BZP: B/03/2025/A Roboty budowlane na potrzeby Uniwersytetu Opolskiego - Utworzenie bazy klinicznej na potrzeby kształcenia studentów kierunków medycznych w USK w Opolu
09.06.2025
2025/BZP 00269453/01
UNIWERSYTET OPOLSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
B/03/2025/A Roboty budowlane na potrzeby Uniwersytetu Opolskiego - Utworzenie bazy klinicznej na potrzeby kształcenia studentów kierunków medycznych w USK w Opolu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET OPOLSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001382
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Mikołaja Kopernika 11
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-040
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uni.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamowienia.uni.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
B/03/2025/A Roboty budowlane na potrzeby Uniwersytetu Opolskiego - Utworzenie bazy klinicznej na potrzeby kształcenia studentów kierunków medycznych w USK w Opolu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-21cbda33-0615-458b-9e77-49382f881991
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00269453
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00090101/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 [108] Roboty budowlane
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, informacja nt. finansowania ujęta w INFORMACJACH DODATKOWYCH.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11240083.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1124008
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i
organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określono w Rozdziale I pkt. 12 SWZ.
2. Ponadto Zamawiający informuje, że adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniano SWZ oraz na
której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z
postępowaniem o udzielenie zamówienia oraz za pośrednictwem której odbywa się komunikacja pomiędzy Wykonawcą a
Zamawiającym: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1124008, zwana dalej platformą zakupową.
3. Jednocześnie wskazuje się, że w Rozdziale I pkt. 16 SWZ ujęto opis sposobu przygotowywania i złożenia oferty.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.
Urz. UEL119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Uniwersytet Opolski, Pl. Kopernika 11A, 45-040 Opole.
2. Inspektor ochrony danych osobowych w Uniwersytecie Opolskim tel. 77 452 7099, email:iod@uni.opole.pl
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit.c RODO – co oznacza, że przetwarzanie jest niezbędne
do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego nr B/03/2025/A prowadzonym w trybie wskazanym w pkt. 2.1 SWZ.
4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18-19 ustawy.
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy.
6. Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy.
7. W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
8. Posiadają Państwo:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu dodanych osobowych Państwa dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora
ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie danych
osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Nie przysługuje Państwu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
−prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy. Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy:
−Zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani
zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
− Na mocy art. 19ust. 3 ustawy wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 18
ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: B/03/2025/A
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Utworzenie bazy klinicznej na potrzeby kształcenia studentów kierunków medycznych w USK w Opolu.
II. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1A do SWZ.
III. Przedmiot zamówienia stanowi:
1. ZADANIE 1: Przebudowa i wyposażenie pomieszczeń na potrzeby utworzenia centrum dydaktyczno-seminaryjnego wraz
z kompleksem szatniowo-socjalnym dla studentów w budynku KU USK w Opolu w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2. ZADANIE 2: Modernizacja, przebudowa i wyposażenie auli wykładowej w budynku D USK w Opolu w formule „zaprojektuj
i wybuduj”.
3. ZADANIE 3: Modernizacja, przebudowa i wyposażenie pomieszczeń na potrzeby utworzenia Centrum E-zdrowia i
Telemedycyny wraz z pochylnią zewnętrzną, w budynku KU USK w Opolu w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
4. ZADANIE 4: Budowa windy wraz z przebudową dojścia i wejść do budynku KU USK w Opolu w formule „zaprojektuj i
wybuduj”.
IV. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Na podstawie art. 95 ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie
stosunku pracy (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. 2025 r. poz. 277 ze zm.)
osób wykonujących wskazane poniżej czynności związane z realizacją zamówienia, których wykonanie polega na
wykonywaniu pracy.
Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku
pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
- roboty ogólnobudowlane i montażowe w zakresie wykonania ścian działowych, zamurowania otworów,, wykonania nowych
otworów drzwiowych i okiennych w ścianach działowych itd.
Sposób weryfikacji przez Zamawiającego zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli
spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych
wymagań zostały określone przez Zamawiającego w załączniku nr 3 do SWZ (projekt umowy).
V. Gwarancja
Na dokumentację techniczną i wykonane roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia Wykonawca udziela
Zamawiającemu 60 miesięcy gwarancji.
Na dostarczone i zamontowane urządzenia oraz osprzęt obowiązuje gwarancja producenta nie krótsza niż 24 miesiące.
Jeżeli gwarancja producenta jest krótsza niż 24 miesiące to Wykonawca, w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest
zapewnić jej wydłużenie do 24 miesięcy.
W czasie okresu gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania przeglądów i napraw zainstalowanych urządzeń,
przeglądów technicznych, wymiany elementów eksploatacyjnych. Urządzenia mają być poddawane konserwacji i
utrzymywane przez Wykonawcę w sprawności technicznej. Szczegółowe wymagania dot. gwarancji ujęto w Projekcie
umowy – załącznik nr 3 do SWZ.
VI. Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany:
1. w okresie od dnia zawarcia umowy maksymalnie do dnia 27.02.2026 r., z zastrzeżeniem, że:
1) w terminie maksymalnie 90 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy Wykonawca wykona dokumentację w zakresie:
a) wykonania inwentaryzacji pomieszczeń w budynkach wg. potrzeb,
b) opracowania projektu architektoniczno - budowlanego (3 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. w formie elektronicznej,
pliki PDF, DWG) wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, opinii i ekspertyz biegłych rzeczoznawców branżowych m.in.
ds. ppoż. i sanitarnych oraz uzyskanie pozwoleń administracyjnych i administracyjno-sądowych, OWKZ lub zgłoszenie robót
niewymagających pozwolenia na budowę (jeśli będzie wymagane) lub uzyskanie dokumentu – poświadczenia o braku takich
wymagań,
c) wystąpienie do właściwego organu, który koordynuje funkcjonowanie obszarów Natura 2000 na danym obszarze, a także
do organów zajmującym się gospodarką wodami oraz kształtowaniem i ochroną zasobów wodnych oraz ich zarządzaniem o
wydanie poświadczeń o braku oddziaływania realizowanej inwestycji na środowisko.
2) w terminie maksymalnie 30 dni kalendarzowych od dnia uzyskania ostatecznej/prawomocnej decyzji – pozwolenia na
budowę lub uzyskanie zaświadczenia o braku sprzeciwu wobec dokonanego zgłoszenia robót budowlanych nie
wymagających pozwolenia na budowę lub uzyskania poświadczenia o braku wymagań w tym zakresie (pozwolenia na
budowę czy zgłaszania robót nie wymagających pozwolenia na budowę) Wykonawca wykona dokumentację w pozostałym
zakresie, tj.:
a) opracowania wielobranżowego projektu technicznego wszystkich branż (3 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. w formie
elektronicznej, pliki PDF, DWG),
b) opracowania projektu aranżacji wnętrz wraz wykazałem umeblowania i rozstawem urządzeń (3 egz. w formie papierowej
oraz 1 egz. w formie elektronicznej, pliki PDF, DWG),
c) opracowania STWiOR (2 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. w formie elektronicznej, pliki PDF/word),
d) opracowania kosztorysów inwestorskich i przedmiarów dla robót ogólnobudowlanych (1 egz. w formie papierowej, pliki
PDF oraz 1 egz. w formie elektronicznej Norma pliki ath,).
VII. Końcowy termin realizacji przedmiotu zamówienia wskazany w pkt. VI. jest terminem maksymalnym na realizację
przedmiotu zamówienia. Wykonawca w ofercie może uwzględnić krótszy termin realizacji przedmiotu zamówienia, jednak
nie wcześniejszy niż 30.01.2026 r. Rozdział I pkt. 19 SWZ stosuje się.
VIII. Termin uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę lub
poświadczenia o braku wymagań w tym zakresie (pozwolenia na budowę czy zgłaszania robót) nie wpływa na termin
opracowania dokumentacji technicznej i końcowego terminu realizacji zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-02-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktacja badanej oferty = Liczba punktów w kryterium: Cena + Liczba punktów w kryterium: Termin realizacji przedmiotu zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek DOT. Zdolności technicznej lub zawodowej będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia łącznie: KIEROWNIKIEM BUDOWY nadzorującym wykonywane u Zamawiającego prace, tj.: osobą, która posiada uprawnienia
budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń* oraz będącą członkiem właściwej izby samorządu
zawodowego**
KIEROWNIKIEM ROBÓT ELEKTRYCZNYCH, tj.: osobą, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych* oraz
będącą członkiem właściwej izby samorządu oraz będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego**
KIEROWNIKIEM ROBÓT SANITARNYCH, tj.: osobą, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i kanalizacyjnych* oraz będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego**.
PROJEKTANTEM, tj. osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez
ograniczeń* oraz będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego**
*Określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U z 2025 r. poz. 418) i Rozporządzenia
Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne odpowiadające
uprawnienia wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
**Zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U.
2023 r., poz. 551).
A. Zasady korzystania z zasobów innych podmiotów
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w
odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części , polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
A.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego
zamówienia (sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że
Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
A.2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. A.1., potwierdza, że stosunek łączący
Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w
szczególności:
A.2.1. Zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
A.2.2. Sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te
zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
A.2.3. Czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
A.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności, pozwalają na wykazanie przez
Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3-4 ustawy, a także bada,
czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
A.4. Jeżeli zdolności podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie
określonym przez Zamawiającego:
A.4.1. Zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo
A.4.2. Wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
A.5. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających
zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających
zasoby.
B. Wymogi dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
B.1. Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Zamawiający określa, że w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
B.2. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 5 do SWZ.
B.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunków określonych w
pkt 5.2.4. SWZ, może wykazać dowolny Wykonawca spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż pięć [5]
dni, terminie aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.: w celu potwierdzenia spełniania przez
Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający będzie żądał
dostarczenia:
WYKAZU OSÓB, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z treścią załącznika nr 6
do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
I. Wykonawca[Wyk.] zobowiązany jest dostarczyć Zamawiający[Zam.] w terminie składania ofert następujące dokumenty:1.Formularz ofertowy(zał.nr1 doSWZ).
2.Oświadczenie, o którym mowa w pkt.6.1 SWZ (zał.nr2 do SWZ).
3.Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego [KRS], Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej [CEiDG] lub innego właściwego rejestru**–celem potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy
jest umocowana do jego reprezentowania.
4.Pełnomocnictwo* dla osoby/osób podpisującej ofertę i oświadczenia (w sytuacji, gdy ofertę podpisuje osoba, której prawo
do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentów załączonych do oferty lub ogólnodostępnych dokumentów
rejestrowych).
Wykonawcy korzystający z zasobów podmiotów udostępniających dostarczają dodatkowo–jeżeli dotyczy:
5.Ośw.,o którym mowa w pkt.6.2 SWZ (zał.nr 2 do SWZ).
6.Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (zał.nr 4 do SWZ).
7.Odpis lub inf.z KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru**.
8.Pełnomocnictwo* dla osoby reprezentującej podmiot udostępniający (w sytuacji, gdy ofertę podpisuje osoba, której prawo
do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty).
9. Wadium
W sytuacji, w której Wykonawcą są podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia dostarczają–jeżeli dotyczy:
10.Ośw., o którym mowa w pkt.6.2 SWZ (zał.nr 2 do SWZ), składane przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia (każdego członka spółki, każdego członka konsorcjum).
11.Ośw. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art.117 ust.4 ustawy–dot.ofert składanych
przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia-zał.nr5 do SWZ.
12.Pełnomocnictwo* dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia. Zg. z art.8 ust.2 ustawy–w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie
zamówienia (np.sc, konsorcja), wykonawcy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pkt.3 stosuje się.
*Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
**Wyk.nie jest zobowiązany do złożenia odpisu lub informacji z KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru, jeżeli Zam.
może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wyk.wskazał dane umożliwiające dostęp do
tych dokumentów – dot.także Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie, jak również podmiotów
udostępniających zasoby.
II. Wyk., którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu (zg.z
pkt. 20.9 SWZ):
1.Potwierdzenia wniesienia Zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
2.Pełnomocnictwa* dla osoby/osób podpisującej umowę (jeśli uprawnienie tej/tych osób/osoby nie wynika z dokumentów
dostarczonych Zamawiającemu w trakcie postępowania).
3.Kopii umowy regulującej współpracę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (jeśli jako
najkorzystniejszą ofertę wybrano ofertę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Zam. przed
zawarciem umowy zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia takiej umowy).
4.Inf., dot. Podwykonawców (o ile są już znani).
5.Policę OC w zakresie wykonywanej działalności gospodarczej, na kwotę nie mniejszą niż 1000000,00 zł. Umowa
ubezpieczenia nie może przekraczać 2000zł w odniesieniu do franszyzy redukcyjnej oraz przekraczać 2000zł w odniesieniu
do franszyzy integralnej.
6.Potwierdzenia wpisu do rejestru BDO lub przedstawienia dokumentów potwierdzających korzystanie z potencjału
wyspecjalizowanej firmy wpisanej do BDO.
7.Listy osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r.Kodeks pracy
do wykonywania w ramach realizacji przedmiotu zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta, musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 150 000,00 złotych2. Termin wniesienia i formy wadium
2.1. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach:
2.1.1. pieniądzu
2.1.2. gwarancjach bankowych
2.1.3. gwarancjach ubezpieczeniowych
2.1.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2024 poz. 419).
3. Sposób składania wadium
3.1. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Santander Bank 1 Oddz.
w Opolu. Numer konta: 09 1090 2138 0000 0005 5600 0043 z adnotacją: „Wadium – nr sprawy: B/03/2025/A” lub w inny sposób umożliwiający identyfikację postępowania, którego dotyczy.
3.2. Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt. 2.1.2 - 2.1.4 należy złożyć jako oryginalny dokument w postaci
elektronicznej.
3.3. Beneficjentem wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu jest: Uniwersytet Opolski, 45-040 Opole, Pl. Kopernika 11A.
3.4. Z treści gwarancji/poręczenia musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta.
3.5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać, że jest gwarancją/poręczeniem nieodwołalną oraz bezwarunkową; na
pierwsze żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą; gwarant zobowiązany jest do zapłaty
Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 pkt. 1-3 ustawy.
4. Termin składania wadium
4.1. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, określonego w pkt. 17.1.1 SWZ.
4.2. Niewniesienie wadium przez Wykonawcę w terminie wskazanym w pkt. 4.1 (także na przedłużony okres związania
ofertą), lub wniesienie przez Wykonawcę wadium w sposób nieprawidłowy lub nieutrzymanie przez Wykonawcę wadium
nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożenie przez Wykonawcę wniosku o zwrot wadium w przypadku, o
którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy; skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1
pkt. 14 ustawy.
5. Zwrot wadium
Zamawiający będzie zwracał wadium zgodnie z przepisami określonymi w art. 98 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (np. spółki cywilne, konsorcja), oświadczenie, októrym mowa w pkt. 6.1 SWZ, składane zgodnie z załącznikiem nr 2 SWZ (sekcja I dotyczy podstaw wykluczenia i
warunków udziału w postępowaniu- składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy oraz sekcja II dotyczy podstaw
wykluczenia określonych w ustawie o szczególnych rozwiązaniach), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w
postępowaniu odpowiednio dla każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Ponadto jeśli jako najkorzystniejszą ofertę wybrano ofertę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie
zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy zastrzega sobie możliwość żądania Kopii umowy regulującej
współpracę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
3. Pełnomocnictwo* dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia Zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy - w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie
zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja), wykonawcy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
Rozdział I pkt. 7.3 SWZ stosuje się.
* Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projekt umowy, w tym ewentualne treści dotyczące zmian do umowy, stanowizałącznik nr 3 do SWZ (Projekt umowy). Zmiany dotyczące w szczególności siły wyższej określono w treści projektu umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1124008
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-24 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy [Wyk.], którzy:1. nie podlegają wykluczeniu:1.1. na podst.art. 108 ust.1 ustawy (z zastrzeżeniem art. 110 ust.2 ustawy).
1.2. na podst.art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025poz. 514), dalej jako ustawa o szczególnych rozwiązaniach.
Zamawiający [Zam.] nie przewiduje podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 ustawy.
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu.
II. Zam. żąda, aby Wyk.do oferty dołączył aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zam.–zgodnie z zał. nr 2 do SWZ (sekcja I dot.podstaw wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu składane na podst.art. 125 ust.1 ustawy oraz sekcja II dot.podstaw wykluczenia określonych w ustawie o
szczególnych rozwiązaniach).
III. ZAWARCIE UMOWY
1. Wyk, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, ma obowiązek zawarcia umowy, zgodnie z postanowieniami określonymi w projekcie umowy stanowiącym zał.nr 3 do SWZ oraz na warunkach podanych w swojej ofercie, tożsamych z SWZ, w terminie określonym przez Zam.. Zg.z art. 432 ustawy, umowa wymaga pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej, chyba że przepisy odrębne wymagają formy szczególnej.
2. Termin zawarcia umowy zostanie wyznaczony przez Zam., niezwłocznie po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty.
Dot.umów zawieranych w formie elektronicznej:
3. Zam. zastrzega możliwość zawarcia umowy w formie elektronicznej w ślad za dyspozycją przepisu art. 781 § 2 ustawy Kodeks Cywilny. W takim przypadku Zam. wezwie Wyk. do zawarcia umowy i niepodpisanie umowy przez Wyk. w wyznaczonym terminie może zostać uznane przez Zamawiającego za uchylanie się od zawarcia umowy.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt. 20.3 SWZ datę zawarcia umowy stanowi dzień (data) przesłania Wyk., za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, umowy podpisanej przez Zam.
Dot.umów zawieranych w formie tradycyjnej (papierowej):
5. Miejscem zawarcia umowy będzie siedziba Zam.
6. W przypadku braku możliwości stawiennictwa Wyk., którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, w wyznaczonym przez Zam terminie i miejscu, na wniosek Wyk. umowa (podpisana ze strony Zam.) może zostać przesłana Wyk. za pośrednictwem poczty tradycyjnej, a Zam.może dodatkowo za pośrednictwem poczty elektronicznej przesłać Wyk. skan umowy podpisanej ze strony Zam. Wówczas data zawarcia umowy pozostanie niezmieniona, zgodna z terminem zawarcia umowy wyznaczonym przez Zam. (zg. pkt. 20.2 SWZ).
IV. Zam.informuje, iż zamówienie zamierza sfinans. ze środków przewidzianych do finansowania/ refundacji w ramach aplikacji o środki Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie: modernizacja i doposażenie obiektów dydaktycznych w związku ze zwiększeniem limitów przyjęć na studia medyczne w ramach: Komponentu D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycji D2.1.1 „Inwestycje związane z modernizacją i doposażeniem obiektów dydaktycznych w związku ze zwiększeniem limitów przyjęć na studia medyczne” Wskaźnika D31G „Liczba zmodernizowanych obiektów dydaktycznych do celów kształcenia przedklinicznego (w tym centrów symulacji medycznych), dostosowanych obiektów bazy klinicznej wykorzystywanych do kształcenia w centralnych szpitalach klinicznych, zmodernizowanych infrastruktur bibliotek i akademików na uniwersytetach medycznych” (Nabór nr 2). W związku z powyższym Zam.informuje, że mogą mieć zastosowanie okoliczności określone art. 257 ustawy, tj.: Zam. może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zam. zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.