BZP: Odbudowa kompleksu przedszkolno-żłobkowego w Stroniu Śląskim przy ul. Sudeckiej
12.06.2025
2025/BZP 00276608/01
Gmina Stronie Śląskie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odbudowa kompleksu przedszkolno-żłobkowego w Stroniu Śląskim przy ul. Sudeckiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stronie Śląskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718165
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 55
1.5.2.) Miejscowość: Stronie Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-550
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publiczne@stronie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.stronie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbudowa kompleksu przedszkolno-żłobkowego w Stroniu Śląskim przy ul. Sudeckiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-81af40c8-a2f6-45ba-8633-d6b159145e37
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00276608
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00065163/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Odbudowa kompleksu przedszkolno-żłobkowego w Stroniu Śląskim przy ul. Sudeckiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11063003.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wszelką korespondencję Zamawiający zamierza prowadzić za pomocą platformy:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1106300 . Szczegółowe informacje,które nie zmieściły się w
tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków zawiera rozdz. XIV SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje, które nie zmieściły się w
tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale XIV i XVI SWZ. Oferty składane za pomocą platformy
zakupowej.
1. Wszelką korespondencję Zamawiający zamierza prowadzić za pomocą platformy. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi
na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w tym wszelkie oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia dokumenty oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformy i bezpłatnego formularza „wyślij
wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu), przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformy
poprzez kliknięcie przycisku „wyślij wiadomość do Zamawiającego” oraz pojawienia się komunikatu, że wiadomość została wysłana
do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza awaryjnie komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty
elektronicznej osoby uprawnionej - Anna Kostecka - do kontaktu z Wykonawcami: zam.publiczne@stronie.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na
ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale XXV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na
ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale XXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKP.271.60.2025.
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Odbudowa kompleksu przedszkolno-żłobkowego w Stroniu Śląskim przy ul. Sudeckiej.
2. Zadanie obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie kompleksu przedszkolno-żłobkowego na działce nr 559/29 przy ul. Sudeckiej w Stroniu Śląskim.
3. Projektowany jest obiekt dla:
3.1. 200 miejsc dla dzieci w wieku przedszkolnym,
3.2. 50 miejsc dla dzieci w wieku żłobkowym.
4. Opracowanie projektu należy wykonać na podstawie dostarczonego przez Zamawiającego Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz Koncepcji Programowo- Przestrzennej stanowiących opis przedmiotu zamówienia – zał. nr 2 do SWZ (zwana dalej OPZ ).
5. Wykonawca opracuje projekt zagospodarowania terenu i projekt budowlano-architektoniczny w zakresie niezbędnym dla uzyskania pozwolenia na budowę oraz projekt wykonawczy, który jest niezbędny dla realizacji przedsięwzięcia. W toku przygotowania projektów wykonawca jest zobowiązany do uzyskania wszelkich decyzji, uzgodnień, pozwoleń w imieniu Zamawiającego do prawidłowej realizacji, odbioru i użytkowania przedmiotu zamówienia. Zadanie obejmuje również pielęgnację trawników w okresie roku od daty protokolarnego odbioru robót budowlanych oraz pielęgnację drzew i krzewów w okresie 3 lat od daty protokolarnego odbioru robót budowlanych na zasadach określonych w OPZ stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.
