BZP: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Serock ul. Traugutta
10.06.2025
2025/BZP 00271845/01
Miasto i Gmina Serock
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Serock ul. Traugutta
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Serock
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015570119
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 21
1.5.2.) Miejscowość: Serock
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-140
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: r.piekarzewski@serock.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.serock.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Serock ul. Traugutta
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-691716fc-abaf-43a5-a75f-71f5963e5e2d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00271845
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041636/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Serock ul. Traugutta
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://serock.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://serock.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z treścią Rozdziału III pkt 1 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest Burmistrz Miasta i Gminy Serock z siedzibą w Serocku, ul. Rynek 21, 05-140 Serock;
2) W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres wskazany powyżej bądź e-mail: iod@serock.pl.
3) Dane osobowe zawarte w ofertach są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz następujące przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1320), rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. 2020 poz. 2415), ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. 2020 poz. 164 ze zm.).
4) Celem przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w imieniu własnym postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ww. postępowań mieści się w zakresie obowiązków ustawowych Zamawiającego w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy PZP. Przetwarzanie tych danych jest niezbędne, aby Zamawiający mógł prawidłowo wypełniać nałożone na niego obowiązki.
Pozostałe informacje dotyczące RODO zawarte są w rozdziale I pkt 17 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PRI.271.2.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz grawitacyjno-ciśnieniowej w ulicy Romualda Traugutta w Serocku, na działkach nr ewid. 17, 27/3, 27/17, 54/4, 54/9 obręb 3 Serock, gm. Serock wraz z budową 12 sztuk przyłączy zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez firmę USŁUGI, KOSZTORYSY, PROJEKTOWANIE Alicja Wojciechowska, ul. Grunwaldzka 1, 05-120 Legionowo.
2) Szczegółowo przedmiot zamówienia obejmuje:
a) budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-ciśnieniowej wraz z odcinkami sieci w drodze dojazdowej do ul. Traugutta w Serocku na terenie działek o nr ew, 17, 27/3, 27/17 obręb 3 Serock gm. Serock, zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez USŁUGI, KOSZTORYSY, PROJEKTOWANIE Alicja Wojciechowska, ul. Grunwaldzka 1, 05-120 Legionowo. Uwaga: Dopuszcza się możliwość wykonania niniejszego zakresu zamówienia metodą przewiertu sterowanego.
b) budowę 11 sztuk przyłączy kanalizacji sanitarnej w systemie grawitacyjno-ciśnieniowym, w tym montaż przydomowych urządzeń zbiornikowo-tłocznych (przepompowni ścieków z tworzywa sztucznego, zbiornik z ożebrowaniem, o średnicy Dn 800mm i wysokości H=2, 10m z nadstawką z tworzywa wysokości H=0,60m). Zbiornik przepompowni wyposażony w pompę do ścieków z zasilaniem 230V, moc 1,1kW, wysokość podnoszenia od 4,5-7,5m z przepływem od 5 do 8 dcm3/s. Sterowanie pracą pomp za pomocą pływaka. Zbiornik wyposażony w przewody tłoczne z rur nierdzewnych Dn 50mm, zawór odcinający, zawór zwrotny, zaczep sprzęgający, łańcuch oraz pływak alarmowy. Dodatkowo każde urządzenie zbiornikowo-tłoczne wyposażone jest w szafkę alarmowo – sterowniczą. Proponowana lokalizacja szafek została wskazana w dokumentacji projektowej - ostateczna ich lokalizacja zostanie określona przez właścicieli nieruchomości po konsultacjach z instalatorem/elektrykiem. Uwaga: Zakres zamówienia nie obejmuje wykonania linii zasilającej dla urządzenia zbiornikowo-tłocznego tj. na odcinku od rozdzielnicy elektrycznej budynku do szafki alarmowo – sterowniczej. Zasilenie „UZT” każdorazowo wykona właściciel nieruchomości na własny koszt.
c) demontaż istniejących 7 szt. szamb betonowych (demontaż stropów, ścian i tam gdzie to konieczne dna) dla potrzeb lokalizacji w ich miejscu 3 szt. zbiorników przepompowni, 2 szt. studni Dn 425mm oraz w trzech przypadkach przejścia przyłączem. Właściciel udostępni szamba po wybraniu z nich ścieków ze wstępnym opłukaniem wodą. Po wykonaniu montażu urządzeń miejsce po szambach należy zasypać z zagęszczeniem do współczynnika równego 1 w skali Proctora.
d) budowę odcinka sieci kanalizacji sanitarnej w systemie grawitacyjnym w pasie drogi gminnej ul. Traugutta (dz. nr ew. 54/4) oraz w drodze wewnętrznej o nawierzchni gruntowej oznaczonej jako działka nr ewid. 54/9 obr. 02 w Serocku, zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez USŁUGI – KOSZTORYSY, PROJEKTOWANIE Alicja Wojciechowska, ul. Grunwaldzka 1, 05-120 Legionowo.
e) budowę 1 przyłącza kanalizacji sanitarnej do realizowanego budynku mieszkalnego jednorodzinnego na posesji nr ew. 54/7 obręb 2 Serock gm. Serock.
f) odtworzenie nawierzchni oraz uporządkowanie terenu po budowie sieci kanalizacji sanitarnej. Teren budowy należy przywrócić do stanu sprzed budowy. W ulicy Traugutta wykonawca zobowiązany jest do odtworzenia nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego na całej szerokości jezdni i na długości 2 metrów od skrajni sieci kanalizacji sanitarnej w dotychczasowej technologii z zachowaniem obecnie zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych. W przypadku zastosowania technologii bezwykopowej odtworzenie nawierzchni zastosować tylko w miejscach wykopów.
g) wykonanie monitoringu TV wybudowanej sieci i przyłączy.
h) wykonanie innych robót przewidzianych dokumentacją projektową.
i) opracowanie dokumentacji powykonawczej sieci kanalizacji sanitarnej i przyłączy kanalizacyjnych zgodnie z wytycznymi MPWiK w m. st. Warszawie, przekazanie jej i uzgodnienie w MPWiK w m. st. Warszawie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami rozdział III pkt 5 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości na cały zakres zamówienia
4.3.6.) Waga: 30,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) ZDOLNOŚCI DO WYSTĘPOWANIA W OBROCIE GOSPODARCZYM:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3) SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4) ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ:
a) doświadczenie wykonawcy:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych, każda o wartości brutto co najmniej 150.000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych), polegające na budowie sieci kanalizacji sanitarnej.
b) kwalifikacje zawodowe kadry technicznej:
Wykonawca powinien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:- Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
- Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektem umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-27 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa: https://serock.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-27 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Prace w rejonie istniejącej infrastruktury prowadzić pod ścisłym nadzorem gestorów sieci. Koszt nadzoru właścicielskiego ponosi Wykonawca.2) Prace prowadzić przy zachowaniu procedur wymaganych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie.
3) W terminie 14 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca przedłoży kosztorys ofertowy wraz z wyceną budowy przyłączy kanalizacyjnych na poszczególnych działkach.
4) Podczas prowadzenia robót Wykonawca obowiązany jest zapewnić dogodne przejście i przejazd (należy każdorazowo uzgadniać z mieszkańcami brak czasowego przejazdu ulicą, w której prowadzone będą roboty lub dojazdu do posesji). Z uwagi na zakres prac należy je tak zorganizować aby zminimalizować utrudnienia wynikające z tego tytułu dla mieszkańców.
5) Wykonawca wykona i przedłożony do zaopiniowania Zamawiającemu projekt organizacji ruchu na czas budowy sieci kanalizacyjnej uwzględniający wszystkie etapy prowadzonych robót.
6) Wykonawca będzie wykonywał roboty i czynności wynikające z projektu, zapewni nadzór właścicielski przy kolizjach z gazociągami, kablami telekomunikacyjnymi, kablami energetycznymi i innym uzbrojeniem.
7) Wykonawca zobowiązany będzie do odtwarzania nawierzchni dróg wewnętrznych (dz. nr ewid. 54/9 obr. 02; dz. nr ewid. 27/17 obr. 03) na bieżąco zapewniając po każdym dniu roboczym dojazd do posesji. Zamawiający nie dopuszcza pozostawiania wykopów otwartych w miejscach blokujących dojazd do posesji chyba, że niniejsze zostanie uzgodnione i zaakceptowanie przez właścicieli posesji. Wykopy otwarte pozostawione na noc lub dni wolne od pracy Wykonawca zabezpieczy każdorazowo ogrodzeniem uniemożliwiającym dostęp osobom trzecim.
8) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania jednej tablicy informacyjnej o wymiarach 1,5m x 1,0m zgodnie z załącznikiem do niniejszej SWZ.
9) Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia, wynikającą swoim zakresem z niniejszej specyfikacji warunków zamówienia oraz dokumentacji projektowej.
10) Zamawiający nie przewiduje płatności częściowych.
11) Zamawiający określa wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z montażem sieci kanalizacji sanitarnej.
12) Okres udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości na cały zakres zamówienia nie może być krótszy niż 24 miesiące i dłuższy niż 60 m-cy. Gwarancja jakości ma obejmować w szczególności kompletne przydomowe przepompownie ścieków wraz z sterowaniem oraz osprzętem (pompy, pływaki, okablowanie, itp.).