BZP: Rozbiórka siedmiu budynków na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, wraz z utylizacją płyt elewacyjnych zawierających azbest (eternit), w ramach projektu "Skarbiec Dziedzictwa".
10.06.2025
2025/BZP 00270851/01
Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbiórka siedmiu budynków na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, wraz z utylizacją płyt elewacyjnych zawierających azbest (eternit), w ramach projektu "Skarbiec Dziedzictwa".
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000278623
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Parkowa 25
1.5.2.) Miejscowość: Chorzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeumgpe-chorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgpe-chorzow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbiórka siedmiu budynków na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, wraz z utylizacją płyt elewacyjnych zawierających azbest (eternit), w ramach projektu "Skarbiec Dziedzictwa".
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5ab8fb5-6152-4ac4-8f06-acc91041a62f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00270851
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033084/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbiórka siedmiu budynków zlokalizowanych na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, w ramach projektu „Skarbiec Dziedzictwa”.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt "Skarbiec Dziedzictwa" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027. Okres realizacji projektu od dnia 01.08.2023 r., do dnia 30.11.2026r. Wartość projektu stanowi kwotę: 42 073 600,00zł, w tym dofinansowanie w wysokości: 29 304 600,00zł.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b5ab8fb5-6152-4ac4-8f06-acc91041a62f3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postepowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (komunikacja wymaga zarejestrowania się na Platformie e-Zamówienia
i jest dostępna bezpłatnie dla każdego zalogowanego użytkownika Platformy) – dalej także jako Platforma lub Platforma e-Zamówienia.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następująca osobę do kontaktu z Wykonawcami w sprawach dotyczących niniejszego postepowania:
1) Barbara Klajmon,
2) Michał Strug.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze: („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
7. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia .
8. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefony 22 458 77 99 lub poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl, w zakładce „Zgłoś problem”.
9. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@muzeumgpe-chorzow.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
10. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób, niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
11. We wszelkiej korespondencji kierowanej do zamawiającego, Wykonawca winien posługiwać się numerem ogłoszenia BZP oraz nr sprawy: DOZ.331.4.2025
12. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.
13. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
14. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenia Zamawiającego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje się, że:
1. Administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób dokonujących w imieniu Wykonawcy czynności w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacji jest Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie” (dalej: Zamawiający), ul. Parkowa 25,
41-500 Chorzów, telefon: 32 2410718, adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeumgpe-chorzow.pl.
2. Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się w sprawach związanych z danymi również pod adresem poczty elektronicznej: iod@muzeumgpe-chorzow.pl
3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zawarcia i wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca nie poda danych osobowych, to niemożliwym będzie wybór oferty, zawarcie i wykonanie umowy, a w szczególności wypłata wynagrodzenia.
4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b), c) oraz f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
5. Dane osobowe Wykonawcy oraz osób dokonujących w imieniu Wykonawcy czynności w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacji przetwarzane są w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy, w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze takich jak przetwarzanie danych związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, sprawozdawczością podatkową, archiwizacją oraz w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora
w postaci dochodzenia roszczeń wynikających z umowy oraz obrony przed takimi roszczeniami.
6. Zamawiający może udostępnić dane osobowe, jeśli będzie to konieczne do należytego wykonania umowy, praw i obowiązków Zamawiającego lub wynikać będzie z przepisów prawa. Dane mogą być przekazane podmiotom upoważnionym przez Zamawiającego lub innym odbiorcom danych, takim jak: bank, kancelaria prawna, kurier, poczta.
7. Zamawiający nie zamierza przekazywać danych do podmiotu trzeciego, organizacji międzynarodowej, nie będzie przetwarzał ich w sposób zautomatyzowany, w tym nie będzie dokonywał tzw. profilowania.
