BZP: Mobilna usługa edukacyjna w sezonie 2025
13.06.2025
2025/BZP 00278695/01
TATRZAŃSKI PARK NARODOWY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Mobilna usługa edukacyjna w sezonie 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TATRZAŃSKI PARK NARODOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 122456180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kuźnice 1
1.5.2.) Miejscowość: Zakopane
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@tpn.pl i lgasienica@tpn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tpn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Mobilna usługa edukacyjna w sezonie 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68be3bbf-2139-4fa3-a12c-25a2ae827751
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278695
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00086056/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.19 Obsługa przejazdów pojazdów elektrycznych w ramach przewozów okazjonalnych TPN
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-68be3bbf-2139-4fa3-a12c-25a2ae8277513.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-68be3bbf-2139-4fa3-a12c-25a2ae827751
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisano w dziale IX SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisano w SWZ i załącznikach
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisano w SWZ i załącznikach
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/625/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie mobilnej usługi edukacyjnej w sezonie 2025.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
2.1. Zamawiający udostępnia 4 busy elektryczne marki Mercus przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością na czas trwania umowy tj. od 1 lipca 2025 do 31 października 2025 lub do wyczerpania środków przewidzianych na realizację umowy.
2.2. Wybrane parametry specyfikacji technicznej elektrycznego busa Mercus:
2.2.1. Model: Mercedes-Benz Sprinter
2.2.2. Typ: eSprinter 420 Furgon PRO długi
2.2.3. Baumuster: 90764513
2.2.4. Moc silnika: 150 kW (204 KM)
2.2.5. Rozstaw osi: 4325 mm
2.2.6. Długość: 7727 cm
2.2.7. Dop. masa: 5800 kg
2.2.8. Zasięg na napędzie elektrycznym w cyklu mieszanym: 439 km
2.2.9. Zużycie energii w obszarze miejskim /śródmiejskim: 20,5 kWh/100km
2.2.10. Zużycie energii na obrzeżach miasta: 23,5 kWh/100km
2.2.11. Zużycie energii na drodze lokalnej: 29,7 kWh/100km
2.2.12. Zużycie energii na autostradzie: 33,6 kWh/100km
2.2.13. Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 28,7 kWh/100km
2.2.14. Liczba miejsc: - 19 miejsc siedzących + kierowca,
2.2.15. - 15 miejsc siedzących + kierowca w busie przeznaczonym do przewozów specjalnych
2.2.16. Pojazdy mogą zostać wyposażone w rejestrator i monitoring wnętrza pojazdu
2.3. Busy są ubezpieczone, posiadają ważne badania techniczne na cały czas obowiązywania umowy oraz nie wymagają przeglądu serwisowego, który ma nastąpić po osiągnięciu przebiegu 40 tys. km (przy założeniu, że te busy nie przejadą takiego dystansu w okresie trwania umowy).
2.4. Przewozy będą realizowane 4 busami w oparciu o harmonogram ustalony z Zamawiającym, jednak nie dłużej niż 9 dziennie z uwzględnieniem przepisowych przerw.
2.5. Busy odjeżdżające z Zakopanego parkują ul. Kuźnice 1, 34-500 Zakopane, bus odjeżdżający z Palenicy Białczańskiej parkuje Łysa Polana (dawne przejście graniczne), 34-532 Brzegi.
2.6. Sprzedaż biletów przez kierowcę za pomocą urządzeń Zamawiającego.
2.7. Prowadzenie usługi edukacyjnej na trasach:
2.7.1. Przewozy na trasie Palenica Białczańska – Włosienica i Włosienica – Palenica Białczańska
2.7.2. Przewozy na trasie Zakopane – Włosienica i Włosienica – Zakopane
2.7.3. Przewozy specjalne dla osób z niepełnosprawnościami na trasie Zakopane (ul. Chałubińskiego 42a) – Morskie Oko – Zakopane
2.8. Wymagania względem wykonawcy:
2.8.1. sprawdza przed rozpoczęciem Przewozu stan techniczny, stan czystości Pojazdu oraz stan naładowania baterii i usuwa ewentualne przeszkody uniemożliwiające prawidłowe wykonanie Przewozu;
2.8.2. rozpoczyna i kończy każdy przejazd we wskazanych przez Zamawiającego i odpowiednio oznakowanych miejscach, punktualnie, według harmonogramu tygodniowego uzgodnionego pomiędzy Stronami na 2 dni robocze przed rozpoczęciem tygodnia kalendarzowego;
2.8.3. zatrzymuje Pojazd wyłącznie w miejscach wyznaczonych;
2.8.4. adaptuje przestrzeń busów do ewentualnego przewozu osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich (w wyposażeniu pojazdu jest winda hydrauliczna), udziela pomocy osobom z niepełnosprawnością przy wejściu do pojazdu i wyjściu z niego, w zajęciu miejsca w busie,
2.8.5. odpowiada za czystość busów jeżdżących z i do Zakopanego (myjnia we własnym zakresie),
2.8.6. odpowiada za czystość busów jeżdżących z i do Palenicy Białczańskiej;
2.8.7. ładuje busy z wykorzystaniem ładowarek udostępnionych przez TPN;
2.8.8. dba o stan naładowania pojazdów gwarantujący płynną obsługę przejazdów;
2.8.9. porusza się po trasie z prędkością zapewniającą bezpieczny i nie powodujący utrudnień dla turystów i innych użytkowników drogi przejazd na odcinku powyżej Palenicy Białczańskiej i jednocześnie nie większą niż wynikająca z obowiązującej organizacji ruchu;
2.8.10. wyprzedza i wymija wozy konne na odcinku od Palenicy Białczańskiej do Włosienicy podczas jazdy w obu kierunkach na warunkach i w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym;
2.8.11. podczas realizowania zamówienia kierowcy noszą schludny ubiór w stonowanych kolorach (nie dopuszcza się strojów sportowych i w ubiorów typu moro);
2.8.12. prowadzi ewidencję wykonanych Przewozów i przekazuje ją Zamawiającemu, polegającą na rejestrowaniu informacji tj.:
2.8.12.1. daty i godziny rozpoczęcia każdego przejazdu w ramach Przewozu,
2.8.12.2. zgłasza uwagi do treści edukacyjnych,
2.8.12.3. rejestruje czasu przejazdu w górę i w dół,
2.8.12.4. zgłasza uwagi do poziomu naładowania baterii,
2.8.12.5. zgłasza uwagi nt. miejsca rozpoczęcia i zakończenia przejazdu,
2.8.12.6. zgłasza pozostałe spostrzeże na temat działania oraz wyposażenia Pojazdów i usługi edukacyjnej.
2.8.13. sprzedaje w busach bilety bezgotówkowo na usługę edukacyjną za pomocą urządzeń do sprzedaży biletów i obsługi płatności dostarczonych przez Zamawiającego;
2.8.14. wykonuje podczas przejazdów usługę edukacyjną poprzez przedstawianie przygotowanych wcześniej treści dotyczących tras przejazdu i ochrony przyrody uczestnikom przejazdu edukacyjnego;
2.8.15. kontroluje posiadanie ważnego biletu zakupionego online lub w punkcie sprzedaży stacjonarnej, lub bezpośrednio u kierowcy (wraz z dokumentami potwierdzającymi prawo do ulg i zwolnień) uprawniającego uczestnika do udziału w przejeździe i odmawianie udziału osobom, nie posiadającym takiego biletu.
2.9. Pojazdy mogą zostać wyposażone w rejestrator i monitoring wnętrza pojazdu
3. Pozostałe szczegóły zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w załącznikach do SWZ.
4. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na ternie Zamawiającego w celu zapoznania się przez Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami wykonania usługi (tj. poznać ewentualne problemy i utrudnienia związane z przyszłą realizacją zamówienia). Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
Termin i miejsce wizji lokalnej:
4.1. Miejsce rozpoczęcia wizji lokalnej: CEP Chałbińskiego przy ul. Chałubińskiego 42a, 34-500 Zakopane
4.2. Termin: 18-06-2025 godzina: 07:45
4.3. Wizja lokalna odbędzie się z udziałem przedstawicieli Zamawiającego
4.4. Zgłoszenie wzięcia udziału należy przesłać przed terminem rozpoczęcia wizji lokalnej na adres email: przetargi@tpn.pl
4.5. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w wizji lokalnej w ww. terminie, Wykonawca może ustalić z Zamawiającym inny termin, przed upływem terminu składania ofert. Wniosek należy przesłać na adres e-mail: przetargi@tpn.pl
4.6. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 18) Ustawy PZP odrzuci ofertę wykonawcy, która zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej.
5. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
5.1. Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, Zamawiający wymaga od Wykonawcy (lub podwykonawcy
w rozumieniu art. 7 pkt 27) Pzp) zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności polegające na prowadzeniu busów.
5.2. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik do SWZ.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
6.1. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na charakter i zakres świadczonej usługi. Podział zamówienia nie zwiększyłby liczby małych i średnich przedsiębiorstw ubiegających się o udzielenie zamówienia, ponieważ postępowanie jest skierowane przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw.
6.2. W ocenie Zamawiającego zamówienie jest nie podzielne.
6.3. Decyzja co do podziału zamówienia na określoną ilość części należy do zamawiającego
6.4. Dokonanie podziału zamówienia na części mogłoby ryzyko niepowodzenia projektu przenieść na Zamawiającego i w konsekwencji uczynić niemożliwym osiągnięcie celu zamówienia publicznego
6.5. Gdyby nie złożono ofert na wszystkie części zamówienia, to czyniłoby wykonanie części z nich niecelowym lub niemożliwym
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-01 do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego udział mogą brać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:3.1.1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów w zakresie wszystkich zadań:
3.1.1.1. posiada wszelkie wymagane prawem uprawnienia do wykonywania Usług, w szczególności zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym i będzie te uprawnienia posiadał przez cały okres wykonywania Usług);
3.1.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje:
3.1.2.1. co najmniej 5 usług polegających na przewozie osób transportem drogowym na odległość powyżej 50 km w jedną stronę
3.1.3. Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 Ustawy, warunek o którym wyżej mowa w pkt. 3.1.2., musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca.
3.1.3.1. W odniesieniu do warunków, o których mowa w pkt. 3.1.1. niniejszego Działu, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3.1.3.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy - wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.