BZP: ,,Termomodernizacja budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Iłowej”
12.06.2025
2025/BZP 00275066/01
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
,,Termomodernizacja budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Iłowej”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 540564115
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Żeromskiego 25
1.5.2.) Miejscowość: Iłowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-120
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 68 377 44 15
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgk@ilowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zgkilowa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka Komunalna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Termomodernizacja budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Iłowej”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6c16bfb7-5cb5-4346-9261-37f9b92dfaa1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00275066
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program: Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027, Priorytet 2 ,,Fundusze Europejskie na zielony rozwój Lubuskiego”, Działanie 2.1 ,,Efektywność energetyczna – dotacje”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6c16bfb7-5cb5-4346-9261-37f9b92dfaa13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach txt ,rtf, pdf, doc, docx ,odt. Ofertę, a także oświadczenia składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (podpisanej zaufanym/kwalifikowanym podpisem elektronicznym).
3. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami jest: Iwona Augustyniak, e-mail i.augustyniak@ilowa.pl tel. 68 377 47 46
w godzinach urzędowania, tj. w dniach roboczych w godz. 7.00 – 15.00.
4. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu następujący środków komunikacji elektronicznej:
1) Platformy – e-Zamówienia, który dostępny jest pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/
2) oraz poczty elektronicznej – zgk@ilowa.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO -
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Iłowej jest Prezes Spółki (adres: ul. Żeromskiego 25, 68-120 Iłowa, tel.: (68) 377 44 15, e-mail: zgk@ilowa.pl).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AZP.02.05.2025 – Postępowanie II
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji współfinansowanej ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027, w ramach zadania inwestycyjnego pn.„Termomodernizacja budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Iłowej” przewidzianego do realizacji w formule „wybuduj”. Zadanie obejmuje przeprowadzenie prac budowlano – montażowych zmierzających do modernizacji energetycznej budynku użyteczności publicznej położonego usytuowanego na działce nr 868/1, obręb 0001 Iłowa, jednostka ewidencyjna 081004_4 Gmina Iłowa przy ul. Żeromskiego 25 w Iłowej, użytkowanego przez Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. z siedzibą w Iłowej. W ramach projektu zaplanowano prace budowlane wynikające z audytu energetycznego i dokumentacji technicznej, tj.:
• docieplenie przegród budynku,
• wymiana stolarki okiennej i drzwiowej (zewnętrznej),
• montaż nawiewników okiennych,
• modernizacja systemu przygotowania ciepłej wody użytkowej (wymiana źródła ciepła na powietrzną pompę ciepła ze zintegrowanym zasobnikiem),
• modernizacja systemu grzewczego (montaż powietrznej pompy ciepła powietrze, docieplenie instalacji c.o., system monitorowania i zarządzania energią),
• rozbudowa istniejącej instalacji fotowoltaicznej o 2 kW,
• wymiana oświetlenia na oświetlenie energooszczędne typu LED
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w części – TOM III – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) do niniejszej SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45320000-6 - Roboty izolacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45321000-3 - Izolacja cieplna
45261410-1 - Izolowanie dachu
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
51900000-1 - Usługi instalowania systemów sterowania i kontroli
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
42511110-5 - Pompy grzewcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-14 do 2026-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach: cena i gwarancja.
Maksymalna liczba punktów jaką może otrzymać oferta za dane kryterium:
- Cena - 60 pkt
- Gwarancja - 40 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki:1) Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne potwierdzenie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2) Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą, niż 2 mln PLN.
Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku jest polisa potwierdzająca, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
3) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia.
W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki:
a) wykonać w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej: 2 zamówienia na roboty budowlane przeprowadzone w ramach budowy, przebudowy lub rozbudowy budynków, których przedmiotem była termomodernizacja budynku o kubaturze 1800 m3 wraz z montażem pompy ciepła i instalacji fotowoltaicznej. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej SWZ oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. Zamówienia na roboty o których mowa powyżej mogą być realizowane w ramach jednej umowy (kontraktu), jak również osobno przy założeniu każdorazowo spełnienia ww. warunku w stosunku do zakresu zamówienia (roboty).
b) dysponuje co najmniej jedną osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności oraz posiadać przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Na spełnienie tego wymogu Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do niniejszej SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć dostawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 1,4, 7, 8 ustawy oraz spełniają warunki, o których mowa w art. 57 ust. 2 ustawy.
Każdy Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania, w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia powinien złożyć wraz z ofertą:
1) Oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 6 i 8 do SWZ. Informacje zawarte
w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te Wykonawca składa zgodnie ze wzorami, stanowiącymi Załącznik nr 6 i 8 do SWZ.
2) Wykonawca dodatkowo składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. (Dz. U. z 2020r. poz. 0076 ze zm.) o ochronie konkurencji i konsumentów, a w przypadku, gdy nie należy do grupy kapitałowej, złoży oświadczenie zgodne z Załącznikiem nr 7 do SWZ. Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, przez osobę uprawnioną do podpisania oferty.
3) Odpis z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
4) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
5) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
1) Wykaz wykonanych robót sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej SWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie tych robót,
2) Oświadczenie o dysponowaniu osobami posiadającymi niezbędne kwalifikacje do zrealizowania przedmiotu zamówienia stanowiące Załącznik nr 3 do niniejszego SWZ.
3) polisę ubezpieczeniową- zgodnie z zapisami pkt 10 ppkt 3.2) SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Stosowne Pełnomocnictwo – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo potwierdzenia wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,2) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
3) Dowód wniesienia wadium, w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu - do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. W przypadku złożenia wadium w innej formie – przedmiotowe dokumenty należy złożyć w sposób określony w pkt. 12.3.2) niniejszej SWZ,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:19 500,00 PLN 00/100 (słownie: dziewiętnaście tysięcy pięćset złotych 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania określono w pkt 11 SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany postanowień zawartej umowy określono we wzorze umowy stanowiący załącznik nr 4 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy