BZP: Usuwanie pojazdów z dróg na terenie powiatu nowodworskiego w okolicznościach, o których mowa w art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym wraz z ich umieszczaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym
16.06.2025
2025/BZP 00281081/01
POWIAT NOWODWORSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usuwanie pojazdów z dróg na terenie powiatu nowodworskiego w okolicznościach, o których mowa w art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym wraz z ich umieszczaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT NOWODWORSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013270034
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ignacego Paderewskiego 1B
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-100
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 765 32 36
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@nowodworski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowodworski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usuwanie pojazdów z dróg na terenie powiatu nowodworskiego w okolicznościach, o których mowa w art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym wraz z ich umieszczaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-55d13151-8916-4e42-9193-f10d515e38e8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00281081
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00057017/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Usuwanie pojazdów z dróg na terenie powiatu nowodworskiego w sytuacjach, o których mowa w art. 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz ich umieszczanie i przechowywanie na parkingu strzeżonym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-55d13151-8916-4e42-9193-f10d515e38e83.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-55d13151-8916-4e42-9193-f10d515e38e8
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje o środkach
komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie się komunikował z Wykonawcami w ramach niniejszego
postępowania, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji
elektronicznej w ramach tego postępowania zawarte są w części VIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1: przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na terenie powiatu nowodworskiego, które już są aktualnie przechowywane na rzecz Zamawiającego na parkingu zlokalizowanym w Skierdach (powiat legionowski). Na parkingu tym aktualnie są przechowywane następujące pojazdy:
1) motorower – 1 sztuka,
2) motocykl – 1 sztuka,
3) pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 35 sztuk.
Żaden z wyżej wskazanych pojazdów nie jest pojazdem, który przewoził materiały niebezpieczne. Żaden z wyżej wskazanych pojazdów nie wymaga zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznymi oraz nie stwarza zagrożenia skażenia środowiska.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98351100-9 - Usługi parkingowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50118110-9 - Usługi holownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: usuwanie pojazdów z dróg na terenie powiatu nowodworskiego wraz z ich umieszczaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym – zadanie realizowane wobec pojazdów nieprzewożących materiałów niebezpiecznych, z podziałem na następujące kategorie pojazdów:
1) rower / motorower;
2) motocykl;
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t;
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t;
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t;
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t;
7) hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98351100-9 - Usługi parkingowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50118110-9 - Usługi holownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3: usuwanie pojazdów z dróg na terenie powiatu nowodworskiego wraz z ich umieszczaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym – zadanie realizowane wobec pojazdów przewożących materiały niebezpieczne (zarówno o masie całkowitej do 3,5 t, jak i powyżej 3,5 t).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98351100-9 - Usługi parkingowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50118110-9 - Usługi holownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający stawia warunek udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. Odnośnie przedmiotowego warunku Zamawiający – tak w części 1, 2, jak i 3 zamówienia - wymaga, by Wykonawca posiadał aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy zgodnie z ustawą o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1539 z późn.zm.) lub inne równoważne wobec nich uprawnienie, pozwalające na realizację usług drogowego przewozu / transportu pojazdów, w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (jeżeli posiadanie takiego uprawnienia jest niezbędne do świadczenia usług drogowego przewozu pojazdów, w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania).Dodatkowe wymagania (obowiązują w każdej z części zamówienia):
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), warunek udziału w postępowaniu określony przez Zamawiającego zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada wymagane przez Zamawiającego uprawnienia i w ramach wykonywania zamówienia zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca nie może polegać na zasobach innych podmiotów.
2. Zamawiający stawia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej. Odnośnie przedmiotowego warunku Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał, iż:
1) dysponuje strzeżonym, ogrodzonym, oświetlonym i całodobowo monitorowanym terenem mogącym pełnić rolę parkingu, z następującą liczbą miejsc do parkowania:
Część 1: co najmniej 37 miejsc parkingowych dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, które nie wymagają zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznymi oraz nie stwarzają zagrożenia skażenia środowiska. W ramach tych miejsc parkingowych Wykonawca zobowiązany jest również zapewnić miejsca dla pojazdów typu: rower, motorower, motocykl, hulajnoga lub inne urządzenie transportu osobistego.
Część 2:
a) miejsca parkingowe dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:
- co najmniej 10 miejsc parkingowych dla pojazdów, które nie wymagają zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznymi oraz nie stwarzają zagrożenia skażenia środowiska;
- co najmniej 2 miejsca parkingowe dla pojazdów, które wymagają zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznymi oraz nie stwarzają zagrożenia skażenia środowiska.
b) miejsca parkingowe dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t:
- co najmniej 2 miejsca parkingowe dla pojazdów, które nie wymagają zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznymi oraz nie stwarzają zagrożenia skażenia środowiska;
- co najmniej 2 miejsca parkingowe dla pojazdów, które wymagają zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznymi oraz nie stwarzają zagrożenia skażenia środowiska.
Część 3:
a) co najmniej 1 miejsce parkingowe dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, spełniające warunki wymagane przy parkowaniu pojazdów przewożących towary niebezpieczne, zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 listopada 2012r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące towary niebezpieczne (Dz.U. z 2012r. poz. 1293);
b) co najmniej 1 miejscem parkingowym dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, spełniające warunki wymagane przy parkowaniu pojazdów przewożących towary niebezpieczne, zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 listopada 2012r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące towary niebezpieczne (Dz.U. z 2012r. poz. 1293);
Dodatkowe wymagania (obowiązują w każdej z części zamówienia):
W przypadku, gdy Wykonawca dysponuje terenem mogącym pełnić rolę parkingu (i spełniającym wyżej wskazane wymagania odpowiednio dla danej części zamówienia) położonym w więcej niż jednym miejscu, warunek postawiony przez Zamawiającego zostanie spełniony, w sytuacji, gdy łącznie na terenach tych Wykonawca posiada wymaganą przez Zamawiającego ilość miejsc przeznaczonych do parkowania, zgodnie z wymogiem dla danej części zamówienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum / spółka cywilna), są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek w danej części zamówienia spełnia co najmniej jeden z nich lub - że warunek ten – spełniają wspólnie (łącznie). Ilości miejsc przeznaczonych do parkowania, którymi dysponują poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie w danej jego części – mogą być zatem sumowane.
W przypadku Wykonawców powołujących się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek w danej części zamówienia spełniają w całości samodzielnie lub - że warunek ten – w całości jest spełniany przez podmiot, na zasoby którego Wykonawca się powołuje. Zamawiający dopuszcza również, by spełnienie warunku udziału w postępowaniu - w ramach danej jego części – było spełnione łącznie (wspólnie) przez Wykonawcę i ten podmiot. Ilości miejsc przeznaczonych do parkowania, którymi dysponuje Wykonawca i podmiot udostępniający mu w tym zakresie swoje zasoby w danej części zamówienia – mogą być zatem sumowane.
W przypadku Wykonawców ubiegających się o zamówienie w więcej niż jednej części, są oni zobowiązani wykazać, iż dysponują co najmniej ilością miejsc przeznaczonych do parkowania wymaganą łącznie dla tych części zamówienia, na które składana jest oferta. W przypadku takim – w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (konsorcjum / spółka cywilna) w więcej niż jednej części, mogą sumować ilości miejsc przeznaczonych do parkowania, którymi dysponują. Sumowanie ilości miejsc przeznaczonych do parkowania, jest w takiej sytuacji również możliwe, pomiędzy Wykonawcą i podmiotem udostępniającym mu swoje zasoby w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu odnoszących się do posiadania odpowiedniej bazy parkingowej.
2) dysponuje następującym sprzętem specjalistycznym niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia, wyposażonym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. 2024r. poz. 502 z późn.zm.):
Część 1: co najmniej jednym pojazdem typu laweta do przewozu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, wyposażonym w wyciągarkę odpowiednio przystosowaną i spełniającą warunki techniczne dla pojazdów specjalnych pomoc drogowa.
Część 2 i 3:
a) co najmniej jednym pojazdem typu laweta do przewozu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, wyposażonym w wyciągarkę odpowiednio przystosowaną i spełniającą warunki techniczne dla pojazdów specjalnych pomoc drogowa,
b) co najmniej jednym pojazdem do holowania wszelkich pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, wyposażonym w wyciągarkę odpowiednio przystosowaną i spełniającą warunki techniczne dla pojazdów specjalnych pomoc drogowa.
Dodatkowe wymagania (obowiązują w każdej z części zamówienia):
Minimalna ilość wymaganego przez Zamawiającego sprzętu specjalistycznego jest taka sama niezależnie od tego, na ile części Wykonawca składa ofertę, z zastrzeżeniem, iż w części 1 zamówienia Zamawiający wymaga wyłącznie dysponowania sprzętem do przewozu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Zatem w przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż dysponuje co najmniej po 1 sztuce wyżej wskazanego sprzętu (z wyżej wskazanym zastrzeżeniem dotyczącym części 1 zamówienia).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum / spółka cywilna), są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek spełnia co najmniej jeden z nich – lub – że warunek ten spełniają wspólnie (łącznie). Sprzęt posiadany przez poszczególnych członków konsorcjum / spółki cywilnej może być zatem sumowany.
W przypadku Wykonawców powołujących się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, są oni zobowiązani wykazać, iż stawiany przez Zamawiającego warunek spełnia co najmniej Wykonawca, lub co najmniej podmiot na zasoby którego powołuje się Wykonawca, lub – że warunek ten spełniają wspólnie (łącznie) Wykonawca i podmiot, na zasoby którego Wykonawca się powołuje. Sprzęt posiadany przez Wykonawcę i podmiot udostępniający zasoby może być zatem sumowany.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 273 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, iż nie będzie żądał od Wykonawcy, który złoży ofertę najwyżej ocenioną – odpowiednio w każdej z części zamówienia - złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania w oparciu o wezwanie, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy Pzp i w związku z powyższym, Zamawiający nie określa katalogu podmiotowych środków dowodowych, które Wykonawca miałby złożyć w odpowiedzi na przedmiotowe wezwanie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu:
1) podmiotowe środki dowodowe składane przez Wykonawcę wraz z ofertą w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu:
a) zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), wspólnie wykazujący spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, są zobowiązani złożyć wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
b) zgodnie z art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawcy polegający na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby na zasadach
wskazanych w art. 118 ustawy Pzp, są zobowiązani złożyć wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, lub inny podmiotowy środek dowodowy, potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Szczegółowe wymogi odnośnie przedmiotowych dokumentów zostały określone przez Zamawiającego w ust. 5 pkt 1 części V SWZ.
2) Zgodnie z art. 273 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, iż nie będzie żądał od Wykonawcy, który złoży ofertę najwyżej ocenioną - odpowiednio w każdej z części zamówienia - złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o wezwanie, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy Pzp i w związku z powyższym, Zamawiający nie określa katalogu
podmiotowych środków dowodowych, które Wykonawca miałby złożyć w odpowiedzi na przedmiotowe wezwanie.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu dotyczące podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy Pzp (jeśli dotyczy).2) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, a w przypadku, gdy w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z wyżej wskazanych dokumentów, również pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie tej osoby do reprezentacji Wykonawcy (wymóg niniejszy stosuje się odpowiednio do osób działających w imieniu poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, jeśli Wykonawca korzysta z takiego udostępnienia);
3) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika do wspólnego reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeśli dotyczy).
W/w dokumenty należy złożyć wraz z ofertą.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż:
1) Dokumenty lub oświadczenia wymagane przez Zamawiającego w ramach niniejszego postępowania, sporządzone w języku obcym, przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
2) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych lub odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający będzie żądał
od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski tych dokumentów pobranych samodzielnie przez Zamawiającego, jeżeli możliwość ich pobrania występuje wyłącznie w języku innym niż polski.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), są oni zobowiązani wykazać, iż wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego, przy jednoczesnym zachowaniu zasad określonych w dziale V ust. 1 i 2.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, wykazujący wspólnie spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą każdy z tych Wykonawców.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przed zawarciem
umowy będą oni zobowiązani do przedstawienia Zamawiającemu kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy, paragraf 11 (odpowiednio dla danej części zamówienia)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy