BZP: Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Bogatem
23.06.2025
2025/BZP 00288845/01
GMINA PRZASNYSZ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Bogatem
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA PRZASNYSZ
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667830
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. św. Stanisława Kostki 5
1.4.2.) Miejscowość: Przasnysz
1.4.3.) Kod pocztowy: 06-300
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ugprzasnysz@przasnysz.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przasnysz.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00288845
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-23
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00283194
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
Zmiany umowy c.d.: 6) Dopuszczalna jest zmiana sposobu, terminów i zakresu przeprowadzenia odbiorów częściowych, odbioru końcowego, prób lub testów w sytuacji, gdy taka zmiana okaże się konieczna do prawidłowej oceny należytego wykonania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę, w szczególności, gdy zmianie ulegnie technologia wykonania poszczególnych robót.
7) Dopuszczalna jest zmiana obowiązków Wykonawcy innych niż wykonanie robót budowlanych poprzez ich rozszerzenie lub ograniczenie lub zmianę sposobu ich realizacji, Dopuszczalna jest zmiana terminu zakończenia Umowy i terminu szczegółowego o którym mowa w par 4 ust. 2 pkt 3) w przypadku:
a) wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznychb) realizacji robót zamiennych, dodatkowych, których wykonanie wpływa na termin wykonania przedmiotu Umowy;
c) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej,opóźnienia innych inwestycji opóźnienia Zamawiającego w wykonaniu jego zobowiązań wynikających z Umowy lub przepisów opóźnienia organów administracji publicznej i innych uprawnionych podmiotów trzecich w wydaniu decyzji administracyjnych, zezwoleń, opinii, uzgodnień, zgód lub innych aktów administracyjnych konieczności wykonania przez Zamawiającego zmiany dokumentacji projektowej spowodowanej koniecznością wprowadzenia zmiany istotnej lub nieistotnej dokumentacji projektowej wstrzymania wykonania Umowy lub jej części przez Zamawiającego lub organ władzy publicznej z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, o ile takie działanie powoduje, i) wystąpienia braku możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
j) wystąpienia awarii na terenie budowy, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, skutkującej koniecznością wstrzymania wykonania przedmiotu Umowy przez Wykonawcę,
k) wystąpienia okoliczności uprawniających do zmiany przedmiotu Umowy, o których mowa w innych postanowieniach Umowy zmiany po upływie składania ofert powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które miały wpływ na możliwość wykonania Umowy w terminie w niej ustalonym;
m) wystąpienia siły wyższej, niedostępności lub obiektywnych trudności z dostępem do odpowiednich czynników produkcji zmiany przez Województwo Mazowieckie Umowy nr W/UMWM-UU/UM/RF/8672/2024 o udzielenie dotacji w ramach Instrumentu termin Umowy może ulec zmianie o czas, w jakim wyżej wskazane okoliczności wpłynęły na termin wykonania Umowy przez Wykonawcę, to jest uniemożliwiły Wykonawcy terminową realizację przedmiotu Umowy 11) Zmiana Wysokości wynagrodzenia Wykonawcy jest dopuszczalna w przypadku:
a) realizacji robót dodatkowych na warunkach, o których mowa w § 8 i § 9 Umowy, zastrzeżeniem, że wartość każdej kolejnej zmiany wynagrodzenia nie przekroczy 10 % wartości wynagrodzenia umownego brutto, określonego w § 5 ust. 1 Umowy;
b) ograniczenia zakresu prac przewidzianych w Umowie, z zastrzeżeniem, że wartość zmiany wynagrodzenia nie przekroczy 10 % wartości wynagrodzenia ryczałtowego brutto, określonego w § 5 ust. 1 Umowy, 12) Dopuszczalna jest zmiana w zakresie technologii wykonania robót, materiałów, parametrów technicznych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy 13) Dopuszczalna jest zmiana innych warunków Umowy, gdy w trakcie realizacji:
a) wystąpi nieprzewidziana zmiana podwykonawcy;
b) nastąpi zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy 2. Zmiana Umowy może być dokonana przed zakończeniem faktycznej realizacji jej przedmiotu, na wniosek Strony inicjującej zmianę z powołaniem się na okoliczności wymienione w umowie. Wniosek powinien być uzasadniony.
3. Zmiana Umowy wymaga zachowania formy pisemnej lub formy elektronicznej
w rozumieniu art. 781 Kodeksu cywilnego, pod rygorem nieważności, oprócz wyjątków określonych niniejszą umową.
Po zmianie:
Zamawiający przewiduje okoliczności odstąpienia od umowy (par. 19 projektowanych postanowień umowy) i okoliczności zmian umowy (par. 18 projektowanych postanowień umowy) . 1) Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej o której mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Pzp.
a) Miejsce odbycia wizji lokalnej: modernizowany budynek Szkoły Podstawowej w Bogatem (część II wg dokumentacji projektowej).
b) Miejsce odbycia wizji lokalnej: wejście główne do Szkoły Podstawowej w Bogatem
c) Czas odbycia wizji lokalnej: w dniu 26.06.2025 roku godz. 12:00
d) Sposób przeprowadzenia: wykonawcy w obecności pracownika zamawiającego dokonają oglądu pomieszczeń planowanych do modernizacji w budynku Szkoły Podstawowej w Bogatem (część II wg dokumentacji projektowej) oraz oglądu planowanego do modernizacji budynku z zewnątrz i jego otoczenia. Udzielanie wyjaśnień treści SWZ następuje zgodnie z treścią rozdziału XIII pkt 12 i pkt 14, za pośrednictwem platformy eZamówienia, za pomocą Formularza do komunikacji
e) Wykonawcy, chcący wziąć udział w wizji lokalnej, do czasu odbycia wizji lokalnej, o którym mowa w pkt 3, są zobowiązani są do z głoszenia swojego uczestnictwa na adres e-mail: ugprzasnysz@przasnysz.pl . Zgłoszenie powinno zawierać: nazwę firmy, imię i nazwisko uczestnika wizji lokalnej
f) Koszty dokonania wizji lokalnej należy wliczyć do ceny oferty.
g) Uczestnictwo w wizji lokalnej nie jest obligatoryjne- udział w wizji lokalnej nie jest warunkiem złożenia oferty w postepowaniu a brak udziału w wizji lokalnej nie będzie skutkował odrzuceniem oferty.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w przepisie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
w zakresie sytuacji finansowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości co najmniej 2.000.000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych)
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
- w zakresie doświadczenia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie/modernizacji, przebudowie lub budowie obiektu użyteczności publicznej o wartości brutto 2.000.000,00 PLN.
- w zakresie potencjału osobowego
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje osobami, które skieruje do realizacji zamówieni, posiadającymi n/w uprawnienia:
co najmniej:
a) jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia konstrukcyjno- budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do konstrukcji oraz architektury obiektu
oraz
b) jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót,
posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń uprawniają do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, takim jak: sieci, instalacje i urządzenia elektryczne i elektroenergetyczne, w tym kolejowe, trolejbusowe i tramwajowe sieci trakcyjne, sieci trakcyjne metra, wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi zasilania,
2. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1, ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.), mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
3. Ilekroć w opisie warunków udziału w postępowaniu mowa jest o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczpospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego za-mówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samo-rządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
4. Zgodnie z art. 104 ustawy - Prawo budowlane, osoby, które przed dniem wejścia w życie tej ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w przepisie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
w zakresie sytuacji finansowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości co najmniej 2.000.000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych)
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
- w zakresie doświadczenia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie/modernizacji, przebudowie lub budowie budynku o wartości brutto nie mniejszej od 2.000.000,00 PLN.
- w zakresie potencjału osobowego
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje osobami, które skieruje do realizacji zamówieni, posiadającymi n/w uprawnienia:
co najmniej:
a) jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia konstrukcyjno- budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do konstrukcji oraz architektury obiektu
oraz
b) jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót,
posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń uprawniają do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, takim jak: sieci, instalacje i urządzenia elektryczne i elektroenergetyczne, w tym kolejowe, trolejbusowe i tramwajowe sieci trakcyjne, sieci trakcyjne metra, wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi zasilania,
2. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1, ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.), mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
3. Ilekroć w opisie warunków udziału w postępowaniu mowa jest o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczpospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego za-mówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samo-rządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
4. Zgodnie z art. 104 ustawy - Prawo budowlane, osoby, które przed dniem wejścia w życie tej ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-07-02 09:00
Po zmianie:
2025-07-04 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-07-02 10:00
Po zmianie:
2025-07-04 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-08-01
Po zmianie:
2025-08-02
SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE
a) Miejsce odbycia wizji lokalnej: modernizowany budynek Szkoły Podstawowej w Bogatem (część II wg dokumentacji projektowej).
b) Miejsce odbycia wizji lokalnej: wejście główne do Szkoły Podstawowej w Bogatem
c) Czas odbycia wizji lokalnej: w dniu 26.06.2025 roku godz. 12:00
d) Sposób przeprowadzenia: wykonawcy w obecności pracownika zamawiającego dokonają oglądu pomieszczeń planowanych do modernizacji w budynku Szkoły Podstawowej w Bogatem (część II wg dokumentacji projektowej) oraz oglądu planowanego do modernizacji budynku z zewnątrz i jego otoczenia. Udzielanie wyjaśnień treści SWZ następuje zgodnie z treścią rozdziału XIII pkt 12 i pkt 14, za pośrednictwem platformy eZamówienia, za pomocą Formularza do komunikacji
e) Wykonawcy, chcący wziąć udział w wizji lokalnej, do czasu odbycia wizji lokalnej, o którym mowa w pkt 3, są zobowiązani są do z głoszenia swojego uczestnictwa na adres e-mail: ugprzasnysz@przasnysz.pl . Zgłoszenie powinno zawierać: nazwę firmy, imię i nazwisko uczestnika wizji lokalnej
f) Koszty dokonania wizji lokalnej należy wliczyć do ceny oferty.
g) Uczestnictwo w wizji lokalnej nie jest obligatoryjne- udział w wizji lokalnej nie jest warunkiem złożenia oferty w postepowaniu a brak udziału w wizji lokalnej nie będzie skutkował odrzuceniem oferty.
1) Zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia:
- jako operator maszyn
- jako operator urządzeń
- do wykonania elewacji
- do wykonywania robót malarskich
- do wykonywania robót rozbiórkowych
2) Szczegóły uprawnień Zamawiającego, wynikających z wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks, osób wykonujących czynności polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu robót budowlanych określają zapisy § 12 ust.13- 18 Umowy