BZP: Świadczenie usług cateringowych na potrzeby spotkań, konferencji i innych wydarzeń organizowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Edukacji Narodowej
17.06.2025
2025/BZP 00283292/01
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby spotkań, konferencji
i innych wydarzeń organizowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Edukacji Narodowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ministerstwo Edukacji Narodowej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387796051
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. J. Ch. Szucha 25
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-918
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@men.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/edukacja
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby spotkań, konferencji
i innych wydarzeń organizowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Edukacji Narodowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3c90dd02-218c-4fae-a02e-b404834efaef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00283292
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00121309/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Catering w trakcie spotkań poświęconych podnoszeniu jakości edukacji włączającej
1.3.7 Usługa cateringu
1.3.8 Usługa cateringu
1.3.28 Usługi cateringu
1.3.29 Usługi cateringu
1.3.30 Usługi cateringu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie częściowo współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu pn. „Porozumienie branżowe na rzecz kształcenia i szkolenia zawodowego. Zwiększanie udziału przedstawicieli i przedstawicielek branż w rozwoju kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy”, nr projektu: FERS.01.04-IP.05-0015/23.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia-men.ezamawiajacy.pl/pn/MEN/demand/216988/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Adres strony internetowej, na której jest prowadzone postępowanie oraz udostępniane będą zmiany
i wyjaśnienia treści Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SWZ” oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://zamowienia-men.ezamawiajacy.pl/pn/MEN/demand/216988/notice/public/details
2. Szczegółowe informacje dotyczące komunikacji elektronicznej zamieszczono w rozdziale 9 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia,
formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem Platformy:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s na komputer (zalecane
szerokopasmowe łącze internetowe),
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2, najlepiej w
najnowszej wersji, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf,
6) dopuszczalne formaty przesyłanych danych: pliki o wielkości do 100 MB w formatach: .pdf, .xls, .xlsx, .doc, .docx, .txt, .rtf, .xps,
.odt, .ods, .odp, .ppt, .pptx, .csv, .jpg, .jpeg, .tif, .tiff, .geotiff, .png, .svg, .wav, .mp3, .avi, .mpg, .mpeg, .mp4, .m4a, .mpeg4, .ogg,
.ogv, .zip, .tar, .gz, .gzip, .7z, .html, .xhtml, .css, .xml, .xsd, .gml, .rng, .xsl, .xslt, TSL, XMLsig, XAdES, PAdES, CAdES, ASIC,
XMLenc.
7) Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:
a) plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość
otworzenia pliku przez Zamawiającego dostępna jest dopiero po upływie terminu składania ofert po odszyfrowaniu,
b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu – zegarem Głównego Urzędu
Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych przez zamawiającego w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego opisana została w Rozdziale 21 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BDG-WZP.2630.7.2025.WJ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług cateringowych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na potrzeby spotkań, konferencji i innych wydarzeń organizowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Edukacji Narodowej.
2. Opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Projektowanych postanowienia umowy (PPU) wraz z załącznikami (w tym Opis przedmiotu zamówienia, zwany dalej „OPZ”). PPU stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
55310000-6 - Restauracyjne usługi kelnerskie
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, w okresie do 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego.
1) Zamówienia, o których mowa powyżej będą polegały na powtórzeniu usług zgodnych z zakresem usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia.
2) Zakresem usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa powyżej, będzie świadczenie usług cateringowych, w miarę potrzeb, przez Zamawiającego. Zakres rzeczowy tych usług będzie podobny do usług określonych w opisie przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu oraz w Formularzu cenowym złożonym przez Wykonawcę.
3) Zakres usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa powyżej nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego.
4) Zamówienia, o których mowa powyżej będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
5) Zamówienia, o których mowa powyżej będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby kontynuacji świadczenia usług cateringowych. Zakres ewentualnych zamówień, o których mowa powyżej, może obejmować wszystkie lub wybrane elementy zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:4) zdolności technicznej lub zawodowej – w celu potwierdzenia spełniania warunku Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje co najmniej 3 usługi, z których każda:
a) polegała na świadczeniu usług cateringowych o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto;
b) wykonywana była nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy dla jednego Zamawiającego.
W przypadku usług będących w trakcie ich wykonywania, Zamawiający uzna warunek udziału
za spełniony, jeżeli nie później niż na dzień składania ofert wartość już wykonanych usług będzie wynosić minimum 100 000,00 zł brutto.
Zamawiający pod pojęciem „usługa cateringowa” rozumie świadczenie usług cateringowych na potrzeby spotkań, konferencji i innych wydarzeń, w skład której wchodzą: przygotowanie przerwy kawowej (kawa, herbata, woda, soki, ciastka, kanapki), przekąsek zimnych (sałatki, kanapki, finger food), poczęstunku na ciepło (dania na gorąco), stołów bufetowych i koktajlowych; nakryć i dekoracji stołów (obrusy dekoracyjne, sztućce, porcelanowa zastawa, serwetki, żywe kwiaty), zapewnienie obsługi kelnerskiej.
Zamawiający nie uzna za spełnienie warunku wykazania się doświadczeniem w zakresie świadczenia usług dla takich jednostek jak: szpitale, szkoły, przedszkola, żłobki, bufety oraz miejsca zbiorowego żywienia, gdzie posiłki są organizowane jako wyżywienie całodzienne, stałe, ciągłe i powtarzające się.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
Wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane lub są wykonywane (wzór stanowi Załącznik nr 6 do SWZ) oraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy (jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania dowodów)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia, w dniu składania ofert, przedmiotowych środków dowodowych w postaci Próbki oferowanych potraw, przygotowanej i zaprezentowanej zgodniez opisem zawartym w poniższym rozdziale oraz w Rozdziale 15 ust. 2 pkt 2 SWZ. Niezachowanie w stosunku do przedmiotowych środków dowodowych wymaganej formy (przygotowanie ich niezgodnie z zasadami
i wytycznymi wskazanymi w niniejszym Rozdziale 5) będzie traktowane na równi z ich niezłożeniem.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Jeżeli oferta jest składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ci ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.2. Oferta Wykonawców, którzy będą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
3. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy na warunkach określonych w ProjektowanychPostanowieniach Umowy (§ 11 i 12), stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-01 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma https://zamowienia-men.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-01 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-30
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie przez okres 12 miesięcy od dnia podpisania umowy lubdo wykorzystania kwoty, o której mowa w § 7 ust. 1 PPU.
2. W Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej jest opublikowane zarządzenie Ministra Edukacji z dnia
18 września 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w
Ministerstwie Edukacji Narodowej (Dz. Urz. ME poz. 64) związane z wykonaniem obowiązków wynikających z ustawy z dnia
14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024 r. poz. 928).