BZP: Organizacja i przeprowadzenie wsparcia grupowego dla dzieci i młodzieży przebywającej w pieczy zastępczej oraz rodziców zastępczych z terenupowiatu tureckiegow postaci wyjazdu edukacyjno–szkoleniowego
24.06.2025
2025/BZP 00290526/01
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja i przeprowadzenie wsparcia grupowego dla dzieci i młodzieży przebywającej w pieczy zastępczej oraz rodziców zastępczych z terenupowiatu tureckiegow postaci wyjazdu edukacyjno–szkoleniowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311022966
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łąkowa
1.5.2.) Miejscowość: Turek
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-700
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 63 289 24 06
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pcpr.turek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.turek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Piecza zastepcza, pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja i przeprowadzenie wsparcia grupowego dla dzieci i młodzieży przebywającej w pieczy zastępczej oraz rodziców zastępczych z terenupowiatu tureckiegow postaci wyjazdu edukacyjno–szkoleniowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3ffe6b0c-b49b-4bd9-9d01-37696575a795
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00290526
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00068481/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Wsparcie grupowe dzieci w pieczy zastępczej na terenie powiatu tureckiego (np. warsztaty, turnus edukacyjno - terapeutyczny, grupy wsparcia)
1.3.6 Wsparcie grupowe rodzin zastepczych z terenu powiatu tureckiego (np. warsztaty, szkolenia, turnusy kompetencyjne, opiekuńczo-wychowawcze)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest dofinansowane z projektu pn. „Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie konińskim” ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Europejskiego dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027, Priorytet VI, Działanie 6.15 – Wsparcie rodziny i systemu pieczy zastępczej.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3ffe6b0c-b49b-4bd9-9d01-37696575a7953.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
Ponadto szczegółowe informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i
dokumentów zostały szczegółowo opisane są w SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za
pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce "Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem
„Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „Dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
W SWZ opisane zostały wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej oraz sposób przygotowania i składania oferty.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE LI 19 z dnia 4 maja 2016r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku, ul. Łąkowa 1, 62 – 700 Turek.
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: sekretariat@pcpr.turek.pl
3) Pani / Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z podmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
4) Odbiorcami Pani / Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ust. 1 ustawy Pzp.
5) Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6) Obowiązek podania przez Panią / Pana danych osobowych bezpośrednio Pani / Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) W odniesieniu do Pani / Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowanie w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 33 RODO.
8) Posiada Pani / Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani / Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani / Pan zobowiązana (y) do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani / Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani / Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani / Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9) Nie przysługuje Pani / Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą przetwarzania Pani / Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
10) Przysługuje Pani / Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCPR.OP.271.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu wsparcia grupowego dla dzieci i młodzieży przebywającej w pieczy zastępczej oraz rodziców zastępczych z terenu powiatu tureckiego w postaci wyjazdu edukacyjno – szkoleniowego.
1) Grupa docelowa: około 50 osób z terenu powiatu tureckiego, w tym 25 dzieci (dzieci przebywające w pieczy zastępczej, dzieci biologiczne rodziców zastępczych) i 25 osób dorosłych (rodzice zastępczy).
Zamawiający, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą, ma prawo
do zwiększenia liczby uczestników do 3 osób w grupie dzieci i do 3 osób w grupie rodziców zastępczych.
Zamawiający, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą, ma prawo
do zmniejszenia liczby uczestników o 5 osób w grupie dzieci i do 5 osób w grupie rodziców zastępczych.
Wymiar wyjazdu: 3 dni.
Miejsce realizacji usługi: góry, morze, jezioro.
W ramach Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia:
a) warsztatów dla dzieci i młodzieży, według poniższej specyfikacji:
• I grupa – dzieci w wieku do 10 roku życia: warsztat z zakresu integracji sensorycznej w wymiarze 6 godzin podczas wyjazdu.
• II grupa – dzieci i młodzież w wieku od 10 do 18 roku życia: warsztat pn. „Jak stawić czoła przeciwnościom” w wymiarze
6 godzin podczas wyjazdu. Celem warsztatu jest pokazanie młodym ludziom jak radzić sobie z trudnościami, jak rozpoznawać swoje potrzeby i zasoby oraz jak z nich korzystać, jak rozpoznawać i nazywać własne emocje – poznać ich funkcje i sposoby zdrowego przezywania i zdrowego rozładowywania ich nadmiaru, szukanie wsparcia.
b) warsztatu dla rodziców zastępczych pn. „Wsparcie i kompetencje rodzicielskie” – warsztat ukierunkowany na wzmacnianie własnych kompetencji, ich podnoszenie w roli rodzica zastępczego, stawianie granic i regulowanie emocji, w wymiarze 6 godzin podczas wyjazdu.
Warsztaty może realizować trener / trenerzy posiadający niezbędną wiedzę
i doświadczenie oraz kwalifikacje do wykonania zamówienia, potwierdzone stosownymi dokumentami – spełniający łącznie poniższe wymagania:
1) ukończone wyższe studia magisterskie na jednym z kierunków: psychologia, pedagogika, socjologia, nauki o rodzinie,
2) doświadczenie zawodowe rozumiane jako minimum 100 godzin przeprowadzonych warsztatów grupowych o tematyce podobnej
do wskazanej w SWZ, w przedziale od 1 stycznia 2020r. do dnia upływu terminu składania ofert – dotyczy warsztatów dla dzieci i młodzieży,
i / lub
3) doświadczenie zawodowe rozumiane jako minimum 100 godzin przeprowadzonych warsztatów grupowych o tematyce podobnej
do wskazanej w SWZ, w przedziale od 1 stycznia 2020r. do dnia upływu terminu składania ofert – dotyczy warsztatów dla rodziców zastępczych.
Wykonawca do realizacji warsztatów może dedykować więcej niż jednego trenera, przy czym każdy musi spełniać warunki dotyczące wykształcenia i doświadczenie zawodowego.
Zorganizowanie czasu wolnego dzieciom i młodzieży oraz realizacja programu animacyjnego i programu integracyjno – rekreacyjnego w celu zapewnienia opieki dzieciom i młodzieży podczas warsztatów dla ich rodziców zastępczych.
Wykonawca zapewnia transport.
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia uczestników na cały okres wyjazdu, w tym NNW na czas podróży.
Zapewnienie zakwaterowanie i wyżywienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 63511000-4 - Organizacja wycieczek
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
63000000-9 - Usługi dodatkowe i pomocnicze w zakresie transportu, usługi biur podróży
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-08-11 do 2025-08-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp przewiduje udzielanie, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług (zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego) w wysokości do 100% wielkości zamówienia podstawowego pod warunkiem utrzymania lub obniżenia ceny jednostkowej usługi. Warunki na jakich będą udzielone ww. zamówienia, będą odpowiadały warunkiem określonym w niniejszym postępowaniu.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osób dedykowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 57 ustawy Pzp, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego.Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowania w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, które zostały szczegółowo określone w SWZ.