BZP: Wartościowanie stanowisk pracy w Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o., opracowanie projektu polityki płacowej oraz wsparcie procesu wdrożenia nowych zasad wynagradzania
18.06.2025
2025/BZP 00284101/01
Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wartościowanie stanowisk pracy w Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o., opracowanie projektu polityki płacowej oraz wsparcie procesu wdrożenia nowych zasad wynagradzania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530553792
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Oleska 64
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-222
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wik@wikopole.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wikopole.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 2 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność sektorowa, o której mowa w art. 5 ust. 4 pkt 1 ustawy Pzp
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wartościowanie stanowisk pracy w Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o., opracowanie projektu polityki płacowej oraz wsparcie procesu wdrożenia nowych zasad wynagradzania
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0b595ae9-0095-4c03-bb2e-6d8126235f15
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00284101
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wikopole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Platforma Przetargowa LOGINTRADE pod adresem: https://wikopole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy przetargowej (zwanej dalej Platformą) pod adresem:
https://wikopole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html, w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich zamawiający może żądać zamawiający od wykonawców.
Zamawiający dopuszcza formaty danych określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (w szczególności formaty: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odt).
Wykonawca zamierzający złożyć ofertę zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy - dostępnymi pod adresem:
https://wikopole.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy dostępny pod adresem:
https://wikopole.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy – wskazane są na stronie internetowej Platformy - pod adresem:
https://wikopole.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o. ul. Oleska 64, 45-222 Opole, z którym można się skontaktować pisemnie na powyższy adres lub poprzez nr tel.: 77 443 55 10, a także e-mail: wik@wikopole.com.pl;
2. Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w następujący sposób: listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Oleska 64, 45-222 Opole lub przez e-mail: inspektor.ochrony.danych@wikopole.com.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia pn. Wartościowanie stanowisk pracy w Wodociągi i Kanalizacja w Opolu sp. z o.o., opracowanie projektu polityki płacowej oraz wsparcie procesu wdrożenia nowych zasad wynagradzania, nr postępowania PU-251-
4bis/25, jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (dalej „ustawa Pzp”) oraz o art. 2 ust. 1 w zw. z art. 5 ust. 2 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz Regulamin Udzielania Zamówień w Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o.; Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul.
Postępu 17A jako Administrator Danych Osobowych Użytkowników Platformy e-Zamówienia, na której Administrator zamieszcza informację o złożonych ofertach (w przypadku postępowań prowadzonych w oparciu o ustawę Pzp); PZP24.pl Sp. z o.o. z siedzibą 54-203 Wrocław, ul. Legnicka 57D lok. B/J, jako Administrator Danych Osobowych Użytkowników Platformy przetargowej PZP24.pl, na której Administrator prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania zawartej umowy, udzielonych gwarancji lub rękojmi, a także okres dochodzenia roszczeń przekracza 4 lata do czasu wypełnienia wszystkich obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
Pełna treść Klauzuli informacyjnej, o której mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje się w pkt. 24 części I SWZ - Instrukcja dla Wykonawców.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PU-251-4bis/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu wartościowania stanowisk pracy w Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o., opracowaniu projektu polityki płacowej oraz wsparciu procesu wdrożenia nowych zasad wynagradzania.
Zakres usługi obejmuje w szczególności:
1) Analizę systemu wynagrodzeń i polityki płacowej Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o., w zakresie zgodności z dyrektywą Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2023/970 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń dla mężczyzn i kobiet za taką samą pracę lub pracę o takiej samej wartości za pośrednictwem mechanizmów przejrzystości wynagrodzeń oraz mechanizmów egzekwowania,
2) Analizę organizacji pracy i podziału zadań,
3) Wartościowanie stanowisk,
4) Opracowanie dokumentacji płacowej odpowiadającej potrzebom realizacji przepisów Unii Europejskiej w zakresie równości i transparentności wynagrodzeń, komunikacja wyników realizacji prac,
5) Opracowanie projektu polityki płacowej,
6) Wdrożenie nowych zasad wynagradzania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79212000-3 - Usługi audytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 196 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający uzna za ofertę najkorzystniejszą tę, która nie będzie podlegać odrzuceniu i uzyska najwyższą liczbę punktów wynikających z przyjętego kryterium oceny ofert - tj. cena.
W ramach ww. kryterium oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalnie 100 pkt. Pozostałym ofertom zostaną przyznane punkty zgodnie z poniższym wzorem:
Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 100,
gdzie:
- Cmin – najniższa cena spośród wszystkich ofert
- Cof – cena badanej oferty
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Posiadanie zdolności zawodowej tj. dysponowanie odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. Wykonawca powinien dysponować min. 2-osobowym zespołem specjalistów, posiadających minimum 3-letnie doświadczenie pracy w zespole realizującym usługi w co najmniej 2 podmiotach zatrudniających powyżej 250 pracowników, w tym w co najmniej w 1 przedsiębiorstwie branży wodociągowo-kanalizacyjnej, w zakresie:a) audytów organizacyjnych i systemów wynagrodzeń,
b) wartościowania stanowisk,
c) opracowania projektu polityki płacowej,
d) udział we wdrożeniu wyników wartościowania,
- każdy specjalista oddzielnie.
2. Posiadanie zdolności zawodowej tj. dysponowanie odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca powinien dysponować co najmniej 1 osobą do kierowania zespołem (o którym mowa w warunku określonym w pkt. 1), posiadającą minimum 5-letnie doświadczenie pracy w kierowaniu zespołem realizującym usługi w co najmniej 3 podmiotach zatrudniających powyżej 250 pracowników, w tym w co najmniej w 2 przedsiębiorstwach branży wodociągowo-kanalizacyjnej, w zakresie:
a) audytów organizacyjnych i systemów wynagrodzeń,
b) wartościowania stanowisk,
c) opracowania projektu polityki płacowej,
d) udziału we wdrożeniu wyników wartościowania obejmującego udział w negocjacjach lub uzgodnieniach z zakładowymi organizacjami związkowymi, prowadzenie dokumentacji.
Ww. osoba może być jedną z osób wchodzących w skład zespołu.
3. Posiadanie zdolności zawodowej tj. Wykonawca powinien wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, min. 3 zadania polegające na wartościowaniu stanowisk pracy, opracowaniu projektu polityki płacowej oraz wsparciu procesu wdrożenia nowych zasad wynagradzania we współpracy z zakładowymi organizacjami związkowymi (obejmującym udział w uzgodnieniach lub negocjacjach z zakładowymi organizacjami związkowymi, prowadzenie dokumentacji, przygotowanie protokołów z uzgodnień) dla 3 podmiotów zatrudniających powyżej 250 pracowników, w tym w co najmniej w 2 przedsiębiorstwach z branży wodociągowo-kanalizacyjnej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie (wg wzoru stanowiącego zał. nr 1 do Formularza ofertowego) na potwierdzenie:
a) braku podstaw wykluczenia,
b) spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie (wg wzoru stanowiącego zał. nr 1 do Formularza ofertowego) na potwierdzenie:
a) braku podstaw wykluczenia,
b) spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich: doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; (wzór stanowi zał. nr 2 do Formularza ofertowego).
3. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie zespołem wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; (wzór stanowi zał. nr 3 do Formularza ofertowego);
4. Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, tj. min. 3 zadań polegających na wartościowaniu stanowisk pracy, opracowaniu projektu polityki płacowej oraz wsparciu procesu wdrożenia nowych zasad wynagradzania we współpracy z zakładowymi organizacjami związkowymi (obejmującym udział w uzgodnieniach lub negocjacjach z zakładowymi organizacjami związkowymi, prowadzenie dokumentacji, przygotowanie protokołów z uzgodnień) dla 3 podmiotów zatrudniających powyżej 250 pracowników, w tym w co najmniej w 2 przedsiębiorstwach z branży wodociągowo-kanalizacyjnej, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie (przy czym dowodami są referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego usługi zostały, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; (wzór stanowi zał. nr 4 do Formularza ofertowego).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 150,00 zł.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP 64 1020 3668 0000 5402 0442 0949;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument taki musi być nieodwołalny, bezwarunkowy i płatny na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), nazwę gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich
siedziby,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela, że Zamawiającemu służy prawo wypłaty wadium ze strony Gwaranta, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
5. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt. 2-4) zobowiązany jest on złożyć Zamawiającemu oryginał poręczenia lub gwarancji w postaci elektronicznej.
6. Zamawiający zwraca wadium wraz z odsetkami niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności, o której mowa w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.