BZP: Roboty budowlane polegające na wykonywaniu napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi w 2 rejonach.
11.06.2025
2025/BZP 00274221/01
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane polegające na wykonywaniu napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi w 2 rejonach.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675557
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 10 Lutego 24
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-364
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 58 761 20 00, 58 761 20 01
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdiz.gdynia.pl, rzp@zdiz.gdynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zdiz.gdynia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane polegające na wykonywaniu napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi w 2 rejonach.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1b20904d-6be9-4e7a-9f93-b32a5936fd3e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00274221
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038361/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.17 Roboty budowlane polegające na wykonywaniu napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi - 2 rejony
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11143983.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1114398
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Oferty, oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art.118ust.3ustawy, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, pełnomocnictwo, sporządza się w postępowaniu w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.z2024r.poz.1557,1717) z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
2.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.z2020r.poz.2452) oraz Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U.z2020poz.2415) wraz ze zmieniającym rozporządzeniem z dnia 3sierpnia2023 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U.2023r.poz.1824).
3.Zamawiający określa jako dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego w formacie PAdES i XAdES.
4.Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne oraz informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych, umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości niemniejszej niż
512 kb/s;
2)komputer klasy PC lub MAC o konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3)dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.;
4)włączoną obsługa JavaScript;
5)program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
6)Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8;
7)oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar,
8)dopuszczalne formaty przesyłanych danych:.txt;.rft;.pdf;.xps;.odt;.ods;.odp;.doc;.xls; .ppt;.docx;.xlsx;.pptx;.csv.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf.doc.xls.jpg(.jpeg) przy czym zaleca się wykorzystywanie plików w formacie .pdf.
9)w celu kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip lub 7Z.
10)informacje na temat danych:
a)oferta załączona przez Wykonawcę na Platformie i zapisana nie jest widoczna dla Zamawiającego, ponieważ w systemie widnieje jako zaszyfrowana do upływu terminu składania ofert,
b)oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę (hh:mm:ss).
5.Maks. rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
6.Pliki, które będą podpisywane podpisem elektronicznym poprzez profil zaufany, wynosić może max 10MB oraz max 5MB dla plików podpisywanych podpisem elektronicznym osobistym poprzez aplikację eDoApp.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZP.271.33.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 1
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Opis CZĘŚCI 1 - REJON I zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie robót budowlanych polegających na realizacji napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi w rejonach eksploatacyjnych miasta Gdynia – w Rejonie I.
2) CZĘŚĆ 1 - REJON I obejmuje: zlewnię rzeki Kaczej, potoku Kolibkowskiego i Sweliny, tj. dzielnice: Orłowo, Mały Kack, Wielki Kack, Karwiny, Dąbrowę.
3) Granice realizacji zamówienia dla CZĘŚĆ 1 - REJON I stanowią:
a) od północy: prawy brzeg rzeki Kaczej od granicy administracyjnej Gdyni do ujścia,
b) od południa: granica administracyjna miasta Gdynia i miasta Sopot.
4) Zakres zamówienia podzielono na zamówienie podstawowe oraz zamówienie objęte prawem opcji:
a) zakres podstawowy zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na wykonywaniu napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi.
