BZP: Budowa klimatyzacji w budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Legionowie.
18.06.2025
2025/BZP 00286183/01
Powiat Legionowski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa klimatyzacji w budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Legionowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Legionowski
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269858
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Gen. Władysława Sikorskiego 11
1.4.2.) Miejscowość: Legionowo
1.4.3.) Kod pocztowy: 05-119
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.4.7.) Numer telefonu: 227640516
1.4.8.) Numer faksu: 227640450
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zpu@powiat-legionowski.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat-legionowski.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00286183
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00272688
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie instalacji klimatyzacji w budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Legionowie przy ul. marsz. J. Piłsudskiego 26, 05-120 Legionowo, w ramach zadania pn.: „Budowa instalacji wentylacji mechanicznej oraz klimatyzacji w budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Legionowie”.
1. Zadanie 3 (część szkoły z dużą salą gimnastyczną).
Zakres prac projektowych dla ww. zadania obejmuje m. in.:
1) montaż systemu VRF oraz Split składający się z jednostek zewnętrznych oraz jednostek wewnętrznych zgodnie z projektem;
2) wykonanie instalacji odprowadzania skroplin;
3) wykonanie próby i rozruch instalacji;
4) wykonanie zasilania elektrycznego do zaprojektowanych urządzeń;
5) wykonanie instalacji uziemiającej;
6) przebudowę zasilania budynku wraz z montażem przeciwpożarowego wyłącznika prądu;
7) wykonanie odbiorów odpowiednich służb (jeśli konieczne);
8) przekazanie instrukcji użytkowania urządzeń.
3. Roboty budowlane są objęte następującą dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do SWZ:
- projekt wykonawczy branża sanitarna,
- projekt wykonawczy branża elektryczna,
- projekt wykonawczy – konstrukcja,
- szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacje sanitarne,
- szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacje elektryczne,
- informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- przedmiar robót instalacje sanitarne,
- przedmiar robót instalacje elektryczne.
W celu chłodzenia sali korekcyjnej, sali ćwiczeń siłowych oraz pomieszczeń lekcyjnych należy wykonać system VRF oraz split składający się z jednostek zewnętrznych oraz jednostek wewnętrznych. W celu chłodzenia i ogrzewania dużej sali gimnastycznej oraz małej sali gimnastycznej zaprojektowano system składający się z pomp ciepła oraz wewnętrznych chłodnico-nagrzewnic.
4. Jeżeli w SWZ, ogłoszeniach związanych z postępowaniem, w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia określono przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, to ma to na celu jedynie określenie cech technicznych, czy właściwości określonego sprzętu, urządzeń i materiałów, jakie należy zastosować dla wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie w takich przypadkach sprzętu, urządzeń, materiałów równoważnych, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy.
5. Okres gwarancji na roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia oraz na materiały dostarczone i wbudowane przez Wykonawcę wynosi minimalnie 36 miesięcy od daty dokonania odbioru końcowego bezusterkowego lub daty usunięcia wad/usterek stwierdzonych w czasie odbioru.
6. Zaproponowanie w ofercie udzielenia gwarancji na roboty budowlane dłuższej niż 36 miesięcy będzie dodatkowo punktowane zgodnie z zapisami Rozdziału XXIV Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zaproponowanie w ofercie udzielenia gwarancji krótszej niż 36 miesięcy będzie podstawą odrzucenia oferty.
7. Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w celu zapewnienia poprawnego wykonania przedmiotu umowy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, na okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, które będą wykonywać czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia,
- tzw. pracownicy ogólnobudowlani,
- instalatorzy elektryczni i sanitarni.
8. Realizacja czynności wymienionych w ust. 5 polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465). Wymóg powyższy nie dotyczy samego Wykonawcy lub Podwykonawcy (w tym wspólników spółek osobowych), który osobiście realizować będzie wyżej wymienione czynności na zasadzie jednoosobowej działalności gospodarczej (samozatrudnienie).
9. Ustalenie wymiaru zatrudnienia Zamawiający zostawia w gestii Wykonawcy.
10. Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem ww. osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały zawarte w Projektowanych postanowieniach umowy w Załączniku do SWZ.
11. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
1) 45331220-4 - instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych,
2) 45310000-3 - roboty instalacyjne elektryczne.
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie instalacji klimatyzacji w budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Legionowie przy ul. marsz. J. Piłsudskiego 26, 05-120 Legionowo, w ramach zadania pn.: „Budowa instalacji wentylacji mechanicznej oraz klimatyzacji w budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Legionowie”.
Zadanie 3 (część szkoły z dużą salą gimnastyczną).
1. Zadanie 3 (część szkoły z dużą salą gimnastyczną).
Zakres prac projektowych dla ww. zadania obejmuje m. in.:
1) montaż systemu VRF oraz Split składający się z jednostek zewnętrznych oraz jednostek wewnętrznych zgodnie z projektem;
2) wykonanie instalacji odprowadzania skroplin;
3) wykonanie próby i rozruch instalacji;
4) wykonanie zasilania elektrycznego do zaprojektowanych urządzeń;
5) wykonanie instalacji uziemiającej;
6) przebudowę zasilania budynku wraz z montażem przeciwpożarowego wyłącznika prądu;
7) wykonanie odbiorów odpowiednich służb (jeśli konieczne);
8) przekazanie instrukcji użytkowania urządzeń.
2. W celu chłodzenia sali korekcyjnej, sali ćwiczeń siłowych oraz pomieszczeń lekcyjnych należy wykonać system VRF oraz split składający się z jednostek zewnętrznych oraz jednostek wewnętrznych. W celu chłodzenia i ogrzewania dużej sali gimnastycznej oraz małej sali gimnastycznej zaprojektowano system składający się z pomp ciepła oraz wewnętrznych chłodnico-nagrzewnic.
3. Roboty budowlane są objęte następującą dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do SWZ:
- projekt wykonawczy branża sanitarna,
- projekt wykonawczy branża elektryczna,
- projekt wykonawczy – konstrukcja,
- szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacje sanitarne,
- szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – instalacje elektryczne,
- informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- przedmiar robót instalacje sanitarne,
- przedmiar robót instalacje elektryczne.
4. Jeżeli w SWZ, ogłoszeniach związanych z postępowaniem, w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia określono przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, to ma to na celu jedynie określenie cech technicznych, czy właściwości określonego sprzętu, urządzeń i materiałów, jakie należy zastosować dla wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie w takich przypadkach sprzętu, urządzeń, materiałów równoważnych, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy.
5. Okres gwarancji na roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia oraz na materiały dostarczone i wbudowane przez Wykonawcę wynosi minimalnie 36 miesięcy od daty dokonania odbioru końcowego bezusterkowego lub daty usunięcia wad/usterek stwierdzonych w czasie odbioru.
6. Zaproponowanie w ofercie udzielenia gwarancji na roboty budowlane dłuższej niż 36 miesięcy będzie dodatkowo punktowane zgodnie z zapisami Rozdziału XXIV Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zaproponowanie w ofercie udzielenia gwarancji krótszej niż 36 miesięcy będzie podstawą odrzucenia oferty.
7. Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, w celu zapewnienia poprawnego wykonania przedmiotu umowy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, na okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, które będą wykonywać czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia,
- tzw. pracownicy ogólnobudowlani,
- instalatorzy elektryczni i sanitarni.
8. Realizacja czynności wymienionych w ust. 5 polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465). Wymóg powyższy nie dotyczy samego Wykonawcy lub Podwykonawcy (w tym wspólników spółek osobowych), który osobiście realizować będzie wyżej wymienione czynności na zasadzie jednoosobowej działalności gospodarczej (samozatrudnienie).
9. Ustalenie wymiaru zatrudnienia Zamawiający zostawia w gestii Wykonawcy.
10. Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem ww. osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały zawarte w Projektowanych postanowieniach umowy w Załączniku do SWZ.
11. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
1) 45331220-4 - instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych,
2) 45310000-3 - roboty instalacyjne elektryczne.