BZP: Przetworzenie i magazynowanie destruktu mineralno-bitumicznego i betonowego zgodnie z BDO na potrzeby własne Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku w roku 2025
18.06.2025
2025/BZP 00285279/01
Powiat Białostocki - Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przetworzenie i magazynowanie destruktu mineralno-bitumicznego i betonowego zgodnie z BDO na potrzeby własne Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku w roku 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Białostocki - Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 9661579415
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Borsucza 2
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-569
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pzd.bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pzdb-stbialystok.wrotapodlasia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami publicznymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przetworzenie i magazynowanie destruktu mineralno-bitumicznego i betonowego zgodnie z BDO na potrzeby własne Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku w roku 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-de081890-6daa-4ed5-bd23-a6e89fdce670
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00285279
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzd-bialystok.logintrade.net/zapytania_email,201864,de628682b053b793cd47a5ed3a3fb4d1.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzd-bialystok.logintrade.net/zapytania_email,201864,de628682b053b793cd47a5ed3a3fb4d1.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
Przetargowej Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku: https://pzd-bialystok.logintrade.net/. Do połączenia używany jest
szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność
transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Powiatowego Zarządu
Dróg w Białymstoku ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na
zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
2. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie w
wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie z Platformy Przetargowej
przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Szczegółowe Instrukcje korzystania z Platformy dostępne są pod adresem:
https://pzd-bialystok.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Logintrade S.A. ul. Legnicka 57D, lokal
B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8.00 - 16.00.
4. Zalecenia Zamawiającego odnośnie podpisu:
1) Zalecenia Zamawiającego odnoście kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
a) dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis w formatem PAdES,
b) dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES.
2) Zalecenia Zamawiającego odnośnie podpisu osobistego:
a) dla dokumentów w formacie „pdf” lub „xml” zaleca się podpis wewnętrzny (otoczony),
b) dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać podpisem zewnętrznym lub otaczającym.
3) Zalecenia Zamawiającego odnośnie podpisu zaufanego.
a) wielkość dokumentów nie może przekraczać 10 MB,
- dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis formatem PAdES (podpisany plik ma rozszerzenie .pdf),
- dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES (podpisany plik ma rozszerzenie .xml).
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://pzd-bialystok.logintrade.net/zapytania_email,201864,de628682b053b793cd47a5ed3a3fb4d1.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje o obowiązujących zasadach związanych z przetwarzaniem danych osobowych:
1) administratorem danych osobowych jest: Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku, Zaścianki, Szosa Baranowicka 37, 15-522 Białystok, tel. (85) 740-22-17, e-mail: pzd@pzd.bialystok.pl
2) w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu e-mail: pzd@iod.podlasie.pl
3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego realizowanym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych dalej jako: Pzp oraz przepisami wykonawczymi do Pzp.
4) odbiorcami danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Administratora, podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy, w szczególności na bieżącą obsługę platformy przetargowej PZP24.pl, świadczenie usług prawnych, osoby lub podmioty uczestniczące przy realizacji dostaw/usług/robót budowlanych, osoby lub podmioty, którym udostępniono dokumentację postępowania na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, osoby lub podmioty, które złożyły wniosek o udostępnienie informacji publicznej, w przypadku zadań współfinansowanych ze środków zewnętrznych podmioty wskazane w przepisach prawa i decyzjach/umowach w sprawie dofinansowania, a także inne podmioty/osoby/organy w zakresie i na zasadach określonych innymi przepisami prawa;
5) dane osobowe przechowywane będą zgodnie z obowiązującym w jednostce Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, względnie przez okres gwarancji/rękojmi wynikający z zawartej umowy albo przez okres wskazany w umowie o dofinansowanie w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków zewnętrznych/europejskich;
6) obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz wymogiem umownym/warunkiem zawarcia umowy. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych lub mogą uniemożliwić zawarcie umowy;
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) dane osobowe zostaną przekazane poza teren Polski, tylko w sytuacji, gdy taki obowiązek wynikać będzie
z przepisów prawa;
9) osobie przysługuj prawo:
− na podstawie art. 15 RODO do dostępu do danych osobowych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania 1);
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych
z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO 2);
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
10) osobie nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.2620.25.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Przetworzenie i magazynowanie destruktu mineralno-bitumicznego
i betonowego zgodnie z BDO na potrzeby własne Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku w roku 2025.
2. Szczegółowy zakres, sposób i warunki wykonywania zamówienia zawiera:
1) Opis przedmiotu zamówienia - rozdział III SWZ
2) Projektowane postanowienia umowy – rozdział IV SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 63120000-6 - Usługi składowania i magazynowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert i ich znaczeniem:
1) cena oferty 60 %
2) termin przetworzenia 40 %
gdzie 1%=1 pkt
Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie ww. kryteriów oceny.
Szczegóły wskazano w ust. 18 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin przetworzenia destruktu mineralno-bitumicznego i betonowego od dnia dostarczenia danej partii destruktu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału wpostępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań;
2) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań;
4) zdolności technicznej lub zawodowej – w celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać się, że:
a) wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
- 1 usługę - polegającą na wykonaniu usługi przetworzenia destruktu w ilości min. 1 000 m3 lub 2 000 ton. (każda)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej:
1) wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie (na lub wg załącznika nr 4 do SWZ), przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta złożona przez Wykonawcę powinna zawierać:1) wypełniony formularz oferty sporządzony wg wzoru stanowiącego Rozdział II SWZ;
2) informacja o części zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy na formularzu oferty;
3) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
4) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zwarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, chyba że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej) - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) oświadczenie Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1 do SWZ;
6) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ (jeżeli dotyczy);
7) zobowiązanie do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 3 do SWZ (jeżeli dotyczy);
8) oświadczenie o podziale zakresu zamówienia, o którym mowa w ust. 11 pkt 2 SWZ - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy);
9) przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w ust. 10 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy wykonawca, w celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielnie oświadczenie wstępne, o którym mowa w ust. 7 pkt 1 SWZ (na lub wg załącznika nr 1 do SWZ).2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w przypadkach o których mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy pzp dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty), chyba że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej).
Dokument pełnomocnictwa określający jego zakres powinien być przedłożony zgodnie z zapisami ust. 16 pkt 10 SWZ.
Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych – Lider konsorcjum;
Wypełniając formularz ofertowy oraz inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę” w miejscu „nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w przypadku wystąpienia okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych w Projektowanych postanowieniach umownych warunków ich wprowadzenia oraz na podstawie art. 455 ustawy pzp.Szczegóły wskazano w projektowanych postanowieniach umowy - rozdział IV SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-26 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy Przetargowej Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku: https://pzd-bialystok.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-26 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zamówienia do dnia 31.12.2025 r., w tym:- termin przetworzenia destruktu mineralno-bitumicznego i betonowego – max. 29 dni od dnia dostarczenia danej partii destruktu (ostateczny termin zostanie określony na podstawie wybranej oferty).
- termin magazynowania mieszanki - do dnia 31.12.2025 r.