b) zakres zamówienia objęty prawem opcji stanowi wykonanie napraw kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową, zgodnie z zapisami STWiORB, do 100 mb rękawa na kanalizacji deszczowej dowolnej średnicy (od DN 300 do 1200 mm);
5) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy zawierają załączniki do SWZ:
a) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik A;
b) Rysunki techniczne – studnia rewizyjna, wpust deszczowy, posadowienie kanału w wykopie – załącznik B;
c) Postępowanie w przypadku konieczności zajęcia pasa drogowego – załącznik C;
d) Mapa Gdyni z podziałem na rejony – załącznik D;
e) Przedmiar robót – wypusty uliczne – załącznik 1a-RI;
f) Przedmiar robót – studnie betonowe – załącznik 1b-RI;
g) Przedmiar robót – kanały rurowe – załącznik 1c-RI;
h) Przedmiar robót – rękawy (opcja) – załącznik 1d-RI;
i) Przedmiar robót – zestawienie zbiorcze – załącznik 1-RI;
j) Kosztorys ofertowy – wypusty uliczne – załącznik 2a-RI;
k) Kosztorys ofertowy – studnie betonowe – załącznik 2b-RI;
l) Kosztorys ofertowy – kanały rurowe – załącznik 2c-RI;
m) Kosztorys ofertowy – rękaw (opcja) – załącznik 2d-RI;
n) Kosztorys ofertowy – zestawienie zbiorcze – załącznik 2-RI;
o) Projektowane postanowienia umowy – załącznik 7-RI.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
zakres „prawo opcji” – obejmuje wykonanie napraw kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową, zgodnie z zapisami STWiORB, tj. wykonanie do 100 mb rękawa na kanalizacji deszczowej w zakresie średnic DN 300-1200 mm (kosztorysu-opcji).4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1
pkt 7 związku z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp, stanowiących do 10% wartości zamówienia podstawowego polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych i zgodnych z jego przedmiotem, a całkowita wartość tych zamówień została uwzględniona przy obliczeniu jego wartości. Zamówienie polega na powtórzeniu, podobnych robót budowlanych zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego w zakresie wykonania robót budowlanych polegających na realizacji napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi w dwóch rejonach eksploatacyjnych miasta Gdynia.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie robót budowlanych polegających na realizacji napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi w rejonach eksploatacyjnych miasta Gdynia – w Rejonie II.
2) CZĘŚĆ 2 – REJON II obejmuje dzielnice: część Śródmieścia, Wzgórze św. Maksymiliana, Redłowo, Witomino-Radiostacja, cz. Orłowa, Witomino-Leśniczówkę, Chwarzno-Wiczlino, cz. Małego Kacka.
3) Granice realizacji zamówienia dla CZĘŚĆ 2 – REJON II stanowią:
a) od północy: od Al. Marsz. Piłsudskiego (z ulicą), Droga Gdyńska, ul. Kielecka (z ulicą), granica dzielnic Działki Leśne i Witomino-Radiostacja, granica dzielnic Grabówek i Witomino - Radiostacja, granica dzielnic Grabówek i Pustki Cisowskie, przebieg orientacyjny przez tereny leśne od Trasy Kwiatkowskiego do ul. Marszewskiej, granica dzielnic Pustki Cisowskie i Chwarzno -Wiczlino aż do granicy administracyjnej Gdyni,
b) od południa: lewy brzeg rzeki Kaczej od granicy administracyjnej Gdyni do ujścia.
4) Zakres zamówienia podzielono na zamówienie podstawowe oraz zamówienie objęte prawem opcji:
a) zakres podstawowy zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na wykonywaniu napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi,
b) zakres zamówienia objęty prawem opcji stanowi wykonanie napraw kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową, zgodnie z zapisami STWiORB, do 100 mb rękawa na kanalizacji deszczowej dowolnej średnicy (od DN 300 do 1200mm);
5) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy zawierają załączniki do SWZ:
a) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik A,
b) Rysunki techniczne – studnia rewizyjna, wpust deszczowy, posadowienie kanału w wykopie – załącznik B,
c) Postępowanie w przypadku konieczności zajęcia pasa drogowego – załącznik C,
d) Mapa Gdyni z podziałem na rejony – załącznik D,
e) Przedmiar robót – wypusty uliczne – załącznik 1a-RII,
f) Przedmiar robót – studnie betonowe – załącznik 1b-RII,
g) Przedmiar robót – kanały rurowe – załącznik 1c-RII,
h) Przedmiar robót – rękawy (opcja) – załącznik 1d-RII,
i) Przedmiar robót – zestawienie zbiorcze – załącznik 1-RII,
j) Kosztorys ofertowy – wypusty uliczne – załącznik 2a-RII,
k) Kosztorys ofertowy – studnie betonowe – załącznik 2b-RII,
l) Kosztorys ofertowy – kanały rurowe – załącznik 2c-RII,
m) Kosztorys ofertowy – rękaw (opcja) – załącznik 2d-RII,
n) Kosztorys ofertowy – zestawienie zbiorcze – załącznik 2-RII,
o) Projektowane postanowienia umowy – załącznik 7-RII.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
zakres zamówienia objęty prawem opcji stanowi wykonanie napraw kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową, zgodnie z zapisami STWiORB, do 100 mb rękawa na kanalizacji deszczowej dowolnej średnicy (od DN 300 do 1200 mm);4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1
pkt 7 związku z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp, stanowiących do 10% wartości zamówienia podstawowego polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych i zgodnych z jego przedmiotem, a całkowita wartość tych zamówień została uwzględniona przy obliczeniu jego wartości. Zamówienie polega na powtórzeniu, podobnych robót budowlanych zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego w zakresie wykonania robót budowlanych polegających na realizacji napraw i remontów, modernizacji, przebudowy i budowy kanalizacji deszczowej oraz innych obiektów służących gospodarce wodami opadowymi w dwóch rejonach eksploatacyjnych miasta Gdynia.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) wykazania wykonanego w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednego zadania, które obejmowało swoim zakresem roboty budowalne polegające na budowie lub przebudowie sieci kanalizacyjnej o wartości jednostkowej zamówienia równej lub wyższej niż 400 000,00 zł brutto.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach zamówienia lub umowy realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum firm), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu innego wykonawcy lub grupy wykonawców, której był członkiem, w ramach wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.
Przez „jedno zadanie”, Zamawiający rozumie jedną zawartą umowę wykonaną należycie.
Wykazane ilości i wartości danego rodzaju robót budowlanych wykonanych w ramach odrębnych umów nie będą podlegać sumowaniu w celu spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu.
b) skierowania przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, co najmniej jednej osoby, na stanowisku kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
Osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy skierowana do realizacji zamówienia zobowiązana jest posiadać uprawnienia, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334),
c) Wymagania dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ppkt 1 lit. a i b w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, mogą być spełnione łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium, odrębnie dla każdej CZĘŚCI zamówienia, w wysokości:1) CZĘŚĆ 1 REJON I 39 000,00 zł;
2) CZĘŚĆ 2 REJON II 39 000,00 zł.
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
5. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni w PKO BP Oddział 14 w Gdyni, nr: PL 56 1440 1084 0000 0000 0619 0227, z oznaczeniem: Wadium do postępowania nr EZP.271.33.2025, CZĘŚĆ NR ….
7. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą w oryginale w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wystawcy dokumentu).
8. Gwarancje lub poręczenia o których mowa w ust. 3 muszą być złożone w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do wystawienia przedmiotowych dokumentów (np. bank, ubezpieczyciel) i złożone wraz z ofertą za pośrednictwem Platformy.
9. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego
10. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 pkt 1-3 ustawy Pzp, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą – także przez ten okres.
11. W przypadku wnoszenia wadium przez zamawiających ubiegających się o zamówienia wspólnie – Konsorcjum, treść gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej winna wskazywać podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia publicznego. Dopuszczalne jest również wniesienie wadium w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, w której jako zleceniodawcę (wykonawcę) wskazano tylko jednego ze współwykonawców, o ile z treści gwarancji wynika, że odpowiedzialność gwaranta obejmuje również sytuacje, w których przyczyna uzasadniającą zatrzymanie wadium wynika bezpośrednio w zaniechaniu wykonawcy nie wymienionego w gwarancji.
12. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
13. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium, z tym że Wykonawca zobowiązany jest podać Zamawiającemu w Formularzu OFERTA adres e-mail gwaranta do złożenia oświadczenia o zwolnieniu wadium.
14. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 14, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy.
15. Kopię dowodu wniesienia wadium w formie pieniądza zaleca się dołączyć do oferty.
16. Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny (hh:mm:ss) wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w § 14 projektowanych postanowieniach umowy, stanowiącego załącznik nr 7-RI, 7-RII do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy