BZP: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką dwóch obiektów mieszkalnych i trzech budynków gospodarczych
17.06.2025
2025/BZP 00282239/01
Międzyzdrojskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką dwóch obiektów mieszkalnych i trzech budynków gospodarczych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Międzyzdrojskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811243605
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Ratuszowy 1
1.5.2.) Miejscowość: Międzyzdroje
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-500
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mtbs-miedzyzdroje.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://miedzyzdroje-mtbs-bip.alfatv.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką dwóch obiektów mieszkalnych i trzech budynków gospodarczych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f3d431ac-3b24-4daa-b2fc-b6086e32c874
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00282239
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f3d431ac-3b24-4daa-b2fc-b6086e32c8743.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych
będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe
odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych
oraz środków komunikacji elektronicznej w Postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), zwanym dalej „rozporządzeniem
w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych”.
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w
formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla
rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773), zwanego dalej
„rozporządzeniem KRI”, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje
się jako załączniki.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 01/06/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z infrastrukturą zewnętrzną i
zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką dwóch obiektów mieszkalnych i trzech budynków
gospodarczych”, na działkach nr 476, 477 i 478, obręb 0021 Międzyzdroje
Do obowiązków Wykonawcy będzie należało także wykonanie świadectwa charakterystyki
energetycznej budynku.
Budynek musi spełniać wymogi wskazane w art. 6b ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r.
o finansowym wsparciu niektórych przedsięwzięć mieszkaniowych. Zamawiający
wskazuje, że dokumentacja nie przewiduje między innymi kuchenek – niemniej jednak
Zamawiający wymaga wykonania płyt indukcyjnych w lokalach, co należy uwzględnić
w cenie oferty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie okresu realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Sytuacja ekonomiczna: Warunek w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej zostanie spełniony, jeśli Wykonawcawykaże że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na wartość min.
5.000.000,00 zł (pięć milionów złotych).
Zdolność techniczna lub zawodowa:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający szczegółowe
warunki udziału w postępowaniu, tj.:
a) Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego muszą wykazać,
że wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie
roboty budowlane polegające na budowie (w tym także odbudowie, rozbudowie,
obiektu mieszkalnego wyposażonego w garaż podziemny o kubaturze min. 6000/m3
i wartości powyżej 8.000.000 zł (ośmiu milionów złotych) każda z robót.
b) Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie kierownikiem budowy
posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub
równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych obowiązujących
przepisów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, zamawiający zażąda:
a) oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez
zamawiającego (załącznik nr 4 do SWZ)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków
dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
zamawiający zażąda:
a) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze
wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
b) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju,
wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały
wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały
wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać
tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; wzór – załącznik nr 5 do SWZ;
c) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór – załącznik nr 6 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia:1) Szczególny sposób spełniania zamówienia warunków udziału w postępowaniu:
Zamawiający nie przewiduje;
2) Szczególny sposób określenia wymagań związanych z realizacją zamówienia:
Zamawiający nie przewiduje;
3) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona
będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
4) Stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zamawiający na podstawie art. 455 §1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje możliwość wprowadzenia zmian istotnych do niniejszej Umowy polegających na:1) zmianie terminów wykonania przedmiotu niniejszej Umowy;
2) zmianie Wynagrodzenia;
3) zmianie zakresu przedmiotu niniejszej Umowy;
4) zmiany osób przeznaczonych do realizacji Umowy wskazanych w ofercie Wykonawcy;
5) zmianie sposobu rozliczeń, w tym wysokości wynagrodzenia wypłacanego na podstawie faktur częściowych.
3. Zmiany wymienione w ust. 2 niniejszego paragrafu zostaną wprowadzone aneksem do niniejszej Umowy i będą skuteczne od daty zawarcia tego aneksu.
4. Zmiana terminu wykonania przedmiotu Umowy w zakresie uzgodnionym przez Strony będzie możliwa, jeżeli:
a) wystąpi konieczność wykonania dodatkowych prac lub robót budowlanych związanych z przedmiotem zamówienia,
b) nastąpi zmiana przedmiotu umowy,
c) wystąpią okoliczności leżące po stronie Zamawiającego, uzasadniające wstrzymanie robót,
d) w toku wykonywania przedmiotu Umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, w tym klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające ze względów technologicznych prowadzenie prac, przeprowadzanie prób, sprawdzeń i dokonywanie odbiorów - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane, niezawiniony przez żadną ze stron, brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren budowy spowodowany pożarami, atakami terrorystycznymi, zamieszkami, strajkami lub protestami mieszkańców z blokadą dróg,
e) wystąpią nieprzewidziane warunki realizacji, w tym odkrycie wadliwie wykonanych robót infrastruktury wykonanej przez poprzednich wykonawców,
f) nastąpi zmiana finansowania przedmiotu Umowy;
g) wystąpią inne obiektywne przesłanki, których nie można było przewidzieć w dacie podpisania Umowy, które powodują, że wykonanie Umowy nie jest możliwe w terminie umownym.
5. Zmiana Wynagrodzenia, będzie możliwa w następujących przypadkach:
1) wystąpi konieczność zastosowania rozwiązania zamiennego w stosunku do opisu przedmiotu zamówienia, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, bez którego wykonanie przedmiotu Umowy byłoby niemożliwe lub obarczone błędem, ,
2) wystąpi konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych parametrów obiektu, rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub ze względu na funkcjonalność lub estetykę obiektu,
3) będzie wynikać z umowy o dofinansowanie inwestycji ze strony Banku Gospodarstwa Krajowego
6. Zmiana zakresu przedmiotu niniejszej Umowy będzie możliwa w następujących przypadkach:
1) wystąpi konieczność uwzględnienia wpływu innych działań i przedsięwzięć Zamawiającego i/lub podmiotów trzecich, mających wpływ na realizację przedmiotu Umowy lub powiązanych z przedmiotem niniejszej Umowy,
2) konieczność takiej zmiany wyniknie w trakcie uzyskiwania przez Wykonawcę uzgodnień, opinii, warunków;
3) Zmiany zakresu przedmiotu niniejszej umowy:
a) będą powodować obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu Umowy,
b) będą powodować poprawę parametrów technicznych przedmiotu Umowy,
c) będą wynikać z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów,
d) będą zwiększać bezpieczeństwo lub efektywność eksploatacji przedmiotu Umowy,
e) będą zwiększać funkcjonalność obiektu,
7. Zmiana osób przewidzianych do realizacji umowy dopuszczalna będzie w przypadku zapewnienia osób o kwalifikacjach nie niższych niż wskazane w ofercie.
8. Zmiana sposobu rozliczeń dopuszczalna będzie poprzez w szczególności zmiany terminów płatności faktur, zmiany wysokości faktur częściowych lub końcowych, wprowadzenie zaliczek lub innych podobnych instytucji, zmiany limitów finansowych na dany rok.
Z uwagi na limit znaków pozostała część zmian określona jest w §18 wzoru umowy