6. Parametry projektowanego budynku:
6.1. Pow. zabudowy ok. 1500 m²
6.2. Powierzchnia użytkowa ok. 2 200 m²
6.3. Kubatura ok. 12 000 mᵌ
6.4. Wysokość budynku ok. 12 m
7. Warunki przygotowania i realizacji zamówienia znajdują się w:
7.1. opisie przedmiotu zamówienia OPZ , stanowiącym zał. nr 2 do SWZ
7.2. projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
45214100-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1 cena oferty brutto (C) 60
2 okres gwarancji na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały i urządzenia (G) 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały i urządzenia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1.1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.2. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że posiada roczny przychód za ostatnie 3 lata obrotowe (2022,2023,2024) (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres) w obszarze związanym z działalnością w zakresie realizacji robót budowlanych o wysokości co najmniej 10 000 000,00 zł w każdym roku;
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o wysokości nie mniejszej niż: 10 000 000,00 zł brutto;
c) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 8 000 000,00 zł.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie usługę polegającą na opracowaniu co najmniej jedną (1) dokumentacji projektowej (w ramach 1 umowy), obejmującej budowę obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej co najmniej 1 500 m²;
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną (1) robotę budowlaną (w ramach jednej umowy) polegającą na budowie budynku stanowiącego obiekt użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej co najmniej 1500 m² oraz obejmująca technologie węzła żywienia (tj. wykonanie węzła kuchennego z pełną kuchnią dla potrzeb przygotowania posiłków oraz wydawalnią i dystrybucją posiłków)
c) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną (1) robotę budowlaną (w ramach jednej umowy) polegającą na budowie budynku stanowiącego obiekt użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej co najmniej 1500 m² oraz obejmująca uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Zamawiający pod pojęciem obiektu użyteczności publicznej rozumie:
Instytucje edukacyjne: Szkoły, Przedszkola, Uczelnie wyższe, Biblioteki
Obiekty kultury i rozrywki: Muzea, Teatry, Kina, Opery
Obiekty sportowe i rekreacyjne: Hale i stadiony sportowe, Boiska, Baseny
Obiekty opieki zdrowotnej i socjalnej: Szpitale, Przychodnie, Domy opieki społecznej
Obiekty administracji publicznej: Urzędy, Sądy
Obiekty handlowo-usługowe: Centra handlowe, Banki, Restauracje, Poczty
Obiekty transportowe: Dworce kolejowe i autobusowe, Lotniska
UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania się doświadczeniem w ramach zamówienia „zaprojektuj i wybuduj” pod warunkiem spełniania warunków, o których mowa powyżej.
W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż w zł polskich, należy dokonać przeliczenia tej waluty na zł przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji.
1.5. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tj.:
1.5.1. co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej.
•1.5.2.co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno- budowlanej.
1.5.3.co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
1.5.4. co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
1.5.5.co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
1.5.6. co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy. Osoba ta w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła funkcję Kierownika budowy przy budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej co najmniej 1500m².
1.5.7. co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, która będzie pełnić funkcję kierownika robót branżowych. Osoba ta w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła funkcję kierownika robót przy budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej co najmniej 1500m².
1.5.8.co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która będzie pełnić funkcję kierownika robót branżowych. Osoba ta w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła funkcję Kierownika robót przy budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej co najmniej 1500m².
1.5.9. co najmniej jedną (1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, która będzie pełnić funkcję kierownika robót branżowych. Osoba ta w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełniła funkcję Kierownika robót przy budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej co najmniej 1500m².
Zamawiający informuje, iż dopuszcza możliwość łączenia funkcji osób przeznaczonych do nadzorowania i kontrolowania budowy przy realizacji zamówienia w powyższych branżach i specjalnościach, w przypadku posiadania przez jedną osobę stosownych uprawnień, kwalifikacji i doświadczenia wymaganych dla określonych funkcji.
Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w wymogów może wskazać osoby posiadające wymagane kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w wymogu może wskazać osoby będące obywatelami państwa członkowskiego UE, które nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UE oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa. (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 334).
Osoby, o których mowa w pkt. 1.5.1 – 1.5.9. powyżej winny posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane do projektowania lub kierowania robotami budowlanymi w wymaganej specjalności, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów, zgodnie z art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej- (załącznik nr 6a do SWZ).
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, o których mowa w rozdziale IX SWZ, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia wykonawcy o rocznym przychodzie wykonawcy w obszarze objętym zamówieniem tj. działalnością w zakresie realizacji robót budowlanych za ostatnie trzy lata obrotowe (rok 2022, 2023 i 2024), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie w wysokości nie mniejszej niż 10 000 000,00 zł w każdym roku;
2) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
3) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej przedmiotem zamówienia.
2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, o których mowa w rozdziale IX SWZ, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ).
2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane – (zgodnie z załącznikiem nr 5a do SWZ) oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
3) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy (oferta) - do wykorzystania wzór (druk) przygotowany przez Zamawiającego, przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, powinien on wówczas obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i załącznikach. Druk oferta (formularz ofertowy) nie podlega uzupełnieniu- załącznik nr 1 do SWZ.2. oświadczenie (oświadczenia) o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i o braku podstaw wykluczenia. Dokument podlega złożeniu, poprawieniu lub uzupełnieniu – art. 128 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 3 do SWZ.
3. podmiotowy środek dowodowy oświadczenie członków Konsorcjum, w tym s. c. (jeżeli dotyczy). Dokument podlega złożeniu, poprawieniu lub uzupełnieniu – art. 128 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 7 do SWZ.
4. zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby podpisane przez osobę umocowaną do reprezentowania Podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy) zamiast lub obok zobowiązania inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający rzeczywisty dostęp Wykonawcy do udostępnionych zasobów na etapie realizacji zamówienia np. odpowiednie umowy współpracy gwarantujące udostępnienie zasobów zawierane między Wykonawcą a Podmiotem trzecim. Na podstawie tych dokumentów w celu potwierdzenia rzeczywistego dostępu do zasobów innych Podmiotów Zamawiający musi mieć możliwość jednoznacznego ustalenia, że określony zasób Podmiotu trzeciego zostanie realnie udostępniony – zał. nr 8 do SWZ.
5. pełnomocnictwo do podpisania oferty (jeżeli dotyczy) zgodnie z rozdziałem XVI pkt. 18 SWZ.
6. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu (jeżeli dotyczy) pełnomocnictwo powinno zawierać:
- oznaczenie postępowania, którego dotyczy
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby
- ustanowienie pełnomocnika (z którym prowadzone będzie korespondencja oraz zakres jego umocowania.
7. dokument wadium wniesiony w formie niepieniężnej.
8. informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wraz z uzasadnieniem zastrzeżenia, (jeżeli dotyczy) jako oddzielnie wydzielony i oznaczony plik oraz wczytany na platformie w odpowiednim miejscu. Skuteczne oznaczenie i złożenie zastrzeżonej treści oferty oraz spoczywa na Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). Szczegóły zawiera rozdz. XV SWZ.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.1.1. Wspólnicy spółki cywilnej jako Wykonawcy składający ofertę wspólną, na podstawie art. 58 ust. 2 ustawy Pzp ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli umocowanie do reprezentacji wynika z treści umowy spółki cywilnej, do oferty Wykonawcy powinni załączyć treść tej umowy. W takim przypadku nie będzie potrzebne odrębne pełnomocnictwo.
2. Oświadczenia o których mowa w rozdziale XI SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi wykazać brak podstaw wykluczenia. Jeżeli chociażby jeden z Wykonawców podlega wykluczeniu to wykluczeniu podlega całe Konsorcjum. Oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Konsorcjantów w zakresie, w jaki każdy z nich wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt.3 powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg zaleceń załącznika nr 7 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
4a.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający, na podstawie art. 117 ust. 1 ustawy, określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże samodzielne spełnianie
tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są na wezwanie Zamawiającego złożyć podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, przy czym podmiotowe środki dowodowe składa:
a) odpowiednio Wykonawca / Wykonawcy, który wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu,
b) każdy z Wykonawców z zakresie podstaw wykluczenia.
6. W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Ze względu na informacje, które nie zmieściły się w tym polu, szczegółowe warunki oraz rodzaj, zakres zmian umowy i warunków ich wprowadzenia określa projekt umowy - zał. nr 4 doSWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-27 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1106300
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-27 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-26
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego.