BZP: Przeciwdziałanie skutkom nawałnic wraz z usunięciem następstw powodzi na działce nr 186/50, obręb 0001 Kowary, realizowane w ramach projektu „Zielono-niebieskie Kowary”, dofinans. z MF EOG 2014-2021
16.06.2025
2025/BZP 00280836/01
GMINA MIEJSKA KOWARY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przeciwdziałanie skutkom nawałnic wraz z usunięciem następstw powodzi na działce nr 186/50, obręb 0001 Kowary, realizowane w ramach projektu „Zielono-niebieskie Kowary”, dofinans. z MF EOG 2014-2021
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA KOWARY
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821598
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. 1 Maja 1 A
1.4.2.) Miejscowość: Kowary
1.4.3.) Kod pocztowy: 58-530
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@kowary.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kowary.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00280836
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-16
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00276696
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja nasadzeń, przeciwdziałanie skutkom nawałnic wraz z usunięciem następstw powodzi na działce nr 186/50, obręb 0001 Kowary. Zadanie realizowane będzie w ramach projektu „Zielono-niebieskie Kowary” dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu „Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu” obszar programowy: Klimat.
1. Zakres robót budowlanych obejmuje prace:
1) fragmentaryczne naprawy nawierzchni ekranu żelbetowego zbiornika w wielkości ok. 5 m2 w materiałem Rebet lub tożsamym o właściwościach odpowiadających zaprawie na bazie cementu portlandzkiego z dodatkiem aktywatora mineralnego o działaniu kapilarnym, zapewniającym wodoszczelność i regenerację struktury konstrukcji podłoża; powinien zapewnić wodoszczelność przy ciśnieniu pozytywnym i negatywnym; materiał winien być odporny na środowisko agresywne XA3 i promieniowanie UV, z wysoką wytrzymałością na ściskanie i zginanie, wysoką wytrzymałością na odrywanie, bardzo niskim skurczem liniowym, zapewniać ochronę antykorozyjną zbrojenia.
2) wykonanie uszczelnień dylatacyjnych płyt ekranu zapory z węża polipropylenowego, żywicy hydrostrukturalnej oraz trwale elastycznej masy uszczelniającej w wielkości ok. 45 mb;
3) wykonanie drenażu francuskiego w kamieniu filtracyjnym 80/150 zamkniętego w geowłókninie filtracyjnej placu rekreacyjnego wzdłuż istniejącego tarasu drewnianego;
4) wykonanie drenażu francuskiego w kamieniu filtracyjnym 80/150 zamkniętego w geowłókninie filtracyjnej ścieżki rekreacyjnej do pałacu;
5) droga pożarowa (wykonanie zjazdu z płyt ażurowych wraz z wykonaniem zbiorników wraz z doprowadzeniem i z odprowadzeniem wód) - roboty ziemne; montaż agrowłókniny separacyjnej, montaż płyt ażurowych ok. 50 m2, wykonanie 2 zbiorników przelewowych z kamienia frakcji 80/15, humusowanie gr. 10 cm i obsiew mieszanką traw – ok. 3500 m2.
2. Zakres usług obejmuje prace:
1) udrożnienie koryta potoku Bystra wraz z wywozem rumoszu skalnego w celu odtworzenia jego funkcjonalności na potoku na długości od drogi powiatowej do ujścia do Zalewu Kowary;
2) udrożnienie i regulacja koryta potoku Bystra (poniżej kaskady) wraz z wywozem rumoszu skalnego w celu odtworzenia jego funkcjonalności na odcinku poniżej kaskady do potoku Kalnica; fragmentaryczne zabezpieczenie skarp potoku;
3) uzupełnienie ścieżek mineralno-żwirowych w wielkości ok. 50 t z materiału o parametrach i wyglądzie odpowiadającym materiałowi użytemu w pierwotnym zadaniu;
4) wykonanie nasadzeń z montażem agrowłókniny, ekobordów oraz wysypaniem drobnym kamieniem; umiejscowienie nasadzeń w miejscach zgodnych ze wskazaniem Zamawiającego; rośliny winny być nie mniejsze niż wskazane poniżej rozmiary donic (poniżej wykaz roślin wg podziału: nazwa gatunku – minimalna wielkość – liczba sztuk):
- szczegółowy wykaz roślin nasadzeniowych:
a) Miskant chiński „Goliath” - p11 - 25 szt.,
b) Miskant chiński „Gold Bar” - p11 - 25 szt.,
c) Miskant chiński „Variegatus” - p11 - 50 szt.,
d) Miskant chiński „Gracilimus” - p11 - 50 szt.,
e) Proso rózgowate „Heavy metal” - p11 - 25 szt.,
f) Rozplenica japońska „Hammeln” - p11 - 35 szt.,
g) Rozplenica japońska „Little bunny” - p11 - 35 szt.,
h) Długosz królewski „Purpurascens” - p11 - 35 szt.,
i) Werbena patagońska - p11 - 35 szt.,
j) Perovskia „Blue spire” - p11 – 35 szt.,
k) Brunnera wielkolistna „Silver heart” - p11 - 35 szt.,
l) Sosna górska „Pumilo” - p11 – 25 szt..
5) wykonanie nasadzeń wodnych w 50 kastrach budowlanych o pojemności 35 litrów i zabezpieczone ich przed ingerencją ryb siatkami; umiejscowienie nasadzeń w miejscach zgodnych ze wskazaniem Zamawiającego; rośliny winny być nie mniejsze niż wskazane poniżej rozmiary donic (poniżej wykaz roślin wg podziału: nazwa gatunku – minimalna wielkość – liczba sztuk):
- szczegółowy wykaz roślin wodnych:
a) Lilia Wodna żółta „Marliacea Chromatella” - p11 - 50 szt.,
b) Lilia wodna „Alba” – p11 – 50 szt.,
c) Lilia wodna „James Brydon” - p11 - 30 szt.,
d) Lilia Wodna „Colorado” Łososiowa – p11 - 30 szt.,
e) Lilia wodna „Nymphaea Wanvisa” – p11 - 30 szt.,
f) Oczeret jeziorny - p9 - 200 szt.,
g) Mozga trzcinowata „Feesey” - trawa do oczka - p9 - 50 szt.,
h) Mozga trzcinowata „Aureovariegata - Phalaris arundinacea” - p9 - 20 szt.,
i) Irys żółty Kosaciec Żółty - p9 - 200 szt.,
j) Bobrek trójlistkowy - kłącze 60-80 cm - 100 szt.,
k) Irys „Iris pseudacorus - Alba” - białe kwiaty do oczka - p9 - 50 szt.,
l) Tatarak zwyczajny - p9 - 200 szt.,
m) Strzałka Wodna Olbrzymia „Sagittaria Gigantea” - p12 – 30 szt.,
n) Lepieżnik różowy „Petasites hybridus” - p12 - 20 szt.
3. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz ofertą przetargową.
4. Zadanie obejmuje wykonanie popowodziowych napraw oraz uzupełnień na obszarze działki nr 186/50, obr. Kowary-1, na której w latach 2022-2024 prowadzone były prace związane z remontem zbiornika oraz rewitalizacją terenów wokół zbiornika – obszar wskazany jest na mapie poglądowej wraz ze spisem elementów wchodzących w skład infrastruktury, stanowiących Załącznik nr 11.
5. Zadanie będzie realizowane na obszarze objętym gwarancją Wykonawcy zadań w punkcie 4. W związku z powyższym poszczególne elementy, na których będą prowadzone prace zostały wyłączone spod gwarancji.
6. Wykonawca będzie prowadził prace w obszarze określonym poprzez elementy wskazane w Załączniku nr 11 do SWZ. Naruszenie obszaru niewskazanego w tym załączniku, poprzez wykroczenie z realizacją zadań przez Wykonawcę, będzie rodziło skutki określone w punkcie 7.
7. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiąże się do bezpłatnego usunięcia wad i usterek w terminie 14 dni licząc od daty pisemnego (osobistego, przez operatora pocztowego lub e-mailem) powiadomienia przez Zamawiającego. Okres gwarancji i rękojmi zostanie przedłużony o czas naprawy. Zamawiający zastrzega, iż w związku z tym, że obszar graniczący z terenem inwestycji jest objęty rękojmią i gwarancją dla innej inwestycji Gminy, w przypadku gdy Wykonawca naruszy obszar objęty rękojmią i gwarancją innego Wykonawcy powodując wady, poniesie pełną odpowiedzialność za powstanie tych wad, a jeśli naruszenie spowoduje uszkodzenie przedmiotu rękojmi i gwarancji, będzie zobowiązany do naprawienia szkody, tj. do naprawy uszkodzonych elementów lub do pokrycia kosztów naprawy oraz udziela własnej rękojmi i gwarancji dla całego obszaru inwestycji realizowanej przez pierwotnego Wykonawcę, w tym na przeprowadzone roboty i usługi oraz naprawiane przez siebie elementy infrastruktury.
8. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy zgodnie z warunkami określonymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) oraz w załącznikach do niej, w szczególności w Załączniku nr 11 i zgodnie ze złożoną ofertą.
9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia oraz usunąć wszelkie wady do pełnej zgodności z zapisami SWZ.
10. Realizacja przedmiotu zamówienia prowadzona będzie zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym oraz obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą starannością.
11. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wykonania zamówienia przez odpowiedni personel posiadający wymagane uprawnienia do kierowania i/lub wykonywania danych robót budowlanych lub innych czynności.
12. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. – o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w szczególności art. 6 pkt 1) w zakresie minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności architektonicznej.
13. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów powstałych w trakcie prac remontowych stosownie do zapisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.), aktów wykonawczych do niniejszej ustawy oraz innych przepisów dot. gospodarki odpadami, na co winien przedstawić Zamawiającemu stosowny dowód przekazania odpadów (np. umowa, karta przekazania odpadu) do podmiotu posiadającego zezwolenia na odzysk/utylizację/składowanie odpadów.
14. Odpowiedzialność cywilną za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z wykonaniem zamówienia poniesie Wykonawca.
15. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia.
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja nasadzeń, przeciwdziałanie skutkom nawałnic wraz z usunięciem następstw powodzi na działce nr 186/50, obręb 0001 Kowary. Zadanie realizowane będzie w ramach projektu „Zielono-niebieskie Kowary” dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu „Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu” obszar programowy: Klimat.
1. Zakres robót budowlanych obejmuje prace:
1) fragmentaryczne naprawy nawierzchni ekranu żelbetowego zbiornika w wielkości ok. 5 m2 w materiałem Rebet lub tożsamym o właściwościach odpowiadających zaprawie na bazie cementu portlandzkiego z dodatkiem aktywatora mineralnego o działaniu kapilarnym, zapewniającym wodoszczelność i regenerację struktury konstrukcji podłoża; powinien zapewnić wodoszczelność przy ciśnieniu pozytywnym i negatywnym; materiał winien być odporny na środowisko agresywne XA3 i promieniowanie UV, z wysoką wytrzymałością na ściskanie i zginanie, wysoką wytrzymałością na odrywanie, bardzo niskim skurczem liniowym, zapewniać ochronę antykorozyjną zbrojenia.
2) wykonanie uszczelnień dylatacyjnych płyt ekranu zapory z węża polipropylenowego, żywicy hydrostrukturalnej oraz trwale elastycznej masy uszczelniającej w wielkości ok. 45 mb;
3) wykonanie drenażu francuskiego w kamieniu filtracyjnym 80/150 zamkniętego w geowłókninie filtracyjnej placu rekreacyjnego wzdłuż istniejącego tarasu drewnianego oraz udostępnienie tego tarasu dla osób z niepełnosprawnościami;
4) wykonanie drenażu francuskiego w kamieniu filtracyjnym 80/150 zamkniętego w geowłókninie filtracyjnej ścieżki rekreacyjnej do pałacu;
5) droga pożarowa (wykonanie zjazdu z płyt ażurowych wraz z wykonaniem zbiorników wraz z doprowadzeniem i z odprowadzeniem wód) - roboty ziemne; montaż agrowłókniny separacyjnej, montaż płyt ażurowych ok. 50 m2, wykonanie 2 zbiorników przelewowych z kamienia frakcji 80/15, humusowanie gr. 10 cm i obsiew mieszanką traw – ok. 3500 m2.
2. Zakres usług obejmuje prace:
1) udrożnienie koryta potoku Bystra wraz z wywozem rumoszu skalnego w celu odtworzenia jego funkcjonalności na potoku na długości od drogi powiatowej do ujścia do Zalewu Kowary;
2) udrożnienie i regulacja koryta potoku Bystra (poniżej kaskady) wraz z wywozem rumoszu skalnego w celu odtworzenia jego funkcjonalności na odcinku poniżej kaskady do potoku Kalnica; fragmentaryczne zabezpieczenie skarp potoku;
3) uzupełnienie ścieżek mineralno-żwirowych w wielkości ok. 50 t z materiału o parametrach i wyglądzie odpowiadającym materiałowi użytemu w pierwotnym zadaniu;
4) wykonanie nasadzeń z montażem agrowłókniny, ekobordów oraz wysypaniem drobnym kamieniem; umiejscowienie nasadzeń w miejscach zgodnych ze wskazaniem Zamawiającego; rośliny winny być nie mniejsze niż wskazane poniżej rozmiary donic (poniżej wykaz roślin wg podziału: nazwa gatunku – minimalna wielkość – liczba sztuk):
- szczegółowy wykaz roślin nasadzeniowych:
a) Miskant chiński „Goliath” - p11 - 25 szt.,
b) Miskant chiński „Gold Bar” - p11 - 25 szt.,
c) Miskant chiński „Variegatus” - p11 - 50 szt.,
d) Miskant chiński „Gracilimus” - p11 - 50 szt.,
e) Proso rózgowate „Heavy metal” - p11 - 25 szt.,
f) Rozplenica japońska „Hammeln” - p11 - 35 szt.,
g) Rozplenica japońska „Little bunny” - p11 - 35 szt.,
h) Długosz królewski „Purpurascens” - p11 - 35 szt.,
i) Werbena patagońska - p11 - 35 szt.,
j) Perovskia „Blue spire” - p11 – 35 szt.,
k) Brunnera wielkolistna „Silver heart” - p11 - 35 szt.,
l) Sosna górska „Pumilo” - p11 – 25 szt..
5) wykonanie nasadzeń wodnych w 50 kastrach budowlanych o pojemności 35 litrów i zabezpieczone ich przed ingerencją ryb siatkami; umiejscowienie nasadzeń w miejscach zgodnych ze wskazaniem Zamawiającego; rośliny winny być nie mniejsze niż wskazane poniżej rozmiary donic (poniżej wykaz roślin wg podziału: nazwa gatunku – minimalna wielkość – liczba sztuk):
- szczegółowy wykaz roślin wodnych:
a) Lilia Wodna żółta „Marliacea Chromatella” - p11 - 50 szt.,
b) Lilia wodna „Alba” – p11 – 50 szt.,
c) Lilia wodna „James Brydon” - p11 - 30 szt.,
d) Lilia Wodna „Colorado” Łososiowa – p11 - 30 szt.,
e) Lilia wodna „Nymphaea Wanvisa” – p11 - 30 szt.,
f) Oczeret jeziorny - p9 - 200 szt.,
g) Mozga trzcinowata „Feesey” - trawa do oczka - p9 - 50 szt.,
h) Mozga trzcinowata „Aureovariegata - Phalaris arundinacea” - p9 - 20 szt.,
i) Irys żółty Kosaciec Żółty - p9 - 200 szt.,
j) Bobrek trójlistkowy - kłącze 60-80 cm - 100 szt.,
k) Irys „Iris pseudacorus - Alba” - białe kwiaty do oczka - p9 - 50 szt.,
l) Tatarak zwyczajny - p9 - 200 szt.,
m) Strzałka Wodna Olbrzymia „Sagittaria Gigantea” - p12 – 30 szt.,
n) Lepieżnik różowy „Petasites hybridus” - p12 - 20 szt.
3. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz ofertą przetargową.
4. Zadanie obejmuje wykonanie popowodziowych napraw oraz uzupełnień na obszarze działki nr 186/50, obr. Kowary-1, na której w latach 2022-2024 prowadzone były prace związane z remontem zbiornika oraz rewitalizacją terenów wokół zbiornika – obszar wskazany jest na mapie poglądowej wraz ze spisem elementów wchodzących w skład infrastruktury, stanowiących Załącznik nr 11.
5. Zadanie będzie realizowane na obszarze objętym gwarancją Wykonawcy zadań w punkcie 4. W związku z powyższym poszczególne elementy, na których będą prowadzone prace zostały wyłączone spod gwarancji.
6. Wykonawca będzie prowadził prace w obszarze określonym poprzez elementy wskazane w Załączniku nr 11 do SWZ. Naruszenie obszaru niewskazanego w tym załączniku, poprzez wykroczenie z realizacją zadań przez Wykonawcę, będzie rodziło skutki określone w punkcie 7.
7. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiąże się do bezpłatnego usunięcia wad i usterek w terminie 14 dni licząc od daty pisemnego (osobistego, przez operatora pocztowego lub e-mailem) powiadomienia przez Zamawiającego. Okres gwarancji i rękojmi zostanie przedłużony o czas naprawy. Zamawiający zastrzega, iż w związku z tym, że obszar graniczący z terenem inwestycji jest objęty rękojmią i gwarancją dla innej inwestycji Gminy, w przypadku gdy Wykonawca naruszy obszar objęty rękojmią i gwarancją innego Wykonawcy powodując wady, poniesie pełną odpowiedzialność za powstanie tych wad, a jeśli naruszenie spowoduje uszkodzenie przedmiotu rękojmi i gwarancji, będzie zobowiązany do naprawienia szkody, tj. do naprawy uszkodzonych elementów lub do pokrycia kosztów naprawy oraz udziela własnej rękojmi i gwarancji dla całego obszaru inwestycji realizowanej przez pierwotnego Wykonawcę, w tym na przeprowadzone roboty i usługi oraz naprawiane przez siebie elementy infrastruktury.
8. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy zgodnie z warunkami określonymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) oraz w załącznikach do niej, w szczególności w Załączniku nr 11 i zgodnie ze złożoną ofertą.
9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia oraz usunąć wszelkie wady do pełnej zgodności z zapisami SWZ.
10. Realizacja przedmiotu zamówienia prowadzona będzie zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym oraz obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą starannością.
11. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wykonania zamówienia przez odpowiedni personel posiadający wymagane uprawnienia do kierowania i/lub wykonywania danych robót budowlanych lub innych czynności.
12. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. – o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w szczególności art. 6 pkt 1) w zakresie minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności architektonicznej.
13. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów powstałych w trakcie prac remontowych stosownie do zapisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.), aktów wykonawczych do niniejszej ustawy oraz innych przepisów dot. gospodarki odpadami, na co winien przedstawić Zamawiającemu stosowny dowód przekazania odpadów (np. umowa, karta przekazania odpadu) do podmiotu posiadającego zezwolenia na odzysk/utylizację/składowanie odpadów.
14. Odpowiedzialność cywilną za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z wykonaniem zamówienia poniesie Wykonawca.
15. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-06-27 10:00
Po zmianie:
2025-07-01 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-06-27 11:00
Po zmianie:
2025-07-01 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-07-26
Po zmianie:
2025-07-30