BZP: „DEMONTAŻ ISTNIEJACEJ WINDY, DOSTAWA I MONTAŻ NOWEGO DŹWIGU WRAZ Z TOWARZYSZĄCYMI PRACAMI BUDOWLANYMI W DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W KOZULI (II POSTĘPOWANIE)”
18.06.2025
2025/BZP 00285073/01
Dom Pomocy Społecznej w Kozuli
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„DEMONTAŻ ISTNIEJACEJ WINDY, DOSTAWA I MONTAŻ NOWEGO DŹWIGU WRAZ Z TOWARZYSZĄCYMI PRACAMI BUDOWLANYMI W DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W KOZULI (II POSTĘPOWANIE)”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej w Kozuli
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000296331
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Główna 2, Grabanów
1.5.2.) Miejscowość: Biała Podlaska
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-500
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: 833433470
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.kozula@interia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: dpskozula.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„DEMONTAŻ ISTNIEJACEJ WINDY, DOSTAWA I MONTAŻ NOWEGO DŹWIGU WRAZ Z TOWARZYSZĄCYMI PRACAMI BUDOWLANYMI W DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W KOZULI (II POSTĘPOWANIE)”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e6770c4a-23c6-4be0-b175-eb76780a6b2a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00285073
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00049913/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 „DEMONTAŻ ISTNIEJACEJ WINDY, DOSTAWA I MONTAŻ NOWEGO DŹWIGU WRAZ Z TOWARZYSZĄCYMI PRACAMI BUDOWLANYMI W DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W KOZULI”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e6770c4a-23c6-4be0-b175-eb76780a6b2a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.ezamowienia.gov.pl, adres email: przetargi.kozula@interia.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy e-zamówienia, który dostępny jest
pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ oraz poczty elektronicznej:
przetargi.kozula@interia.pl
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z portalu e zamówienia oraz informacje zamieszczone w
zakładce „centrum pomocy”.
3. Przy rejestracji na Platformie wymagane jest użycie kwalifikowanego podpisu
elektronicznego, profilu zaufanego lub podpisu osobistego.
4. Przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi oraz
przekazywanie wszelkich oświadczeń, wniosków oraz informacji odbywa się na
Platformie, za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce
„Formularze do komunikacji” (oprócz składania ofert oraz załączników do oferty)
Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączanie załączników do przesyłanej
wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Korespondencja przesyłana za pomocą
formularzy do komunikacji nie może być szyfrowana.
5. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP,
podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub
dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich wczytania do
platformy.
6. Dane postępowanie można wyszukać na liście
wszystkich postępowań na platformie e-zamówienia klikając wcześniej opcję „Dla
Wykonawców" lub ze strony głównej z zakładki Postępowania
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): pkt. 26 SWZ "Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego"
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): pkt. 26 SWZ "Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego"
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS.A.ZP.352.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest demontaż istniejącej windy, dostawa i montaż nowego dźwigu wraz z towarzyszącymi pracami budowlanymi w Domu Pomocy Społecznej w Kozuli.
2) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Demontaż istniejącej windy wraz z utylizacją materiałów rozbiórkowych.
a) demontaż: istniejącej windy osobowej wraz z kompletnym osprzętem, drzwiami
przystankowymi, instalacji elektrycznej zasilającej oraz sterującej a w przypadku konieczności wraz z demontażem prowadnic kabiny oraz prowadnic przeciwwagi.
2. Dostawa i montaż windy, dźwigu osobowo-towarowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych typ- szpitalny.
a) montaż dźwigu wraz z osprzętem, drzwiami przystankowymi i instalacją elektryczną oraz sterującą.
3. Roboty budowlane:
a) odnowienie powłok malarskich szybu windowego (w tym maszynowni i podszybia).
b) dostosowanie istniejących otworów w ścianach szybu do wymiarów montowanych drzwi przystankowych.
c) obudowanie drzwi po montażu.
d) wymiana lub dostosowanie istniejącej instalacji elektrycznej na potrzeby nowej windy.
e) wykonanie wszelkich robót wykończeniowych i naprawczych w zakresie wykonywanych prac.
f) wykonanie wszystkich prac towarzyszących tj. rozbiórkowych, murarskich, tynkarskich, malarskich zakresie wykonywanych prac.
4. Wykonanie dokumentacji technicznej, przeprowadzenie certyfikacji zgodnie z obowiązującymi normami oraz wykonanie niezbędnych uzgodnień UDT wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami.
5. Zapewnienie gwarancji na urządzenia, instalacje i osprzęt min. 36 miesięcy od daty dopuszczenia do użytkowania przez UDT.
6. Na wszystkie wykonane prace wykonawca zobowiązany jest udzielić min. 36 miesięcy gwarancji.
7. Lokalizacja windy w budynku mieszkalnym: komunikacja między kondygnacjami.
8. Proponowane parametry techniczne nowej windy:
a) Osobowy (szpitalny), elektryczny, o prędkości 1,0 m/s, z napędem falownikowym, samoobsługowy, fabrycznie nowy.
b) Udźwig min 1600 kg, dostosowany do wielkości szybu, (wymiary szybu: szer.2380mm gł.3120mm).
c) Ilość przystanków: 4
d) Drzwi szybowe – automatyczne centralne o wym. 1200x2000mm, wykonane ze stali nierdzewnej, drzwi kabinowe - automatyczne centralne o wym. 1200x2000mm wykonane ze stali nierdzewnej.
e) Kabina nieprzelotowa 1400x2400mm wykonana ze stali nierdzewnej, wyposażona w kurtynę świetlną, oświetlenie kabiny energooszczędne, oświetlenie awaryjne min. 2 godz. poręcz ze stali nierdzewnej, lustro na tylnej ścianie kabiny, podłoga antypoślizgowa, niepalna kolor do uzgodnienia, panel dyspozycji na ścianie bocznej wykonany ze stali nierdzewnej, wyposażony w elektroniczny cyfrowy wyświetlacz pięter i strzałki kierunku jazdy, podświetlane przyciski dyspozycji, przycisk otwierania drzwi, sterowanie mikroprocesorowe, piętrowskazywacze na przystanku podstawowym w pozostałych kasetach strzałki kierunku dalszej jazdy, zjazd awaryjny po zaniku napięcia, zjazd pożarowy.
f) Maszynownia: w szybie.
g) Nadszybie - 3600mm
h) Podszybie - 1750mm
4.2.6.) Główny kod CPV: 42416100-6 - Windy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45313100-5 - Instalowanie wind
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował szczegółowymi kryteriami zawartymi w pkt 21 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
10.1. O udzielenia zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt 9 SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:10.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać.
10.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać.
10.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać.
10.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że zrealizował, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia zadania obejmujące dostarczenie i zamontowanie dźwigu osobowego lub dźwigu osobowo-towarowego w obiekcie budowlanym - o wartości zadania co najmniej 200.000,00 zł brutto.
10.2. Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców.
10.3. Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali wymagane zamówienia w formule robót budowlanych, a nie w formule dostaw z montażem.
10.4. Zamawiający oceniając zdolność techniczną lub zawodową może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcie gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
10.5. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 3 ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy (Załącznik nr 5 do SWZ).
10.5.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
10.6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności dołączając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
10.7.Wykonawca może przedstawić też inny środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
10.8.Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Dla swej skuteczności zobowiązanie musi zostać złożone przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu trzeciego w powyższym zakresie. Zobowiązanie złożone przez osobę nieuprawnioną nie dowodzi udostępnienia zasobu przez podmiot trzeci.
10.9. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.