BZP: Dowóz dzieci i uczniów z terenu Gminy Nowa Sarzyna do przedszkoli, szkół i ośrodka edukacyjnego oraz na zajęcia sportowe w roku szkolnym 2025/2026
10.06.2025
2025/BZP 00271275/01
GMINA NOWA SARZYNA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci i uczniów z terenu Gminy Nowa Sarzyna do przedszkoli, szkół i ośrodka edukacyjnego oraz na zajęcia sportowe w roku szkolnym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWA SARZYNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581749
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mikołaja Kopernika 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowa Sarzyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-310
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nowasarzyna.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowasarzyna.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci i uczniów z terenu Gminy Nowa Sarzyna do przedszkoli, szkół i ośrodka edukacyjnego oraz na zajęcia sportowe w roku szkolnym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a924827c-d702-47c7-9ea9-1649ddf20c72
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00271275
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035854/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów dojeżdżających do szkół i przedszkoli na terenie Miasta i Gminy Nowa Sarzyna w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a924827c-d702-47c7-9ea9-1649ddf20c723.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Platforma e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
lub
poczta elektroniczna: zamowienia@nowasarzyna.eu (za wyjątkiem oferty oraz dokumentów składanych wraz z ofertą, które należy składać wyłącznie na platformie e-Zamówienia).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
a) Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
lub
b) poczty elektronicznej: zamowienia@nowasarzyna.eu.
2. Wnioski, zawiadomienia oraz informacje (zwane dalej ogólnie „korespondencją”) Zamawiający i Wykonawcy przekazują, powołując się na numer ogłoszenia (BZP) lub numerem referencyjnym postępowania, drogą elektroniczną:
1) za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”);
lub
2) za pomocą poczty elektronicznej na adres: zamowienia@nowasarzyna.eu, za wyjątkiem oferty oraz dokumentów składanych wraz z ofertą, które należy składać wyłącznie w sposób wskazany w rozdz. 18 SWZ.
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowe https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia, w szczególności składając ofertę, akceptuje zasady korzystania z Platformy e-Zamówienia wskazane w SWZ oraz Regulaminie Platformy e Zamówienia.
6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
7. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
8. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
9. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), zwanym w dalszej treści: „rozporządzeni Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych”.
10. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773), zwanym w dalszej treści: „rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
UWAGA!
Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w rozporządzeniach, o których mowa w pkt. 9 oraz 10 znajdują się m.in.: .rar, .gif, .bmp. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
11. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do treści ogłoszenia, pozostałe informacje zawarto w rozdz. 13 SWZ dostępnym na stronie prowadzonego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zawarta jest w rozdziale 28 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 zamówienia – Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów oraz opiekunów dojeżdżających do PrzedszkolaSamorządowego „Źródełko” w Woli Zarczyckiej, Szkoły Podstawowej im. Prymasa Tysiąclecia w Woli Zarczyckiej
1. Przewozy dzieci i uczniów odbywać się będą zgodnie z harmonogramem przedstawionym w pkt. 4.2 ppkt. 1 SWZ.
Zamawiający przekaże Wykonawcy ostateczną liczbę uczniów przed rozpoczęciem roku szkolnego 2025/2026.
Zamawiający odpowiada za bezpieczeństwo przewożonych uczniów w trakcie trwania przewozu oraz zapewnia w tym czasie nad nimi opiekę.
Usługa dowozu dzieci i uczniów do szkół i przedszkoli obejmuje również przewóz opiekunów na podanych trasach. Cena jednego biletu miesięcznego brutto dla dzieci i uczniów (biletu ulgowego) stanowi równowartość 51% ceny jednego biletu miesięcznego brutto dla opiekunów (pełnego biletu).
Dowozu dzieci i uczniów na danej trasie nie można realizować wspólnie z dowozami pasażerów, wykonywanych na liniach regularnych.
2. W przypadku dowozu uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego przewozy odbywać się będą pojazdami wyposażonymi w:
1) pasy przy każdym fotelu,
2) apteczkę, ze szczególnym uwzględnieniem środków ochrony osobistej,
3) możliwość zasłonięcia szyb,
4) oznaczenia informujące o przewozie osób z niepełnosprawnościami,
5) przestrzeń bagażową, umożliwiającą przewóz plecaków, toreb, ale także kul, chodzików lub złożonego wózka inwalidzkiego.
3. Godziny dowozu i odwozu uczniów, trasa przejazdu oraz liczba dowożonych i odwożonych uczniów mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający o tym fakcie poinformuje Wykonawcę na piśmie z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
4. Przewóz uczniów do placówek odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w oparciu o obowiązujące Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego z wyłączeniem przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć wynikających z organizacji roku szkolnego.
5. Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania osób biorących udział w realizacji zamówienia pod względem występowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, w związku z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 1802 z późn. zm.) zwanej dalej: „ustawa o ochronie małoletnich”.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania w realizacji niniejszego zadania Standardów opracowanych i wdrożonych przez Szkoły, Przedszkola i Zamawiającego.
7. Wykonawca na zlecenie Dyrektora placówki, zobowiązany będzie zapewnić transport również w dni, w które uczniowie będą odpracowywali inne dni zwolnione z nauki szkolnej. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z ustalonym rozkładem jazdy.
8. Dowóz dzieci może być organizowany w dni wolne od zajęć dydaktycznych (np. w dni egzaminów, sprawdzianów, przerw świątecznych oraz w inne dodatkowe wolne dni od zajęć szkolnych). Wykonawca zostanie poinformowany o planowanych zmianach w terminach dowozu uczniów związanych ze zmianą organizacji nauki w szkole/przedszkolu przez Dyrektora placówki z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem.
9. Dyrektor placówki przekaże Wykonawcy imienną listę adresową uczniów i opiekunów uprawnionych do przejazdów na trasie dotyczącej przedmiotowego zadania.
10. Dyrektor placówki lub osoba przez niego upoważniona przygotowuje comiesięczne zestawienia ilościowe biletów na podstawie danych przekazanych przez Wykonawcę, zatwierdza je i przekazuje do Centrum Usług Wspólnych w Nowej Sarzynie.
11. Dowożenie dzieci będzie się odbywać środkiem transportu w pełni sprawnym technicznie i posiadającym aktualne badania techniczne oraz wyposażonym w klimatyzację.
Kierowca oraz środek transportu, którym odbywać się będzie dowożenie dzieci powinien spełniać wszelkie wymogi określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
12. Kierowca musi posiadać:
1) prawo jazdy kategorii uprawniającej go do prowadzenia pojazdu,
2) aktualne zaświadczenie o dopuszczeniu do wykonywania zawodu kierowcy, wydane przez uprawnionego lekarza do badania kierowców,
3) przeszkolenie w zakresie przepisów BHP,
4) ukończony kurs udzielania pierwszej pomocy.
13. Kierowca pojazdu zobowiązany jest współdziałać z opiekunem w zakresie bezpieczeństwa w czasie jazdy i postoju, biorąc pod uwagę wskazówki opiekuna.
14. Pojazdy, którymi Wykonawca będzie świadczył usługi muszą posiadać ubezpieczenie OC i NNW oraz muszą być utrzymywane w czystości. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z naruszenia zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz za nie zapewnienie uczniom i opiekunom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny w czasie przejazdu.
15. W zimie każdy pojazd musi posiadać ogrzewanie wewnętrzne oraz ogumienie zimowe. Stopnie wejściowe powinny być oczyszczone z ewentualnego oblodzenia, tak by były bezpieczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
1) Cena – (C) – waga 60%,
2) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T) – waga 40%.
2. Sposób oceny ofert.
1) Zasady oceny za kryterium „Cena”:
a) Punkty za kryterium „Cena” (C) zostaną obliczone w następujący sposób:
C = C(of._min) / C(of._bad) × 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta za kryterium „Cena”,
C(of._min) – najniższa cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu,
C(of._bad) – cena oferty badanej.
b) W kryterium „Cena” oferta z najniższą ceną otrzyma 60 pkt. natomiast pozostałe oferty po przeliczeniu zgodnie z powyższym wzorem odpowiednio mniej.
2) Zasady oceny za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”.
a) Punkty za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T)” zostaną obliczone w następujący sposób:
Najkrótszy czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii otrzyma 40 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej wg następującego przelicznika:
T = 40 pkt - [(Tw - 10) x 2 pkt]
gdzie:
T – ilość punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
Tw – czas podstawienia autobusu zaoferowany przez ocenianego Wykonawcę
b) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii będzie liczony w pełnych minutach.
c) Zamawiający określa minimalny oraz maksymalny czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii w przedziale od 10 minut do 30 minut.
d) Dla potrzeb oceny punktowej zaoferowany czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii krótszy niż 10 minut traktowany będzie jako czas równy 10 minut.
e) Jeżeli Wykonawca zaproponuje czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii dłuższy niż 30 minut Zamawiający ofertę odrzuci.
f) W przypadku gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego czasu podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii Zamawiający uzna, iż Wykonawca nie przewiduje podstawiania autobusu zastępczego w razie awarii i ofertę odrzuci.
3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów obliczoną na podstawie wzoru:
Px = Cx + Tx
gdzie:
Px – ilość punktów, które otrzyma oferta „x”,
Cx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Cena”,
Tx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w zakresie poszczególnych części zamówienia. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt. w każdej z części zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 zamówienia – Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów oraz opiekunów dojeżdżających do Szkoły Podstawowej w Wólce Łętowskiej, Przedszkola Samorządowego w Łętowni, Szkoły Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Łętowni 286, Szkoły Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Łętowni 118 (Sołectwo Majdan Łętowski)
1. Przewozy dzieci i uczniów odbywać się będą zgodnie z harmonogramem przedstawionym w pkt. 4.2 ppkt. 2 SWZ.
Zamawiający przekaże Wykonawcy ostateczną liczbę uczniów przed rozpoczęciem roku szkolnego 2025/2026.
Zamawiający odpowiada za bezpieczeństwo przewożonych uczniów w trakcie trwania przewozu oraz zapewnia w tym czasie nad nimi opiekę.
Usługa dowozu dzieci i uczniów do szkół i przedszkoli obejmuje również przewóz opiekunów na podanych trasach. Cena jednego biletu miesięcznego brutto dla dzieci i uczniów (biletu ulgowego) stanowi równowartość 51% ceny jednego biletu miesięcznego brutto dla opiekunów (pełnego biletu).
Dowozu dzieci i uczniów na danej trasie nie można realizować wspólnie z dowozami pasażerów, wykonywanych na liniach regularnych.
2. W przypadku dowozu uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego przewozy odbywać się będą pojazdami wyposażonymi w:
1) pasy przy każdym fotelu,
2) apteczkę, ze szczególnym uwzględnieniem środków ochrony osobistej,
3) możliwość zasłonięcia szyb,
4) oznaczenia informujące o przewozie osób z niepełnosprawnościami,
5) przestrzeń bagażową, umożliwiającą przewóz plecaków, toreb, ale także kul, chodzików lub złożonego wózka inwalidzkiego.
3. Godziny dowozu i odwozu uczniów, trasa przejazdu oraz liczba dowożonych i odwożonych uczniów mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający o tym fakcie poinformuje Wykonawcę na piśmie z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
4. Przewóz uczniów do placówek odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w oparciu o obowiązujące Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego z wyłączeniem przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć wynikających z organizacji roku szkolnego.
5. Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania osób biorących udział w realizacji zamówienia pod względem występowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, w związku z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 1802 z późn. zm.) zwanej dalej: „ustawa o ochronie małoletnich”.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania w realizacji niniejszego zadania Standardów opracowanych i wdrożonych przez Szkoły, Przedszkola i Zamawiającego.
7. Wykonawca na zlecenie Dyrektora placówki, zobowiązany będzie zapewnić transport również w dni, w które uczniowie będą odpracowywali inne dni zwolnione z nauki szkolnej. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z ustalonym rozkładem jazdy.
8. Dowóz dzieci może być organizowany w dni wolne od zajęć dydaktycznych (np. w dni egzaminów, sprawdzianów, przerw świątecznych oraz w inne dodatkowe wolne dni od zajęć szkolnych). Wykonawca zostanie poinformowany o planowanych zmianach w terminach dowozu uczniów związanych ze zmianą organizacji nauki w szkole/przedszkolu przez Dyrektora placówki z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem.
9. Dyrektor placówki przekaże Wykonawcy imienną listę adresową uczniów i opiekunów uprawnionych do przejazdów na trasie dotyczącej przedmiotowego zadania.
10. Dyrektor placówki lub osoba przez niego upoważniona przygotowuje comiesięczne zestawienia ilościowe biletów na podstawie danych przekazanych przez Wykonawcę, zatwierdza je i przekazuje do Centrum Usług Wspólnych w Nowej Sarzynie.
11. Dowożenie dzieci będzie się odbywać środkiem transportu w pełni sprawnym technicznie i posiadającym aktualne badania techniczne oraz wyposażonym w klimatyzację.
Kierowca oraz środek transportu, którym odbywać się będzie dowożenie dzieci powinien spełniać wszelkie wymogi określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
12. Kierowca musi posiadać:
1) prawo jazdy kategorii uprawniającej go do prowadzenia pojazdu,
2) aktualne zaświadczenie o dopuszczeniu do wykonywania zawodu kierowcy, wydane przez uprawnionego lekarza do badania kierowców,
3) przeszkolenie w zakresie przepisów BHP,
4) ukończony kurs udzielania pierwszej pomocy.
13. Kierowca pojazdu zobowiązany jest współdziałać z opiekunem w zakresie bezpieczeństwa w czasie jazdy i postoju, biorąc pod uwagę wskazówki opiekuna.
14. Pojazdy, którymi Wykonawca będzie świadczył usługi muszą posiadać ubezpieczenie OC i NNW oraz muszą być utrzymywane w czystości. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z naruszenia zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz za nie zapewnienie uczniom i opiekunom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny w czasie przejazdu.
15. W zimie każdy pojazd musi posiadać ogrzewanie wewnętrzne oraz ogumienie zimowe. Stopnie wejściowe powinny być oczyszczone z ewentualnego oblodzenia, tak by były bezpieczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
1) Cena – (C) – waga 60%,
2) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T) – waga 40%.
2. Sposób oceny ofert.
1) Zasady oceny za kryterium „Cena”:
a) Punkty za kryterium „Cena” (C) zostaną obliczone w następujący sposób:
C = C(of._min) / C(of._bad) × 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta za kryterium „Cena”,
C(of._min) – najniższa cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu,
C(of._bad) – cena oferty badanej.
b) W kryterium „Cena” oferta z najniższą ceną otrzyma 60 pkt. natomiast pozostałe oferty po przeliczeniu zgodnie z powyższym wzorem odpowiednio mniej.
2) Zasady oceny za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”.
a) Punkty za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T)” zostaną obliczone w następujący sposób:
Najkrótszy czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii otrzyma 40 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej wg następującego przelicznika:
T = 40 pkt - [(Tw - 10) x 2 pkt]
gdzie:
T – ilość punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
Tw – czas podstawienia autobusu zaoferowany przez ocenianego Wykonawcę
b) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii będzie liczony w pełnych minutach.
c) Zamawiający określa minimalny oraz maksymalny czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii w przedziale od 10 minut do 30 minut.
d) Dla potrzeb oceny punktowej zaoferowany czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii krótszy niż 10 minut traktowany będzie jako czas równy 10 minut.
e) Jeżeli Wykonawca zaproponuje czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii dłuższy niż 30 minut Zamawiający ofertę odrzuci.
f) W przypadku gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego czasu podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii Zamawiający uzna, iż Wykonawca nie przewiduje podstawiania autobusu zastępczego w razie awarii i ofertę odrzuci.
3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów obliczoną na podstawie wzoru:
Px = Cx + Tx
gdzie:
Px – ilość punktów, które otrzyma oferta „x”,
Cx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Cena”,
Tx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w zakresie poszczególnych części zamówienia. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt. w każdej z części zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 zamówienia – Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów oraz opiekunów dojeżdżających do Szkoły Podstawowej im. Ks. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Sarzynie, Szkoły Podstawowej w Rudzie Łańcuckiej, Zespołu Szkół w Nowej Sarzynie, Przedszkola Samorządowego „Niezapominajka” w Nowej Sarzynie, Przedszkola Samorządowego „Jedyneczka” w Nowej Sarzynie
1. Przewozy dzieci i uczniów odbywać się będą zgodnie z harmonogramem przedstawionym w pkt. 4.2 ppkt. 3 SWZ.
Zamawiający przekaże Wykonawcy ostateczną liczbę uczniów przed rozpoczęciem roku szkolnego 2025/2026.
Zamawiający odpowiada za bezpieczeństwo przewożonych uczniów w trakcie trwania przewozu oraz zapewnia w tym czasie nad nimi opiekę.
Usługa dowozu dzieci i uczniów do szkół i przedszkoli obejmuje również przewóz opiekunów na podanych trasach. Cena jednego biletu miesięcznego brutto dla dzieci i uczniów (biletu ulgowego) stanowi równowartość 51% ceny jednego biletu miesięcznego brutto dla opiekunów (pełnego biletu).
Dowozu dzieci i uczniów na danej trasie nie można realizować wspólnie z dowozami pasażerów, wykonywanych na liniach regularnych.
2. W przypadku dowozu uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego przewozy odbywać się będą pojazdami wyposażonymi w:
1) pasy przy każdym fotelu,
2) apteczkę, ze szczególnym uwzględnieniem środków ochrony osobistej,
3) możliwość zasłonięcia szyb,
4) oznaczenia informujące o przewozie osób z niepełnosprawnościami,
5) przestrzeń bagażową, umożliwiającą przewóz plecaków, toreb, ale także kul, chodzików lub złożonego wózka inwalidzkiego.
3. Godziny dowozu i odwozu uczniów, trasa przejazdu oraz liczba dowożonych i odwożonych uczniów mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający o tym fakcie poinformuje Wykonawcę na piśmie z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
4. Przewóz uczniów do placówek odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w oparciu o obowiązujące Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego z wyłączeniem przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć wynikających z organizacji roku szkolnego.
5. Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania osób biorących udział w realizacji zamówienia pod względem występowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, w związku z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 1802 z późn. zm.) zwanej dalej: „ustawa o ochronie małoletnich”.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania w realizacji niniejszego zadania Standardów opracowanych i wdrożonych przez Szkoły, Przedszkola i Zamawiającego.
7. Wykonawca na zlecenie Dyrektora placówki, zobowiązany będzie zapewnić transport również w dni, w które uczniowie będą odpracowywali inne dni zwolnione z nauki szkolnej. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z ustalonym rozkładem jazdy.
8. Dowóz dzieci może być organizowany w dni wolne od zajęć dydaktycznych (np. w dni egzaminów, sprawdzianów, przerw świątecznych oraz w inne dodatkowe wolne dni od zajęć szkolnych). Wykonawca zostanie poinformowany o planowanych zmianach w terminach dowozu uczniów związanych ze zmianą organizacji nauki w szkole/przedszkolu przez Dyrektora placówki z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem.
9. Dyrektor placówki przekaże Wykonawcy imienną listę adresową uczniów i opiekunów uprawnionych do przejazdów na trasie dotyczącej przedmiotowego zadania.
10. Dyrektor placówki lub osoba przez niego upoważniona przygotowuje comiesięczne zestawienia ilościowe biletów na podstawie danych przekazanych przez Wykonawcę, zatwierdza je i przekazuje do Centrum Usług Wspólnych w Nowej Sarzynie.
11. Dowożenie dzieci będzie się odbywać środkiem transportu w pełni sprawnym technicznie i posiadającym aktualne badania techniczne oraz wyposażonym w klimatyzację.
Kierowca oraz środek transportu, którym odbywać się będzie dowożenie dzieci powinien spełniać wszelkie wymogi określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
12. Kierowca musi posiadać:
1) prawo jazdy kategorii uprawniającej go do prowadzenia pojazdu,
2) aktualne zaświadczenie o dopuszczeniu do wykonywania zawodu kierowcy, wydane przez uprawnionego lekarza do badania kierowców,
3) przeszkolenie w zakresie przepisów BHP,
4) ukończony kurs udzielania pierwszej pomocy.
13. Kierowca pojazdu zobowiązany jest współdziałać z opiekunem w zakresie bezpieczeństwa w czasie jazdy i postoju, biorąc pod uwagę wskazówki opiekuna.
