BZP: Przebudowa i termomodernizacja budynku remizy OSP w Zielonce
09.06.2025
2025/BZP 00269251/01
GMINA RANIŻÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i termomodernizacja budynku remizy OSP w Zielonce
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RANIŻÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581689
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 6
1.5.2.) Miejscowość: Raniżów
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-130
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.bober@ranizow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ranizow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i termomodernizacja budynku remizy OSP w Zielonce
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2fcaebe0-ab30-41ee-99b2-ed319577f43e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00269251
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00052206/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Termomodernizacja i przebudowa remizy w Zielonce
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ranizow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ranizow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 17.3 Wymagania formalne dotyczące składanych w postępowaniu podmiotowych środków dowodowych, oraz innych oświadczeń i dokumentów:
17.3.1 Ofertę oraz oświadczenie wymagane postanowieniami pkt. 11.2., 12.9. i 14.3 składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dokumenty te powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
15.1 Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej Gminy Raniżów: https://ranizow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Gminy Raniżów ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
15.2 W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania określonej w pkt. 2 ppkt. 2.4. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
15.3 Zamawiający wyznacza do kontaktowania się z Wykonawcami:
Magdalena Bober –Podinspektor UG (sprawy dot. procedury postępowania),
Magdalena Bober - Podinspektor UG (sprawy merytoryczne).
15.4 Szczegółowe Instrukcje korzystania z Platformy dostępne są pod adresem:
https://ranizow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 30.1 Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale IX ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
30.2 Odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami ustawy Pzp czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy Pzp;
30.3 Odwołanie zawiera:
1) imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej Odwołującego oraz imię i nazwisko przedstawiciela (przedstawicieli);
2) nazwę i siedzibę Zamawiającego, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej Zamawiającego;
3) numer PESEL lub NIP odwołującego będącego osobą fizyczną, jeżeli jest on obowiązany do jego posiadania albo posiada go nie mając takiego obowiązku;
4) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku jego braku – numer w innym właściwym rejestrze, ewidencji lub NIP Odwołującego nie będącą osobą fizyczną, który nie ma obowiązku wpisu we właściwym rejestrze lub ewidencji, jeżeli jest on obowiązany do jego posiadania;
5) określenie przedmiotu zamówienia;
6) wskazanie numeru ogłoszenia w przypadku zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych;
7) wskazanie czynności lub zaniechania czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy;
8) zwięzłe przedstawienie zarzutów;
9) żądanie co do sposobu rozstrzygnięcia odwołania;
10) wskazanie okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie odwołania oraz dowodów na poparcie przytoczonych okoliczności;
11) podpis Odwołującego albo jego przedstawiciela lub przedstawicieli;
12) wykaz załączników.
30.4 Do odwołania dołącza się:
1. dowód uiszczenia wpisu od odwołania w wymaganej wysokości;
2. dowód przekazania odpowiednio odwołania albo jego kopii Zamawiającemu;
3. dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Odwołującego.
Pozostałe informacje w pkt. 30 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i termomodernizacja budynku remizy OSP w Zielonce. Obiekt znajduje się na działkach nr 1898/2, 1900, 1901/3 obr. 0004 Zielonka.
ZAKRES PROJEKTOWANYCH ROBÓT BUDOWLANYCH:
Przebudowa istniejącego budynku Remizy OSP w Zielonce nie wymaga zmiany lub wymiany elementów konstrukcyjnych, obejmowała będzie następujące roboty budowlane:
- likwidacja istniejących sanitariatów na parterze,
- budowa sanitariatu dla osób niepełnosprawnych w pomieszczeniu socjalnym,
- wykonanie nowych instalacji wod.-kan. i CO,
- wyrównanie poziomu posadzki w pom. magazynowym do poziomu garażu,
- przebudowa schodów zewnętrznych oraz budowa podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
- przebudowa przyłącza gazu
- przebudowa zadaszenia nad drzwiami zewnętrznymi.
Remont obejmował będzie następujące roboty budowlane:
- wymiana istniejącej stolarki okiennej plastikowej na trzyszybową,
- wymiana bramy garażowej na podnoszoną segmentową,
- wymiana drzwi zewnętrznych plastikowych na aluminiowe,
- docieplenie posadzek na parterze (wymiana istniejących warstw dla zachowania wysokości pomieszczeń i drzwi),
- docieplenie ścian zewnętrznych wraz z fundamentami, wykonanie nowej elewacji, zgodnie z projektem kolorystyki,
- docieplenie stropu nad piętrem,
- docieplenie kominów w przestrzeni poddasza,
- wymiana rur spustowych i podokienników,
- wykonanie płytki odbojowej dookoła budynku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45262700-8 - Przebudowa budynków
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45231220-3 - Roboty budowlane w zakresie gazociągów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-07
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 22.1 Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
(C) Cena – 80
(G) Okres gwarancji i rękojmi – 20
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, co najmniej na kwotę 100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy złotych 00/100 ). Ubezpieczenie to będzie obejmowało odpowiedzialność cywilną za szkody rzeczowe, osobowe oraz czyste straty finansowe (ang. pure financial loss) wyrządzone z tytułu czynów niedozwolonych oraz z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania – wybrany Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu potwierdzenie posiadanej polisy
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) dotyczącej Wykonawcy:
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
Wykazanie, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: wykonano co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na termomodernizacji obiektu kubaturowego o powierzchni użytkowej min. 250 m2 z załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
b) dotyczącej osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wskazanie:
do realizacji zamówienia osoby posiadające wymagane uprawnienia i kwalifikacje w minimalnym wymaganym przez Zamawiającego zakresie tj:
- Jednej osoby na stanowisko kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej
-Jednej osoby na stanowisko kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci , instalacji i urządzeń, wodociągowych i kanalizacyjnych,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 11.7 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawca składa:
a) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy.
b) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11.8 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
23.2 Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy przedłożyć Zamawiającemu:- kopie uprawnień osób wskazanych w swojej ofercie (kierowników budowy/robót)
- dowód wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w pkt. 23 SWZ
- dokument ubezpieczenia (opłacona polisa ubezpieczeniowa) - Zamawiający wymaga aby Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, co najmniej na kwotę
100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy złotych 00/100 ). Ubezpieczenie to będzie obejmowało odpowiedzialność cywilną za szkody rzeczowe, osobowe oraz czyste straty finansowe (ang. pure financial loss) wyrządzone z tytułu czynów niedozwolonych oraz z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
19.1 Zamawiający żąda wadium w wysokości 10 000,00 zł na zasadach określonych w art. 281 Pzp.19.2 Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących for-mach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
19.3 Treść poręczenia lub gwarancji wadialnej musi zawierać w szczególności:
- nazwę i adres Zamawiającego
- nazwę zamówienia
- nazwę i adres Wykonawcy
- termin ważności gwarancji/poręczenia
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem
- z treści gwarancji/ poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium na każde pisemne żądanie w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
19.4 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 50 9159 1049 2002 1000 0130 0004
19.5 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
19.6 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 18.2 ppkt 2–4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
14.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.14.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 8.2.
14.3 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 11.2 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
14.4 W przypadku, gdy spełnienie warunku opisanego w pkt. 8.2. wykonawcy wykazują poprzez poleganie na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w formularzu ofertowym, składają oświadczenie z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
14.5 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 11, przy czym:
1) podmiotowe środki dowodowe o których mowa w pkt 11.8. składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 8.2;
2) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 11.7. składa każdy z nich.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 uPzp Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie i na warunkach wskazanych poniżej:1) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymania robót przez Zamawiającego;
2) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, wstrzymujących lub opóźniających realizację robót, jak również wykonania koniecznych rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych, jeżeli będzie potrzebny dodatkowy czas na ich wykonanie;
3) w zakresie zmiany zakresu oraz sposobu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, jak również wykonania koniecznych rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych, których niewykonanie będzie skutkowało niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umową zakresie z zastrzeżeniem, iż przedmiotowa zmiana zakresu/sposobu realizacji zamówienia będzie wiązała się jedynie z wykonaniem ww. robót;
4) w zakresie zmiany terminu wykonania lub zmiany zakresu oraz sposobu realizacji zamówienia w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa związanych z przedmiotem zamówienia, skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umową zakresie lub terminie, z zastrzeżeniem, iż przedmiotowa zmiana będzie ograniczała się jedynie do zmiany niezbędnej dla dostosowania się do zmiany przepisów prawnych,
5) w zakresie zmiany terminu wykonania lub zmiany zakresu oraz sposobu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ, przez którą na potrzeby niniejszej umowy rozumie się zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem niniejszej umowy, oraz którego strony nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu najwyższej należytej staranności, w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne, zamieszki, strajki lub inne formy protestu, akty nieposłuszeństwa obywatelskiego, demonstracje i rozruchy społeczne, ataki terrorystyczne, stan wojenny, stan wyjątkowy, działania wojenne, stan zagrożenia epidemicznego, stan epidemii, akty władz państwowych utrudniające lub uniemożliwiające wykonanie zobowiązań umownych, ekonomiczne następstwa globalnego kryzysu finansowego;
Przez wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne rozumie się takie, które za względu na wymogi technologiczne determinujące wykonanie poszczególnych robót skutkują wstrzymaniem prowadzenia tychże robót, a ilość dni występowania wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych lub intensywność opadów skutkująca przeszkodami, o których mowa wyżej, jest większa od średniej z ostatniego pięciolecia, licząc wstecz od daty składania ofert. Okresem porównawczym będzie miesiąc.
Pozostałe informacje w par. 13 załącznika nr 2 do SWZ (wzór umowy)