BZP: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadania inwestycyjnego, w podziale na 2 części.
11.06.2025
2025/BZP 00272732/01
Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadania inwestycyjnego, w podziale na 2 części.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387817787
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rakowicka 26
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-510
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zck-krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zck-krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadania inwestycyjnego, w podziale na 2 części.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c2c7c8be-7e85-4b81-b1d1-2980f18f2df2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00272732
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026157/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Nadzór inwestorski w podziale na 2 części, przy zadaniu: Część 1: „Rozbudowa cmentarza Prądnik Czerwony – Batowice II.” Część 2: „Zagospodarowanie cmentarza Prokocim.”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c2c7c8be-7e85-4b81-b1d1-2980f18f2df23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-c2c7c8be-7e85-4b81-b1d1-2980f18f2df2
www.zck-krakow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl. oraz w uzasadnionych przypadkach przy użyciu poczty elektronicznej: przetargi@zck-krakow.pl.
8.2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8.3. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
8.17. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
8.18. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem ws. komunikacji elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Oferty należy składać za pomocą Modułu składania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia. Szczegółowe informacje w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych określona została w punkcie 23 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P–14/TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na pełnieniu obowiązków Inżyniera Kontraktu wraz ze świadczeniem usług nadzoru inwestorskiego:
3.1.1. Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadania inwestycyjnego: Część 1: Rozbudowa Cmentarza Prądnik Czerwony w Krakowie – Batowice II (zwana dalej także: Część 1 Prądnik Czerwony).
3.1.1.1. Nadzór inwestorski będzie pełniony kompleksowo w branży konstrukcyjno – budowlanej, w branży drogowej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz w zakresie zieleni dla zadania pn.: „Rozbudowa Cmentarza Prądnik Czerwony w Krakowie – Batowice II”. Planowany jest nadzór nad robotami budowalnymi w oparciu o: dokumentację budowlaną z 2008 r. i decyzję o pozwoleniu na budowę nr 976/09 z dnia 18.05.2009 r. z poz. zmianami. Tzw. Etap II teren po KDZ; dokumentację budowlaną z 2019 r. i decyzję o pozwoleniu na budowę z dn.11.12.2019 r nr. 2398/6740.1/2019 i z zmianą decyzji o pozwoleniu na budowę z dn. 10.12.2019 nr 2396/6740.1/2019. Roboty na I i II etapie budowy Cmentarza Prądnik Czerwony. Zasadniczy zakres nadzorowanych robót budowlanych polegać będzie na:
a) budowa instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej,
b) budowa alejek cmentarnych,
c) roboty w zakresie ogrodzenia,
d) budowa oświetlenia,
e) prace w zakresie zieleni i małej architektury.
3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w:
3.3.1. Projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 3 do SWZ),
3.3.2. Opisie przedmiotu zamówienia Część 1 Prądnik Czerwony (załącznik nr 5a do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-11-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 3.5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy. Zamówienie zostanie udzielone, gdy zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Jednocześnie Zamawiający informuje, że przedmiot wspomnianych zamówień stanowić będą podobne roboty lub usługi, zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, tj. w zakresie Części 1 i/lub Części 2: usługi dotyczące pełnienia nadzoru inwestorskiego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 15.1. Część 1 Prądnik Czerwony. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
15.1.1. 60% – cena
15.1.2. 20% – doświadczenie osoby (o której mowa w pkt. 5.5.2.1. lit. c SWZ) wyznaczonej do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (dalej także: w specjalności wodociągowo – kanalizacyjnej)
15.1.3. 20% – doświadczenie osoby (o której mowa w pkt. 5.5.2.1. lit. d SWZ) wyznaczonej do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (dalej także: w specjalności elektrycznej)
15.1.4. Ocena ofert wyrażona jest w punktach 1% = 1pkt.
15.1.5. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwięcej punktów po zsumowaniu punktów otrzymanych w każdym ww. kryteriów, spośród ofert nieodrzuconych i spełniających wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ.
15.1.6. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na pełnieniu obowiązków Inżyniera Kontraktu wraz ze świadczeniem usług nadzoru inwestorskiego:
3.1.2. Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadania inwestycyjnego: Część 2: Zagospodarowanie Cmentarza Prokocim w Krakowie (zwana dalej także: Część 2 Prokocim).
3.1.2.1. Nadzór inwestorski będzie pełniony kompleksowo w branży konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej i drogowej dla zadania pn.: „Zagospodarowanie Cm. Prokocim w Krakowie”. Planowany jest nadzór nad robotami budowlanymi, według dokumentacji projektowej, na podstawie decyzji pozwolenia na budowę nr 227/6740.2/2023 z dnia 26 kwietnia 2023 roku i obejmuje pośrednie etapy robót budowlanych, realizowanych częściowo tj.: „ETAP I”, „ETAP II” i częściowo „ETAP IV”. Zasadniczy zakres nadzorowanych robót budowlanych w obrębie zagospodarowania polegać będzie na:
a) rozbiórka istniejących nawierzchni utwardzonych
b) rozbiórka budynku dawnej nieużytkowanej toalety
c) rozbiórka studni kopanej,
d) budowa kolumbarium 1 szt.,
e) przebudowa alejek cmentarnych,
f) budowa nowych alejek cmentarnych,
g) wytyczenie nowych kwater grzebalnych,
h) przebudowa i rozbudowa instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej.
3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w:
3.3.1. Projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 3 do SWZ),
3.3.3. Opisie przedmiotu zamówienia Część 2 Prokocim (załącznik nr 5b do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-11-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 3.5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy. Zamówienie zostanie udzielone, gdy zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Jednocześnie Zamawiający informuje, że przedmiot wspomnianych zamówień stanowić będą podobne roboty lub usługi, zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, tj. w zakresie Części 1 i/lub Części 2: usługi dotyczące pełnienia nadzoru inwestorskiego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 15.5. Część 2 Prokocim. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
15.5.1. 60% – cena
15.5.2. 20% – doświadczenie osoby (o której mowa w pkt. 5.5.2.2. lit. b SWZ) wyznaczonej do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności inżynieryjnej drogowej,
15.5.3. 20% – doświadczenie osoby (o której mowa w pkt. 5.5.2.2. lit. c SWZ) wyznaczonej do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (dalej także: w specjalności wodociągowo – kanalizacyjnej).
15.5.4. Ocena ofert wyrażona jest w punktach 1% = 1pkt.
15.5.5. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwięcej punktów po zsumowaniu punktów otrzymanych w każdym ww. kryteriów, spośród ofert nieodrzuconych i spełniających wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ.
15.5.6. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności inżynieryjnej drogowej
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
5.2. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku udziału w postępowaniu.5.3. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku udziału w postępowaniu.
5.4. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
5.4.1. posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż:
5.4.1.1. Część 1 Prądnik Czerwony: 250 000,00 zł
5.4.1.2. Część 2 Prokocim: 200 000,00 zł
W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część – powyższe kwoty ubezpieczenia sumują się.
5.5. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał minimalne warunki umożliwiające realizację zamówienia, na odpowiednim poziomie jakości, dotyczące:
5.5.1. Doświadczenia, tj.: Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał:
5.5.1.1. Część 1 (Prądnik Czerwony): co najmniej 1 zadanie polegające na pełnieniu nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji budowlanej polegającej na:
a) wykonaniu alejek lub chodników lub nawierzchni z kostki brukowej betonowej o powierzchni co najmniej 6 000 m2,
b) budowie, przebudowie, rozbudowie obiektu kubaturowego z kompletnymi instalacjami (typu szatnie, toalety, budynki portierni, itp.) o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto oraz nad wykonaniem małej architektury lub ogrodzenia w technologii betonu architektonicznego o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto,
c) wykonaniu elewacji z cegły klinkierowej spoinowanej lub budowli z cegły klinkierowej spoinowanej o wartości co najmniej 600 000,00 zł brutto,
d) na wykonaniu sieci wodociągowej o średnicy co najmniej fi 32 mm oraz wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto,
e) wykonaniu sieci kanalizacji deszczowej / sanitarnej o wartości co najmniej 450 000,00 zł brutto,
f) budowie oświetlenia trenu o wartości co najmniej 700 000,00 zł brutto,
g) wykonaniu monitoringu terenu otwartego o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto.
Wymagania przedstawione w pkt 5.5.1.1. od ppkt a) do g) SWZ, mogą być spełnione w jednej umowie. Zamawiający nie wymaga w tym zakresie odrębnych umów.
(...) c.d. w SWZ.