14. Pojazdy, którymi Wykonawca będzie świadczył usługi muszą posiadać ubezpieczenie OC i NNW oraz muszą być utrzymywane w czystości. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z naruszenia zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz za nie zapewnienie uczniom i opiekunom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny w czasie przejazdu.
15. W zimie każdy pojazd musi posiadać ogrzewanie wewnętrzne oraz ogumienie zimowe. Stopnie wejściowe powinny być oczyszczone z ewentualnego oblodzenia, tak by były bezpieczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
1) Cena – (C) – waga 60%,
2) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T) – waga 40%.
2. Sposób oceny ofert.
1) Zasady oceny za kryterium „Cena”:
a) Punkty za kryterium „Cena” (C) zostaną obliczone w następujący sposób:
C = C(of._min) / C(of._bad) × 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta za kryterium „Cena”,
C(of._min) – najniższa cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu,
C(of._bad) – cena oferty badanej.
b) W kryterium „Cena” oferta z najniższą ceną otrzyma 60 pkt. natomiast pozostałe oferty po przeliczeniu zgodnie z powyższym wzorem odpowiednio mniej.
2) Zasady oceny za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”.
a) Punkty za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T)” zostaną obliczone w następujący sposób:
Najkrótszy czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii otrzyma 40 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej wg następującego przelicznika:
T = 40 pkt - [(Tw - 10) x 2 pkt]
gdzie:
T – ilość punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
Tw – czas podstawienia autobusu zaoferowany przez ocenianego Wykonawcę
b) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii będzie liczony w pełnych minutach.
c) Zamawiający określa minimalny oraz maksymalny czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii w przedziale od 10 minut do 30 minut.
d) Dla potrzeb oceny punktowej zaoferowany czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii krótszy niż 10 minut traktowany będzie jako czas równy 10 minut.
e) Jeżeli Wykonawca zaproponuje czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii dłuższy niż 30 minut Zamawiający ofertę odrzuci.
f) W przypadku gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego czasu podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii Zamawiający uzna, iż Wykonawca nie przewiduje podstawiania autobusu zastępczego w razie awarii i ofertę odrzuci.
3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów obliczoną na podstawie wzoru:
Px = Cx + Tx
gdzie:
Px – ilość punktów, które otrzyma oferta „x”,
Cx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Cena”,
Tx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w zakresie poszczególnych części zamówienia. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt. w każdej z części zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 4: „Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych (około 22) z terenu Miasta i Gminy Nowa Sarzyna do Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego im. św. Jana Pawła II w Leżajsku”
1. Trasa:
Wola Zarczycka (5 uczniów) – Sarzyna (3 uczniów) – Ruda Łańcucka (1 uczeń) – Nowa Sarzyna (12 uczniów) – Jelna (1 uczeń) – i powrót uczniów po skończonych zajęciach.
W powyższym wykazie została podana przewidywana liczba uczniów. Zamawiający przekaże Wykonawcy ostateczną liczbę uczniów przed rozpoczęciem roku szkolnego 2025/2026.
Realizacja zadania polega na przewozie dzieci i uczniów na trasie dom – ośrodek – dom pod opieką opiekuna (opiekę nad dziećmi i uczniami zapewnia Wykonawca).
Opiekun dowozu dzieci z niepełnosprawnymi musi posiadać ukończony kurs udzielania pierwszej pomocy.
Łączna ilość kilometrów usługi dziennej na w/w trasie wynosi ok. 100 km. Zakładana ilość dni, w których wykonywana będzie usługa wynosi 188.
Dowożenie dzieci i uczniów niepełnosprawnych odbywać się będzie środkiem transportu przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych.
Wykonawca zobowiązany jest do dowożenia dzieci do placówki w dni nauki szkolnej w przedziale czasowym od godziny 7:30 do 7:55 oraz do zaplanowania trasy w taki sposób, aby umożliwić przyjazd do placówki w powyższym przedziale czasowym. Czas przejazdu pojedynczego dziecka (licząc od momentu wsiadania do pojazdu) nie może przekraczać 1 godziny.
Odbiór dzieci następuje po zakończeniu zajęć szkolnych, nie wcześniej niż o godzinie 15:20, z wyjątkiem piątków, kiedy będzie się odbywał po godzinie 14:20. Przewoźnik zobowiązany jest do zapewnienia odbioru dzieci nie później niż 10 minut po zakończeniu zajęć szkolnych. Uczniowie nie będą zwalniani z zajęć lekcyjnych przed wskazanymi godzinami, nawet w przypadku wcześniejszego przyjazdu Wykonawcy na teren placówki.
Wyjątkiem od powyższej zasady jest sytuacja, w której wszystkie dzieci dowożone przez Wykonawcę kończą zajęcia wcześniej. W takim przypadku dopuszcza się wcześniejszy odbiór, pod warunkiem wcześniejszego uzgodnienia godziny odbioru z Dyrekcją placówki.
Przewoźnik zobowiązuje się do niezwłocznego informowania placówki o wszelkich zmianach dotyczących godzin przyjazdu lub odbioru uczniów, wynikających np. z warunków drogowych, awarii pojazdu itp.
2. W przypadku dowozu uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego przewozy odbywać się będą pojazdami wyposażonymi w:
1) pasy przy każdym fotelu,
2) apteczkę, ze szczególnym uwzględnieniem środków ochrony osobistej,
3) możliwość zasłonięcia szyb,
4) oznaczenia informujące o przewozie osób z niepełnosprawnościami,
5) przestrzeń bagażową, umożliwiającą przewóz plecaków, toreb, ale także kul, chodzików lub złożonego wózka inwalidzkiego.
3. Godziny dowozu i odwozu uczniów, trasa przejazdu oraz liczba dowożonych i odwożonych uczniów mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający o tym fakcie poinformuje Wykonawcę na piśmie z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
4. Przewóz uczniów do placówek odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w oparciu o obowiązujące Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego z wyłączeniem przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć wynikających z organizacji roku szkolnego.
5. Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania osób biorących udział w realizacji zamówienia pod względem występowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, w związku z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 1802 z późn. zm.) zwanej dalej: „ustawa o ochronie małoletnich”.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania w realizacji niniejszego zadania Standardów opracowanych i wdrożonych przez Szkoły, Przedszkola i Zamawiającego.
7. Wykonawca na zlecenie Dyrektora placówki, zobowiązany będzie zapewnić transport również w dni, w które uczniowie będą odpracowywali inne dni zwolnione z nauki szkolnej. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z ustalonym rozkładem jazdy.
8. Dowóz dzieci może być organizowany w dni wolne od zajęć dydaktycznych (np. w dni egzaminów, sprawdzianów, przerw świątecznych oraz w inne dodatkowe wolne dni od zajęć szkolnych). Wykonawca zostanie poinformowany o planowanych zmianach w terminach dowozu uczniów związanych ze zmianą organizacji nauki w szkole/przedszkolu przez Dyrektora placówki z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem.
9. Dyrektor placówki przekaże Wykonawcy imienną listę adresową uczniów i opiekunów uprawnionych do przejazdów na trasie dotyczącej przedmiotowego zadania.
10. Dyrektor placówki lub osoba przez niego upoważniona przygotowuje comiesięczne zestawienia liczby dni wykonanych przewozów na podstawie danych przekazanych przez Wykonawcę, zatwierdza je i przekazuje do Centrum Usług Wspólnych w Nowej Sarzynie.
11. Dowożenie dzieci będzie się odbywać środkiem transportu w pełni sprawnym technicznie i posiadającym aktualne badania techniczne oraz wyposażonym w klimatyzację.
Kierowca oraz środek transportu, którym odbywać się będzie dowożenie dzieci powinien spełniać wszelkie wymogi określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
12. Kierowca musi posiadać:
1) prawo jazdy kategorii uprawniającej go do prowadzenia pojazdu,
2) aktualne zaświadczenie o dopuszczeniu do wykonywania zawodu kierowcy, wydane przez uprawnionego lekarza do badania kierowców,
3) przeszkolenie w zakresie przepisów BHP,
4) ukończony kurs udzielania pierwszej pomocy.
13. Kierowca pojazdu zobowiązany jest współdziałać z opiekunem w zakresie bezpieczeństwa w czasie jazdy i postoju, biorąc pod uwagę wskazówki opiekuna.
14. Pojazdy, którymi Wykonawca będzie świadczył usługi muszą posiadać ubezpieczenie OC i NNW oraz muszą być utrzymywane w czystości. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z naruszenia zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz za nie zapewnienie uczniom i opiekunom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny w czasie przejazdu.
15. W zimie każdy pojazd musi posiadać ogrzewanie wewnętrzne oraz ogumienie zimowe. Stopnie wejściowe powinny być oczyszczone z ewentualnego oblodzenia, tak by były bezpieczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
1) Cena – (C) – waga 60%,
2) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T) – waga 40%.
2. Sposób oceny ofert.
1) Zasady oceny za kryterium „Cena”:
a) Punkty za kryterium „Cena” (C) zostaną obliczone w następujący sposób:
C = C(of._min) / C(of._bad) × 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta za kryterium „Cena”,
C(of._min) – najniższa cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu,
C(of._bad) – cena oferty badanej.
b) W kryterium „Cena” oferta z najniższą ceną otrzyma 60 pkt. natomiast pozostałe oferty po przeliczeniu zgodnie z powyższym wzorem odpowiednio mniej.
2) Zasady oceny za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”.
a) Punkty za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T)” zostaną obliczone w następujący sposób:
Najkrótszy czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii otrzyma 40 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej wg następującego przelicznika:
T = 40 pkt - [(Tw - 10) x 2 pkt]
gdzie:
T – ilość punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
Tw – czas podstawienia autobusu zaoferowany przez ocenianego Wykonawcę
b) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii będzie liczony w pełnych minutach.
c) Zamawiający określa minimalny oraz maksymalny czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii w przedziale od 10 minut do 30 minut.
d) Dla potrzeb oceny punktowej zaoferowany czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii krótszy niż 10 minut traktowany będzie jako czas równy 10 minut.
e) Jeżeli Wykonawca zaproponuje czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii dłuższy niż 30 minut Zamawiający ofertę odrzuci.
f) W przypadku gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego czasu podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii Zamawiający uzna, iż Wykonawca nie przewiduje podstawiania autobusu zastępczego w razie awarii i ofertę odrzuci.
3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów obliczoną na podstawie wzoru:
Px = Cx + Tx
gdzie:
Px – ilość punktów, które otrzyma oferta „x”,
Cx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Cena”,
Tx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w zakresie poszczególnych części zamówienia. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt. w każdej z części zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 5 zamówienia – Dowóz uczniów na zajęcia sportowe do Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Nowej Sarzynie
1. Przewozy dzieci i uczniów odbywać się będą zgodnie z harmonogramem przedstawionym w pkt. 4.2 ppkt. 5 SWZ.
Łączna ilość kilometrów usługi w ciągu roku na w/w trasach wynosi około 8 364 km
Zamawiający odpowiada za bezpieczeństwo przewożonych uczniów w trakcie trwania przewozu oraz zapewnia w tym czasie nad nimi opiekę.
Dowozu dzieci i uczniów na danej trasie nie można realizować wspólnie z dowozami pasażerów, wykonywanych na liniach regularnych.
2. W przypadku dowozu uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego przewozy odbywać się będą pojazdami wyposażonymi w:
1) pasy przy każdym fotelu,
2) apteczkę, ze szczególnym uwzględnieniem środków ochrony osobistej,
3) możliwość zasłonięcia szyb,
4) oznaczenia informujące o przewozie osób z niepełnosprawnościami,
5) przestrzeń bagażową, umożliwiającą przewóz plecaków, toreb, ale także kul, chodzików lub złożonego wózka inwalidzkiego.
3. Godziny dowozu i odwozu uczniów, trasa przejazdu oraz liczba dowożonych i odwożonych uczniów mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający o tym fakcie poinformuje Wykonawcę na piśmie z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
4. Przewóz uczniów do placówek odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w oparciu o obowiązujące Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego z wyłączeniem przerw świątecznych i innych dni wolnych od zajęć wynikających z organizacji roku szkolnego.
5. Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania osób biorących udział w realizacji zamówienia pod względem występowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, w związku z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 1802 z późn. zm.) zwanej dalej: „ustawa o ochronie małoletnich”.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania w realizacji niniejszego zadania Standardów opracowanych i wdrożonych przez Szkoły, Przedszkola i Zamawiającego.
7. Wykonawca na zlecenie Dyrektora placówki, zobowiązany będzie zapewnić transport również w dni, w które uczniowie będą odpracowywali inne dni zwolnione z nauki szkolnej. W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z ustalonym rozkładem jazdy.
8. Dowóz dzieci może być organizowany w dni wolne od zajęć dydaktycznych (np. w dni egzaminów, sprawdzianów, przerw świątecznych oraz w inne dodatkowe wolne dni od zajęć szkolnych). Wykonawca zostanie poinformowany o planowanych zmianach w terminach dowozu uczniów związanych ze zmianą organizacji nauki w szkole/przedszkolu przez Dyrektora placówki z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem.
9. Dyrektor placówki przekaże Wykonawcy imienną listę adresową uczniów i opiekunów uprawnionych do przejazdów na trasie dotyczącej przedmiotowego zadania.
10. Dyrektor placówki lub osoba przez niego upoważniona przygotowuje comiesięczne zestawienia przejechanych kilometrów na podstawie danych przekazanych przez Wykonawcę, zatwierdza je i przekazuje do Centrum Usług Wspólnych w Nowej Sarzynie.
11. Dowożenie dzieci będzie się odbywać środkiem transportu w pełni sprawnym technicznie i posiadającym aktualne badania techniczne oraz wyposażonym w klimatyzację.
Kierowca oraz środek transportu, którym odbywać się będzie dowożenie dzieci powinien spełniać wszelkie wymogi określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
12. Kierowca musi posiadać:
1) prawo jazdy kategorii uprawniającej go do prowadzenia pojazdu,
2) aktualne zaświadczenie o dopuszczeniu do wykonywania zawodu kierowcy, wydane przez uprawnionego lekarza do badania kierowców,
3) przeszkolenie w zakresie przepisów BHP,
4) ukończony kurs udzielania pierwszej pomocy.
13. Kierowca pojazdu zobowiązany jest współdziałać z opiekunem w zakresie bezpieczeństwa w czasie jazdy i postoju, biorąc pod uwagę wskazówki opiekuna.
14. Pojazdy, którymi Wykonawca będzie świadczył usługi muszą posiadać ubezpieczenie OC i NNW oraz muszą być utrzymywane w czystości. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z naruszenia zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz za nie zapewnienie uczniom i opiekunom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny w czasie przejazdu.
15. W zimie każdy pojazd musi posiadać ogrzewanie wewnętrzne oraz ogumienie zimowe. Stopnie wejściowe powinny być oczyszczone z ewentualnego oblodzenia, tak by były bezpieczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-08 do 2026-05-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
1) Cena – (C) – waga 60%,
2) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T) – waga 40%.
2. Sposób oceny ofert.
1) Zasady oceny za kryterium „Cena”:
a) Punkty za kryterium „Cena” (C) zostaną obliczone w następujący sposób:
C = C(of._min) / C(of._bad) × 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta za kryterium „Cena”,
C(of._min) – najniższa cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu,
C(of._bad) – cena oferty badanej.
b) W kryterium „Cena” oferta z najniższą ceną otrzyma 60 pkt. natomiast pozostałe oferty po przeliczeniu zgodnie z powyższym wzorem odpowiednio mniej.
2) Zasady oceny za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”.
a) Punkty za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii – (T)” zostaną obliczone w następujący sposób:
Najkrótszy czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii otrzyma 40 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej wg następującego przelicznika:
T = 40 pkt - [(Tw - 10) x 2 pkt]
gdzie:
T – ilość punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
Tw – czas podstawienia autobusu zaoferowany przez ocenianego Wykonawcę
b) Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii będzie liczony w pełnych minutach.
c) Zamawiający określa minimalny oraz maksymalny czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii w przedziale od 10 minut do 30 minut.
d) Dla potrzeb oceny punktowej zaoferowany czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii krótszy niż 10 minut traktowany będzie jako czas równy 10 minut.
e) Jeżeli Wykonawca zaproponuje czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii dłuższy niż 30 minut Zamawiający ofertę odrzuci.
f) W przypadku gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego czasu podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii Zamawiający uzna, iż Wykonawca nie przewiduje podstawiania autobusu zastępczego w razie awarii i ofertę odrzuci.
3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów obliczoną na podstawie wzoru:
Px = Cx + Tx
gdzie:
Px – ilość punktów, które otrzyma oferta „x”,
Cx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Cena”,
Tx – ilość punktów, które otrzyma oferta „x” za kryterium „Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii”
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w zakresie poszczególnych części zamówienia. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt. w każdej z części zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 z późn. zm.).
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawcy dołączają do oferty, aktualne na dzień składania ofert, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
2. Po dokonaniu wstępnej oceny ofert Zamawiający nie będzie wymagał złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy dołączają do oferty oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
2. Po dokonaniu wstępnej oceny ofert Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1) dokumenty potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru działalności regulowanej lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem (zgodnie z pkt. 8.2.2 SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:1) w zakresie części 1 zamówienia - 1 700,00 zł (słownie: jeden tysiąc siedemset złotych 00/100),
2) w zakresie części 2 zamówienia - 1 700,00 zł (słownie: jeden tysiąc siedemset złotych 00/100),
3) w zakresie części 3 zamówienia - 1 700,00 zł (słownie: jeden tysiąc siedemset złotych 00/100),
4) w zakresie części 4 zamówienia - 1 200,00 zł (słownie: jeden tysiąc dwieście złotych 00/100),
5) w zakresie części 5 zamówienia - 1 800,00 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, tj.:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98), zwanej dalej: „ustawa o utworzeniu PARP”.
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt. 18.11 SWZ, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne, w przypadku uznania rachunku Zamawiającego (wpływ na konto Zamawiającego). Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp). Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego:
Nadsański Bank Spółdzielczy
nr konta 27 9430 0006 1000 1182 2000 0003
z adnotacją: „Wadium – Dowóz dzieci i uczniów z terenu Gminy Nowa Sarzyna do przedszkoli, szkół i ośrodka edukacyjnego oraz na zajęcia sportowe w roku szkolnym 2025/2026 – w zakresie części nr …”.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wystawcy gwarancji/poręczenia.
6. Dokumenty wniesione w jednej z form wymienionych w pkt. 2 ppkt. 2-4 muszą zawierać w swojej treści nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium, muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinny zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
c) kwotę gwarancji,
d) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7. Wadium wnoszone w formie określonej w pkt. 5 nie może zawierać informacji, iż „gwarancja wygasa w momencie zwrotu oryginału dokumentu”.
8. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
9. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy, nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp.
10. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do treści ogłoszenia, pozostałe informacje zostały zawarte w rozdziale 15 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w rozdziale 7 SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale 8 SWZ muszą zostać spełnione przez Wykonawców łącznie.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt. 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo lub inny dokument ustanawiający pełnomocnika winno być załączone do oferty.
Pełnomocnictwo winno:
a) określać do jakiego postępowania ma zastosowanie,
b) wskazywać pełnomocnika oraz zakres jego umocowania,
c) zawierać nazwę z określeniem adresu i siedziby wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia.
5. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze.
7. Pełnomocnictwo lub inny dokument ustanawiający pełnomocnika przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie należy rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału.
8. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym, w toku postępowania zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp.
9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.1 ppkt. 3 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
b) do oferty dołączają oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.1 ppkt. 5) SWZ (w przypadku, o którym mowa w pkt. 8.7 SWZ). Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym,
c) na wezwanie Zamawiającego zobowiązani są do złożenia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt. 9.2 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa:
- w pkt. 9.2.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt. 8.2 SWZ.
10. Wspólnicy spółki cywilnej/uczestnicy konsorcjum są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
11. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty wspólnej jako najkorzystniejszej) Wykonawcy składający ofertę wspólną mają obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum/umowę spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień § 13 projektu umowy.2. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 454 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) zmiany danych teleadresowych,
2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego),
3) zmiana wynagrodzenia niepowodująca przekroczenia kwoty wynagrodzenia umownego określonej w § 7 ust. 3 projektu umowy.
3. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej Strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie. Wszelkie istotne zmiany treści umowy wymagają zgody obydwu stron i formy pisemnej pod rygorem nieważności. Wprowadzenie zmian nieistotnych w umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.