BZP: Przygotowanie i dostawa posiłków do SM Spółka z o. o. Centrum Rehabilitacji SM w Bornem Sulinowie.
17.06.2025
2025/BZP 00283552/01
SM spółka z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przygotowanie i dostawa posiłków do SM Spółka z o. o. Centrum Rehabilitacji SM w Bornem Sulinowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: SM spółka z o.o.
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 320234428
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Szpitalna 5
1.4.2.) Miejscowość: Borne Sulinowo
1.4.3.) Kod pocztowy: 78-449
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@centrumsm.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://centrumsm.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
SM Sp. z o.o.
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00283552
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00279720
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostawa posiłków dla pacjentów do SM Spółka z o.o. Centrum Rehabilitacji w Bornem Sulinowie.
2. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, co nie ma negatywnego wpływu na konkurencję. Brak podziału na części podyktowany jest względami ekonomicznymi. Niniejsze zamówienie dotyczy zakresu o zasięgu tylko jednego podmiotu leczniczego, który sprawia, iż wykonanie go w ramach jednej części i przez jednego wykonawcę będzie stanowić najbardziej efektywny z punktu widzenia technicznego i formalnego sposób realizacji.
3. Zamawiający określa następujące, szczegółowe wymagania w zakresie dostawy posiłków:
a) Całodzienne wyżywienie stanowią 3 posiłki dziennie tj. śniadanie, obiad, kolacja dla ok 38 osób dziennie, w tym średnio dziennie 5-7 diet specjalnych, co stanowi łącznie 18506 osobodni żywieniowych.
b) Wymagana kaloryczność dzienna posiłków stanowi od 2000 do 3000 kcal. Wyjątki stanowią dania świąteczne.
c) Podstawą sporządzenia posiłków będzie jadłospis tygodniowy (dotyczy także diet), sporządzony z uwzględnieniem gramatury oraz kaloryczności produktów zgodnie z zachowaniem zasad dietetyki, opracowany przez wykonującego po uprzednim zaakceptowaniu przez zamawiającego.
d) Posiłki powinny zostać przygotowane i dostarczane 20-40 minut przed wydaniem zgodnie z następującymi godzinami:
- śniadanie godz. 8.00, w niedzielę i święta o godz. 9.00;
- obiad - godz.14.00; (w czasie trwania zagrożenia epidemicznego możliwość podziału na grupy np- 13,30 i 14.00) kolacja - godz. 18.00.
Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczania posiłków 2 x dziennie. Wówczas transport kolacji odbywa się wraz z obiadem.
e) W sytuacjach szczególnych zamawiający ma możliwość zmiany godzin posiłków z jednodniowym wyprzedzeniem oraz dokonywania zmian dotyczących ilości zamawianych posiłków (możliwość korekty ilości posiłków w tym samym dniu do 5 porcji) oraz zmian diet z dwudniowym wyprzedzeniem. Korekta może być dokonywana w przypadku śniadania i kolacji nie później niż godzinę, natomiast obiad nie później niż dwie godziny przed planowym posiłkiem.
f) Dostarczanie potraw powinno się odbywać przy zachowaniu odpowiedniej jakości i temperatury:
- gorące zupy- plus 75 st. C,
- gorące drugie dania, inne potrawy ,,na ciepło’’ - plus 63 st. C,
- gorące i dobrej jakości ziemniaki, ugotowane bezpośrednio przed obiadem,
- potrawy serwowane ,,na zimno’’- plus 4 st. C.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1a do SWZ.
5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
5a. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania:
a) aktualnego wpisu do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie przygotowania posiłków od surowca do gotowej potrawy (zbiorowego żywienia) wraz z wywozem posiłków na zewnątrz w formie cateringu.
b) aktualnej pozytywnej opinii Państwowego Inspektora Sanitarnego dopuszczającą posiadane środki transportu do przewożenia artykułów żywnościowych, posiłków.
Dokument należy przedłożyć na etapie podpisania umowy.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostawa posiłków dla pacjentów do SM Spółka z o.o. Centrum Rehabilitacji w Bornem Sulinowie.
2. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, co nie ma negatywnego wpływu na konkurencję. Brak podziału na części podyktowany jest względami ekonomicznymi. Niniejsze zamówienie dotyczy zakresu o zasięgu tylko jednego podmiotu leczniczego, który sprawia, iż wykonanie go w ramach jednej części i przez jednego wykonawcę będzie stanowić najbardziej efektywny z punktu widzenia technicznego i formalnego sposób realizacji.
3. Zamawiający określa następujące, szczegółowe wymagania w zakresie dostawy posiłków:
a) Całodzienne wyżywienie stanowią 3 posiłki dziennie tj. śniadanie, obiad, kolacja dla ok 38 osób dziennie, w tym średnio dziennie 5-7 diet specjalnych.
b) Wymagana kaloryczność dzienna posiłków stanowi od 2000 do 3000 kcal. Wyjątki stanowią dania świąteczne.
c) Podstawą sporządzenia posiłków będzie jadłospis tygodniowy (dotyczy także diet), sporządzony z uwzględnieniem gramatury oraz kaloryczności produktów zgodnie z zachowaniem zasad dietetyki, opracowany przez wykonującego po uprzednim zaakceptowaniu przez zamawiającego.
d) Posiłki powinny zostać przygotowane i dostarczane 20-40 minut przed wydaniem zgodnie z następującymi godzinami:
- śniadanie godz. 8.00, w niedzielę i święta o godz. 9.00;
- obiad - godz.14.00; (w czasie trwania zagrożenia epidemicznego możliwość podziału na grupy np- 13,30 i 14.00) kolacja - godz. 18.00.
Zamawiający dopuszcza możliwość dostarczania posiłków 2 x dziennie. Wówczas transport kolacji odbywa się wraz z obiadem.
e) W sytuacjach szczególnych zamawiający ma możliwość zmiany godzin posiłków z jednodniowym wyprzedzeniem oraz dokonywania zmian dotyczących ilości zamawianych posiłków (możliwość korekty ilości posiłków w tym samym dniu do 5 porcji) oraz zmian diet z dwudniowym wyprzedzeniem. Korekta może być dokonywana w przypadku śniadania i kolacji nie później niż godzinę, natomiast obiad nie później niż dwie godziny przed planowym posiłkiem.
f) Dostarczanie potraw powinno się odbywać przy zachowaniu odpowiedniej jakości i temperatury:
- gorące zupy- plus 75 st. C,
- gorące drugie dania, inne potrawy ,,na ciepło’’ - plus 63 st. C,
- gorące i dobrej jakości ziemniaki, ugotowane bezpośrednio przed obiadem,
- potrawy serwowane ,,na zimno’’- plus 4 st. C.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1a do SWZ.
5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
5a. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania:
a) aktualnego wpisu do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie przygotowania posiłków od surowca do gotowej potrawy (zbiorowego żywienia) wraz z wywozem posiłków na zewnątrz w formie cateringu.
b) aktualnej pozytywnej opinii Państwowego Inspektora Sanitarnego dopuszczającą posiadane środki transportu do przewożenia artykułów żywnościowych, posiłków.
Dokument należy przedłożyć na etapie podpisania umowy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Wykonawca spełni warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje w sposób należyty co najmniej:
-1 zamówienie polegające na świadczeniu usługi przygotowania i dostarczania posiłków przez 7 dni w tygodniu (włącznie z dniami świątecznymi) obejmujących co najmniej: śniadanie, obiad, kolację przez min. 24 miesiące, dla min. 30 osób/dzień. Świadczone posiłki uwzględniały min. 2 diety specjalne.
Po zmianie:
1) Wykonawca spełni warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje w sposób należyty co najmniej:
-1 zamówienie polegające na świadczeniu usługi przygotowania i dostarczania posiłków przez 7 dni w tygodniu (włącznie z dniami świątecznymi) obejmujących co najmniej: śniadanie, obiad, kolację przez min. 24 miesiące, dla min. 30 osób/dzień. Świadczone posiłki uwzględniały min. 2 diety specjalne.
2) Wykonawca spełni warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami do realizacji zamówienia tj. min. 1 osobą;
-pełniącą funkcje dietetyka posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu tj.
a) ukończyła studia wyższe I lub II stopnia w zakresie dietetyki,
lub
b) ukończyła studia wyższe I lub II stopnia na kierunku technologia żywności i żywienie człowieka w specjalności żywienie człowieka,
-posiadającą min 36 miesięczne doświadczenie zawodowe jako dietetyk.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
W zakresie doświadczenia Wykonawca zobowiązany będzie złożyć wykaz osób ze wskazaniem rodzaju nabytych kwalifikacji zawodowych oraz posiadanego doświadczenia. Wykaz osób wg Załącznika nr 6 do SWZ.
Po zmianie:
Ad. 1) W zakresie doświadczenia Wykonawca zobowiązany będzie złożyć wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu zamówienia, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wówczas w wykazie należy wskazać usługi, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wszczęcia postępowania tj. publikacji ogłoszenia w BZP.
Ad. 2) W zakresie doświadczenia Wykonawca zobowiązany będzie złożyć wykaz osób ze wskazaniem rodzaju nabytych kwalifikacji zawodowych oraz posiadanego doświadczenia. Wykaz osób wg Załącznika nr 6 do SWZ.