BZP: Sukcesywna dostawa sprzętu komputerowego dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
16.06.2025
2025/BZP 00280456/01
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa sprzętu komputerowego dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
1.3.) Oddział zamawiającego: Biuro Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001548
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 Maja 50
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-287
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: (32) 2577499
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@ue.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ue.katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa sprzętu komputerowego dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3754f8a3-0e48-454a-a984-f72afbbc976f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00280456
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00667359/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Dostawa notebooków, stacjonarnych komputerów osobistych, monitorów, drukarek oraz urządzeń wielofunkcyjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://uekat.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://uekat.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
2.Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich skutecznego wgrania na Platformę.
3.Do złożenia oferty za pośrednictwem Platformy konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy aktualnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp. Kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany lub podpis osobisty nie jest zapewniany przez Platformę.
Uwaga!
Zgodnie z przepisami podpis osobisty jest to zaawansowany elektroniczny podpis wydawany wraz z dowodem osobistym. Podpisanie oferty własnoręcznym podpisem i niepodpisanie podpisem elektronicznym oferty poskutkuje odrzuceniem oferty.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny RODO znajduje się w Rozdziale XX SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniach stosowania RODO znajduje się w Rozdziale XX SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP/016/06026/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa sprzętu komputerowego (komputerów, notebooków, urządzeń drukujących i monitorów).
2.Pod pojęciem „sukcesywna dostawa” należy rozumieć dostarczanie na własny koszt i ryzyko wykonawcy urządzeń/sprzętu wymaganego przez jednostki zamawiającego
w miarę spływających do wykonawcy zgłoszeń zakupowych.
3.Zamówienie cząstkowe będzie realizowane każdorazowo w terminie 14 dni od daty jego złożenia u wykonawcy za pomocą poczty elektronicznej.
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, jego wielkość i asortyment oraz „Instrukcja wypełniania arkusza” zostały zawarte w arkuszu asortymentowym stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
Uwaga:
a)Przed przystąpieniem do wypełniania arkusza asortymentowego należy zapoznać się z „Instrukcją wypełniania arkusza”.
b)Arkusz asortymentowy składa się z 16 zakładek arkusza. Zakładki arkusza od 1 do 4 stanowią instrukcje pomocnicze niezbędne do prawidłowego wypełnienia arkusza asortymentowego.
c)Zakładki arkusza od 5 do 16 stanowią opisy przedmiotu zamówienia przygotowane przez zamawiającego, zawierające wymagane parametry zamawianego sprzętu oraz komórki, które wykonawca musi uzupełnić.
d)Niedopuszczalne jest wprowadzanie przez wykonawców jakichkolwiek zmian w arkuszu asortymentowym oprócz komórek wymaganych do uzupełnienia w zakładkach arkusza od 5 do 16.
e)Wprowadzenie przez wykonawców zmian w arkuszu asortymentowym w miejscach innych niż w udostępnionych przez zamawiającego, skutkować będzie odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z warunkami zamówienia.
f)Zamawiający zaleca wykorzystanie Załącznika nr 1 do SWZ przekazanego przez zamawiającego. Dopuszcza się złożenie wraz z ofertą załącznika opracowanego i przygotowanego przez wykonawców pod warunkiem, że będzie on identyczny co do treści z arkuszem przygotowanym przez zamawiającego.
5.Podane przez zamawiającego w ramach opisu przedmiotu zamówienia ilości zamawianych urządzeń/sprzętu są ilościami szacunkowymi służącymi do porównania i oceny złożonych ofert.
6.Zamawiający wymaga, aby oferowane przez wykonawcę urządzenia/sprzęt powinny spełniać wszystkie parametry i wymagania wyszczególnione przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia w Załączniku nr 1 do SWZ.
7.Złożenie oferty na przedmiot zamówienia nie spełniający wszystkich parametrów lub posiadający parametry gorsze niż wskazane w Załączniku nr 1 do SWZ, skutkować będzie odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z warunkami zamówienia.
8.Szczegółowe warunki wykonania dostawy określono w Załączniku nr 2 do SWZ stanowiącym projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia sprzętu komputerowego fabrycznie nowego, który będzie zakupiony w autoryzowanej sieci sprzedaży - oficjalnym kanale sprzedaży - na rynek europejski i podlegać będzie pełnej obsłudze gwarancyjnej i pogwarancyjnej producenta na terenie Polski - będzie posiadać stosowny pakiet usług gwarancyjnych kierowanych przez producenta do użytkowników z obszaru Rzeczpospolitej Polskiej. Przez sprzęt nowy rozumie się sprzęt fabrycznie zapakowany i nie używany w innych projektach. Dla produktów stanowiących przedmiot zamówienia wymagane jest posiadanie deklaracji zgodności CE.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30213300-8 - Komputer biurkowy
42962000-7 - Urządzenia drukujące i graficzne
30231300-0 - Monitory ekranowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: cena brutto - 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.Dokumenty stanowiące ofertę:a)Wypełniony Formularz oferty - Formularz nr 1 do SWZ;
b)Wypełniony arkusz asortymentowy – Załącznik nr 1 do SWZ – dotyczy (zakładek arkusza) od 5 do 16);
Niedopuszczalne jest wprowadzanie przez wykonawców jakichkolwiek zmian do treści ww. załącznika oprócz (zakładek arkusza) wymaganych do uzupełnienia. Wprowadzenie zmian skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z przepisami ustawy Pzp.
2.Dokumenty składane wraz z ofertą:
a)Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu, zgodnie z Formularzem nr 2 do SWZ;
Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert;
b)Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki.
3.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt 17.2.b) Rozdz. IX SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie / pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4.Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5.W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1.Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia (Formularz nr 2 do SWZ) musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
6.Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7.Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
8.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu.
9.Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści zawartej umowy, są zawarte w Załączniku nr 2 do SWZ.2.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w Załączniku nr 2 do SWZ.
3.Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
4.Umowa może być zmieniona w przypadkach określonych w § 8 projektowanych postanowień umowy stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ.
5.Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w Rozdziale XVIII SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://uekat.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-25 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Termin dostawy zamówienia:1.1.Wykonawca zrealizuje zamówienie w terminie od dnia zawarcia umowy przez okres 12 m-cy lub do wyczerpania kwoty umowy w zależności co nastąpi wcześniej.
1.2.Przedmiot umowy będzie realizowany poprzez dostawy częściowe, wg potrzeb zamawiającego, na podstawie częściowych zamówień składanych przez zamawiającego drogą elektroniczną. Wykonawca będzie dostarczał dostawy częściowe do siedziby zamawiającego znajdującego się w budynku CNTI przy ul. Bogucickiej 5 w Katowicach, wraz z dokumentem dostawy, na którym zamawiający będzie potwierdzał odbiór ilościowy przedmiotu umowy.
1.3.Zamówienie cząstkowe będzie realizowane każdorazowo w terminie 14 dni od daty jego złożenia u wykonawcy za pomocą poczty elektronicznej.
2.Termin płatności:
Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty należności za dostarczony przedmiot zamówienia przelewem w terminie do 21 dni od momentu podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego przedmiotu zamówienia i doręczenia faktury do siedziby zamawiającego.
3.Szczegółowe warunki współpracy, warunki wykonania dostawy określono w Załączniku nr 2 do SWZ stanowiącym projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia urządzeń/sprzętu posiadających określoną w SWZ oraz arkuszu asortymentowym, co najmniej minimalną, co do długości i rodzaju gwarancję obejmującą wszystkie podzespoły oraz peryferia:
4.1.minimum 24 miesięczną gwarancję producenta na cały zamawiany asortyment, za wyjątkiem urządzeń wielofunkcyjnych,
4.2.minimum 12 miesięczną gwarancję producenta dla urządzeń wielofunkcyjnych.