BZP: Budowa kompleksu sportowego Orlik 2024 przy Zespole Szkół nr 7 w Koszalinie oraz budowa kompleksu sportowego Orlik 2024 wraz z bieżnią prostą przy Szkole Podstawowej nr 6 w Koszalinie (...)
11.06.2025
2025/BZP 00274199/01
Gmina Miasto Koszalin - Urząd Miejski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa kompleksu sportowego Orlik 2024 przy Zespole Szkół nr 7 w Koszalinie oraz budowa kompleksu sportowego Orlik 2024 wraz z bieżnią prostą przy Szkole Podstawowej nr 6 w Koszalinie (...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Koszalin - Urząd Miejski
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920802
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Rynek Staromiejski 6-7
1.4.2.) Miejscowość: Koszalin
1.4.3.) Kod pocztowy: 75-007
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.4.7.) Numer telefonu: +48 943488656
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.podolanczyk@um.koszalin.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.koszalin.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00274199
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-11
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00255789
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
dotyczy Zadania nr 1 i Zadania nr2
I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie:
1.1) art. 108 ust. 1 ustawy PZP;
Zamawiający nie przewiduje wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 ustawy PZP;
1.2) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514).
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
2.1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonał co najmniej:
2.1.1) jedno zadanie obejmujące budowę lub przebudowę lub rozbudowę boiska sportowego o nawierzchni z trawy syntetycznej o powierzchni min. 1000 m2;
2.1.2) jedno zadanie obejmujące budowę lub przebudowę lub rozbudowę obiektu sportowego o nawierzchni poliuretanowej o powierzchni min. 250 m2;
2.1.3) jedno zadanie obejmujące budowę lub przebudowę lub rozbudowę oświetlenia boiska lub boisk o wartości tych robót min. 200.000 zł;
Uwaga!
Zamawiający uzna również za spełnianie warunków określonych w pkt 2.1.1, 2.1.2 i 2.1.3 jako jedno zadanie wykonane w ramach jednej umowy obejmujące swoim zakresem i wartością co najmniej zadania określone przez Zamawiającego w ppkt 2.1.1, 2.1.2 i 2.1.3.
2.2) dysponuje niżej wymienionymi osobami, które będą pełniły funkcje:
2.2.1) projektanta branży architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
2.2.2) projektanta branży elektrycznej – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
2.2.3) projektanta branży sanitarnej – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
2.2.4) kierownika budowy (branża konstrukcyjno-budowlana) – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
2.2.5) kierownika robót elektrycznych – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
2.2.6) kierownika robót sanitarnych – co najmniej jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
II. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w pkt 7.4) w niniejszym punkcie zamieszcza się rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia - Część I (dotyczy Zdania nr 1 i Zadania nr 2):
1. ZAM dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących Podwykonawców, o których mowa w art. 118 ust. 1 UPZP. Jeżeli nastąpi zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na którego zasoby WYK powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 UPZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 57 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, WYK jest obowiązany wykazać ZAM, iż proponowany inny Podwykonawca lub WYKONAWCA samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
2. ZAM dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących osób, którymi dysponuje WYK na zasadach innych niż określone w ust. 1. W takim przypadku WYK zobowiązany jest wskazać osoby do realizacji zamówienia posiadające kwalifikacje nie niższe niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
3. ZAM może wyrazić zgodę na wykonanie w trakcie realizacji przedmiotu umowy robót zamiennych lub dodatkowych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 Umowy.
4. ZAM dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie terminu wykonania zamówienia w przypadku:
1) niezawinionego przez WYK opóźnienia w uzyskaniu wymaganych decyzji administracyjnych, pozwoleń oraz opinii innych organów w trakcie opracowania dokumentacji;
2) działania siły wyższej, za które uważa się zdarzenia w charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawarcia i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w terminie;
3) braku możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych, w tym wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających lub bardzo utrudniających prowadzenie robót (np. intensywne opady śniegu, deszczu, temperatura poniżej -5 stopni C);
4) wstrzymania robót przez ZAM lub przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność ZAM lub osoba trzecia;
5) wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez WYK;
6) nasilenia zjawisk związanych z COVID-19 lub pojawienie się nowego zdarzenia o charakterze pandemii lub epidemii;
7) zwiększenia przez ZAM zakresu rzeczowego prac objętych zamówieniem;
8) w przypadku wystąpienia robót dodatkowych jak również wykonywania koniecznych rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych;
9) w przypadku wystąpienia przeszkód w gruncie (w tym niezinwentaryzowane sieci, przeszkody geologiczne).
