BZP: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego – zadanie „Budową drogi dla pieszych i rowerów przy ul. Łęckiej w Jawiszowicach w ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 949”
13.06.2025
2025/BZP 00277820/01
GMINA BRZESZCZE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego – zadanie „Budową drogi dla pieszych i rowerów przy ul. Łęckiej w Jawiszowicach w ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 949”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BRZESZCZE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 356305070
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościelna 4
1.5.2.) Miejscowość: Brzeszcze
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-620
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 32 77 28 500
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@brzeszcze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.brzeszcze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego – zadanie „Budową drogi dla pieszych i rowerów przy ul. Łęckiej w Jawiszowicach w ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 949”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-55394cbb-c393-4681-a8fe-be47cffdf04c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00277820
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00060735/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru nad robotami budowlanymi związanymi z budową drogi dla pieszych i rowerów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 nr naboru FEMP.03.02-IZ.00-034/24
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-55394cbb-c393-4681-a8fe-be47cffdf04c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawcy w postępowaniu, w tym złożenie oferty, wymaga posiadania przez Wykonawcę: 1) kwalifikowanego podpisu elektronicznego, wystawionego przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej lub; 2) podpisu (profilu) zaufanego, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub; 3) podpisu osobistego (e-dowodu), o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem ttps://zamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZP.271.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 304396,63 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 60000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w ra-mach zadania „Budowa drogi dla pieszych i rowerów przy ul. Łęckiej w Jawiszowicach w ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 949” dofinansowanego z Europejskiego Fun-duszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 nr naboru FEMP.03.02-IZ.00-034/24, realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj.
2. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy między innymi:
1) Przedłożenie Zamawiającemu pisemnej opinii o dokumentacji projektowej na podstawie, której ma być realizowana inwestycja oraz weryfikacja na bieżąco każdej dokumentacji opracowywanej przez wykonawcę w ramach przedmiotu zamówienia, na każdym etapie realizacji i rozliczenia zadania.
2) Nadzór nad prowadzonymi w ramach zadania robotami budowlanymi, usługami i dostawami obejmującymi swym zakresem m.in.:
a) opracowanie dokumentacji projektowej podlegającej procedurze ZRID wraz uzyskaniem niezbędnych dokumentów i decyzji administracyjnych, stanowiących podstawę do rozpoczęcia robót budowlanych, w tym ostatecznej decyzji ZRID oraz pozostałej dokumentacji stanowiącej podstawę do rozliczenia inwestycji – kosztorysy, harmonogramy, jak również dokumentacji koniecznej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, jeśli będzie wymagane. Informacje dotyczące rodzaju i ilości egzemplarzy wymaganej dokumentacji projektowej zostały określone w PFU, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszej umowy. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia kosztorysów inwestorskich z podziałem na branże, na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, w wersji papierowej – 2 egz. oraz w wersji elektronicznej;
b) sporządzenie stosownych analiz widoczności i przejezdności dla docelowej geometrii zgodnie z obowiązującymi przepisami, wytycznymi Zarządców dróg i WR-D z jednocze-sną korektą parametrów geometrycznych, typów skrzyżowań oraz innych elementów drogowych objętych inwestycją;
c) opracowanie projektu tymczasowej i docelowej organizacji ruchu wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i zatwierdzeń;
d) budowę ciągu pieszo-rowerowego po południowej stronie ul. Łęckiej;
e) budowę zatok autobusowych, zlokalizowanych w pobliżu miejsca usytuowania istnie-jących przystanków autobusowych;
f) montaż 3 wiat przystankowych –„zielone wiaty przystankowe” z funkcją retencji wody wraz z zielenią towarzyszącą. Zatokę autobusową należy wyposażyć w kosz na śmieci oraz stojak na rowery. Teren pod wiatą należy utwardzić kostką betonową;
g) montaż 2 punktów ładowania darmową zieloną energią, umożliwiających ładowanie telefonów lub urządzeń mobilnych przy pomocy USB lub metoda indukcyjną;
h) przebudowę skrzyżowań;
i) budowę/przebudowę zjazdów;
j) wykonanie oznakowania pionowego oraz poziomego;
k) wycinkę zieleni kolidującej z inwestycją oraz wykonanie nasadzeń zastępczych i projektowych;
l) budowę i przebudowę odwodnienia;
m) budowę kanału technologicznego;
n) budowę oświetlenia ulicznego, przebudowę linii kablowej nN, budowę dedykowanego oświetlenia przejścia dla pieszych;
o) zabezpieczenie istniejących sieci;
p) przebudowę i zabezpieczenie sieci uzbrojenia terenu, kolidujących z inwestycją i innej infrastruktury (mi.in. ogrodzeń);
q) wykonanie dokumentacji powykonawczej, koniecznej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie /zakończenia budowy w tym między innymi:
- dokumenty i oświadczenia kierownika budowy,
- wykaz zmian do zatwierdzonego projektu budowlanego,
- dokumentacja projektowa z naniesionymi zmianami,
- protokoły badań i sprawdzeń oraz deklaracje, atesty i aprobaty dla poszczególnych branż oraz oznakowania pionowego i poziomego,
- geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza,
- oświadczenie geodety;
r) uzyskanie, w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie/zgłoszenia zakończenia
s) sprawowanie nadzoru autorskiego nad wykonaną dokumentacją projektową;
3. Szczegółowy zakres usługi nadzoru inwestorskiego określa niniejsza umowa, SWZ oraz oferta złożona przez Inspektora Nadzoru stanowiąca integralną część umowy. Podstawowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia „zaprojektuj i wybuduj” określa program funkcjonalno-użytkowy (PFU) natomiast szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia przedstawia dokumentacja projektowa sporządzona przez wykonawcę.
4. Inspektor Nadzoru w okresie 5 dni od daty zawarcia umowy, z datą ważności od daty zawarcia umowy do dnia odbioru końcowego, przedłoży aktualną polisę ubezpieczenia, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Inspektor Nadzoru jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 600. 000,00 zł. Jeśli złożona polisa straci ważność w czasie realizacji zamówienia, Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do przedłożenia nowej polisy, powinno to nastąpić przed upływem ważności złożonej wcześniej polisy.
5. W terminie do 5 dni od daty podpisania umowy Inspektor nadzoru przedłoży Zamawiające-mu kalkulację ceny ofertowej zawierającej:
1) wyszczególnienie składników wynagrodzenia,
2) wyszczególnienie kosztów składników wynagrodzenia.
6. W terminie do 5 dni od daty podpisania umowy Inspektor nadzoru przedłoży Zamawiające-mu harmonogram pracy dla Inspektorów Nadzoru poszczególnych branż. Harmonogram na-leży opracować w oparciu o harmonogram rzeczowo -finansowo- terminowy zadania inwestycyjnego, odzwierciedlający okres projektowania i wykonywania robót budowlanych po-szczególnych branż.
Dokumentacja projektowa robót budowlanych nad którymi pełniony będzie nadzór budowla-ny znajduje się na stronie:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-71153848-d90b-4d02-a02c-26929d64185b
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający PRZEWIDUJE udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt. 7 ustawy Pzp do wysokości 100% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie będzie polegało na nadzorze inwestorskim nad wykonywanymi robotami budowlanymi z branży: drogowej oraz instalacyjnej. Zamówienie zostanie udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba i możliwość rozszerzenia zamówienia podstawowego oraz zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Rozliczenie nastąpi w oparciu o: procentowo - proporcjonalnie do wartości robót budowlanych objętych zamówieniem podobnym, procent zostanie przyjęty adekwatnie jak w zamówieniu podstawowym.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni warunek dot. zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że:
• w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie:
(a) pełnił nadzór inwestorski nad:
co najmniej dwiema robotami budowlanymi, z których każda polegała na co najmniej jednym z wymienionych rodzajów robót: budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej lub drogi o wartości 5 500 000 zł brutto każda;
Wykonawca spełni warunek dot. zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby:
(b) Inspektora Nadzoru robót drogowych - koordynator zespołu inspektorów :
- osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania
i kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej,
- inspektor musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, pełnił nadzór inwestorski nad: co najmniej dwiema robotami budowlanymi, z których każda polegała na co najmniej jednym z wymienionych rodzajów robót: budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie ścieżki rowerowej lub ścieżki pieszo-rowerowej lub drogi o wartości 5 500 000 zł brutto każda.
(c) Inspektor Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych :
- osoba posiadająca uprawnienia bez ograniczeń do projektowania
i kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
(d) Inspektor Nadzoru w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i energoelektrycznych :
- osoba posiadająca uprawnienia bez ograniczeń do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i energoelektrycznych;
(e) Weryfikator dokumentacji projektowej branży drogowej
- osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania
w specjalności drogowej,
- oraz doświadczeniem zawodowe w wykonaniu dokumentacji projektowej rozumianej jako wykonanie co najmniej jednego projektu budowlanego
i technicznego wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji ZRID dla co najmniej jednego z wymienionych rodzajów robót: budowy, przebudowy, rozbudowy lub remontu: chodnika lub/i drogi publicznej lub/i ścieżki rowerowej lub/i ścieżki pieszo rowerowej.
(f) Weryfikator dokumentacji projektowej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych
- osoba posiadająca uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności sieci , instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych.
(g) Weryfikator dokumentacji projektowej w specjalności w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energoelektrycznych
- osoba posiadająca uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych.
lub inne równoważne zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Funkcje osób wyszczególnionych w pkt (b)-(g) można łączyć.
Osoby wyszczególnione w pkt (b)-(g) powinny być członkami Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
Ilekroć powyżej mowa jest o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskich oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności: z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.). oraz Ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć: oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na formularzu zgodnym z treścią załączników do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 6 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy. Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ.2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 oraz art. 273 ust. 2 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, stanowiące dowód, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
3) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 2) także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby zgodnie ze wzorem oświadczenia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
a) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 4), powinno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
i) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
ii) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
iii) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
6) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w punkcie 2) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
7) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy - pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający NIE żąda od Wykonawców wniesienia wadium.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
4.1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) ponosić będą solidarnie odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania wy-nikającego z przedmiotu udzielonego zamówienia;4.2 Ten sam Wykonawca może być członkiem tylko jednego konsorcjum.
4.3 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomoc-nika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespon-dencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
4.4 Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospo-darczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4.5 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub do-świadczenia (o ile zostały sformułowane) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4.6 W przypadku, o którym mowa w ust. 4.4 i 4.5, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzie-lenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – załącznik nr 5 do SWZ.