BZP: Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania na żłobek budynku przy ul. Minkiewicza 50 w Suwałkach w ramach Programu Aktywny Maluch
06.06.2025
2025/BZP 00266459/01
Miasto Suwałki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania na żłobek budynku przy ul. Minkiewicza 50 w Suwałkach w ramach Programu Aktywny Maluch
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Miasto Suwałki
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671030
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Mickiewicza 1
1.4.2.) Miejscowość: Suwałki
1.4.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.4.4.) Województwo: podlaskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.suwalki.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.suwalki.pl/Przetargi_sekcja
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00266459
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00260597
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania na żłobek budynku przy ul. Minkiewicza 50 w Suwałkach w ramach Programu Aktywny Maluch. W ramach robót budowlanych należy wyodrębnić pożarowo skrzydło budynku objęte przebudową, kompleksowo dostosować wszystkie pomieszczenia do potrzeb nowego żłobka (z uwzględnieniem rozwiązań zapewniających dostępność osobom niepełnosprawnym) oraz wykonać roboty w zakresie zagospodarowania terenu. Zakres robót budowlanych:
1) przebudowa budynku zgodnie z projektem budowlanym obejmująca:
- zmianę układu funkcjonalnego poprzez podziały pomieszczeń istniejących oraz wyodrębnienie nowych pomieszczeń,
- budowę klatki schodowej wraz z szybem windowym i wejściem głównym do budynku,
- wykonanie wejścia do budynku na poziomie piwnicy,
- dostosowanie dwóch wejść łącznika do wymagań przebudowy,
- wymianę warstw posadzkowych,
2) demontaż istniejących instalacji oraz wykonanie nowych instalacji wewnętrznych,
3) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej wewnętrznej i zewnętrznej,
4) roboty wykończeniowe w zakresie sufitów, ścian i posadzek,
5) wykonanie elewacji budynku wraz z elementami z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
6) zagospodarowanie terenu obejmujące budowę dwóch placów zabaw, ogrodzenie, wiatę śmietnikową, drogę pożarową, hydrant zewnętrzny, nawierzchnie utwardzone, montaż elementów małej architektury oraz zieleń.
2. Wszystkie roboty należy prowadzić w sposób umożliwiający funkcjonowanie pozostałych segmentów budynku w roku szkolnym. Główne roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe należy wykonać w okresie wakacyjnym.
3. Obszar prowadzenia robót na cały czas ich wykonywania należy szczelnie wygrodzić oraz zabezpieczyć przed dostępem osób niepowołanych, zwłaszcza podczas prowadzenia prac rozbiórkowych, konstrukcyjno-rozbiórkowych i konstrukcyjnych. Aby zmniejszyć ryzyko powstania niebezpieczeństwa, należy prowadzić roboty w bezpośrednim uzgodnieniu z dyrekcją szkoły i Inspektorem Nadzoru.
4. Zamawiający posiada ważne pozwolenie na budowę.
5. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania dwóch kompletów dokumentacji dźwigu
w języku polskim stanowiących załącznik do wniosku do UDT o przeprowadzenie badania przed wydaniem pierwszej decyzji zezwalającej na eksploatację dźwigu. Wykonawca jest zobowiązany na swój koszt do serwisowania, dokonywania przeglądów oraz konserwacji dźwigu w czasie trwania gwarancji i rękojmi określonej w umowie. Po zakończeniu robót, jednak nie później niż do dnia odbioru końcowego Wykonawca ma obowiązek przekazać Zamawiającemu stosowne umowy i upoważnienia dotyczące serwisowania oraz konserwacji urządzenia. Dostarczony, kompletny dźwig ma posiadać na okres minimum 60 miesięcy gwarancję producenta, niezależnie od okresu gwarancji określonego w ofercie Wykonawcy.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa projekt budowlany (PB) w skład którego wchodzą: projekt zagospodarowania terenu (PZT) projekt architektoniczno-budowlany (PAB), projekty techniczne (PT) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR, SST).
7. Przedmiar robót dołączony do niniejszej SWZ jest wyłącznie dokumentem pomocniczym,
z którego Wykonawca może skorzystać, ale nie ma takiego obowiązku.
8. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży kosztorys ofertowy uproszczony w cenach jednostkowych zgodny z ceną Wykonawcy określoną w ofercie oraz szczegółowy kosztorys ofertowy. Kosztorys uproszczony w cenach jednostkowych będzie materiałem pomocniczym Wykonawcy i Zamawiającego
do rozliczeń częściowych, umożliwiającym określenie rodzaju i ilości wykonywanych
i odebranych robót. Kosztorys szczegółowy ofertowy będzie dokumentem umożliwiającym Zamawiającemu zapoznanie się z cenami materiałów, robocizny i sprzętu oraz pozostałych nakładów.
9. W celu prawidłowego sporządzenia oferty, zaleca się Wykonawcy dokonanie oględzin
w terenie oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych informacji co do ryzyka, trudności i innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Dochodzenie roszczeń
po podpisaniu umowy z tytułu nieuwzględnienia przez Wykonawcę wszystkich okoliczności nie będzie stanowić podstawy do dodatkowego wynagrodzenia oraz przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy.
10. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy, w miejscu gdzie przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim odniesieniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Wskazanie równoważności oferowanego rozwiązania zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy i na zasadach tam określonych spoczywa na Wykonawcy, w takim przypadku Wykonawca obowiązany jest udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
11. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
12. Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznaczają, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiadające przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
13. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy, usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymaganiach związanych z realizacją zamówienia.
14. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
15. W przypadku opisu za pomocą norm za rozwiązania równoważne uznaje się takie rozwiązania, które zapewniają spełnienie wymagań minimalnych określonych w normie na poziomie nie gorszym niż opisano to w stosownych normach. W przypadku przywołanych w SWZ norm (jeżeli nie określono tego szczegółowo) rozumie się normy aktualne. W pozostałych przypadkach (opis przedmiotu zamówienia za pomocą ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych) za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia.
16. Projekt współfinansowany z Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Aktywny Maluch” 2022-2029.
17. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i zamontować tablicę informacyjną zgodnie z wytycznymi udostępnionymi na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/rodzina/materialy-informacyjno-promocyjne. Tablicę należy umieścić niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji zadania.
18. Projekt i treść tablic oraz miejsce ich ustawienia Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania na żłobek budynku przy ul. Minkiewicza 50 w Suwałkach w ramach Programu Aktywny Maluch. W ramach robót budowlanych należy wyodrębnić pożarowo skrzydło budynku objęte przebudową, kompleksowo dostosować wszystkie pomieszczenia do potrzeb nowego żłobka (z uwzględnieniem rozwiązań zapewniających dostępność osobom niepełnosprawnym) oraz wykonać roboty w zakresie zagospodarowania terenu. Zakres robót budowlanych:
1) przebudowa budynku zgodnie z projektem budowlanym obejmująca:
- zmianę układu funkcjonalnego poprzez podziały pomieszczeń istniejących oraz wyodrębnienie nowych pomieszczeń,
- budowę klatki schodowej wraz z szybem windowym i wejściem głównym do budynku,
- wykonanie wejścia do budynku na poziomie piwnicy,
- dostosowanie dwóch wejść łącznika do wymagań przebudowy,
- wymianę warstw posadzkowych,
2) demontaż istniejących instalacji oraz wykonanie nowych instalacji wewnętrznych,
3) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej wewnętrznej i zewnętrznej,
4) roboty wykończeniowe w zakresie sufitów, ścian i posadzek,
5) wykonanie elewacji budynku wraz z elementami z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
6) zagospodarowanie terenu obejmujące budowę dwóch placów zabaw, ogrodzenie, wiatę śmietnikową, drogę pożarową, hydrant zewnętrzny, nawierzchnie utwardzone, montaż elementów małej architektury oraz zieleń.
2. Wszystkie roboty należy prowadzić w sposób umożliwiający funkcjonowanie pozostałych segmentów budynku w roku szkolnym. Roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe należy wykonać w okresie wakacyjnym.