5. Podstawą dokonania zmian, o których mowa w ust. 3 i 4 będzie protokół konieczności określający wystąpienie okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmian oraz dostarczony przez WYK i sprawdzony przez inspektora nadzoru szczegółowy kosztorys robót dodatkowych i zamiennych sporządzony na podstawie ogólnie dostępnych katalogów nakładów rzeczowych w oparciu o aktualne ceny rynkowe, jednak nie wyższe niż średnie ceny jednostkowe robocizny, materiałów i sprzętu publikowane w kwartalnych informacjach wydawnictwa „Sekocenbud” z okresu wykonywania tych robót.
6. W przypadku wniosku WYK o dokonanie zmiany, o której mowa w ust. 1 i 2 WYK obowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające kwalifikacje wskazywanych osób pozwalające na stwierdzenie spełniania przez wskazane osoby wymagań SWZ.
7. ZAM dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie wynagrodzenia w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne;
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez WYKONAWCĘ.
ciąg dalszy w pkt 7.4.
Po zmianie:
dotyczy Zadania nr 1 i Zadania nr2
I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie:
1.1) art. 108 ust. 1 ustawy PZP;
Zamawiający nie przewiduje wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 ustawy PZP;
1.2) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514).
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
2.1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonał co najmniej:
2.1.1) jedno zadanie obejmujące budowę lub przebudowę lub rozbudowę boiska sportowego o nawierzchni z trawy syntetycznej o powierzchni min. 1000 m2;
2.1.2) jedno zadanie obejmujące budowę lub przebudowę lub rozbudowę obiektu sportowego o nawierzchni poliuretanowej o powierzchni min. 250 m2;
2.1.3) jedno zadanie obejmujące budowę lub przebudowę lub rozbudowę oświetlenia boiska lub boisk o wartości tych robót min. 200.000 zł;
Uwaga!
Zamawiający uzna również za spełnianie warunków określonych w pkt 2.1.1, 2.1.2 i 2.1.3 jako jedno zadanie wykonane w ramach jednej umowy obejmujące swoim zakresem i wartością co najmniej zadania określone przez Zamawiającego w ppkt 2.1.1, 2.1.2 i 2.1.3.
2.2) dysponuje niżej wymienionymi osobami, które będą pełniły funkcje:
2.2.1) projektanta branży architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
2.2.2) projektanta branży elektrycznej – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
2.2.3) projektanta branży sanitarnej – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
2.2.4) kierownika budowy (branża konstrukcyjno-budowlana) – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
2.2.5) kierownika robót elektrycznych – jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
2.2.6) kierownika robót sanitarnych – co najmniej jedna osoba posiadająca co najmniej uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
II. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w pkt 7.4) w niniejszym punkcie zamieszcza się rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia - Część I (dotyczy Zdania nr 1 i Zadania nr 2):
1. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących Podwykonawców, o których mowa w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli nastąpi zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na którego zasoby WYKONAWCA powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 57 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, WYKONAWCA jest obowiązany wykazać ZAMAWIAJĄCEMU,
iż proponowany inny Podwykonawca lub WYKONAWCA samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
2. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących osób, którymi dysponuje WYKONAWCA na zasadach innych niż określone w ust. 1. W takim przypadku WYKONAWCA zobowiązany jest wskazać osoby do realizacji zamówienia posiadające kwalifikacje nie niższe niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
3. ZAMAWIAJĄCY może wyrazić zgodę na wykonanie w trakcie realizacji przedmiotu umowy robót zamiennych lub dodatkowych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1.
4. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie terminu wykonania zamówienia lub wynagrodzenia w przypadku:
1) niezawinionego przez WYKONAWCĘ opóźnienia w uzyskaniu wymaganych decyzji administracyjnych, pozwoleń oraz opinii innych organów w trakcie opracowania dokumentacji;
2) działania siły wyższej, za które uważa się zdarzenia w charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawarcia i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w terminie;
3) braku możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych, w tym wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających lub bardzo utrudniających prowadzenie robót (np. intensywne opady śniegu, deszczu, temperatura poniżej
-5 stopni C);
4) wstrzymania robót przez ZAMAWIAJĄCEGO lub przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność ZAMAWIAJĄCY lub osoba trzecia;
5) wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez WYKONAWCĘ;
6) nasilenia zjawisk związanych z COVID-19 lub pojawienie się nowego zdarzenia o charakterze pandemii lub epidemii;
7) wystąpienia robót dodatkowych jak również wykonywania koniecznych rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych;
8) wystąpienia przeszkód w gruncie (w tym niezinwentaryzowane sieci, przeszkody geologiczne).
5. Podstawą dokonania zmian, o których mowa w ust. 3 i 4 będzie protokół konieczności określający wystąpienie okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmian oraz dostarczony przez WYKONAWCĘ i sprawdzony przez inspektora nadzoru szczegółowy kosztorys robót dodatkowych i zamiennych sporządzony na podstawie ogólnie dostępnych katalogów nakładów rzeczowych w oparciu o aktualne ceny rynkowe, jednak nie wyższe niż średnie ceny jednostkowe robocizny, materiałów i sprzętu publikowane w kwartalnych informacjach wydawnictwa „Sekocenbud” z okresu wykonywania tych robót.
6. W przypadku wniosku WYKONAWCY o dokonanie zmiany, o której mowa w ust. 1 i 2 WYKONAWCA obowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające kwalifikacje wskazywanych osób pozwalające na stwierdzenie spełniania przez wskazane osoby wymagań SWZ.
7. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie wynagrodzenia w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne;
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez WYKONAWCĘ.
ciąg dalszy w pkt 7.4.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w niniejszym punkcie rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia - Część I zamieszczono w pkt 5.4) ppkt II.
Ciąg dalszy treści zawartej w pkt 5.4) ppkt II:
8. Każdorazowo przed wprowadzeniem zmiany wynagrodzenia brutto, o której mowa w ust. 7, WYK jest obowiązany złożyć wniosek i przedstawić ZAM na piśmie, wpływ zmian stawek podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne oraz zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych, na koszty wykonania zamówienia oraz propozycję nowej wysokości wynagrodzenia, potwierdzone powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają ww. zmiany. WYK zobowiązany jest dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikało w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszt wykonania umowy. Wniosek wraz z uzasadnieniem musi być złożony w siedzibie ZAM w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów powodujących zmianę, wniosek złożony po tym terminie nie będzie rozpatrywany. Zmiana wynagrodzenia brutto następuje po zawarciu przez strony aneksu do umowy i obejmuje okres od dnia złożenie wniosku przez WYK.
9. Każda ze stron może zwrócić się z pisemnym wnioskiem o waloryzację wynagrodzenia w przypadku zmiany (wzrostu lub obniżenia) cen produkcji budowlano-montażowej o ponad 10% w porównaniu z ich wartością w dniu złożenia oferty, wynikającej z publikowanych przez Główny Urząd Statystyczny „Wskaźników cen produkcji budowlano-montażowej".
10. Waloryzacja wynagrodzenia ma zastosowanie do Faktur VAT za wykonany zakres robót.
11. Wynagrodzenie waloryzowane będzie zgodnie ze „Wskaźnikami cen produkcji budowlano-montażowej" publikowanymi przez Główny Urząd Statystyczny (GUS), dotyczącymi miesięcy kalendarzowych od dnia upływu terminu składania ofert do dnia, w którym została wystawiona faktura VAT za wykonany zakres robót. Wynagrodzenie za wykonany zakres robót będzie waloryzowane jednorazowo.
12. Wniosek o waloryzację wynagrodzenia podlega złożeniu w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót, wniosek złożony po tym terminie nie podlega rozpatrzeniu. Wniosek powinien zawierać wykaz faktur VAT, podlegających waloryzacji, wartość wskaźników waloryzacji, dotyczących wynagrodzenia za wykonany zakres robót wynikający z tych faktur oraz wartość waloryzacji obliczonej zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do umowy, wskazanym w § 1 ust. 3 pkt 6. Wniosek o waloryzację wynagrodzenia podlega pisemnej akceptacji Zamawiającego. W przypadku uwzględnienia wniosku strony podpisują aneks do umowy.
W przypadku braku aktualnego wskaźnika miesięcznego (GUS) – waloryzacja wynagrodzenia dla końcowego okresu rozliczeniowego zostanie wyliczona na podstawie ostatnio opublikowanego wskaźnika miesięcznego (GUS).
13. Maksymalna wysokość zmiany wynagrodzenia na skutek waloryzacji wynosi 10% kwoty wskazanej w § 12 ust. 1 umowy.
14. Zmiana wynagrodzenia może następować w dowolnym okresie trwania umowy, jednak nie wcześniej niż przed upływem 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Po zmianie:
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w niniejszym punkcie rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia - Część I zamieszczono w pkt 5.4) ppkt II.
Ciąg dalszy treści zawartej w pkt 5.4) ppkt II:
8. Każdorazowo przed wprowadzeniem zmiany wynagrodzenia brutto, o której mowa w ust. 7, WYKONAWCA jest obowiązany złożyć wniosek i przedstawić ZAMAWIAJĄCEMU na piśmie, wpływ zmian stawek podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne oraz zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych, na koszty wykonania zamówienia oraz propozycję nowej wysokości wynagrodzenia, potwierdzone powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają ww. zmiany. WYKONAWCA zobowiązany jest dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikało w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszt wykonania umowy. Wniosek wraz z uzasadnieniem musi być złożony w siedzibie ZAMAWIAJĄCEGO w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów powodujących zmianę, wniosek złożony po tym terminie nie będzie rozpatrywany. Zmiana wynagrodzenia brutto następuje po zawarciu przez strony aneksu do umowy i obejmuje okres od dnia złożenie wniosku przez WYKONAWCĘ.
9. Każda ze stron może zwrócić się z pisemnym wnioskiem o waloryzację wynagrodzenia w przypadku zmiany (wzrostu lub obniżenia) cen produkcji budowlano-montażowej o ponad 10% w porównaniu z ich wartością w dniu złożenia oferty, wynikającej z publikowanych przez Główny Urząd Statystyczny „Wskaźników cen produkcji budowlano-montażowej".
10. Waloryzacja wynagrodzenia ma zastosowanie do Faktur VAT za wykonany zakres robót.
11. Wynagrodzenie waloryzowane będzie zgodnie ze „Wskaźnikami cen produkcji budowlano-montażowej" publikowanymi przez Główny Urząd Statystyczny (GUS), dotyczącymi miesięcy kalendarzowych od dnia upływu terminu składania ofert do dnia, w którym została wystawiona faktura VAT za wykonany zakres robót. Wynagrodzenie za wykonany zakres robót będzie waloryzowane jednorazowo.
12. Wniosek o waloryzację wynagrodzenia podlega złożeniu w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót, wniosek złożony po tym terminie nie podlega rozpatrzeniu. Wniosek powinien zawierać wykaz faktur VAT, podlegających waloryzacji, wartość wskaźników waloryzacji, dotyczących wynagrodzenia za wykonany zakres robót wynikający z tych faktur oraz wartość waloryzacji obliczonej zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do umowy, wskazanym w § 1 ust. 3 pkt 6. Wniosek o waloryzację wynagrodzenia podlega pisemnej akceptacji Zamawiającego. W przypadku uwzględnienia wniosku strony podpisują aneks do umowy.
W przypadku braku aktualnego wskaźnika miesięcznego (GUS) – waloryzacja wynagrodzenia dla końcowego okresu rozliczeniowego zostanie wyliczona na podstawie ostatnio opublikowanego wskaźnika miesięcznego (GUS).
13. Maksymalna wysokość zmiany wynagrodzenia na skutek waloryzacji wynosi 10% kwoty wskazanej w § 12 ust. 1 umowy.
14. Zmiana wynagrodzenia może następować w dowolnym okresie trwania umowy, jednak nie wcześniej niż przed upływem 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-06-16 08:00
Po zmianie:
2025-06-24 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-06-16 08:30
Po zmianie:
2025-06-24 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-07-15
Po zmianie:
2025-07-23