5.5.1.2. Część 2 Prokocim: co najmniej 1 zadanie polegające na pełnieniu nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji budowlanej polegającej na:
a) budowie, przebudowie, rozbudowie obiektu budowlanego typu kolumbarium, tj. obiektu wykonanego w technologii murowanej o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto,
b) wykonaniu sieci kanalizacji deszczowej / sanitarnej o wartości co najmniej 1 800 000,00 zł brutto,
c) wykonaniu sieci wodociągowej o średnicy co najmniej fi 32mm oraz o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto.
Wymagania przedstawione w pkt 5.5.1.2. od ppkt a) do c) SWZ, mogą być spełnione w jednej umowie. Zamawiający nie wymaga w tym zakresie odrębnych umów.
(...) c.d. w SWZ.
UWAGA: Wykonawca, który ma zamiar złożyć ofertę na więcej niż jedną część zamówienia w zakresie części od 1 do 2 zamówienia, winien w zakresie zdolności zawodowej wykazać się spełnieniem warunku najwyższego (zawierającego najwyższe wymagania) spośród części zamówienia, na które ma zamiar złożyć ofertę.
5.5.2. Osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj. Wykonawca powinien dysponować:
5.5.2.1. Część 1 Prądnik Czerwony:
a) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń oraz doświadczeniem zawodowym jw. co najmniej 5 lat. (...) polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanymi lub kierowania budową przy realizacji zadania polegającego na budowie, przebudowie, rozbudowie obiektu kubaturowego z kompletnymi instalacjami (typu szatnie, toalety, budynki portierni, itp.) o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto oraz wykonaniu elewacji z cegły klinkierowej spoinowanej lub budowli z cegły klinkierowej spoinowanej o wartości co najmniej 600 000,00 zł brutto. Wymagania określone w lit. a) mogą być spełnione w jednej umowie,
b) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń oraz doświadczeniem zawodowym jw. co najmniej 5 lat. (...) polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego w specjalności inżynieryjnej drogowej lub kierowaniu robotami budowlanymi specjalności inżynieryjnej drogowej lub kierowania budową przy realizacji zadania polegającego na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie alejek lub chodników lub nawierzchni z kostki brukowej betonowej o powierzchni co najmniej 6 000 m2,
c) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (dalej także: w specjalności wodociągowo – kanalizacyjnej) oraz doświadczeniem zawodowym co najmniej 5 lat. (...) polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego w specjalności wodociągowo – kanalizacyjnej lub kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności wodociągowo – kanalizacyjnej lub kierowania budową przy realizacji zadania polegającego na wykonaniu sieci kanalizacji deszczowej / sanitarnej o wartości co najmniej 450 000,00 zł brutto oraz przy realizacji zadania polegającego na wykonaniu sieci wodociągowej o średnicy co najmniej fi 32 mm oraz o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto. Wymagania określone w lit. c) mogą być spełnione w jednej umowie,
d)osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (dalej także: w specjalności elektrycznej) oraz doświadczeniem zawodowym co najmniej 5 lat. (...) polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego w specjalności elektrycznej lub kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej lub kierowania budową przy realizacji zadania polegającego na realizacji zadania polegającego na budowie oświetlenia trenu o wartości co najmniej 700 000,00 zł brutto oraz realizacji zadania polegającego na wykonaniu monitoringu terenu otwartego o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto. Wymagania określone w lit. d) mogą być spełnione w jednej umowie.
(...) c.d. w SWZ.
Poszczególne wymagania przedstawione w pkt 5.5.2.1. SWZ, może spełniać jedna osoba. Zamawiający nie wymaga w tym zakresie odrębnych osób.
5.5.2.2. Część 2 Prokocim:
a) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń oraz doświadczeniem zawodowym jw. co najmniej 5 lat. (...) polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanymi lub kierowania budową przy realizacji zadania polegającego na budowie, przebudowie, rozbudowie obiektu budowlanego typu kolumbarium, tj. obiektu wykonanego w technologii murowanej o wartości robót co najmniej 200 000,00 zł brutto,
b) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń oraz doświadczeniem zawodowym jw. co najmniej 5 lat. (...) polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego w specjalności inżynieryjnej drogowej lub kierowaniu robotami budowlanymi specjalności inżynieryjnej drogowej lub kierowania budową przy realizacji zadania polegającego na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie drogi / alejki / chodnika o nawierzchni bitumicznej, oraz z kostki granitowej o łącznej powierzchni objętej robotami wynoszącej min. 2 000,00 m2,
c) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (dalej także: w specjalności wodociągowo – kanalizacyjnej) oraz doświadczeniem zawodowym co najmniej 5 lat. (...) polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego w specjalności wodociągowo – kanalizacyjnej lub kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności wodociągowo – kanalizacyjnej lub kierowania budową przy realizacji zadania polegającego na wykonaniu sieci kanalizacji deszczowej / sanitarnej o wartości co najmniej 1 800 000,00 zł brutto oraz przy realizacji zadania polegającego na wykonaniu sieci wodociągowej o średnicy co najmniej fi 32 mm oraz o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto. Wymagania określone w lit. c) mogą być spełnione w jednej umowie.
(...) c.d. w SWZ.
Poszczególne wymagania przedstawione w pkt 5.5.2.2. SWZ, może spełniać jedna osoba. Zamawiający nie wymaga w tym zakresie odrębnych osób.
UWAGA: Wykonawca, który ma zamiar złożyć ofertę na więcej niż jedną część zamówienia w zakresie części od 1 do 2 zamówienia, może wykazać spełnienie wymagań określonych w pkt 5.5.2.1. SWZ, 5.5.2.2. SWZ przez jedną i tę samą osobę. Zamawiający nie wymaga w tym zakresie różnych osób.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.2.1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę lub Podmiot Trzeci warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający będzie wymagał dokumentu potwierdzającego że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość określoną w pkt. 5.4. SWZ.
7.2.2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę lub Podmiot Trzeci warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający będzie wymagał następujących dokumentów:
7.2.2.1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Zamawiający wymaga uwzględnienia w niniejszym wykazie co najmniej usług określonych w pkt. 5.5.1. SWZ.
Uwaga: W przypadku, gdy przedstawione w wykazie usługi obejmują szerszy zakres, niż wymagany w warunku udziału w postępowaniu określonym w pkt. 5.5.1. SWZ, w w/w wykazie należy jednoznacznie określić zakres wykazywanych w nim usług.
7.2.2.2. wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzianych za świadczenie robót budowlanych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Niniejszy wykaz będzie dotyczył:
a) dla Części 1 Prądnik Czerwony osób określonych w pkt. 5.5.2.1. lit. a) i b) SWZ,
b) dla Części 2 Prokocim w pkt. 5.5.2.2. lit. a) SWZ.
Zamawiający wymaga uwzględnienia w niniejszym wykazie co najmniej osób określonych w pkt. 5.5.2. SWZ.
7.2.3. W celu potwierdzenia przez Wykonawcę lub Podmiot Trzeci braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego winien przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
7.2.3.1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, (...) c.d. w SWZ,
7.2.3.2. Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, (...) c.d. w SWZ,
7.2.3.3. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
6.12. Zamawiający nie żąda złożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
6.1. W zakresie potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia Zamawiający żąda następujących środków dowodowych:6.1.1. w zakresie potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania
w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy, art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7, 8, 10 ustawy oświadczenia Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu (zgodnie z załącznikiem nr 2a do SWZ),
6.1.2. w zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa pkt 5.4. i 5.5. SWZ, oświadczenia Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 2b do SWZ).
6.2. Wypełniony i podpisany przez osoby uprawnione / upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Formularz oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. 11.2. – 11.5. SWZ.
6.3. Wypełniony i podpisany przez osoby uprawnione / upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Wykaz dotyczący kryterium oceny ofert „Doświadczenie osób wyznaczonych do pełnienia funkcji o których mowa w pkt. 5.5.2.1. lit. c) i d) SWZ”, stanowiący załącznik nr 4a do SWZ – Część 1 Prądnik Czerwony.
6.4. Wypełniony i podpisany przez osoby uprawnione / upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Wykaz dotyczący kryterium oceny ofert „Doświadczenie osób wyznaczonych do pełnienia funkcji o których mowa w pkt. 5.5.2.2. lit. b) i c) SWZ”, stanowiący załącznik nr 4b do SWZ – Część 2 Prokocim.
6.5. Wypełniony i podpisany przez osoby uprawnione / upoważnione do reprezentowania Wykonawcy „Wykaz osób” skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzianych za świadczenie robót budowlanych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, stanowiący załącznik nr 4c do SWZ. Zamawiający wymaga uwzględnienia w niniejszym wykazie co najmniej osób określonych w pkt. 5.5.2. SWZ. Niniejszy wykaz będzie dotyczył:
6.5.1. dla Części 1 Prądnik Czerwony osób określonych w pkt. 5.5.2.1. lit. c) i d) SWZ,
6.5.2. dla Części 2 Prokocim w pkt. 5.5.2.2. lit. b) i c) SWZ.
6.6. Pełnomocnictwo/a do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako uprawniona do Jego reprezentacji we właściwym rejestrze.
6.11. Wykonawca, w przypadkach polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym stanowi pkt 6.1. SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik 2c i 2d do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
18. Wymagania dotyczące wadium18.1. Przystępując do postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:
18.1.1. Część 1 Prądnik Czerwony: 3 000,00 zł
18.1.2. Część 2 Prokocim: 2 000,00 zł
W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część – powyższe kwoty wadium sumują się.
18.2. Wadium może być wnoszone w:
18.2.1. pieniądzu (przelew), wpłaconym na konto:
PKO Bank Polski SA: 81 1020 2892 0000 5002 0757 2078
Zarząd Cmentarzy Komunalnych w Krakowie
ul. Rakowicka 26
31-510 Kraków
Nie dopuszcza się wpłaty gotówki w Kasie Zamawiającego.
Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
18.2.2. gwarancjach bankowych,
18.2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych,
18.2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
18.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
18.4. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, zostanie odrzucona.
18.5. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
18.5.1. upływu terminu związania ofertą,
18.5.2. zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
18.5.3. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
18.6. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
18.6.1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
18.6.2. którego oferta została odrzucona,
18.6.3. po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
18.6.4. po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
18.7. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
18.8. Zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do Gwaranta lub Poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
18.8.1. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,
18.8.2. wykonawca, którego oferta została wybrana:
18.8.2.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
18.8.2.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
18.8.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
18.9. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
6.7. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ustawy:6.7.1. są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy,
6.7.2. są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa powyżej. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
6.8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego składają, każdy z osobna, oświadczenia wymienione w pkt. 6.1. SWZ wraz z informacjami o których stanowi pkt. 6.7. SWZ. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.9. Dodatkowo do oferty należy załączyć oświadczenie, z którego wynika, które roboty, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załączniki nr 2e do SWZ.
6.10. Zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 118 ust. 4 ustawy (załącznik 2f do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
21.1. Projektowane dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy stanowią załącznik nr 3 do SWZ.21.2. Projektowane zmiany treści zawartej umowy oraz warunki dokonania takich zmian zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-24 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-24 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
4. Wymagany termin wykonania zamówienia4.1. Część 1 Prądnik Czerwony.
4.1.1. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia od dnia zawarcia umowy do dnia protokolarnego odbioru zadania inwestycyjnego, nad realizacją którego sprawowany będzie nadzór.
4.1.2. Termin protokolarnego odbioru końcowego robót budowlanych przewiduje się w terminie do 12.11.2027 r.
4.1.3. Termin, o którym mowa powyżej może ulec przedłużeniu w przypadku zmiany terminu realizacji robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru.
4.1.4. Termin nadzoru inwestorskiego, o którym mowa powyżej, który będzie pełniony na podstawie umowy jest terminem prognozowanym i może ulec zmianie ze względu na fakt ich bezpośredniego powiązania z terminem wykonywania robót budowlanych objętych zadaniem inwestycyjnym.
4.2. Część 2 Prokocim.
4.2.1. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia od dnia zawarcia umowy do dnia protokolarnego odbioru zadania inwestycyjnego, nad realizacją którego sprawowany będzie nadzór.
4.2.2. Termin protokolarnego odbioru końcowego robót budowlanych przewiduje się w terminie do 12.11.2027 r.
4.2.3. Termin, o którym mowa powyżej może ulec przedłużeniu w przypadku zmiany terminu realizacji robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru.
4.2.4. Termin nadzoru inwestorskiego, o którym mowa powyżej, który będzie pełniony na podstawie umowy jest terminem prognozowanym i może ulec zmianie ze względu na fakt ich bezpośredniego powiązania z terminem wykonywania robót budowlanych objętych zadaniem inwestycyjnym.