BZP: Dobudowa i rozbudowa budynku H celem utworzenia Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego w Szpitalu Powiatowym w Chrzanowie (powtórka)
06.06.2025
2025/BZP 00267155/01
Szpital Powiatowy w Chrzanowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dobudowa i rozbudowa budynku H celem utworzenia Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego w Szpitalu Powiatowym w Chrzanowie (powtórka)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Powiatowy w Chrzanowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000310108
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Topolowa 16
1.5.2.) Miejscowość: Chrzanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@szpital-chrzanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpital-chrzanow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dobudowa i rozbudowa budynku H celem utworzenia Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego w Szpitalu Powiatowym w Chrzanowie (powtórka)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f033c96b-9082-46a9-bbc0-d2f06451ead6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00267155
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00055614/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_chrzanow/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_chrzanow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji
elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w
szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale VII ust. 1 SWZ
składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym.
3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
1) drogą elektroniczną: dzp@szpital-chrzanow.pl ;
2) poprzez Platformę, dostępną pod adresem: www.platformazakupowa.pl
4. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści siwz, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
Platformy Zakupowej znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
5. Zgodnie z 67 ustawy p.z.p., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy
www.platformazakupowa.pl:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje.
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Instytutu Miar.
6. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Powiatowy w Chrzanowie ul. Topolowa 16 32-500 Chrzanów ;
administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych: Pani Aneta Nędza adres e mail: iod@szpital-chrzanow.pl, Pani/Pana dane
osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
2) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
4) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO 6) posiada Pani/Pan:
prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
7) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
8) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 53/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia dotyczy wykonania w trybie zaprojektuj i wybuduj budowy nowego budynku z przeznaczeniem na Zakład Opiekuńczo – Leczniczy wraz z wszystkimi pracami instalacyjnymi, a także z zagospodarowaniem terenu oraz przebudowy fragmentu istniejącego budynku H.
Nowo projektowany budynek, należy połączyć z budynkiem istniejącym przy jego zachodniej ścianie. Budynek Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego należy zaprojektować w taki sposób, alby zrównać poziom posadzki każdej kondygnacji, zapewniając przez to dogodną komunikację pomiędzy budynkami.
Budynek Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego należy zaprojektować jako 4 kondygnacyjny (w tym jedna podziemna).
Szczegóły przedmiotu zamówienia opisuje: załącznik nr 11 - dokument PFU, wzór umowy – załącznik nr 10 oraz swz.
W ramach tego zamówienia Wykonawca winien wykonać roboty opisane w dokumentacji przetargowej, oraz inne prace, niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45314310-7 - Układanie kabli
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45421111-5 - Instalowanie framug drzwiowych
45421131-1 - Instalowanie drzwi
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych
45421153-1 - Instalowanie zabudowanych mebli
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta w branży architektonicznej w ostatnich 5 latach
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy w ostatnich 5 latach
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VI SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni powyższy warunek jeśli wykaże, że:
a. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10.000.000,00 złotych brutto (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100),
w okresie nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b. dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, tj. posiada opłaconą dedykowaną pod niniejszy kontrakt polisę ubezpieczeniową OC, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną na jedno i wszystkie zdarzenia nie mniejszą niż 15 000 000,00 PLN. Polisa powinna potwierdzać ochronę ubezpieczeniową Wykonawcy do wysokości sumy gwarancyjnej z tytułu odpowiedzialności deliktowej, kontraktowej zgodnej z przedmiotem zamówienia na cały okres trwania inwestycji. Polisa również posiadać powinna rozszerzenie o:
* OC pracodawcy z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 2 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia,
* czyste straty finansowe z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 5 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia w tym sublimit odpowiedzialności nie mniejszym niż 500 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia dla szkód spowodowanych produktem/usługą.
* Czyste straty finansowe związane z połączeniem, pomieszaniem z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 2 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia,
* Czyste straty finansowe z tytułu demontażu i zastąpienia z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 2 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia,
* OC za Szkody rzeczowe lub szkody osobowe spowodowane wibracjami, wstrząsami albo osłabieniem nośności gruntu z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 5 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia,
* Szkody w rzeczach przekazanych w celu przechowania, znajdujących się w jego pieczy lub pod kontrolą z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 1 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia,
* Szkody w rzeczach będących przedmiotem usługi z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 2 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia,
* Wina umyślna oraz rażące niedbalstwo do wysokości sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia w tym ochrona ubezpieczenia dla kierownika budowy,
* Szkody wyrządzone w podziemnych instalacjach lub urządzeniach z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 5 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia,
* Szkody wyrządzone nagłą i niezamierzoną emisją substancji zanieczyszczających do środowiska z limitem odpowiedzialności nie mniejszym niż 2 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia,
* Odpowiedzialność Ubezpieczyciela rozpoczyna się od dnia podanego w polisie
Zamawiający wyraża zgodę na udział własny (franszyzę) nie wyższy niż:
*Zamawiający nie wyraża zgody na udział własny (franszyzę) dla szkód osobowych,
* W odniesieniu do czystych strat finansowych nie wyższa niż: 5% nie więcej niż 10 000,00 PLN,
* Czyste straty finansowe związane z połączeniem, pomieszaniem nie wyższa niż: 5% nie więcej niż 10 000,00 PLN,
* Czyste straty finansowe z tytułu demontażu i zastąpienia nie wyższa niż: 5% nie więcej niż 10 000,00 PLN,
*10 000,00 PLN w pozostałym zakresie.
W przypadku, gdy Wykonawca będzie występować w konsorcjum uwzględnione zostanie również rozszerzenie o szkody wzajemne do wysokości sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia.
Jeżeli suma ubezpieczenia wyrażona jest w innej walucie, dla potrzeb sprawdzenia spełniania warunku, podana wartość zostanie przeliczona według kursu średniego NBP obowiązującego na dzień ogłoszenia zamówienia. Zakres ubezpieczenia objęty polisa musi być zgodny z przedmiotem zamówienia opisany w pkt III. Pkt 1.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
1.1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie:
a. Co najmniej jedną robotę budowlaną zrealizowaną w formule „zaprojektuj i wybuduj”, polegającą na budowie lub/i rozbudowie lub/i nadbudowie lub/i przebudowie lub/i remoncie budynku użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 10 000 000,00 złotych brutto i powierzchni użytkowej co najmniej 1000,00m2.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP obowiązującego na dzień ogłoszenia zamówienia.
!!!UWAGA!!! –W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) wymóg winien spełniać w całości jeden z Wykonawców występujących wspólnie.
1.2. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, wykształceniem i doświadczeniem do wykonania przedmiotu zamówienia:
a. Projektant w branży architektonicznej, który posiada:
− Wykształcenie wyższe,
− Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń,
− Doświadczenie w pełnieniu funkcji Głównego projektanta/ architekta przy zaprojektowaniu co najmniej jednej przebudowy lub/i modernizacji lub/i budowy lub/i nadbudowy lub/i rozbudowy lub/i remontu budynku/budynków użyteczności publicznej,
b. Projektant w branży konstrukcyjno - budowlanej, który posiada:
− Wykształcenie wyższe,
− Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń,
− Doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta lub sprawdzającego przy zaprojektowaniu co najmniej jednej przebudowy lub/i modernizacji lub/i budowy lub/i nadbudowy lub/i rozbudowy lub/i remontu budynku/budynków użyteczności publicznej,
c. Projektant w branży instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnych, który posiada:
− Wykształcenie wyższe,
− Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
− Doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta lub sprawdzającego instalacji sanitarnych przy zaprojektowaniu co najmniej jednej przebudowy lub/i modernizacji lub/i budowy lub/i nadbudowy lub/i rozbudowy lub/i remontu budynku/budynków użyteczności publicznej,
d. Projektant w branży instalacyjnej w zakresie instalacji eklektycznych i elektroenergetycznych, który posiada:
− Wykształcenie wyższe,
− Uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
− Doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta lub sprawdzającego instalacji elektrycznych przy zaprojektowaniu co najmniej jednej przebudowy lub/i modernizacji lub/i budowy lub/i nadbudowy lub/i rozbudowy lub/i remontu budynku/budynków użyteczności publicznej,
e. Kierownik budowy, który posiada:
− Wykształcenie wyższe,
− Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń,
− Doświadczenie przy kierowaniu robotami budowlanymi przy robotach budowlanych związanych z co najmniej jedną przebudową lub/i modernizacją lub/i budową lub/i nadbudową lub/i rozbudową lub/i remontem budynku/budynków użyteczności publicznej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; wzór oświadczenia o grupie kapitałowej stanowi załącznik nr 4;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub/i rozbudowie lub/i nadbudowie lub/i przebudowie lub/i remoncie budynku użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 10 000 000,00 złotych brutto (w ramach jednego zamówienia/umowy) o powierzchni użytkowej co najmniej 1000,00 m2, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 5;
c) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6.
(Wykonawca, który uzyska zamówienie będzie zobowiązany m.in. do dostarczenia przed podpisaniem umowy poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii wymaganych uprawnień, uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej Izby samorządu zawodowego);
d) dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10.000.000,00 złotych brutto (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100), w okresie nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
e) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, tj. posiada opłaconą dedykowaną pod niniejszy kontrakt polisę ubezpieczeniową OC, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną na jedno i wszystkie zdarzenia nie mniejszą niż 15 000 000,00 PLN. Polisa powinna potwierdzać ochronę ubezpieczeniową Wykonawcy do wysokości sumy gwarancyjnej z tytułu odpowiedzialności deliktowej, kontraktowej zgodnej z przedmiotem zamówienia na cały okres trwania inwestycji.
Uwaga: Ze względu na ograniczenie ilości umieszczania znaków w ogłoszeniu - pozostałe informacje dotyczące polisy znajdują się w swz.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Dokumenty stanowiące ofertę, które należy złożyć:a) formularz ofertowy, według wzoru określonego w załączniku nr 1,
b) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
W przypadku podpisania oferty przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
c) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
d) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postepowaniu składa każdy z Wykonawców.;
e) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3;
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w d) i e) powyżej, także oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
f) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 (jeżeli dotyczy). Dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowej lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
g) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – załącznik nr 8 - jeżeli dotyczy.
UWAGA: niniejsze zobowiązanie składa każdy podmiot na zasobach, którego Wykonawca polega w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu, a które to podmioty będą brały udział w realizacji zamówienia.
h) dowód odbycia wizji lokalnej- załącznik nr 7.
i) dowód wniesienia wadium. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu. Zamawiający zaleca załączenie do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu na rachunek bankowy zamawiającego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Bank Spółdzielczy 49 8444 0008 0000 0085 7402 0001. z dopiskiem "Wadium - nr postępowania (53/2025 ).
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w p.z.p., bez potwierdzania tych okoliczności;
b) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
f) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest:;
g) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
h) musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
a. pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
b. poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa p.z.p..
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
Rozdziale VII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów
(w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie ze wzorem umowy , stanowiącym załącznik do swz.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_chrzanow/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-24 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności Komponent D „Efektywność, dostępność ijakość systemu ochrony zdrowia”, Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury
podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym”.
Krajowy Plan Odbudowy 2021-2026 Odbudowa gospodarki po pandemii
Roboty budowlane zrealizowane będą do 11 miesięcy od daty zawarcia umowy, jednak nie dłużej niż do dnia 30.06.2026 r.
Wprowadzono wymóg odbycia wizji lokalnej. Szczegóły dotyczące wizji zostały opisane w swz.
Złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18 Ustawy Pzp.