BZP: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie utwardzenia nawierzchni na ul. Parkowej w ramach zadania budżetowego pn.: „Projekt i budowa ul. Parkowej w Otwocku”.
10.06.2025
2025/BZP 00270477/01
Gmina Otwock
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie utwardzenia nawierzchni na ul. Parkowej w ramach zadania budżetowego pn.: „Projekt i budowa ul. Parkowej w Otwocku”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Otwock
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013268770
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Armii Krajowej 5
1.4.2.) Miejscowość: Otwock
1.4.3.) Kod pocztowy: 05-400
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@otwock.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.otwock.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00270477
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00247826
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
4.1. Zakres robót:
1) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szkicami projektowymi pod nadzorem osoby posiadającej stosowne uprawnienia budowlane,
a) wykonanie utwardzenia nawierzchni szerokości 5,5 metra na ul. Parkowej na odcinku 550 m.b. od ul. Tadeusza Ślusarskiego,
• przekrój jednostronny, z jednej strony opornik z drugiej krawężnik, dostawa i montaż oporników za mb i wykonanie pobocza z tłucznia 0.31 mm² za m²
• wykonanie drenażu francuskiego w poboczu z jednej strony wg szkicu i przekroju,
• warstwa nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej,
• warstwa ścieralna o grubości 4 cm AC11S,
• warstwa wiążąca AC 16W – średnio 7 cm,
• warstwa podbudowy: kruszywo łamane 0-31,5 mm, gr. 10 cm po zagęszczeniu E2 >140 MPa,
• warstwa podbudowy: kruszywo łamane 0-63 mm, gr. 15 cm po zagęszczeniu E2 >120 MPa,
• podłoże gruntowe doprowadzone do grupy nośności G1 E2 >80 MPa, ),
b) wykonanie koniecznych prac rozbiórkowych polegających na rozbiórce istniejącego betonowego ogrodzenia na od budynku nr 9 ok 100 mb oraz cięć pielęgnacyjnych na terenie planowej inwestycji,
c) wykonanie wycinki 90 drzew zgodnie z Decyzją Nr 60/24 z dnia 6 września 2024r.
4.2 Specyfikacja warunków zamówienia oraz oferta przetargowa Wykonawcy stanowią integralną część umowy i przechowywane są w Wydziale Zamówień Publicznych oraz Wydziale Inwestycji.
Oferta musi zawierać ceny jednostkowe.
Ceny jednostkowe ulic są wiążące dla Wykonawcy przez cały okres trwania umowy jak również w przypadku zlecenia prac dodatkowych.
4.3 Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy:
1) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szkicami projektowymi pod nadzorem osoby posiadającej stosowne uprawnienia budowlane,
2) opracowanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,
3) powiadomienie o terminie rozpoczęcia robót z 7 dniowym wyprzedzeniem wszystkich gestorów sieci oraz powiadomienie pisemne Zamawiającego o wykonaniu tych czynności. Roboty należy prowadzić pod nadzorem uprawnionych przedstawicieli gestorów sieci,
4) na prośbę Zamawiającego wykonanie niezbędnych badań nośności podłoża w miejscu wykonywania nawierzchni,
5) regulacja urządzeń znajdujących się w pasie drogowym w uzgodnieniu z właścicielami sieci,
6) uszczelnienie poszczególnych elementów urządzeń odwodnieniowych w miejscach łączenia podczas wymiany, modernizacji lub wykonania nowej infrastruktury odwodnieniowej. Przed przystąpieniem do tych prac Wykonawca uzgodni z Zamawiającym technologię uszczelnienia,
7) jeśli istnieją odwodnienia i wpusty należy oczyścić i udrożnić system odwodnienia, a w przypadku złego stanu technicznego wymienić studzienki, wpusty, oczyścić studnie chłonne z dostosowaniem do geometrii ulicy.
8) ewentualna przebudowa kolidujących elementów sieci uzbrojenia napowietrznego, nadziemnego i podziemnego wraz z regulacją urządzeń znajdujących się w pasie drogowym w uzgodnieniu z właścicielami sieci,
9) regulacje zaworów gazowych i wodociągowych należy osadzać na zaprawie cementowej,
10) przed ustawieniem oporników/krawężników wytyczenie ulicy musi być zaakceptowane przez Zamawiającego.
11) oporniki ustawiać na wysokości zjazdów lub poniżej,
12) dopasowanie niwelety poniżej istniejących zjazdów na posesje celem uniknięcia spływania wód opadowych na teren prywatny. W przypadku zjazdów wykonanych z kostki brukowej zjazd należy przebudować i dopasować do rzędnej ulicy, a w innych wypadkach wysypać i zagęścić kruszywem 0-31,5 mm,
13) uzyskanie akceptacji Zamawiającego w formie elektronicznej wyznaczonej niwelety drogi, pod groźbą kar o których mowa w § 12 ust. 4.
14) zabezpieczenie terenu budowy, sąsiednich obiektów, w tym drzew nieprzeznaczonych do wycinki, przed zniszczeniem w wyniku prowadzonych robót,
15) wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew i krzewów oraz w przypadku konieczności wycinki drzew i krzewów w pasie drogowym
16) w przypadku przeszkód pionowych ( np. słupów, drzew) w odległości nie większej niż 0,5 m zastosować oznakowanie pionowe przeszkody- znaki U9A/U9b.
17) zapewnienie stałego nadzoru i kontroli prowadzonych robót,
18) zgłaszanie przez Kierownika budowy przedstawicielowi inwestora do odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu,
19) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych prac,
20) uzgodnienie z operatorem dostępu do posesji celem wywozu nieczystości stałych,
21) organizacja zaplecza budowy,
22) ubezpieczenie budowy,
23) wykonanie niezbędnych robót towarzyszących i czynności formalno-prawnych umożliwiających przekazanie wykonanych obiektów do eksploatacji - między innymi odbiorów technicznych, a także sporządzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej z zaznaczeniem wprowadzonych zmian,
24) wykonanie wszystkich innych prac nie ujętych w umowie oraz towarzyszących i niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w tym zabezpieczenie terenu podczas prowadzenia prac oraz uporządkowania terenu w rejonie wykonywanych prac po ich zakończeniu,
25) rekultywacja przyległego terenu z humusowaniem i obsianiem trawą,
26) odtworzenie oznakowania poziomego i pionowego wg projektu stałej organizacji ruchu,
27) W trakcie prowadzenia robót, Wykonawca zapewni bezpieczne dojście do posesji i w miarę możliwości umożliwi wjazd na posesję.
4.4 Przedmiot zamówienia będzie wykonywany zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na warunkach ustalonych z Wykonawcą na podstawie umowy.
Po zmianie:
4.1. Zakres robót:
1) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szkicami projektowymi pod nadzorem osoby posiadającej stosowne uprawnienia budowlane,
a) wykonanie utwardzenia nawierzchni szerokości 5,5 metra na ul. Parkowej na odcinku 550 m.b. od ul. Tadeusza Ślusarskiego,
• przekrój jednostronny, z jednej strony opornik z drugiej krawężnik, dostawa i montaż oporników za mb i wykonanie pobocza z tłucznia 0-31 mm
• wykonanie drenażu francuskiego w poboczu z jednej strony wg szkicu i przekroju,
• warstwa nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej,
• warstwa ścieralna o grubości 4 cm AC11S,
• warstwa wiążąca AC 16W – średnio 7 cm,
• warstwa podbudowy: kruszywo łamane 0-31,5 mm, gr. 10 cm po zagęszczeniu E2 >140 MPa,
• warstwa podbudowy: kruszywo łamane 0-63 mm, gr. 15 cm po zagęszczeniu E2 >120 MPa,
• podłoże gruntowe doprowadzone do grupy nośności G1 E2 >80 MPa, ),
b) wykonanie koniecznych prac rozbiórkowych polegających na rozbiórce istniejącego betonowego ogrodzenia na od budynku nr 9 ok 100 mb oraz cięć pielęgnacyjnych na terenie planowej inwestycji,
c) wykonanie wycinki 90 drzew zgodnie z Decyzją Nr 60/24 z dnia 6 września 2024r.
4.2 Specyfikacja warunków zamówienia oraz oferta przetargowa Wykonawcy stanowią integralną część umowy i przechowywane są w Wydziale Zamówień Publicznych oraz Wydziale Inwestycji.
Oferta musi zawierać ceny jednostkowe.
Ceny jednostkowe ulic są wiążące dla Wykonawcy przez cały okres trwania umowy jak również w przypadku zlecenia prac dodatkowych.
4.3 Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy:
1) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szkicami projektowymi pod nadzorem osoby posiadającej stosowne uprawnienia budowlane,
2) opracowanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas prowadzenia robót,
3) powiadomienie o terminie rozpoczęcia robót z 7 dniowym wyprzedzeniem wszystkich gestorów sieci oraz powiadomienie pisemne Zamawiającego o wykonaniu tych czynności. Roboty należy prowadzić pod nadzorem uprawnionych przedstawicieli gestorów sieci,
4) na prośbę Zamawiającego wykonanie niezbędnych badań nośności podłoża w miejscu wykonywania nawierzchni,
5) regulacja urządzeń znajdujących się w pasie drogowym w uzgodnieniu z właścicielami sieci,
6) uszczelnienie poszczególnych elementów urządzeń odwodnieniowych w miejscach łączenia podczas wymiany, modernizacji lub wykonania nowej infrastruktury odwodnieniowej. Przed przystąpieniem do tych prac Wykonawca uzgodni z Zamawiającym technologię uszczelnienia,
7) jeśli istnieją odwodnienia i wpusty należy oczyścić i udrożnić system odwodnienia, a w przypadku złego stanu technicznego wymienić studzienki, wpusty, oczyścić studnie chłonne z dostosowaniem do geometrii ulicy.
8) ewentualna przebudowa kolidujących elementów sieci uzbrojenia napowietrznego, nadziemnego i podziemnego wraz z regulacją urządzeń znajdujących się w pasie drogowym w uzgodnieniu z właścicielami sieci,
9) regulacje zaworów gazowych i wodociągowych należy osadzać na zaprawie cementowej,
10) przed ustawieniem oporników/krawężników wytyczenie ulicy musi być zaakceptowane przez Zamawiającego.
11) oporniki ustawiać na wysokości zjazdów lub poniżej,
12) dopasowanie niwelety poniżej istniejących zjazdów na posesje celem uniknięcia spływania wód opadowych na teren prywatny. W przypadku zjazdów wykonanych z kostki brukowej zjazd należy przebudować i dopasować do rzędnej ulicy, a w innych wypadkach wysypać i zagęścić kruszywem 0-31,5 mm,
13) uzyskanie akceptacji Zamawiającego w formie elektronicznej wyznaczonej niwelety drogi, pod groźbą kar o których mowa w § 12 ust. 4.
14) zabezpieczenie terenu budowy, sąsiednich obiektów, w tym drzew nieprzeznaczonych do wycinki, przed zniszczeniem w wyniku prowadzonych robót,
15) wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew i krzewów oraz w przypadku konieczności wycinki drzew i krzewów w pasie drogowym
16) w przypadku przeszkód pionowych ( np. słupów, drzew) w odległości nie większej niż 0,5 m zastosować oznakowanie pionowe przeszkody- znaki U9A/U9b.
17) zapewnienie stałego nadzoru i kontroli prowadzonych robót,
18) zgłaszanie przez Kierownika budowy przedstawicielowi inwestora do odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu,
19) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych prac,
20) uzgodnienie z operatorem dostępu do posesji celem wywozu nieczystości stałych,
21) organizacja zaplecza budowy,
22) ubezpieczenie budowy,
23) wykonanie niezbędnych robót towarzyszących i czynności formalno-prawnych umożliwiających przekazanie wykonanych obiektów do eksploatacji - między innymi odbiorów technicznych, a także sporządzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej z zaznaczeniem wprowadzonych zmian,
24) wykonanie wszystkich innych prac nie ujętych w umowie oraz towarzyszących i niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w tym zabezpieczenie terenu podczas prowadzenia prac oraz uporządkowania terenu w rejonie wykonywanych prac po ich zakończeniu,
25) rekultywacja przyległego terenu z humusowaniem i obsianiem trawą,
26) odtworzenie oznakowania poziomego i pionowego wg projektu stałej organizacji ruchu,
27) W trakcie prowadzenia robót, Wykonawca zapewni bezpieczne dojście do posesji i w miarę możliwości umożliwi wjazd na posesję.
4.4 Przedmiot zamówienia będzie wykonywany zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na warunkach ustalonych z Wykonawcą na podstawie umowy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-06-10 10:00
Po zmianie:
2025-06-13 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-06-10 10:30
Po zmianie:
2025-06-13 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-07-09
Po zmianie:
2025-07-12