o konstrukcji drewnianej, szkieletowej, bądź konstrukcji hybrydowej tj. połączenia konstrukcji drewnianej, szkieletowej i konstrukcji tradycyjnej murowanej z przewagą konstrukcji drewnianej, obejmującej wykonanie robót branży budowl., sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej wraz z infrastr. w postaci przyłączy i sieci zewnętrznych ww. branży, przy czym funkcja kierownika budowy musiała być pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania robót budowl., a kierownik uczestniczył przy ich zakończeniu i odbiorze końcowym robót, oraz
b) co najmniej jedną osobą na stanowisku kierownika robót sanitarnych posiadającą:
i. uprawnienia budowl. do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania rob. Budowl. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy Prawo budowl., lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowl., wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia, oraz
ii. doświadczenie pełnienia w okresie ostatnich 7 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, funkcji kierownika robót sanitarnych na przynajmniej dwóch robotach budowl. zakończonych pozytywnym odbiorem końcowym, polegających na budowie budynku użyt. publ. lub budynku zamieszkania zbiorowego o powierzchni użytkowej minimum 700 m2, obejmującej wykonanie robót branży budowl., sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej wraz z infrastrukturą w postaci przyłączy i sieci zewnętrznych ww. branży, przy czym funkcja kierownika robót musiała być pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania rob. budowl., oraz
c) co najmniej jedną osobą na stanowisku kierownika robót elektrycznych posiadającą:
i. uprawnienia budowl. do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania rob. budowl. w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy Prawo budowl., lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowl., wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia, oraz
ii. doświadczenie pełnienia w okresie ostatnich 7 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, funkcji kierownika robót elektrycznych na przynajmniej dwóch rob. budowl. zakończonych pozytywnym odbiorem końcowym, polegających na budowie budynku użyt. publ. lub budynku zamieszkania zbiorowego o powierzchni użytkowej minimum 700 m2, obejmującej wykonanie robót branży budowl., sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej wraz z infrastrukturą w postaci przyłączy i sieci zewnętrznych ww. branży, przy czym funkcja kierownika robót musiała być pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania rob. budowl., oraz
iii. doświadczenie pełnienia w okresie ostatnich 7 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, funkcji kierownika robót elektrycznych na przynajmniej jednej rob. budowl. zakończonej pozytywnym odbiorem końcowym, polegającej na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy min. 100 kW wraz z magazynem energii o mocy min. 50kW, przy czym funkcja kierownika robót musiała być pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania rob. budowl. oraz
d) co najmniej jedną osobą na stanowisku kierownika robót budowl. do nadzoru budowy wieży strunobetonowej posiadającą:
i. uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania rob. budowl. w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wydane zgodnie z art. 12, art. 12a lub art. 14 ustawy Prawo budow., lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowl., wydane na podst. wcześniej obow. przepisów, umożliwiające kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia, oraz
ii. doświadczenie pełnienia w okresie ostatnich 7 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, funkcji kierownika rob. budowy do nadzoru budowy wieży strunobetonowej na przynajmniej dwóch rob. budowl. zakończonych pozytywnym odbiorem końcowym, polegających na budowie wieży strunobetonowej o wysokości minimum 40 m, stanowiącej obiekt infrastruktury technicznej dla budynków użytecz. publ. oraz
e) co najmniej jedną osobą na stanowisku kierownika robót telekomunikacyjnych posiadającą:
i. upraw. budowl. do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania rob. budowl. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekom. bez ograniczeń, wydane zgodnie z art. 12, art. 12a lub art. 14 ustawy Prawo budowl. lub odpowiadające im ważne uprawl budowl., wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia, oraz
ii. doświadczenie pełnienia w okresie ostatnich 5 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych na przynajmniej dwóch rob. budowl. zakończonych pozytywnym odbiorem końcowym, polegających na budowie budynku użytecz. publ. lub budynku zamieszkania zbiorowego o pow. użyt. minimum 700 m2, obejmującej wykonanie rob. branży budowl., sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej wraz z infrastrukturą w postaci przyłączy i sieci zewnętrznych ww. branży, przy czym funkcja kierownika robót musiała być pełniona przez co najm. połowę okresu wykonywania robót budowlanych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: WYKAZ OŚWIADCZEŃ ORAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH W CELU WYKAZANIA BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA:
1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 5 do SWZ);
2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenie albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3) PZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4) PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6) PZP,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 70 z późn. zm.),
f) art. 109 ust. 1 pkt 5), 7), 8) i 10) PZP
- (wzór oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP, zobowiązany będzie do przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 8.3. ppkt 2)–5) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ OŚWIADCZEŃ ORAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH W CELU WYKAZANIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa powyżej, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej.
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 7 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi Załącznik nr 7 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa wyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) dowody określające, że wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
4) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień (numer oraz zakres uprawnień zapewniających prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, z podaniem daty i pełnej nazwy i pełnej podstawy prawnej ich wydania) i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 200 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2) i 3) oraz ust. 2 PZP. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 419 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PBS Kwidzyn, nr rachunku: 81 8300 0009 0000 0619 2000 0010 ze wskazaniem w tytule przelewu, jakiego postępowania dotyczy (SA.270.10.2025). Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia.
Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. Treść
gwarancji/poręczenia musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia (nazwa postępowania);
3) kwotę gwarancji/poręczenia;
4) termin ważności gwarancji/poręczenia zgodny z terminem związania ofertą;
5) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie pełnej kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formie gwarancji/poręczenia zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do
Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione. Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) PZP zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że warunek określony w pkt. 7.1. ppkt 4) lit A SWZ winien spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych Wykonawców.Zgodnie z art. 117 ust. 3 PZP, w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 7.1. ppkt 4) lit A SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy zawiera wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy