BZP: Roboty budowlane polegające na wykonaniu systemu sygnalizacji pożarowej (SSP) oraz przyłączeniu go do monitoringu pożarowego PSP w budynku Urzędu Skarbowego w Pabianicach
24.06.2025
2025/BZP 00290663/01
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane polegające na wykonaniu systemu sygnalizacji pożarowej (SSP) oraz przyłączeniu go do monitoringu pożarowego PSP w budynku Urzędu Skarbowego w Pabianicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001022890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Kościuszki 83
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-436
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.7.) Numer telefonu: 42 25 47 000
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.lodz@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/ias-lodz
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane polegające na wykonaniu systemu sygnalizacji pożarowej (SSP) oraz przyłączeniu go do monitoringu pożarowego PSP w budynku Urzędu Skarbowego w Pabianicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-84eea4f9-8c72-4724-a08c-810984ab2a52
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00290663
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00119044/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.25 Wykonanie instalacji systemu sygnalizacji pożarowej dla budynku Urzędu Skarbowego w Pabianicach oraz przyłączenie go do monitoringu pożarowego Państwowej Straży Pożarnej - dok. opracowana w 2023 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ias-lodz.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ias-lodz.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu
komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami, w tym składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie
informacji będzie odbywać się w języku polskim, za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem:
https://iaslodz.ezamawiajacy.pl w sekcji „KORESPONDENCJA”.
2. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
1) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Izby Administracji Skarbowej w
Łodzi, https://ias-lodz.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl;
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując
kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje
regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”;
3) Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez:
a) Kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu, lub
b) Jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych.
4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym, a
Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania poprzez
kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
3. Zamawiający określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego, jako:
1) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES;
2)dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym
niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym wykonawca będzie zobowiązany załączyć oprócz
podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem;
3)podpis należy złożyć zgodnie z instrukcją wskazaną przez dostawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Podpis ma
spełniać wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
(Dz.U. z 2021 r. poz. 1797 ze zm.).
4. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
1)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2)komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej
przeglądarki internetowej;
3)zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
4)zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
5.Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w formacie danych: txt, rtf, pdf,
odt, ods, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pttx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, zip, 7z. Zalecanym formatem jest pdf.
6. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego
podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi z siedzibą przy al. T.
Kościuszki 83, 90 – 436 Łódź;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:
iod.lodz@mf.gov.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
a) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
b) upoważnieni pracownicy Izby Administracji Skarbowej w Łodzi;
c) spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. z siedzibą w Warszawie,
ul. Domaniewska 49, 02-672 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000041441, NIP: 526-25-35-153, REGON: 017282436, jako właściciel Platformy, na której Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającej pod adresem: https://ias-lodz.ezamawiajacy.pl,
5)w związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane mogą być przekazywane do państw z
poza EOG z zastrzeżeniem, iż ograniczenie dostępu do Państwa danych może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach, jeśli
jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z ustawą Pzp;
6)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
7)podanie danych osobowych jest dobrowolne. Jednak chęć wzięcia udziału w postępowaniu wywołuje konieczność podania przez
Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących, jako wymóg ustawowy określony w przepisach ustawy Pzp,
związany z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy Pzp;
8)w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO;
9) zasada jawności, o której mowa w art. 74 ust 1 i 2 ustawy Pzp ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem
danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy
polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz danych genetycznych,
biometrycznych, danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej) zebranych w toku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w art. 74 ust. 3 i art. 18 ust. 3-6 ustawy Pzp, stosuje się
odpowiednio;
Dalszy ciąg informacji dot. RODO zamieszony jest w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1001-ILZ.260.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu Systemu Sygnalizacji Pożarowej (SSP) oraz przyłączeniu go do monitoringu pożarowego PSP w budynku Urzędu Skarbowego w Pabianicach, przy ul. Zamkowej 26, 95 – 200 Pabianice do zadania inwestycyjnego: „Instalacja Systemu Sygnalizacji Pożarowej dla obiektów Izby Administracji Skarbowej w województwie łódzkim oraz przyłączenie go do monitoringu pożarowego Państwowej Straży Pożarnej.”
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
1) Załącznik nr 1 – Dokumentacja projektowa (Przedmiar robót, projekt wykonawczy, wykaz schematów i rysunków);
2) Załącznik nr 2 – Opis przedmiotu zamówienia
3) Załącznik nr 3 – Formularz ofertowy
4) Załącznik nr 4 – Wzór umowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
31625200-5 - Systemy przeciwpożarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór ofert zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w postępowaniu kryteria oceny
ofert oraz jego wagę:
1) C - Cena (waga kryterium – 90%)
2) G - Gwarancja- (waga kryterium 10%)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą brać udział jedynie Wykonawcy, którzy:1. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie rodzajowym zgodnym z przedmiotem zamówienia , o wartości brutto nie mniejszej niż 100 000,00 zł, z podaniem rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów określających, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty (nie dopuszczalne jest sumowanie kilku umów o mniejszych wartościach).
2) Dla potwierdzenia spełniania warunku w zakresie kwalifikacji zawodowych
i doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą:
a) Uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi - Kierownik robót elektrycznych - w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane w rozumieniu ustawy Prawo budowlane. Wskazana osoba powinna posiadać aktualny wpis do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa,
b) uprawnienia do SEP D1 (dozór instalacji, sieci oraz urządzeń elektroenergetycznych i gazowych) która będzie brała udział w realizacji zamówienia. Wskazana osoba powinna posiadać aktualne świadectwo kwalifikacyjne potwierdzające posiadane uprawnienia;
c) uprawnienia do SEP E1 (eksploatacja instalacji, sieci oraz urządzeń elektroenergetycznych i gazowych) która będzie wykonywała montaż systemu objętego zamówieniem. Wskazana osoba powinna posiadać aktualne świadectwo kwalifikacyjne potwierdzające posiadane uprawnienia;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia Wykonawcy w zakresie
wskazanym w art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy Pzp – Oświadczenia Wykonawcy o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2024 r. poz. 594), z
innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, w postępowaniu
niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –
zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ;
2) Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia Wykonawcy w zakresie
wskazanym w art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy Pzp:
a) Zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego,
że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z
opłacaniem podatków lub opłat, wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda
złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania
ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z
odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat
tych należności;
b) Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki
organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału
regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3
miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym
dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności
należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami
lub grzywnami, lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych
należności.
3) Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia Wykonawcy w zakresie
wskazanym w art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp – odpisu lub informacji z Krajowego
Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie
zdolności technicznej i zawodowej
a) warunek określony w Rozdziale VI ust. 2 pkt 1 SWZ, tj.:
Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączenie dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – zgodnie z Załącznikiem nr 10 do SWZ
b) warunek określony w Rozdziale VI ust. 2 pkt 2 SWZ, tj.:
Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za instalacje urządzeń w zakresie opisanym Rozdziale V, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 11 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp). W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno obejmować umocowanie do dokonywania i przyjmowania określonych czynności prawnych i faktycznych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie:
a) podmiotowe środki dowodowe, o których mowa Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) SWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w Rozdziale VI SWZ,
b) podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 1) – 3) SWZ składa każdy z nich.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
4. Zgodnie z art. 445 ustawy Pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarnie odpowiedzialność za realizację umowy.