3. Obszar prowadzenia robót na cały czas ich wykonywania należy szczelnie wygrodzić oraz zabezpieczyć przed dostępem osób niepowołanych, zwłaszcza podczas prowadzenia prac rozbiórkowych, konstrukcyjno-rozbiórkowych i konstrukcyjnych. Aby zmniejszyć ryzyko powstania niebezpieczeństwa, należy prowadzić roboty w bezpośrednim uzgodnieniu z dyrekcją szkoły i Inspektorem Nadzoru.
4. Zamawiający posiada ważne pozwolenie na budowę.
5. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania dwóch kompletów dokumentacji dźwigu
w języku polskim stanowiących załącznik do wniosku do UDT o przeprowadzenie badania przed wydaniem pierwszej decyzji zezwalającej na eksploatację dźwigu. Wykonawca jest zobowiązany na swój koszt do serwisowania, dokonywania przeglądów oraz konserwacji dźwigu w czasie trwania gwarancji i rękojmi określonej w umowie. Po zakończeniu robót, jednak nie później niż do dnia odbioru końcowego Wykonawca ma obowiązek przekazać Zamawiającemu stosowne umowy i upoważnienia dotyczące serwisowania oraz konserwacji urządzenia. Dostarczony, kompletny dźwig ma posiadać na okres minimum 60 miesięcy gwarancję producenta, niezależnie od okresu gwarancji określonego w ofercie Wykonawcy.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa projekt budowlany (PB) w skład którego wchodzą: projekt zagospodarowania terenu (PZT) projekt architektoniczno-budowlany (PAB), projekty techniczne (PT) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR, SST).
7. Przedmiar robót dołączony do niniejszej SWZ jest wyłącznie dokumentem pomocniczym,
z którego Wykonawca może skorzystać, ale nie ma takiego obowiązku.
8. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży kosztorys ofertowy uproszczony w cenach jednostkowych zgodny z ceną Wykonawcy określoną w ofercie oraz szczegółowy kosztorys ofertowy. Kosztorys uproszczony w cenach jednostkowych będzie materiałem pomocniczym Wykonawcy i Zamawiającego
do rozliczeń częściowych, umożliwiającym określenie rodzaju i ilości wykonywanych
i odebranych robót. Kosztorys szczegółowy ofertowy będzie dokumentem umożliwiającym Zamawiającemu zapoznanie się z cenami materiałów, robocizny i sprzętu oraz pozostałych nakładów.
9. W celu prawidłowego sporządzenia oferty, zaleca się Wykonawcy dokonanie oględzin
w terenie oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych informacji co do ryzyka, trudności i innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Dochodzenie roszczeń
po podpisaniu umowy z tytułu nieuwzględnienia przez Wykonawcę wszystkich okoliczności nie będzie stanowić podstawy do dodatkowego wynagrodzenia oraz przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy.
10. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy, w miejscu gdzie przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim odniesieniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Wskazanie równoważności oferowanego rozwiązania zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy i na zasadach tam określonych spoczywa na Wykonawcy, w takim przypadku Wykonawca obowiązany jest udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
11. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
12. Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznaczają, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiadające przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
13. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy, usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymaganiach związanych z realizacją zamówienia.
14. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
15. W przypadku opisu za pomocą norm za rozwiązania równoważne uznaje się takie rozwiązania, które zapewniają spełnienie wymagań minimalnych określonych w normie na poziomie nie gorszym niż opisano to w stosownych normach. W przypadku przywołanych w SWZ norm (jeżeli nie określono tego szczegółowo) rozumie się normy aktualne. W pozostałych przypadkach (opis przedmiotu zamówienia za pomocą ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych) za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia.
16. Projekt współfinansowany z Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Aktywny Maluch” 2022-2029.
17. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i zamontować tablicę informacyjną zgodnie z wytycznymi udostępnionymi na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/rodzina/materialy-informacyjno-promocyjne. Tablicę należy umieścić niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji zadania.
18. Projekt i treść tablic oraz miejsce ich ustawienia Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-06-23 09:00
Po zmianie:
2025-06-26 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-06-23 09:30
Po zmianie:
2025-06-26 09:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-07-22
Po zmianie:
2025-07-25