8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy oraz wynikający z przepisów prawa, w szczególności finansowo-księgowych oraz archiwalnych:
a) w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do czasu zawarcia umowy,
b) w celu zawarcia i wykonania umowy, do czasu kiedy umowa obowiązuje i upływu terminów przedawnienia roszczeń z niej wynikających,
c) w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, do czasu wygaśnięcia tych obowiązków,
d) w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, do czasu ustania prawnej możliwości ich realizacji.
9. Osoba, której dane są przetwarzane przez Zamawiającego, ma prawo: dostępu do swoich danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu, żądania zaprzestania przetwarzania oraz prawo przenoszenia danych.
10. Osoba, której dane są przetwarzane przez Zamawiającego, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DOZ.331.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na rozbiórce siedmiu budynków zlokalizowanych na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, przy
ul. Parkowej 25, w którego zakres prac wchodzi także utylizacja płyt elewacyjnych zawierających azbest (eternit), uprzątnięcie materiałów budowlanych oraz przewóz drewna konstrukcyjnego pochodzącego z demontażu dwóch zabytkowych obiektów drewnianych oraz gremplarki.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje Specyfikacja Warunków Zamówienia (zwana dalej SWZ), oraz opis przedmiotu zamówienia i dokumentacja techniczna zawarte w załączniku nr 1 do SWZ.
Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie z umową, SWZ, dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego, normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych a także ze sztuką budowlaną i przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zagwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera wzór umowy, który stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
Zamawiający informuje, że obowiązującą formą rozliczenia za realizację przedmiotu zamówienia będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
Zakres przedmiotowej inwestycji obejmuje w szczególności:
1) Rozbiórka budynków zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia wraz z dokumentacją techniczną stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ, na którą składa się:
a) opis przedmiotu zamówienia,
b) Uchwała Zarządu Województwa Śląskiego z dn. 06.11.2024r.,
c) Zaświadczenie Prezydenta Miasta Chorzów z dn. 14.11.2024r.,
d) dokumentacja techniczna,
e) STWiOR,
f) przedmiar robót.
2) Przewóz zabytkowej maszyny włókienniczej gręplarki z wnętrza budynku przeznaczonego do rozbiórki do miejsca w obrębie terenu Zamawiającego w odległości do 1 km. Szczegółowy zakres dotyczący przewozu został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
3) Przewóz drewna konstrukcyjnego pochodzącego z dwóch zabytkowych obiektów drewnianych, obejmującego swoim zakresem: demontaż, przeniesienie, transport, oraz rozładunek na terenie Zamawiającego w odległości do 1 km. Szczegółowy zakres przewozu został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
4) Utylizacja azbestu oraz uprzątnięcie materiałów budowlanych polegające na załadunku, wywozie i utylizacji materiałów składowanych wokół budynków, w tym m.in. dachówek umieszczonych na paletach oraz innych zbędnych elementów budowlanych. Szczegółowy zakres prac został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
UWAGA!
Zamawiający na podstawie art. 131 ust. 1 oraz art. 281 ust. 2 pkt 12 ustawy Pzp, informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem przez Wykonawcę obowiązkowej wizji lokalnej. miejsca docelowego wykonania przedmiotu zamówienia.
Brak udziału Wykonawcy w obowiązkowej w wizji lokalnej, skutkuje odrzuceniem jego oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
Dodatkowe informacje dotyczące obowiązkowej wizji lokalnej zawarto w rozdziale III SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45262660-5 - Usuwanie azbestu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następującego kryterium:
a) C – cena – waga: 60%
b) T – termin realizacji całości robót budowlanych (w dniach) – waga: 40%
Zamawiający do oceny ofert w tym kryterium przyjmie termin realizacji wskazany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym podany w dniach od daty podpisania umowy. Zamawiający wymaga, aby całość robót budowlanych została wykonana w terminie maksymalnie do 90 dni, licząc od dnia protokolarnego przekazania terenu budowy. Za każdy dzień skrócenia 90-dniowego terminu realizacji całości robót, Wykonawca otrzyma 1 punkt, przy czym maksymalna liczba punktów za skrócenie terminu realizacji wynosi 40 pkt.
