BZP: Wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych na potrzeby pracowni komputerowej w Sali 527 w budynku dydaktycznym przy ul. Podchorążych 2 w Krakowie
20.06.2025
2025/BZP 00287137/01
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych na potrzeby pracowni komputerowej w Sali 527 w budynku dydaktycznym przy ul. Podchorążych 2 w Krakowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001376
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Podchorążych 2
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-084
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@uken.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/up_krakow
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych na potrzeby pracowni komputerowej w Sali 527 w budynku dydaktycznym przy ul. Podchorążych 2 w Krakowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-12eafdf6-cae0-45f5-9709-932b64430028
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00287137
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11308493.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1130849
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje techniczne i organizacyjne znajdują sie w rozdziale XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje RODO znajdują sie w rozdziale XXII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje RODO znajdują sie w rozdziale XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 15/TP/DIR/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja prac pn.: Wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych na potrzeby pracowni komputerowej w Sali 527 w budynku dydaktycznym przy ul. Podchorążych 2 w Krakowie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 49 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
dotyczy Wykonawcyposiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonali prawidłowo co najmniej dwie roboty budowlane (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) stanowiące dwa odrębne kontrakty, o łącznej wartości minimum 80 000 zł (osiemdziesiąt tysięcy złotych) w zakresie instalacji elektrycznych, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Zamawiający „odrębny kontrakt” rozumie jako jedną, pisemną umowę odpłatną, a nie sumę pojedynczych ustnych bądź pisemnych zleceń realizowanych na rzecz tego samego podmiotu
dotyczy personelu
o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że skierują do realizacji zamówienia osoby zdolne do realizacji zamówienia tj.
a. kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz doświadczenie w kierowaniu co najmniej dwoma robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym posiadanym uprawnieniom,
b. jednej osoby posiadającymi ważne świadectwo kwalifikacyjne „D1” uprawniające do dozoru urządzeń, instalacji i sieci w zakresie urządzeń, instalacji i sieci o napięciu znamionowym do 1kV,
c. jednej osoby posiadające ważne świadectwo kwalifikacyjne „E” uprawniające do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci w zakresie urządzeń o napięciu znamionowym do 1 kV,
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji w przypadku posiadania uprawnień więcej niż jednej specjalności, przy czym do zamówienia musza zostać skierowane co najmniej dwie osoby.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców warunki określone w pkt 2.4.1 musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców samodzielnie, w przypadku warunków określonych w pkt. 2.4.2 wykonawcy mogą spełniać łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia zawierający informacje pozwalające na potwierdzenie spełnienia warunków udziału opisanych w Rozdziale VII SWZ, w szczególności nazwę i rodzaj posiadanych uprawnień, wykaz inwestycji potwierdzających posiadane doświadczenie
wykaz robót budowlanych zawierający informacje pozwalające na potwierdzenie spełnienia warunków udziału opisanych w Rozdziale VI SWZ, w szczególności nazwy inwestycji, rodzaj realizowanych prac, wartość, termin realizacji, nazwę Zamawiającego,
dowody określające czy roboty budowlane zamieszczone w „Wykazie robót budowlanych” zostały wykonane należycie, w szczególności czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
Okres 5 lat , o którym mowa powyżej liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający, na potwierdzenie zgodności oferowanych usług z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych z zastrzeżeniem pkt. 2 poniżej.2. W przypadku, gdy zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca musi udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że oferowany sposób wykonania roboty budowlanej spełnia określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
3. Równoważność z zastrzeżeniem zapisów rozdziału III ust. 6:
1) zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP w sytuacji gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie ,,lub równoważne", to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej,
2) w związku z powyższym należy przyjąć, że każdej normie, europejskiej ocenie technicznej, występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne", w tym, jeśli występują - dopuszcza się nowsze odpowiedniki wskazanych norm. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami/opisami nie gorszymi od wymaganych, a znajdującymi się w dokumentacji,
3) zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w zakresie opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego,
4) w przypadku zaoferowania materiałów/norm równoważnych lub techniki wykonania robot budowlanych, Wykonawca musi wraz z Formularzem Ofertowym przedstawić oferowane materiały oraz dołączyć dokumenty potwierdzające parametry techniczne i analizy porównawcze, z których jednoznacznie będzie wynikać, że są one w pełni równoważne do rozwiązań wskazanych w załączniku A do niniejszej SWZ,
4. Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia lub uzupełnienia, co skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust 1 pkt 2 lit. c ustawy PZP.
5. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych, złożonych wraz z ofertą.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 1 000 zł (jeden tysiąc złotych) - szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale XV SWZ6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu opisanych w Rozdziale VI SWZ, warunki udziału w postępowaniu wskazane w rozdziale VII muszą spełniać łącznie.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale VIII SWZ przy czym:
3.1. podmiotowe środki dowodowe, dotyczące warunków udziału w postępowaniu składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w Rozdziale VIII SWZ.
3.2. podmiotowe środki dowodowe, dotyczące braku podstaw wykluczenia składa każdy z nich.
4. Zamawiający nie określił odmiennych wymagań związanych z realizacją zamówienia w odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Wspólnicy spółek osobowych (np. spółki cywilnej) są traktowani jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie.