BZP: Wykonanie otworu geotermalnego Kruszwica GT – 1 dla rozpoznania zasobów złóż wód termalnych z utworów dolnej jury w rejonie Kruszwicy
13.06.2025
2025/BZP 00277955/01
GMINA KRUSZWICA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie otworu geotermalnego Kruszwica GT – 1 dla rozpoznania zasobów złóż wód termalnych z utworów dolnej jury w rejonie Kruszwicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KRUSZWICA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350777
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nadgoplańska 4
1.5.2.) Miejscowość: Kruszwica
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-150
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 523515010
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@kruszwica.um.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakruszwica
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie otworu geotermalnego Kruszwica GT – 1 dla rozpoznania zasobów złóż wód termalnych z utworów dolnej jury w rejonie Kruszwicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9bf05d8-c012-4f1b-8c15-f3e5cabfa200
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00277955
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00030355/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Roboty geologiczne -wykonanie otworu Kruszwica GT-1
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11174303.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1117430
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie,tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku InternetExplorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader, lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Pozostałe wymagania zostały określone w specyfikacji warunków zamówienia oraz w regulaminie korzystania z platformy Open Nexus.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Kruszwicy, ul. Nadgoplańska 4, 88-150 Kruszwica;
b) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Kruszwicy jest Pan Mariusz Andryszak, kontakt: e-mail: mariusz.andryszak@gmail.com, telefon: 797 599 363;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Ustawy,
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
i) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 15 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PIFZ-Z.271.11.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wspólny Słownik Zamówień:
CPV 45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze
CPV 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
CPV 71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne
CPV 71351910-5 - Usługi geologiczne
CPV 71355200-3 - Wykonanie badań
Zamawiający: Gmina Kruszwica
Termin realizacji: 14 miesięcy od dnia zawarcia umowy
I. Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie otworu geotermalnego Kruszwica GT – 1 dla rozpoznania zasobów złóż wód termalnych z utworów dolnej jury w rejonie Kruszwicy.
Celem robót jest poszukiwanie i rozpoznanie wód termalnych w utworach dolnej jury oraz opcjonalnie dolnej kredy poprzez wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego Kruszwica GT-1 w rejonie miejscowości Kruszwica.
Zamówienie obejmuje odwiercenie poszukiwawczo-rozpoznawczego pionowego otworu geotermalnego Kruszwica GT-1 do projektowanej głębokości 3290 m (±10 %). Otwór w założeniu winien wejść w strop utworów jury dolnej na głębokości około 2750 m.
Nadzór geologiczny na bieżąco będzie korygował założenia projektu robót geologicznych w zakresie głębokości odwiertu (w odniesieniu do założeń projektu), konstrukcji otworu, systemu zarurowania i opróbowania. Dokładny sposób zafiltrowania i głębokości posadowienia poszczególnych kolumn rur ustali nadzór geologiczny w porozumieniu z kierownikiem ruchu zakładu na podstawie otrzymanych wyników badań i sytuacji geologicznej w otworze.
Przedmiot zamówienia obejmuje wszystkie prace niezbędne do właściwej realizacji wiercenia otworu geotermalnego, umożliwiając uzyskanie optymalnych dla Zamawiającego parametrów ujęcia wód termalnych, a w szczególności:
a) sporządzenie Planu ruchu jak również wszelkich niezbędnych dokumentów i opracowań dla należytego wykonania otworu wiertniczego i prac geologicznych;
b) uzyskanie przed rozpoczęciem robót wszelkich decyzji i pozwoleń, niezbędnych do rozpoczęcia robót geologicznych, a zwłaszcza decyzji właściwego terytorialnie Dyrektora Okręgowego Urzędu Górniczego zatwierdzającej Plan ruchu dla wykonania otworu wiertniczego i prac geologicznych;
c) wykonanie prac przygotowawczych (zabezpieczenie terenu przed ewentualnymi wyciekami technologicznymi i negatywnym oddziaływaniem procesu wiercenia, przygotowanie placu i zaplecza terenu wiercenia, montaż urządzeń i instalacji, wyposażenia i sprzętu, zaopatrzenie placu budowy w media: w energię, wodę i odbiór ścieków, wykonanie tymczasowego zbiornika wody zrzutowej, itp.);
d) wykonanie pionowego otworu geotermalnego o głębokości 3290 (+/- 10 %) m, montaż konstrukcji otworu (kolumny rur: 18 5/8”, 13 3/8”, 9 5/8”, 7”, kolumna filtrowa), uzbrojenie wylotu otworu;
e) wykonanie badań geofizycznych (otworowych) po zakończeniu każdej sekcji otworu (średnicy i krzywizny otworu, profilu litologiczno-stratygraficznego otworu, upadu warstw, interwałów przepuszczalnych w obrębie utworów strefy złożowej, , stanu zacementowania rur okładzinowych), testu Production Log dla strefy złożowej, pomiaru rozkładu temperatury w otworze dla całego otworu;
f) pobór prób okruchowych i rdzeni w trakcie wiercenia otworu jak również pobór prób wody i gazów ze strefy złożowej
g) dostarczenie i montaż pompy głębinowej;
h) wykonanie pompowań oczyszczających;
i) wykonanie badań hydrogeologicznych (testów hydrodynamicznych – trzy stopnie wydajności);
j) wykonanie prac związanych z zakończeniem wiercenia i likwidacją obiektów (demontaż urządzeń, instalacji, wyposażenia i sprzętu), w przypadku pozytywnego wyniku wiercenia Wykonawca zakupi i zamontuje głowicę eksploatacyjną o parametrach odpowiednio dobranych do wyników pomiarów przepływów, temperatury i ciśnienia, a w przypadku negatywnego wyniku wiercenia likwidacji otworu wiertniczego, przywrócenie placu do stanu pierwotnego;
k) opracowanie Operatu geodezyjnego dla odwiertu po zakończeniu wiercenia;
l) opracowanie dokumentacji powykonawczej z realizacji prac, przedstawiającej przebieg procesu wiercenia i wykonanych prac, testów i badań, obejmującej raporty wiertnicze jak również raporty serwisów (płuczkowy, AKP) oraz projekty i protokoły z wykonanych prac i zabiegów (rurowanie, cementowanie, filtrowanie, pompowania, kwasowanie) uwzględniając również wyniki wykonanych pomiarów i badań (pomiary geofizyczne wraz z ich interpretacją, pomiary rurowym próbnikiem złoża).
Wykonane prace i dostarczone dokumenty, w tym dokumentacja powykonawcza powinny umożliwić opracowanie dokumentacji hydrogeologicznej określającej zasoby eksploatacyjne ujęcia wód termalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w następujący sposób:
1) Realizacja robót geologicznych, w tym m. in.:
a) Opracowanie niezbędnych dokumentów i opracowań (w tym m. in. Planu ruchu);
b) Pozyskanie niezbędnych zgód i decyzji zatwierdzających (w tym m. in. Plan ruchu), zgłoszenie prac do odpowiednich urzędów i służb;
c) Wytyczenie geodezyjne lokalizacji otworu wiertniczego zgodnie z PRG;
d) Wykonanie placu budowy, w tym zabezpieczenie prośrodowiskowe placu wiertniczego i infrastruktury towarzyszącej. Ogrodzenie Placu Budowy;
e) Zapewnienie i dostarczenie wyposażonego laboratorium kontrolno-pomiarowego (AKP) wraz z obsługą;
f) Zapewnienie i dostarczenie wyposażonego kontenera socjalno-biurowego o powierzchni min. 15 m² umożliwiającego całodobowe funkcjonowanie dozoru i nadzoru geologicznego i przebywanie pracowników Zamawiającego;
g) Zaopatrzenie placu budowy, pomieszczeń technicznych, socjalnych oraz laboratorium kontrolno-pomiarowego (AKP) w media: energię, wodę i odbiór ścieków;
h) Transport i montaż urządzenia wiertniczego;
i) Kolaudacja urządzenia wiertniczego;
j) Wiercenie i opróbowanie otworu, w tym zapuszczenie i skuteczne zacementowanie kolumn rur: 18 5/8”, 13 3/8”, 9 5/8”, 7” oraz kolumny filtrowej o parametrach umożliwiających uzyskanie zakładanej wydajności; umożliwiających wieloletnią bezawaryjną eksploatację ujęcia w przewidywanych warunkach: wysoka mineralizacja wód, wysoka temperatura i ciśnienie). Wiercenie otworu będzie podzielone na 5 sekcji, gdzie dla każdej sekcji zastosowane zostaną inne średnice narzędzi wiertniczych, dostosowane do średnicy rur przewidzianych do zapuszczenia do danej sekcji otworu (4 kolumny rur), a następnie do średnicy kolumny filtrowej przewidzianej do zapuszczenia do strefy złożowej. Poszerzenie otworu w strefie złożowej;
k) Wykonanie pomiarów geofizycznych wraz z ich interpretacją po zakończeniu każdej sekcji otworu (średnicy i krzywizny otworu, profilu litologiczno- stratygraficznego otworu, upadu warstw, interwałów przepuszczalnych w obrębie utworów strefy złożowej, stanu zacementowania zapuszczonych kolumn rur, stanu zapuszczonej kolumny filtrowej), w tym testu production log dla strefy złożowej, pomiaru rozkładu temperatury w całym otworze ;
l) Wykonanie badań rurowym próbnikiem złoża (max. 3 badania)
m) Dostarczenie i zapuszczenie pompy głębinowej umożliwiającej wykonanie pompowań zgodnie z PRG jak również przyszłą eksploatację wód termalnych (ostateczne parametry pompy dobrane będą po wynikach rurowym próbnikiem złoża), zakładana max. wydajność pompy 360 m3/h;
n) Wykonanie pompowań oczyszczających, kwasowania i pompowań pomiarowych (na 3 stopniach dynamicznych) oraz testu na chłonność.
o) W przypadku pozytywnego wyniku robót poszukiwawczo – rozpoznawczych – zabezpieczenie i przygotowanie otworu do eksploatacji, w tym montaż głowicy eksploatacyjnej o parametrach odpowiednio dobranych do wyników pomiarów przepływów, temperatury i ciśnienia;
p) W przypadku negatywnego wyniku robót poszukiwawczo – rozpoznawczych –
likwidacja otworu;
2) Demontaż i demobilizacja urządzenia wiertniczego;
3) Opracowanie operatu geodezyjnego odwiertu po realizacji prac wiertniczych;
4) Rekultywacja terenu po działalności górniczej;
5) Opracowanie dokumentacji powykonawczej i przekazanie kompletnej dokumentacji zamawiającemu. Zabezpieczenie i protokolarne przekazanie próbek geologicznych do państwowego archiwum geologicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami ;
6) Protokolarne przekazanie placu budowy Zamawiającemu.
Przedmiot Zamówienia został podzielony na następujące Etapy realizacyjne:
1) Prace przygotowawcze, w tym m.in.: przygotowanie i zatwierdzenie niezbędnej dokumentacji ruchowej, wykonanie drogi dojazdowej oraz placu wiertni, wykonanie dołu zrzutowego na wodę z pompowania, mobilizacja i transport urządzenia wiertniczego wraz z zapleczem socjalno-biurowym oraz niezbędnym osprzętem wiertniczym.
2) Wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego Kruszwica GT-1, w tym m.in.: wiercenie pionowego otworu geotermalnego o głębokości 3290 m (+/-10% ) realizując wiercenie i opróbowanie otworu (pobór prób okruchowych i rdzeni wiertniczych), w tym zakup i zabudowa oraz skuteczne zacementowanie rur okładzinowych, serwis płuczkowy wraz z materiałami, serwis aparatury kontrolno-pomiarowej, zabudowa kolumny rur filtracyjnych wraz z operacjami towarzyszącymi, opróbowanie otworu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne
71351910-5 - Usługi geologiczne
71355200-3 - Wykonywanie badań
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
Nr: Nazwa kryterium: Waga:
1 Cena 80%
2 Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu 20%
Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według następujących wzorów:
Nr kryterium Wzór
1 Cena (C)
Liczba punktów = (Cmin/Cof)* 80
gdzie:
- Cmin- najniższa cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu i złożonych przez wykonawców, którzy nie podlegali wykluczeniu w danym etapie badania i oceny ofert
- Cof – cena podana w ofercie
2 Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu (D)
Liczba punktów = (Dof/Dmax)* 20 gdzie:
- Dof - liczba punktów za wykazane roboty geologiczne metodą otworową przy zadaniach polegających na wykonaniu odwiertu geotermalnego o głębokości co najmniej 2.500 m p.p.t., nad którymi pełniona była funkcja Kierownika Ruchu Zakładu
- Dmax – maksymalna liczba punktów za wykazane roboty geologiczne metodą otworową przy zadaniach polegających na wykonaniu odwiertu geotermalnego o głębokości co najmniej 2.500 m p.p.t., nad którymi pełniona była funkcja Kierownika Ruchu Zakładu
2.1. W ramach kryterium „Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu” oceniane będzie doświadczenie osoby, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia, do pełnienia funkcji Kierownika Ruchu Zakładu, wymaganej w ramach warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 2.4.2. lit. a) SWZ, ponad doświadczenie określone w tym warunku, polegające na pełnieniu funkcji kierownika ruchu zakładu wykonującego roboty geologiczne metodą otworową przy zadaniach polegających na wykonaniu odwiertu geotermalnego o głębokości co najmniej 2.500 m p.p.t.
W kryterium „Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu” zostanie zastosowana następująca metoda punktacji:
Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu tj. liczba zadań polegających na wykonaniu odwiertu geotermalnego o głębokości co najmniej 2.500 m p.p.t., przy realizacji których ww. osoba pełniła funkcję kierownika ruchu zakładu wykonującego roboty geologiczne metodą otworową
Liczba punktów
0-2 0
3 10
4 i więcej 20
Ocena oferty w ramach niniejszego kryterium zostanie dokonana na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę w pkt 2 Oferty.
*W przypadku braku wymaganej treści lub gdy wpisana przez wykonawcę treść nie potwierdza w pełni wymagania określonego w SWZ dotyczącego wykazanego doświadczenia Kierownika Ruchu Zakładu, zamawiający nie przyzna dodatkowych punktów w tym zakresie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 5.000.000 zł (słownie: pięć milionów złotych 00/100).
4. Zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
4.1. w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej wiercenie 3 otworów geotermalnych** o następujących głębokościach wiercenia: min. 1 otworu geotermalnego do głębokości min. 3 000 m (TVD lub MD) i min. 2 otworów geotermalnych do głębokości min. 2 500 m (TVD lub MD) wraz z przeprowadzeniem badań hydrogeologicznych (pompowania).
4.2. dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami:
a) co najmniej 1 osobą na stanowisko Kierownika Ruchu Zakładu
Osoba ta powinna:
- posiadać uprawnienia i kwalifikacje kierownika ruchu zakładu wykonującego roboty geologiczne metodą otworową, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo Geologiczne i Górnicze (Dz. U. z 2024 r. poz. 1290 ze zm.)*
oraz
- legitymować się doświadczeniem polegającym na pełnieniu funkcji kierownika ruchu zakładu wykonującego roboty geologiczne metodą otworową przy co najmniej dwóch zadaniach inwestycyjnych polegających na wykonaniu odwiertu geotermalnego** o głębokości co najmniej 2.500 m p.p.t.
b) co najmniej 4 osobami na stanowisko Kierowników Wiertni
Osoby te powinny:
- posiadać uprawnienia i kwalifikacje wyższego dozoru ruchu w specjalności wiertniczej, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo Geologiczne i Górnicze*
oraz
- posiadać minimum 4 letnie doświadczenie zawodowe polegające na udziale w realizacji robót geologicznych prowadzonych metodą otworową
oraz
- posiadać doświadczenie w sprawowaniu funkcji Kierownika Wiertni uzyskane w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert przy co najmniej dwóch robotach geologicznych polegających na wykonaniu odwiertu geotermalnego** o głębokości co najmniej 2.500 m p.p.t., okres pełnienia funkcji Kierownika Wiertni powinien odpowiadać co najmniej połowie okresu realizacji tej roboty (doświadczenie w sprawowaniu funkcji powinno być uzyskane w całości w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert).
* lub posiadające odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej.
** jako odwiert geotermalny Zamawiający rozumie otwór wiertniczy wykonywany na podstawie projektu robót geologicznych w celu poszukiwania i/lub rozpoznawania zasobów wód termalnych, który został zakończony wykonaniem dokumentacji hydrogeologicznej ustalającej zasoby wód termalnych lub dokumentacji geologicznej innej, niekończącej się udokumentowaniem zasobów wód termalnych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia ww. funkcji.
Uwagi:
1. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 3 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
* okres ten liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
2) dowody określające czy roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SWZ),
4) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 4, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. „Formularz Oferty” przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w Załączniku nr 1 SWZ.2. Oświadczenie/oświadczenia Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia/podmiotów udostępniających zasoby o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wypełnione zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
3. Pełnomocnictwo / Pełnomocnictwa dla osoby / osób podpisujących ofertę, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (o ile upoważnienie to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty). Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
4. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum), do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla Osoby Uprawnionej do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
5. Zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia zasobów, jeśli Wykonawca korzysta z zasobów innych podmiotów.
6. Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy lub usługi, wykonają poszczególni Wykonawcy.
7. Oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).
8. Oryginał dokumentu wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Ustawy.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
BS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017
z podaniem tytułu: Wadium- / Wykonanie otworu geotermalnego Kruszwica GT – 1 dla rozpoznania zasobów złóż wód termalnych z utworów dolnej jury w rejonie Kruszwicy /
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
5. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Zaleca się dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. W formularzu ofertowym należy podać również numer konta, na które Zamawiający winien dokonać zwrotu wadium.
6. Jeśli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, poprzez dołączenie do oferty za pośrednictwem Platformy do upływu terminu składania ofert.
7. Zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (niewynikające z odrębnych, ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane) nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikających z zapisów ustawy w art. 98 ust. 6 Ustawy i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) wadium musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Ustawie;
2) z treści gwarancji lub poręczenia powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) wadium powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści gwarancji lub poręczenia powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem gwarancji lub poręczenia jest: Gmina Kruszwica, ul. Nadgoplańska 4, 88-150 Kruszwica
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Ustawy), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Ustawy zostanie odrzucona.
Szczegółowe informacje dotyczące wadium zostały zawarte w SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-03 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1117430
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-03 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-01
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Cena - 80%Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu - 20%
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 514 ze zm. – dalej jako „Ustawa o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę”). Na podstawie:1) art. 7 ust. 1 pkt 1 Ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę Zamawiający wykluczy wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/20061 i rozporządzeniu 269/20142 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę,
2) art. 7 ust. 1 pkt 2 Ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę Zamawiający wykluczy wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę,
3) art. 7 ust. 1 pkt 3 Ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę Zamawiający wykluczy wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598 oraz z 2024 r. poz. 619, 1685 i 1863), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę.
- wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w pkt 3.