Oferta Wykonawcy, który zaoferuje termin realizacji przedmiotu zamówienia, krótszy niż 50 dni uzyska w tym kryterium 40 pkt. Niewskazanie przez Wykonawcę terminu realizacji przedmiotu zamówienia w dniach w formularzu ofertowym oznacza, że Wykonawca wykona całość robót budowlanych w terminie do 90 dni od dnia protokolarnego przekazania terenu budowy.
Uwaga:
Wskazanie przez Wykonawcę w formularzu oferty terminu realizacji przedmiotu zamówienia dłuższego niż 90 dni, spowoduje odrzucenie oferty na ze względu, iż jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Łączna ocena punktowa będzie stanowić sumę uzyskanych przez Wykonawcę punktów we wszystkich kryteriach = (C) + (T)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji całości robót budowlanych (w dniach) – waga: 40%
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ;
2) spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że posiada:
a) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami zwanego dalej rejestrem BDO w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia,
b) ważną decyzję administracyjną zezwalająca na transport odpadów o kodach:
• 17 06 01* – materiały izolacyjne zawierające azbest,
• 17 06 05* – materiały konstrukcyjne zawierające azbest,
wydaną przez właściwy organ w trybie przepisów ustawy o odpadach.
2.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100). Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu.
2.4. Zdolność techniczna lub zawodowa.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem rozbiórkę budynku/budynków o kubaturze minimum: 5 000 m3,
b) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, która łącznie:
- posiada co najmniej pięcioletnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót,
- pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej jednego zadania polegającego na rozbiórce budynku/budynków o kubaturze minimum 5000m3.
UWAGA:
3. Jeżeli roboty budowlane są wykonywane nadal, powierzchnia wykonanej/ zrealizowanej części roboty budowlanej nie może być niższa od kubatury budynku wskazanego powyżej, wraz z dowodami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty. Ocena, będzie dokonywana, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu tj.:
a) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp w zakresie odnoszącym się do braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy
z postępowania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ,
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
c) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami zwanego dalej rejestrem BDO w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia,
d) ważną decyzję administracyjną zezwalająca na transport odpadów o kodach:
• 17 06 01* – materiały izolacyjne zawierające azbest,
• 17 06 05* – materiały konstrukcyjne zawierające azbest,
wydaną przez właściwy organ w trybie przepisów ustawy o odpadach,
e) Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej nie mniejszej niż 1 000 000,00zł (słownie: jeden milion złotych 00/100).
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykaz robót budowlanych, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, które wykażą, że Wykonawca wykonał/wykonuje co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem rozbiórkę budynku/budynków o kubaturze minimum: 5 000m3, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku robót budowlanych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie – wzór wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacjami na temat posiadanego minimum pięcioletniego doświadczenia, kwalifikacji zawodowych do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, polegających na kierowaniu robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej jednego zadania polegającego na rozbiórce budynku/budynków o kubaturze minimum 5000m3. – wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu tj.:
a) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp w zakresie odnoszącym się do braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy
z postępowania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ,
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga składania przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z formularzem ofertowym Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o poleganiu na zasobach podmiotu trzeciego - załącznik nr 3 do SWZ,
2) zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia Wykonawcy zasobów (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 3a do SWZ,
3) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 4 do SWZ,
4) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 6 do SWZ,
5) pełnomocnictwo do podpisywania w imieniu Wykonawcy oferty (jeżeli dotyczy),
6) potwierdzenie wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).2. Wadium można wnieść w następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2025.98).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Banku ING Bank Śląski - nr rachunku: 38 1050 1243 1000 0010 0000 4091.
4. Wadium w formie niepieniężnej (np. w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej, poręczenia) musi być wniesione w postaci elektronicznej.
5. Wadium w formie innej niż pieniądz Wykonawca wnosi w formie elektronicznej poprzez wczytanie na platformie e-zamówienia oryginału dokumentu wadialnego tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia ze strony gwaranta.
6. Złożone wadium musi dać Zamawiającemu możliwość jego zatrzymania.
7. Zaleca się umieszczenie dopisku: „wadium dot. numeru sprawy DOZ.331.4.2025”.
8. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej/ ubezpieczeniowej, poręczenia - dokument wadium winien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy:
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. W przypadku Podmiotów składających ofertę wspólną, warunki, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2.4. SWZ musi spełniać co najmniej jeden z nich lub wszyscy Wykonawcy.
5. W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie w okolicznościach wskazanych w art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp (tj. w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Wykonawcy, składający ofertę wspólnie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
8. Wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-27 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający na podstawie art. 131 ust. 1 oraz art. 281 ust. 2 pkt 12 ustawy Pzp, informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem przez Wykonawcę obowiązkowej wizji lokalnej. miejsca docelowego wykonania przedmiotu zamówienia.1) Obowiązkowa wizja lokalna ma na celu zapoznanie się Wykonawcy ze specyfiką przedmiotu zamówienia, w tym także uwarunkowaniami jego wykonania.
2) Termin obowiązkowej wizji lokalnej wyznacza się na dzień: 17.06.2025r., na godz. 11:00. Wykonawcy winni stawić się w budynku administracyjnym Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie” przy ul. Parkowej 25, 41 – 500 Chorzów, po uprzednim wcześniejszym, co najmniej 1 dniowym, pisemnym zgłoszeniu woli uczestnictwa, podając imię nazwisko oraz nazwę firmy. Wzór zgłoszenia na obowiązkową wizję lokalną wraz z oświadczeniem stanowi załącznik nr 10 do SWZ.
3) Z odbycia obowiązkowej wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół podpisany przez Zamawiającego i przedstawiciela Wykonawcy, który będzie stanowił potwierdzenie odbycia obowiązkowej wizji lokalnej. Wzór protokołu odbycia obowiązkowej wizji lokalnej stanowi załącznik nr 11 do SWZ.
4) Koszt odbycia obowiązkowej wizji lokalnej, związany m.in. z dojazdem na miejsce, użyciem własnych pracowników oraz odpowiedzialność za interpretację treści uzyskanych informacji i inne skutki odbycia obowiązkowej wizji lokalnej ponoszą sami Wykonawcy.
5) Brak udziału Wykonawcy w obowiązkowej w wizji lokalnej, skutkuje odrzuceniem jego oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
6) Zamawiający informuje, że obowiązkowa wizja lokalna nie stanowi zebrania Wykonawców, o którym mowa w art. 136 ustawy Pzp.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U.2025.514).
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Z uwagi na charakter i specyfikę zamówienia jakim jest przedmiotowa robota budowlana, podział na części groziłby nadmiernymi utrudnieniami ekonomicznymi i organizacyjnymi związanymi m.in. z koordynacją prac budowlanych i powierzenie wykonania zamówienia kilku Wykonawcom w znaczący sposób utrudniłoby organizację realizacji zamówienia. Osiągnięcie prawidłowego wykonania zamówienia jest możliwe tylko wówczas, jeśli Wykonawca zachowa pełną kontrolę nad jego realizacją, w szczególności w terminie realizacji zamówienia. Skoordynowanie działań ewentualnych różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłoby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia, ze względu na m.in. konieczność precyzyjnego harmonogramowania realizacji poszczególnych prac. Potrzebą Zamawiającego jest pozyskanie Wykonawcy, który w terminie wykona przedmiot zamówienia, w zakresie wskazanym w obszarze realizacji projektu „Skarbiec Dziedzictwa”, które to obszary są merytorycznie ze sobą powiązane
i wymagają specjalistycznej wiedzy i doświadczenia od Wykonawcy w zakresie prac obejmujących rozbiórki obiektów. Mając powyższe na uwadze, przedmiot zamówienia ze względów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość.