BZP: Remont muru oporowego rz. Strzegomki w m. Stare Bogaczowice wraz z rekonstrukcją odcinka drogi powiatowej nr 3464D na terenie Zarządu Zlewni Legnica w ramach usuwania skutków powodzi
18.06.2025
2025/BZP 00284915/01
Powiat Wałbrzyski, Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont muru oporowego rz. Strzegomki w m. Stare Bogaczowice wraz z rekonstrukcją odcinka drogi powiatowej nr 3464D na terenie Zarządu Zlewni Legnica w ramach usuwania skutków powodzi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Wałbrzyski, Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718018
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Wyzwolenia 24
1.5.2.) Miejscowość: Wałbrzych
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 748460674
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@powiatwalbrzyski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.walbrzych.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 223751326
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.ko@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
Podział obowiązków zgodnie z porozumieniem nr 18/2024 zawartym w dniu 30.10.2024 r. pomiędzy Powiatem Wałbrzyskim a PGW Wody Polskie jest następujący:
1) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia (program funkcjonalno-użytkowy) - PGW Wody Polskie,
2) przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - Powiat Wałbrzyski,
3) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (także ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu, badanie i ocena ofert) - Powiat Wałbrzyski,
4) umowa w sprawie zamówienia publicznego będzie zawierana odrębnie (we własnym imieniu) przez Powiat Wałbrzyski oraz PGW Wody Polskie.
1.10.) Właściwe przepisy w przypadku wspólnego udzielania zamówień z zamawiającymi z innych państw członkowskich UE
ustawa z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1320)
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont muru oporowego rz. Strzegomki w m. Stare Bogaczowice wraz z rekonstrukcją odcinka drogi powiatowej nr 3464D na terenie Zarządu Zlewni Legnica w ramach usuwania skutków powodzi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-67df9a1f-5b2f-4477-b2a3-9f1da31a2b50
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00284915
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00020588/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Remont muru oporowego rz.Strzegomka w m.Stare Bogaczowice wraz z rekonstrukcją odcinka drogi powiatowej nr 3464D
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_walbrzych3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_walbrzych
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony platformazakupowa.pl to przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. platformazakupowa.pl jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): tak, zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): tak, zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WOS.272.1.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 2539940,50 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie obejmuje: realizację przedsięwzięcia budowlanego w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w oparciu o wytyczne zawarte w Programie Funkcjonalno – Użytkowym na zadaniu inwestycyjnym pn.: „Remont muru oporowego rz. Strzegomki w m. Stare Bogaczowice wraz z rekonstrukcją odcinka drogi powiatowej nr 3464D na terenie Zarządu Zlewni Legnica w ramach usuwania skutków powodzi”.
W ramach przedmiotu zamówienia należy:
1. opracować kompleksową, pełnobranżową dokumentację techniczną opatrzoną nadzorem autorskim oraz uzyskanie na jej podstawie niezbędnych do realizacji decyzji administracyjnych. Dokumentacja powinna zawierać w szczególności:
1) szczegółową inwentaryzację obiektu (w tym wszystkie pomiary, badania itp.),
2) koncepcja architektoniczna,
3) projekt techniczny w zakresie opisanym ustawą Prawo Budowlane (w tym wszystkie niezbędne uzgodnienia, opinie i decyzje),
4) projekty wykonawcze,
5) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót opracowane zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6) przedmiar robót,
7) kosztorys robót,
8) projekt organizacji ruchu zastępczego.
2. wykonać na podstawie opracowanej dokumentacji roboty budowlane w zakresie:
1) wprowadzić organizację ruchu zastępczego,
2) montażu oznakowania ruchu zastępczego oraz wymaganych zabezpieczeń,
3) przygotować zaplecze budowy oraz organizacji placu budowy,
4) zapewnić nadzór przyrodniczy,
5) zapewnić obsługę geodezyjną, geologiczną/geotechniczną,
6) wycinka i karczowanie drzew i krzewów kolidujących z wykonywanymi robotami,
7) zabezpieczenie tymczasowe drzew nieprzeznaczonych do wycinki,
8) rozbiórka uszkodzonych opasek brzegowych,
9) usunięcie gruzu, naniesionego rumoszu, odkładów rumowiska i elementów okładzin kamiennych z koryta rzeki,
10) wytyczenie trasy objętych projektem ubezpieczeń skarpowych i dennych,
11) wykonanie robót ziemnych związanych z wykopami pod przyszłe fundamenty murów wraz z odcinkowym wykonaniem tymczasowych zabezpieczeń skarp,
12) wykonanie opasek brzegowych w formie muru regulacyjnego o konstrukcji żelbetowej z okładziną kamienną typu formak,
13) wykonanie remontu uszkodzonych progów w otoczeniu mostu zgodnie z PFU,
14) wykonanie dodatkowej punktowej stabilizacji dna koryta rzeki zgodnie z PFU,
15) wykonanie remontu kamiennej opaski brzegowej,
16) demontaż istniejących elementów wyposażenia technicznego drogi (m.in. bariery ochronne oraz oznakowanie drogi),
17) rozbiórka uszkodzonej i naruszonej podczas prowadzonych robót nawierzchni drogi wraz ze zjazdem na most prowadzący do posesji nr 5,
18) odbudowa korpusu drogi wraz z przebudową układu odprowadzenia wód opadowych i roztopowych,
19) odbudowa konstrukcji pobocza drogi od strony rzeki,
20) montaż wyposażenia technicznego drogi (bariery ochronne oraz oznakowanie drogi),
21) uporządkowanie terenu po zakończonych robotach w tym likwidacja zaplecza budowy,
22) inne wynikające z PFU oraz konieczności dostosowania obiektu do obowiązujących przepisów prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: wg wzoru podanego w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności techniczne lub zawodowe1) minimalne warunki dotyczące doświadczenia:
wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia, tj. budowę i/lub przebudowę i/lub remont murów oporowych za łączną kwotę min. 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).
2) minimalne warunki dotyczące osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia:
wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobą/osobami posiadającą/posiadającymi prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i drogowej bez ograniczeń
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający będzie wymagał złożenia:
1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat – także dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
2) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem – także dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający będzie wymagał złożenia:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty,
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Kwota wadium: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100)6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Uwaga: uczestnikami w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - wykonawcami w rozumieniu art. 7 pkt 30 ustawy Pzp, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa powyżej wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4)