BZP: „Przebudowa odcinka drogi leśnej dł. 100.0m na dz.nr.865 w L. Domatowo na Terenie Nadleśnictwa Wejherowo”
09.06.2025
2025/BZP 00268998/01
NADLEŚNICTWO WEJHEROWO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa odcinka drogi leśnej dł. 100.0m na dz.nr.865 w L. Domatowo na Terenie Nadleśnictwa Wejherowo”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO WEJHEROWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190036849
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana III Sobieskiego 247 B
1.5.2.) Miejscowość: Wejherowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: 586729810
1.5.8.) Numer faksu: 586729800
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wejherowo@gdansk.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wejherowo.gdansk.lasy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa odcinka drogi leśnej dł. 100.0m na dz.nr.865 w L. Domatowo na Terenie Nadleśnictwa Wejherowo”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c442f406-0c73-470e-8ae1-7b90e6cd0d88
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00268998
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00573066/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Przebudowa odcinka drogi leśnej L. Domatowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_wejherowo3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_wejherowo
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: : 8.1 Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między
zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513).
8.2 W postępowaniu o udzielenie zamówienia ofertę, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki
dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym bądź kwalifikowanym podpisem
elektronicznym.
8.3 Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się w języku polskim przy użyciu Platformy Przetargowej Open
Nexus: https://platformazakupowa.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 38.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy,
że:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Nadleśnictwo Wejherowo z siedzibą w Wejherowie 84-200, ul. Sobieskiego
247B, kontakt: osobisty w siedzibie nadleśnictwa, telefoniczny: 58 672 98 01 lub drogą elektroniczną na adres e-mail:
wejherowo@gdansk.lasy.gov.pl
2) W sprawach związanych z danymi osobowymi Wykonawca może kontaktować się z Nadleśnictwem Wejherowo, poprzez adres
email: wejherowo@gdansk.lasy.gov.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego „Przebudowa odcinka drogi leśnej dł. 280.0m na dz.nr.26 w L. Nanice na Terenie Nadleśnictwa
Wejherowo” prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji;
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), dalej
„ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy; a po tym czasie przez okres wymagany przepisami szczególnymi prawa, w szczególności ze względu na cele
archiwalne- zgodnie z JRWA: dokumentacja zamówień publicznych posiada kategorię archiwalną B5 (okres przechowywania 5 lat)
natomiast umowa zawartą w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych posiada kategorię archiwalną B10 (okres
przechowywania 10 lat);
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy Pzp;
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
8) Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.74.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 49557,80 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa odcinka drogi
leśnej dł. 100.0m na dz.nr.865 w L. Domatowo na Terenie Nadleśnictwa Wejherowo”
w tym wykonanie wszystkich prac prowadzących do osiągnięcia stanu zgodnego z
dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, SWZ oraz projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty
ziemne
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
5.1.1. Zakres prac:
Przebudowa odcinka drogi leśnej, w ramach którego przewiduje się:
• Wykonanie robót przygotowawczych:
Zakres przygotowawczy obejmuje roboty związane z przygotowaniem terenu pod realizację robót
drogowych. W celu realizacji w/w robót należy sporządzić i uzgodnić z zarządcą drogi tj.
Zamawiającym zakres oraz formę wykonania robót drogowych. Do zakresu robót
przygotowawczych należy również zakres związany z usunięciem istniejących drzew i zakrzaczeń
znajdujących się kolizyjnie w koronie projektowanej drogi (roboty w zakresie usunięcia drzew po
stronie Zamawiającego, roboty związane z usunięciem karpin i zakrzaczeń w zakresie Wykonawcy
– za zg.z ust. z Inwestorem/Zamawiającym).
• Roboty ziemne:
W skład robót ziemnych wchodzą roboty związane z :
• Niwelacją istniejącego terenu w celu doprowadzenia do projektowanego profilu korony
drogowej (w tym poszerzenia wykopów, wąwozów, niwelacja przewyższeń, odtwarzanie
i odmulanie zbiorników/dołów odstojnikowych na wodę opadową i rowów przydrożnych/
jeżeli występują )
• Korytowaniem powierzchownym w celu usunięcia zalegającej darniny
• Profilowanie i dogęszczenie podłoża pod konstrukcję drogi
• Profilowaniem skarp, podłoża na poszerzeniach pod w-wy konstrukcyjne do wartości
założonych w projekcie. Projekt zakłada pochylenie skarp w wykopach, na nasypach oraz
w rowach w stosunku co najmniej 1:1,5 / zalecane 1:2 a zagęszczenie podłoża pod w-wy
konstrukcyjne do wartości Is≥1.00.
Odwodnienie:
Wody deszczowe z zakresu inwestycyjnego odprowadzane będą powierzchniowo za
pomocą pochyleń podłużnych i poprzecznych na tereny przyległe do drogi oraz do
istniejących zbiorników / dołów odstojnikowo – odparowujących i rowów po ich
wcześniejszym odmuleniu i częściowym odtworzeniu (jeżeli występują w danej lokalizacji).
Projekt zakłada również przebudowę istniejącego przepustu drogowego pod danym
odcinkiem drogowym, który aktualnie jest zapadnięty/zniszczony i wymaga koniecznej
przebudowy w pełnym jego zakresie. Nowy przepust typu PECOR HDPE/PEHD Dn500
karbowany o dł. 8.00m wraz z pref. bet. przyczółkami został zaplanowany w miejscu
istniejącego przepustu, który założono do rozbiórki wraz z jego nowym usytuowaniem
prostopadle do osi drogi w danej lokalizacji. Na podejściach do przepustu należy na 20m
oczyścić i odmulić rowy odwadniające.
Urządzenia sieci podziemnych i napowietrznych :
Projekt nie zakłada budowy nowych sieci podziemnych i napowietrznych w zakresie
inwestycyjnym. Uzyskana MDCP od geodety oraz zasób internetowy dostępnych e-map
również nie wykazuje sieci podziemnych w danym zakresie zaplanowanych robót.
Jednakże z uwagi na możliwie potencjalne występowanie sieci, szczególnie w
początkowym km drogi należy prace budowlane prowadzić ze szczególną ostrożnością a
roboty ziemne w danym obrębie należy wykonywać ręcznie i pod stałym nadzorem osób
uprawnionych. Należy wykonać przekopy kontrolne w celu zlokalizowania ewentualnych
sieci i je zabezpieczyć na czas prowadzenia robót drogowych (w przypadku konieczności
zabezp. sieci na stałe, należy postępować zgodnie z warunkami wskazanymi przez gestora
danej sieci w uzgodnieniu jakie wydał lub jak zostało ustalone to na etapie trwania prac
budowlanych z przedst. Zamawiającego). W obrębie inwestycji występuje sieć
energetyczna napowietrzna.
• Roboty konstrukcyjne:
- wykonanie wymaganej Nawierzchni na drodze, poboczach o docelowych parametrach
- wykonanie innych robót konstrukcyjnych. przybocznych wskazanych w przedmiarach
inwestorskich
• Parametry proj. nawierzchni drogowej:
- kategoria : DLW (Droga Leśna Wewnętrzna)
- szerokość korony drogi zasadniczej : 5,00 (jezdnia + pobocze utwardzone)
- szerokość nawierzchni jezdni drogowej : 3,50m
- szerokość poboczy z mieszanki/utwardzonych : 2*0,75m
- szerokość poszerzeń grunt. : 2 x 1,00 (min.0,5m; w obrębie zaniżeń, wykopów bez rowów)
- spadki poprzeczne nawierzchni drogowej : daszkowy/obustronny 5%
- spadki poprzeczne poboczy : zewnętrzne 5%, 15-20% (dotyczy poszerzeń grunt. do 1,00m)
- spadki podłużne drogi : w nawiązaniu do rzędnych istniejących i projektowanych
• Założenia konstrukcyjno-nawierzchniowe:
- w-wa nawierzchniowa (po zag. E2≥130MPa)
- pobocza utwardzone (po zag. E2≥130MPa)
• Zestawienie zasadniczych powierzchni projektowych:
- jezdnia/nawierzchnia : 410,0 m2
- pobocza utwardzone : 160,0 m2
• Założenia projektowanej drogi: założenia materiałowe - Objaśnienia:
PBSM – Przekrusz Betonowy Stabilizowany Mechanicznie fr. 0/63mm
- Kruszywo Betonowe frakcji 0/63mm powstałe z przekruszenia betonów twardych
PK – Piasek Kopany
Nawierzchnia drogowa dla całego układu drogowego
- Nawierzchnia: PBSM 0/63mm gr.25cm wraz z zasypką z w-wy piasku kopanego gr. do 1cm
- Pobocza Utwardzone : konstrukcja jak dla układu jezdnego / niezmienna
.
Materiał na nawierzchnię drogową (jezdnia i pobocza)
Kruszywo Betonowe / Przekrusz Betonowy klasy czystości I powstały z przekruszenia
czystego surowca betonowego konstrukcyjnego kl.min. B15 ( C12/15) bez domieszek
gliniastych, ceramicznych, bitumicznych, piasków, odpadów i śmieci itp.
Stopień przekruszenia kruszywa betonowego założono na poziomie wsp.C50/10.
• Założenia dla zakresu robót ziemnych:
̶ zagęszczenie podłoża pod w-wy konstrukcyjne: Is≥1.00
̶ zagęszczenie terenu przyległego do drogi: Is≥0,95
̶ parametr pochylenia skarp: min.1:1,5 / zalecana 1:2 (jeżeli występuje)
̶ min. szerokość dna rowu i miarodajna jego wysokość: min. 0,50 / 0,60m (jeżeli występuje)
• Wykonanie robót wykończeniowych i porządkowych
Zakres robót wykończeniowych odnosi się głównie do robót porządkowych po wykonanych
robotach drogowych. Teren znajdujący się w obszarze działań budowlanych należy doprowadzić
do stanu porządkowego i użytecznego. Z terenu inwestycyjnego należy uprzątnąć wszelkie
pozostawione rzeczy związane z procesem realizacyjnym. Przed przystąpieniem do procesu
odbiorowego, w/w zakres robót należy odebrać przy udziale wyznaczonego Nadzoru-podmiotu
wyznaczonego przez Zamawiającego/Inwestora.
5.2. Szczegółowy przedmiot zamówienia określają n/w załączniki stanowiące dokumentację
techniczną i Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR):
1) Załącznik nr 10 do SWZ – Dokumentacja projektowa
2) Załącznik nr 11 do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót
3) Załącznik nr 12 do SWZ – Przedmiar robót
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 19.1 Przy wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1) kryterium -cena oferty (C)- znaczenie procentowe kryterium 60%, maksymalna ilość punktów jaką może otrzymać kryterium -60
punktów.
2) kryterium -wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi (G)- znaczenie procentowe kryterium 40%, maksymalna ilość punktów jaką
może otrzymać kryterium 40 punktów
Maksymalna ilość punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie wszystkich kryterium =100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
13.1 O udzielenie zamówienia publicznego, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadachokreślonych w rozdziale 12 SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:
13.2 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
13.2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie
warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 14 SWZ.
13.2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie
warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 14 SWZ.
13.2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie
warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 14 SWZ.
13.2.4 zdolności technicznej lub zawodowej
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie
doświadczenia tj., że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali
należycie co najmniej dwie roboty budowlane (realizowane na podstawie dwóch odrębnych umów) o wartości każdej z robót
minimum 90 000 zł z podatkiem VAT każda, obejmującą swoim zakresem budowę lub przebudowę drogi.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych
wartości porównywalnych.
W niniejszej SWZ definicje budowy, przebudowy lub remontu należy rozumieć zgodnie z definicjami ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 418).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie
dysponowania następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) Kierownik budowy - minimalne wymagania:
• kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi
zamówienia w zakresie specjalności inżynieryjnej drogowej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj.
Dz.U. z 2025 r. poz. 418) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) osoby, które, przed
dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego
do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w
dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w
oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.
Ponadto zgodnie z art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie
mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w
przepisach odrębnych, tj. ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023r. poz. 334) oraz ustawie z dnia 15.12.2000 r. o samorządach
zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 poz. 551 ze zm.).
14.4 Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 poz. 1616), z innym
wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego
wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ;
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz
których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty- zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.
W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jedno wspólne w/w oświadczenie.
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z
załącznikiem nr 6 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 12.1. Z
postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych (Pzp), w stosunku, do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 Prawo zamówień
publicznych oraz z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2025, poz. 514). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym
zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy. 12.2. Wykluczenie Wykonawcy następuje:
1) w przypadkach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. a-g i pkt 2 Pzp, na okres 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku
potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
2) w przypadkach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. h i pkt 2 Pzp, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach, została
skazana za przestępstwo wymienione w art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. h Pzp,
- na okres 3 lat od dnia uprawomocnienia się odpowiednio wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia,
wydania ostatecznej decyzji lub zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia, chyba że w wyroku lub decyzji został
określony inny okres wykluczenia;
3) w przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, na okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o
zamówienia publiczne;
4) w przypadkach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, na okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą
wykluczenia;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 14.1 Do oferty Wykonawca
zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ;
2) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania– zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ.
14.2 Oświadczenia, o którym mowa w pkt 14.1 SWZ, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia, spełnianie warunków udziału w
postępowaniu odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępują wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki
dowodowe.
14.3 Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym
niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na ich dzień złożenia.
14.4 Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 poz. 1616), z innym wykonawcą,
który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty
częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej
grupy kapitałowej – zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ;
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty- zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.
W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jedno wspólne w/w oświadczenie.
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z załącznikiem nr 6 do
SWZ.
W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jedno wspólne w/w oświadczenie.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z zapisami SWZ, dostępnymi za stronie https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_wejherowo.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
15.16. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.15.16.1 Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty wspólnej Wykonawcy dołączają
pełnomocnictwo.
15.16.2 Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje
informacje, korespondencję, itp.
15.16.3 Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
a) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SWZ,
b) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
dokumenty, dotyczące własnej firmy, takie jak np.: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia składa każdy z
Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu; dokumenty wspólne takie jak np.: formularz ofertowy,
dokumenty podmiotowe i przedmiotowe składa pełnomocnik
Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną, za wyjątkiem oświadczenie o przynależności
do grupy kapitałowej,
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty, na podstawie którejdokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w Załączniku nr 9.
7.1 Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy
stanowią załącznik nr 9 SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 15.4. Oferta ma być złożona przy użyciu środka komunikacji elektronicznej. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym prawidłowemu złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest Platforma Przetargowa Open Nexus dostępna pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_wejherowo oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-24 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Szczegóły zamówienia zostały określone w SWZ, dostępnym na stronie: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_wejherowo22.1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
22.2. Przedmiotowe zamówienie, z uwagi na opis przedmiotu zamówienia i postawione warunki udziału w postępowaniu,
jest zamówieniem skierowanym do wykonawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, którzy to mogą sobie poradzić
z tym w sumie niewielkim zamówieniem. Ponadto niniejsze zamówienie dotyczy robót budowlanych, objętych projektem
budowalnym.
Zadanie realizowane jest jako jedno, brak wykonania jednej z branż powoduje, że całe zadanie nie zostanie wykonane
zgodnie z założeniami i potrzebami zamawiającego. Specyfika przedmiotu zamówienia, stanowiącego logiczny ciąg
następujących po sobie etapów realizacji sprawia, że nieuzasadnionym staje się podział zamówienia na „nienaturalne”
części, co mogłoby spowodować nadmierne trudności jego realizacji, a w konsekwencji niepotrzebne, dodatkowe koszty dla
Zamawiającego lub nawet fiasko całości zamierzenia objętego tym zamówieniem.
24.1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
27.1. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie wykonawców, o których
mowa w art. 94 Prawa zamówień publicznych.
29.1. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
30.1. Zamawiający nie wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów
niezbędnych do realizacji zamówienia.
31.1. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.
31.2. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).
31.3. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
32.1. Zamawiający nie przewiduje zawrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 261 PZP
33.1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.
33.2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).