BZP: Usługi wykonania omłotu rzepaku ozimego, pszenicy ozimej oraz żyta w sezonie żniwnym roku 2025
17.06.2025
2025/BZP 00282426/01
INSTYTUT WŁÓKIEN NATURALNYCH I ROŚLIN ZIELARSKICH - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi wykonania omłotu rzepaku ozimego, pszenicy ozimej oraz żyta w sezonie żniwnym roku 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT WŁÓKIEN NATURALNYCH I ROŚLIN ZIELARSKICH - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301027411
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 71B
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-630
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@iwnirz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.iwnirz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe i inna działalność
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi wykonania omłotu rzepaku ozimego, pszenicy ozimej oraz żyta w sezonie żniwnym roku 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2335bf07-0e4d-4c4b-8acf-a15676274e35
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00282426
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11239123.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Składanie Zamawiającemu ofert Wykonawców (a także ich wycofanie, czy zmiana) odbywa się elektronicznie - wyłącznie przy użyciu Platformy zakupowej Open Nexus, dostępnej na stronie https://platformazakupowa.pl/transakcja/1123912 (zwanej dalej w skrócie „Platformą zakupową”). 2. Komunikacja w sprawach innych niż składanie ofert odbywać się będzie również za pośrednictwem Platformy zakupowej, z dopuszczeniem dodatkowego środka komunikacji w postaci poczty elektronicznej: przetargi@iwnirz.pl w przypadkach wskazanych w dziale III ust. 3 i 4 SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Korzystanie z Platformy zakupowej jest bezpłatne. Warunki korzystania z Platformy zakupowej przy składaniu oferty (a także jej zmiany i wycofania), w tym wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy zakupowej (w tym maksymalny rozmiar przesyłanych plików odpowiednio dla oferty i innych dokumentów, a także minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy zakupowej oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia) podaje strona internetowa Platformy zakupowej, w tym w szczególności przywoływany tam Regulamin Internetowej Platformy zakupowej oraz uzupełniające go informacje na stronie Platformy zakupowej zawarte w folderze pn. Instrukcje użytkownika (aktualnie dostępne na stronie https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca), czy też w folderze pn. Pierwsze kroki na platformie jako Wykonawca (aktualnie dostępne na stronie https://about.opennexus.com/uslugi/platforma-zakupowa-pierwsze-kroki/). W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy zakupowej możliwe jest skorzystanie ze wsparcia technicznego (wskazane na stronie internetowej Platformy zakupowej (Centrum Wsparcia Klienta, które udziela wszelkich informacji związanych z procesem składania ofert, rejestracji czy innych aspektów technicznych platformy, ze wskazaniem tam czasu w którym jest dostępne oraz numeru telefonu do kontaktu). 2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej to 100 MB. 3. Dalsze szczegóły dział III SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została podana w załączniku nr 1 SWZ (zob. również dział II SWZ)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z klauzulą informacyjną RODO (załącznik nr 1 SWZ)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 21/ZP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie omłotu następujących płodów rolnych
na potrzeby Zakładu Doświadczalnego w Pętkowie (jedna z jednostek organizacyjnych Zamawiającego):
1) Rzepaku ozimego rosnącego na polach o powierzchni wysiewu 83,75 ha położonych
w obrębie miejscowości Pętkowo w gminie Środa Wielkopolska (woj. wielkopolskie);
2) Pszenicy ozimej rosnącej na polach o powierzchni wysiewu 55,67 ha położonych
w obrębie miejscowości Pętkowo w gminie Środa Wielkopolska (woj. wielkopolskie);
3) Żyta rosnącego na polach o powierzchni wysiewu 154,67 ha położonych
w obrębie miejscowości Witaszyce w gminie Jarocin (woj. wielkopolskie).
2. Na przedmiot niniejszego zamówienia składa się również usługa towarzysząca w postaci odwozów za pomocą ciągnika z przyczepą prześladowczą pozyskanego ziarna z omłotu
do podlegających podstawieniu ze strony Zamawiającego (bezpośrednio przy drodze pola zbiorów samochodów (wanny o masie 24-25 ton), z zastrzeżeniem postanowień ust. 5 poniżej.
3. Obok samej realizacji usług, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej, do leżących po stronie Wykonawcy obowiązków (podejmowanych na jego koszt i ryzyko) związanych z ich należytą realizacją wchodzi również:
1) Wykonywanie całości usług omłotu, o których mowa w ust. 1 powyżej (na cały okres
ich realizacji) z użyciem (wykorzystaniem) minimum jednego kombajnu i ciągnika
z przyczepą przeładowczą o wymogach minimum określonych dla nich w § 3 ust. 1 pkt 1) – 3) Wzoru Umowy (odpowiednio dla danego rodzaju omłotu podlegającego wykonaniu);
2) Zapewnienie paliwa do sprzętu rolniczego, o którym mowa w pkt 1) i 2) powyżej;
3) Dobór, skierowanie do realizacji usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia oraz utrzymywanie przez cały okres tej realizacji, odpowiedniego, niezbędnego
do należytego ich wykonania osób (Personelu wykonawczego), przy czym minimum operatora do obsługi kombajnu, o którym mowa w pkt 1) powyżej oraz operatora
do obsługi (w tym prowadzenia) ciągnika z przyczepą przeładowczą, o której mowa
w pkt 2) powyżej [tj. sprzętu wymaganego na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1) i 2) Wzoru Umowy] - posiadających odpowiednie kwalifikacje do obsługi wskazanego sprzętu rolniczego (odpowiednio: kombajnu/ciągnika z przyczepą przeładowczą);
4) Zaopatrzenie Personelu wykonawczego w odpowiednie ubrania i środki ich ochrony osobistej stosownie do obwiązujących w tym zakresie przepisów BHP;
5) Innych świadczeń towarzyszących wykonaniu usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, wskazanych we Wzorze Umowy.
4. Szczegółowo świadczenia składające się na wskazany w ust. 1 - 3 powyżej przedmiot niniejszego zamówienia, jak też inne warunki ich realizacji zawierają postanowienia Wzoru Umowy.
5. Przedmiotu niniejszego zamówienia nie stanowi zapewnienie przez Wykonawcę samochodów,
o których mowa w ust. 2 powyżej, do odwozu ziarna z przyczepy przeładowcej ciągnika,
o którym mowa w ust. 3 pkt 1) powyżej do miejsc przechowania lub innego rodzaju dyspozycji. Obowiązek zapewnienia takich samochodów i koszty z tym związane ponosić będzie Zamawiający.
6. Szczegółowo świadczenia składające się na wskazany w ust. 2 i 3 powyżej zakres dostawy stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, jak też inne warunki ich realizacji podaje Wzór Umowy.