BZP: WZMOCNIENIE POZIOMU CYBERBEZPIECZEŃSTWA W GMINIE ŚRODA ŚLĄSKA – ETAP I, CZĘŚĆ 1 - ZADANIE 4E, CZĘŚĆ 2 – ZADANIE 4J
13.06.2025
2025/BZP 00278724/01
Gmina Środa Śląska
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
WZMOCNIENIE POZIOMU CYBERBEZPIECZEŃSTWA W GMINIE ŚRODA ŚLĄSKA – ETAP I, CZĘŚĆ 1 - ZADANIE 4E, CZĘŚĆ 2 – ZADANIE 4J
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Środa Śląska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935069
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 5
1.5.2.) Miejscowość: Środa Śląska
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@srodaslaska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://srodaslaska.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WZMOCNIENIE POZIOMU CYBERBEZPIECZEŃSTWA W GMINIE ŚRODA ŚLĄSKA – ETAP I, CZĘŚĆ 1 - ZADANIE 4E, CZĘŚĆ 2 – ZADANIE 4J
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-62356067-31d2-4a3f-acd0-f509bb40a68c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278724
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00022571/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Wzmocnienie poziomu cyberbezpieczeństwa w Gminie Środa Śląska- Etap I
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie dofinansowane w ramach FUNDUSZY EUROPEJSKICH NA ROZWÓJ CYFROWY 2021-2027 (FERC) „Cyberbezpieczny Samorząd”, Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2.- Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, Nazwa Projektu: Wzmocnienie poziomu cyberbezpieczeństwa w Gminie Środa Śląska
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://srodaslaska.logintrade.net/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://srodaslaska.logintrade.net/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
Przetargowej Gminy Środa Śląska https://srodaslaska.logintrade.net/rejestracja/. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół
HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych
przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Gminy Środa Śląska: ma dostęp do
możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz
komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz
informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Gminy Środa Śląska:
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
1. Microsoft Edge
2. Google Chrome
3. Mozilla Firefox
4. Opera
5. Safari
Pozostałe wymagania techniczne:
1. dostęp do sieci Internet
2. obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
3. włączona obsługa JavaScript
4. zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
5. zainstalowany Acrobat Reader
6. zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
W przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne są przeglądarki internetowe:
1) Microsoft Edge
2) Google Chrome
3) Mozilla Firefox
Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
1) Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
2) Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
3) Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies SA.
4) Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.
5) Centrum Certyfikacji EuroCert firmy EuroCert Sp. z o.o.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych
Tekstowe: *.txt, *.doc, *.docx, *.odt, *.ods, *.xls, *. xlsx, *.rtf, *.ppt, *.pptx
Graficzne: *.png, *.jpeg, *.dwg, *.dfx, *.JPG, *.jpg
Inne: *.xml, *.zip, *.7z
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiający informuję, że:
1) Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Gmina Środa Śląska z siedzibą: Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska.
2) Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Środa Śląska jest Sylwia Góra, kontakt: sylwia.gora@srodaslaska.pl
3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy Pzp;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP 271.8-17/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 - Zadanie 4E - Zakup i dostawa Oprogramowania do backupu stacji roboczych oraz magazynów danych dla tworzenia kopii zapasowych stacji roboczych dla systemu IT Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej, oraz systemów IT Szkół Podstawowych w Ciechowie, Szczepanowie, Rakoszycach, Szkoły Podstawowej nr 3 w Środzie Śląskiej, Szkoły Podstawowej nr 1 w Środzie Śląskiej.
Oprogramowanie do backupu stacji roboczych dla systemu IT Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej dla 150 stacji roboczych
Oprogramowanie do backupu stacji roboczych dla Szkoły Podstawowej w Ciechowie dla 10 stacji roboczych
Oprogramowanie do backupu stacji roboczych dla Szkoły Podstawowej w Szczepanowie dla 10 stacji roboczych
Oprogramowanie do backupu stacji roboczych dla Szkoły Podstawowej w Rakoszycach dla 10 stacji roboczych
Oprogramowanie do backupu stacji roboczych dla Szkoły Podstawowej nr 3 w Środzie Śląskiej dla 10 stacji roboczych
Oprogramowanie do backupu stacji roboczych dla Szkoły Podstawowej nr 1 w Środzie Śląskiej dla 10 stacji roboczych
Magazyn danych (serwer NAS wraz z dyskami twardymi) dla systemu IT Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej
Magazyn danych (serwer NAS wraz z dyskami twardymi) dla Szkoły Podstawowej w Ciechowie dla 10 stacji roboczych
Magazyn danych (serwer NAS wraz z dyskami twardymi) stacji roboczych dla Szkoły Podstawowej w Szczepanowie dla 10 stacji roboczych
Magazyn danych (serwer NAS wraz z dyskami twardymi) stacji roboczych dla Szkoły Podstawowej w Rakoszycach dla 10 stacji roboczych
Magazyn danych (serwer NAS wraz z dyskami twardymi) stacji roboczych dla Szkoły Podstawowej nr 3 w Środzie Śląskiej dla 10 stacji roboczych
Magazyn danych (serwer NAS wraz z dyskami twardymi) stacji roboczych dla Szkoły Podstawowej nr 1 w Środzie Śląskiej dla 10 stacji roboczych
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32424000-1 - Infrastruktura sieciowa
48710000-8 - Pakiety oprogramowania do kopii zapasowych i odzyskiwania
32510000-1 - Bezprzewodowy system telekomunikacyjny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 - Zadanie 4J - Podniesienie poziomu bezpieczeństwa sieci WIFI dla systemów IT w Szkole Podstawowej w Ciechowie, Szczepanowie, Rakoszycach, Szkole Podstawowej nr 3 w Środzie Śląskiej oraz Szkole Podstawowej nr 1 w Środzie Śląskiej poprzez modernizację jej elementów aktywnych.
Access Point (szkoła podstawowa w Ciechowie)
Kontroler sieci WIFI (szkoła podstawowa w Ciechowie)
Switch (szkoła podstawowa w Ciechowie)
Access Point (szkoła podstawowa w Szczepanowie)
Kontroler sieci WIFI (szkoła podstawowa w Szczepanowie)
Switch (szkoła podstawowa w Szczepanowie)
Access Point (szkoła podstawowa w Rakoszycach)
Kontroler sieci WIFI (szkoła podstawowa w Rakoszycach)
Switch (szkoła podstawowa w Rakoszycach)
Access Point (szkoła podstawowa nr 3 w Środzie Śląskiej)
Kontroler sieci WIFI (szkoła podstawowa nr 3 w Środzie Śląskiej)
Switch (szkoła podstawowa nr 3 w Środzie Śląskiej)
Access Point (szkoła podstawowa nr 1 w Środzie Śląskiej)
Kontroler sieci WIFI (szkoła podstawowa nr 1 w Środzie Śląskiej)
Switch (szkoła podstawowa nr 1 w Środzie Śląskiej)
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32424000-1 - Infrastruktura sieciowa
32510000-1 - Bezprzewodowy system telekomunikacyjny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia niniejszy warunek
wówczas, jeżeli wykaże, że wykonał w ciągu ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, określone dostawy wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączy dowody określające, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty:
a) W przypadku spełnienia warunku dla Części 1 mowa o zrealizowaniu co najmniej jednej dostawy oprogramowania do backupu stacji roboczych lub magazynów danych dla systemów IT na łączną kwotę nie mniejszą niż 50.000,00 zł brutto;
b) W przypadku spełnienia warunku dla Części 2 mowa o zrealizowaniu co najmniej jednej dostawy Access Pointów, kontrolerów sieci WIFI lub Switchów na łączną kwotę nie mniejszą niż 50.000,00 zł brutto.