BZP: Dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół oraz placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozu”
18.06.2025
2025/BZP 00284182/01
Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół oraz placówek oświatowych
wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zamkowa 16
1.5.2.) Miejscowość: Pabianice
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@um.pabianice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.um.pabianice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół oraz placówek oświatowych
wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozu”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-211196d1-41a7-47a5-863c-07145348cdf0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00284182
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00017431/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół oraz placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-211196d1-41a7-47a5-863c-07145348cdf03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-211196d1-41a7-47a5-863c-07145348cdf0
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
11.3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
1) w kwestiach formalnych: Edyta Fila–Wyleżych, Kierownik Referatu Zamówień Publicznych, e-mail: zamowienia.publiczne@um.pabianice.pl ;
2) w kwestiach merytorycznych:
dla części 1: Paweł Mikos, Starszy Inspektor w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu,
e-mail: p.mikos@um.pabianice.pl
dla części 2: Paweł Mikos, Starszy Inspektor w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu,
e-mail: p.mikos@um.pabianice.pl
11.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
11.5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
11.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
11.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia , o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych I wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
11.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej: a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik), lub b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
11.13. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
11.14. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulamin Platformy e-Zamówienia
11.17. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia.publiczne@um.pabianice.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-211196d1-41a7-47a5-863c-07145348cdf0
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn: “Dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół oraz placówek oświatrowych wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozu”prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1.Przedmiotem zamówienia jest dowóz (przewóz z miejsca zamieszkania ucznia do szkoły – tzw. kurs dojazd i z powrotem - kurs powrót) dzieci niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim z terenu Gminy Miejskiej Pabianice do szkół położonych w Pabianicach (dla części I) oraz szkół mieszczących się poza miastem Pabianice (Łódź, Łask) wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu (dla części II).
Usługa będzie realizowana w roku szkolnym 2025/2026 (od 01.09.2025 r. do 31.08.2026 r.) oraz 2026/2027 (od 01.09.2026 r. do 31.08.2027 r.).
Dzieci będą dowożone do szkoły wg ustalonego harmonogramu dostosowanego do zajęć lekcyjnych we wszystkie dni nauki szkolnej wynikające z kalendarza roku szkolnego i po skończonych zajęciach lekcyjnych/świetlicowych odwożone ze szkoły do domu.
Zamawiający, w porozumieniu z Wykonawcą oraz rodzicami dzieci, ustali optymalny rozkład jazdy dla poszczególnych kursów do szkół oraz tras powrotnych, mając na uwadze możliwie najkrótszą trasę i czas przejazdu, tak aby uczniowie mogli punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne.
Dzieci powinny zostać odebrane ze szkoły niezwłocznie po zakończeniu zajęć dydaktycznych, jednak nie później niż przed zamknięciem świetlicy szkolnej.
Pojazd, przy pomocy którego będzie świadczona usługa, musi spełniać wymagania techniczne określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 502 z późn. zm.).
Zadanie będzie realizowane przez podmiot posiadający licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób.
W przypadku awarii lub uszkodzenia pojazdu, Wykonawca zobowiązany jest, na własny koszt i we własnym zakresie, zapewnić pojazd zastępczy o standardzie nie niższym niż pojazd dotychczas wykorzystywany do realizacji usługi.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie koszty związane z eksploatacją pojazdu, w tym w szczególności za uiszczanie opłat drogowych, administracyjnych oraz za wszelkie kary i sankcje nałożone przez właściwe organy w związku z realizacją umowy.
Wykonawca zobowiązuje się zapewnić dzieciom bezpieczny dowóz, gwarantując odpowiednie warunki bezpieczeństwa oraz higieny podczas przewozu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody, wypadki lub zdarzenia, w tym uszkodzenia ciała, śmierć lub szkody materialne, które wynikną z działań lub zaniechań Wykonawcy, jego pracowników, kierowcy oraz opiekuna podczas wykonywania usług objętych niniejszą umową.
W przypadku, gdy opiekę nad dzieckiem podczas przewozu sprawuje rodzic, odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie opieki nad dzieckiem w tym czasie zostaje wyłączona.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie przewozu, które wynikają z działania lub zaniechania Wykonawcy lub osób przez niego zatrudnionych.
Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o wszelkich wypadkach lub zdarzeniach mających miejsce podczas realizacji usług oraz do współpracy przy dochodzeniu okoliczności tych zdarzeń.
4.2.Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na części w sposób przekazany poniżej:
4.2.1. Część 1:
„Dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych na terenie miasta Pabianic”
Zadanie będzie realizowane na terenie Miasta Pabianice wyłącznie w dniach, w których odbywają się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze zgodnie z kalendarzem roku szkolnego, przez Wykonawcę posiadającego ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 921 z późn. zm.), przy użyciu pojazdów kategorii M1, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1251).
Wykonawca zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią flotą pojazdów, zapewniającą terminową realizację usługi, tj. co najmniej trzema pojazdami, z których każdy posiada nie mniej niż 5 miejsc pasażerskich.
Wykonawca zobowiązany jest do posiadania, przez cały okres realizacji usługi, co najmniej jednego pojazdu przystosowanego do przewozu dziecka z niepełnosprawnością poruszającego się na wózku inwalidzkim. Pojazd ten musi być wyposażony w rampę lub inne urządzenie umożliwiające pokonywanie barier architektonicznych podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.
Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przewozu dziecka z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania, zgodnie z ustalonym harmonogramem, uzgodnionym z Zamawiającym oraz rodzicem.
W przypadku, gdy dziecko przewożone jest w towarzystwie rodzica, Wykonawca jest zwolniony z obowiązku zapewnienia dodatkowej opieki podczas przewozu.
Na potrzeby niniejszego postępowania przyjmuje się, że liczba dzieci objętych usługą dowozu wynosi 6.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby dzieci objętych dowozem w trakcie realizacji umowy, w szczególności w przypadku przyjęcia nowych uczniów, zmiany miejsca zamieszkania lub rezygnacji z usługi przez rodziców.
4.3.Dalsze uszczegółowienie opisu przedmiotu zamówienia zawarte jest w:
1) załączniku Nr 1a do SWZ dla części 1- Szczegółowy OPZ dla części 1– „Dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych na terenie miasta Pabianice”;
4.4.Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):
a) Główny: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego (dla części: 1, 2),
b) Kod dodatkowy: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób (dla części: 1, 2),
c) Kod dodatkowy: 60120000-5 - Usługi taxi (dla części 1),
4.5.Szczególne wymagania i wytyczne dla Wykonawcy zawarte są w załączniku Nr 1a do SWZ dla części 1-Szczegółowy OPZ dla części 1 i załączniu 1b do SWZ dla części 2-Szczegółowy OPZ dla części 2.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
60120000-5 - Usługi taxi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2027-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 25.4. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego (podobnego/ dodatkowego - zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp). Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego w wysokości:
1) do 20% wartości szacowanego zamówienia podstawowego dla części nr 1, obejmującego usługi dowóz (przewóz z miejsca zamieszkania ucznia do szkoły – tzw. kurs dojazd i z powrotem - kurs powrót) dzieci niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim z terenu Gminy Miejskiej Pabianice do szkół położonych w Pabianicach
2) do 20% wartości szacowanego zamówienia podstawowego dla części nr 2 obejmującego usługi dowóz (przewóz z miejsca zamieszkania ucznia do szkoły – tzw. kurs dojazd i z powrotem - kurs powrót) dzieci niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim z terenu Gminy Miejskiej Pabianice do szkół mieszczących się poza miastem Pabianice (Łódź, Łask) wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w rozdziale 17 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1.Przedmiotem zamówienia jest dowóz (przewóz z miejsca zamieszkania ucznia do szkoły – tzw. kurs dojazd i z powrotem - kurs powrót) dzieci niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim z terenu Gminy Miejskiej Pabianice do szkół położonych w Pabianicach (dla części I) oraz szkół mieszczących się poza miastem Pabianice (Łódź, Łask) wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu (dla części II).
Usługa będzie realizowana w roku szkolnym 2025/2026 (od 01.09.2025 r. do 31.08.2026 r.) oraz 2026/2027 (od 01.09.2026 r. do 31.08.2027 r.).
Dzieci będą dowożone do szkoły wg ustalonego harmonogramu dostosowanego do zajęć lekcyjnych we wszystkie dni nauki szkolnej wynikające z kalendarza roku szkolnego i po skończonych zajęciach lekcyjnych/świetlicowych odwożone ze szkoły do domu.
Zamawiający, w porozumieniu z Wykonawcą oraz rodzicami dzieci, ustali optymalny rozkład jazdy dla poszczególnych kursów do szkół oraz tras powrotnych, mając na uwadze możliwie najkrótszą trasę i czas przejazdu, tak aby uczniowie mogli punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne.
Dzieci powinny zostać odebrane ze szkoły niezwłocznie po zakończeniu zajęć dydaktycznych, jednak nie później niż przed zamknięciem świetlicy szkolnej.
Pojazd, przy pomocy którego będzie świadczona usługa, musi spełniać wymagania techniczne określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 502 z późn. zm.).
Zadanie będzie realizowane przez podmiot posiadający licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób.
W przypadku awarii lub uszkodzenia pojazdu, Wykonawca zobowiązany jest, na własny koszt i we własnym zakresie, zapewnić pojazd zastępczy o standardzie nie niższym niż pojazd dotychczas wykorzystywany do realizacji usługi.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie koszty związane z eksploatacją pojazdu, w tym w szczególności za uiszczanie opłat drogowych, administracyjnych oraz za wszelkie kary i sankcje nałożone przez właściwe organy w związku z realizacją umowy.
Wykonawca zobowiązuje się zapewnić dzieciom bezpieczny dowóz, gwarantując odpowiednie warunki bezpieczeństwa oraz higieny podczas przewozu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody, wypadki lub zdarzenia, w tym uszkodzenia ciała, śmierć lub szkody materialne, które wynikną z działań lub zaniechań Wykonawcy, jego pracowników, kierowcy oraz opiekuna podczas wykonywania usług objętych niniejszą umową.
W przypadku, gdy opiekę nad dzieckiem podczas przewozu sprawuje rodzic, odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie opieki nad dzieckiem w tym czasie zostaje wyłączona.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie przewozu, które wynikają z działania lub zaniechania Wykonawcy lub osób przez niego zatrudnionych.
Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o wszelkich wypadkach lub zdarzeniach mających miejsce podczas realizacji usług oraz do współpracy przy dochodzeniu okoliczności tych zdarzeń.
4.2. Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na części w sposób przekazany poniżej
:4.2.2. Część 2:
„Dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych poza miasto Pabianice wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozu”
Zadanie będzie realizowane na terenie Miasta Pabianice wyłącznie w dniach, w których odbywają się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze zgodnie z kalendarzem roku szkolnego, przez Wykonawcę posiadającego ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 921 z późn. zm.), przy użyciu pojazdów kategorii M1,M2,M3 o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1251).
Wykonawca zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią flotą pojazdów, zapewniającą terminową realizację usługi, tj. co najmniej trzema pojazdami, z których każdy posiada nie mniej niż 8 miejsc pasażerskich oraz kadrą opiekunów zapewniającą opiekę w trakcie dowozu.
Wykonawca zobowiązany jest do posiadania, przez cały okres realizacji usługi, co najmniej jednego pojazdu przystosowanego do przewozu dziecka z niepełnosprawnością poruszającego się na wózku inwalidzkim. Pojazd ten musi być wyposażony w rampę lub inne urządzenie umożliwiające pokonywanie barier architektonicznych podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.
Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przewozu dzieci z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania wraz z zapewnieniem opieki, zgodnie z ustalonym harmonogramem, uzgodnionym z Zamawiającym oraz rodzicem.
W przypadku, gdy dziecko przewożone jest w towarzystwie rodzica, Wykonawca jest zwolniony z obowiązku zapewnienia dodatkowej opieki podczas przewozu.
Na potrzeby niniejszego postępowania przyjmuje się, że liczba dzieci objętych usługą dowozu wynosi 13.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby dzieci objętych dowozem w trakcie realizacji umowy, w szczególności w przypadku przyjęcia nowych uczniów, zmiany miejsca zamieszkania lub rezygnacji z usługi przez rodziców.
Wymaga się, aby przewóz dzieci odbywał się pod opieką osoby posiadającej przeszkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Zamawiający zastrzega, że funkcji opiekuna nie może pełnić kierowca pojazdu, którym realizowany jest dowóz dzieci.
Przed rozpoczęciem zajęć oraz po ich zakończeniu dzieci będą odbierane odpowiednio od rodzica w miejscu zamieszkania oraz od nauczyciela w szkole przez opiekuna Wykonawcy, a następnie – po przewiezieniu do miejsca zamieszkania – przekazywane pod opiekę rodzica. Niedopuszczalne jest przekazywanie dzieci osobom nieupoważnionym podczas drogi powrotnej ze szkoły do domu.
Opiekę nad uczniem podczas odbioru z miejsca zamieszkania lub szkoły oraz w trakcie dowozu organizuje i zapewnia Wykonawca, który zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów prawa, w szczególności wynikających z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 z późn. zm.).
Zamawiający zastrzega sobie również prawo do:
- czasowej rezygnacji z usługi opiekuna podczas wybranych przewozów,
- zlecenia dowozu dzieci do ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych w okresie ferii zimowych, wiosennych i letnich.
4.3.Dalsze uszczegółowienie opisu przedmiotu zamówienia zawarte jest w:
2) załączniku Nr 1b do SWZ dla części 2- Szczegółowy OPZ dla części 2 – „Dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych poza miasto Pabianice wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozu”.
4.4.Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):
a) Główny: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego (dla części: 1, 2),
b) Kod dodatkowy: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób (dla części: 1, 2),
d) Kod dodatkowy: 85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną (dla części: 2).
4.5.Szczególne wymagania i wytyczne dla Wykonawcy zawarte są w załączniku Nr 1a do SWZ dla części 1-Szczegółowy OPZ dla części 1 i załączniu 1b do SWZ dla części 2-Szczegółowy OPZ dla części 2.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2027-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 25.4. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego (podobnego/ dodatkowego - zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp). Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego w wysokości:
1) do 20% wartości szacowanego zamówienia podstawowego dla części nr 1, obejmującego usługi dowóz (przewóz z miejsca zamieszkania ucznia do szkoły – tzw. kurs dojazd i z powrotem - kurs powrót) dzieci niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim z terenu Gminy Miejskiej Pabianice do szkół położonych w Pabianicach
2) do 20% wartości szacowanego zamówienia podstawowego dla części nr 2 obejmującego usługi dowóz (przewóz z miejsca zamieszkania ucznia do szkoły – tzw. kurs dojazd i z powrotem - kurs powrót) dzieci niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim z terenu Gminy Miejskiej Pabianice do szkół mieszczących się poza miastem Pabianice (Łódź, Łask) wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w rozdziale 17 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.3. uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał, (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje):
Dla części 1:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował, co najmniej jedną umowę obejmującą cykliczny dowóz uczniów do szkół przez okres nie krótszy niż 3 miesiące, lub wykonał co najmniej 10 przewozów uczniów na rzecz placówek oświatowych.
Załącznik Nr 8a do SWZ należy podać:
1) przedmiot usług,
2) daty wykonania,
3) podmioty, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane.
4) Informacja, czy usługa została wykonana należycie
Do wykazu należy dołączyć dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami tymi są:
referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane (w przypadku świadczeń ciągłych lub powtarzających się),
w przypadku gdy Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać takich dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, które nadal są wykonywane, należy przedstawić dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie na dzień składania ofert.
Dla części 2:
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem polegającym na zrealizowaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną umowę polegającej na dowozie uczniów do szkół o wartości minimalnej 50 000,00 zł brutto.
W wykazie stanowiącym Załącznik Nr 8b do SWZ należy podać:
1) przedmiot usług,
2) wartość usług,
3) daty wykonania,
4) podmioty, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane.
5) Informacja, czy usługa została wykonana należycie
Do wykazu należy dołączyć dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami tymi są:
referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane (w przypadku świadczeń ciągłych lub powtarzających się), w przypadku gdy Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać takich dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, które nadal są wykonywane, należy przedstawić dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie na dzień składania ofert.
Uwaga:
W przypadku gdy Wykonawca składa oferty na 2 części zamówienia dla spełnienia warunku opisane wyżej może wykazać tę samą usługę.
6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy pzp).
6.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.4. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w Rozdziale 8 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.1. Wykonawca
zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert:
1) nie podlega wykluczeniu,
2) spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Oświadczenia należy złożyć odpowiednio wg wymogów załącznika nr 5 do SWZ.
8.3.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:
Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, według wzoru określonego w załączniku nr 8 a do SWZ (dla części 1) oraz w załączniku nr 8 b do SWZ (dla części 2) wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. SWZ- odpowiednio dla danej części;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
13.1.Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na daną część. Oferta musi być sporządzona w języku polskim.13.2.Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
13.13. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:
1) Formularz Ofertowy– do wykorzystania wzór do SWZ, stanowiący załącznik nr4 do SWZ (przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i załącznikach);
Uwaga! Formularz ofertowy należy podpisać odpowiednim rodzajem podpisu elektronicznego, zgodnie z pkt 13.8 SWZ;
Oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w rozdziale 8.1 SWZ;
Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.2 SWZ (jeżeli dotyczy);
Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (jeżeli dotyczy);
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w pkt. 9.8 SWZ (jeżeli dotyczy);
Uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy);
Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy:
a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,
b) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
c) jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, kto rej umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
10.1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.10.2.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
b) w przypadku, o którym mowa w Rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3.Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projekt Umowy stanowi: dla części 1-Załącznik Nr 3a do SWZ, dla części 2- Załącznik Nr 3b do SWZ..21.2 Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-30 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 14.1. Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-211196d1-41a7-47a5-863c-07145348cdf0
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-30 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę w stosunku do którego zachodzi którakolwiek zokoliczności o których mowa w art. 108 ustawy Pzp. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy
wykluczenia wskazane w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
13.11. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w
typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy
załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
13.7. Zalogowany wykonawca używając przycisku „Wypełnij” widocznego pod „Formularzem ofertowym” zobowiązany jest
do zweryfikowania poprawności danych automatycznie pobranych przez system z jego konta i uzupełnienia pozostałych
informacji dotyczących wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
13.8. Następnie wykonawca powinien pobrać „Formularz ofertowy”, zapisać go na dysku komputera użytkownika, uzupełnić
pozostałymi danymi wymaganymi przez Zamawiającego i ponownie zapisać na dysku komputera użytkownika oraz
podpisać odpowiednim rodzajem podpisu elektronicznego, zgodnie z pkt 13.08 SWZ. Uwaga! Nie należy zmieniać nazwy
pliku nadanej przez Platformę e-Zamówienia. Zapisany „Formularz ofertowy” należy zawsze otwierać w programie Adobe
Acrobat Reader DC.