BZP: Obsługa prawna Gminy Wołów.
11.06.2025
2025/BZP 00273957/01
Gmina Wołów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa prawna Gminy Wołów.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wołów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 34
1.5.2.) Miejscowość: Wołów
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 71319 1305
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wolow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wolow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa prawna Gminy Wołów.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bc9df289-2066-4a70-8509-8f5633cf0ef2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00273957
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044865/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Obsługa prawna Gminy Wołów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wolow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wolow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane powinny być za
pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/wolow i formularza
„Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Szczegółowe informacje dot. wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji
elektronicznej w tym informacje dotyczące wymogu użycia podpisu elektronicznego znajdują się w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 14) Postanowienia dotyczące przetwarzania danych osobowych:
a) Zamawiający informuję, że dane osobowe pozyskane w związku z przeprowadzeniem niniejszego postępowania przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "Rozporządzenie RODO" w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
b) Administratorem danych osobowych jest Zamawiający. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych wydane na jej podstawie akty wykonawcze, a także ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
c) Dane osobowe będą przetwarzane, z uwzględnieniem przepisów prawa, w celu:
przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
zawarcia i realizacji umowy z wyłonionym w niniejszym postępowaniu wykonawcą,
dokonania rozliczenia i płatności związanych z realizacją umowy,
przeprowadzenie ewentualnych postępowań kontrolnych i / lub audytu przez komórki Zamawiającego i inne uprawnione podmioty,
udostępnienie dokumentacji postępowania i zawartej umowy jako informacji publicznej,
archiwizacji postępowania.
d) Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym.
e) Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie przez okres co najmniej 5 lat zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji. Dotyczy to wszystkich uczestników postępowania.
f) Osobie, której dane dotyczą przysługuje na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia RODO:
prawo dostępu do danych (art. 15),
prawo sprostowania danych (art. 16),
prawo do usunięcia danych (art. 17),
prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18).
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
g) Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:
a) prawo do usunięcia danych osobowych, "prawo do bycia zapomnianym" w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia RODO,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia RODO,
c) prawo sprzeciwu, o którym mowa w art. 21 Rozporządzenia RODO,
h) Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
i) Wystąpienie z żądaniem o którym mowa w pkt. 6 lub 7, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia niniejszego postępowania. Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania lub umowy.
j) Wykonawca pozyskując dane osobowe na potrzeby sporządzenia oferty zobowiązany jest wypełnić obowiązki wynikające m. in. z art 13 i 14 Rozporządzenia RODO. Wykonawca składając ofertę składa oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP.271.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej obsługi prawnej na rzecz: Urzędu Miejskiego w Wołowie, Rady Miejskiej w Wołowie oraz jednostek organizacyjnych Gminy Wołów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie koordynatora Zespołu Wykonawcy
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Zespołu Wykonawcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu. Wykonawcy winni potwierdzić, że:1) Spełniają warunek, posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie precyzuje warunku i odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
2) Spełniają warunek, posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje warunku i odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
3) Spełniają warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie precyzuje warunku i odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
4) Spełnią warunek zdolności technicznej lub zawodowej.
Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia, odpowiednie do funkcji, jaka zostanie im powierzona -
a) Posiadania wiedzy i doświadczenia:
Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna wykazanie wykonanych (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) usług w zakresie kompleksowej i stałej obsługi prawnej co najmniej jednej gminy miejsko-wiejskiej. W tym celu Wykonawca musi wykazać, iż:
A. w okresie ostatnich 36 miesięcy przed upływem terminu składania ofert świadczył w sposób ciągły na rzecz co najmniej jednej gminy miejsko-wiejskiej (w rozumieniu § 2 pkt 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego), zatrudniającej minimum 90 pracowników, przez okres nie krótszy niż 36 miesięcy, usługę kompleksowej i stałej pomocy prawnej, w ramach której świadczył stałe doradztwo prawne w formie dyżurów realizowanych co najmniej 4 razy w tygodniu oraz obsługi mailowo-telefonicznej 5 dni w tygodniu w godzinach pracy urzędu, przy czym kompleksowa i stała pomoc prawna rozumiana jest jako świadczenie usług na rzecz wszystkich wydziałów urzędu, w tym wydziału zamówień publicznych, referatu budżetu oraz na potrzeby wspólnej obsługi administracyjno-księgowej jednostek budżetowych,
B. w okresie ostatnich 36 miesięcy przed upływem terminu składania ofert świadczył w sposób ciągły na rzecz gminy miejsko-wiejskiej, zatrudniającej minimum 90 pracowników, obsługę prawną sesji rady miejskiej w łącznej liczbie co najmniej 40, przy czym wymóg wykazania doświadczenia w zakresie świadczenia w tym zakresie uważa się za spełniony, o ile usługi były realizowane w ramach umów na stałą, kompleksową obsługę prawną,
C. w okresie ostatnich 36 miesięcy świadczył w sposób ciągły co najmniej przez 24 miesiące doradztwo prawne na rzecz spółki prawa handlowego z wyłącznym udziałem gminy, realizującej na rzecz gminy usługę utrzymania czystości i porządku na terenie gminy oraz zarządzania cmentarzem komunalnym, w tym doradztwo prawne na rzecz jej organów,
D. w okresie ostatnich 36 miesięcy świadczył w sposób ciągły co najmniej przez 24 miesiące doradztwo prawne na rzecz spółki prawa handlowego z wyłącznym udziałem gminy, której przedmiotem działalności jest zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
E. w okresie ostatnich 36 miesięcy świadczył doradztwo prawne w zakresie opracowania projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej dla gminy miejsko-wiejskiej oraz projektów zmian do Prognozy,
F. w okresie ostatnich 36 miesięcy świadczył doradztwo prawne na rzecz gminy miejsko-wiejskiej w zakresie opracowania projektu budżetu gminy oraz projektów zmian do budżetu,
b) Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna dysponowanie co najmniej 4 osobami uprawnionymi do świadczenia pomocy prawnej, posiadającymi aktualny wpis na listę radców prawnych/adwokatów i spełniającymi poniżej wskazane kryterium minimalnego doświadczenia zawodowego:
1) co najmniej 2 osoby świadczące obsługę prawną o tytule radca prawny/adwokat, posiadające (każda): co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe (liczone od daty wpisu na listę radców prawnych/adwokatów) oraz co najmniej 8-letnie doświadczenie w nieprzerwanym świadczeniu obsługi prawnej na rzecz gminy miejsko-wiejskiej, z których jedna będzie pełnić funkcję koordynatora,
2) co najmniej 2 osoby świadczące obsługę prawną o tytule radca prawny/adwokat posiadające (każda): co najmniej 8-letnie doświadczenie zawodowe (liczone od daty wpisu na listę radców prawnych/adwokatów), w tym co najmniej 5 letnie doświadczenie w nieprzerwanym świadczeniu obsługi prawnej na rzecz gminy miejsko-wiejskiej,
3) co najmniej jedna z osób wskazanych w pkt 1 lub pkt 2 posiadająca co najmniej 2-letnie doświadczenie w nieprzerwanym świadczeniu stałej obsługi spółek kapitałowych z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego,
- przy czym przez doświadczenie rozumie się lata czynne zawodowo w wykonywaniu zawodu radcy prawnego lub adwokata,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług odpowiadających opisowi warunku określonemu w Rozdziale VI ust. 2 pkt 4 lit a) wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SWZ;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiadających opisowi warunku określonemu w Rozdziale VI ust. 2 pkt 4 lit. b) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
3) Doświadczenie osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, Wzór wykazu stanowi załącznik nr 9 do SWZ (składany w celu uzyskania punktów w kryterium Doświadczenie koordynatora Zespołu Wykonawcy oraz Doświadczenie Zespołu Wykonawcy)5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:1) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę.
2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez wykonawcę. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3) Doświadczenie osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, Wzór wykazu stanowi załącznik nr 9 do SWZ (składany w celu uzyskania punktów w kryterium Doświadczenie koordynatora Zespołu Wykonawcy oraz Doświadczenie Zespołu Wykonawcy)
4) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z własnym oświadczeniem, o którym mowa w pkt.2, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt.2 składa każdy z wykonawców w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców w przypadku o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy Pzp, Wykonawcy składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy.
7) ZOBOWIĄZANIE do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
8) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik/ do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia –dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9) Uzasadnienie zastrzeżenia dokumentów wskazanych w formularzu ofertowym jako tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.