BZP: ,,Przeniesienie mienia i wyposażenia Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej”
24.06.2025
2025/BZP 00291433/01
POLITECHNIKA ŁÓDZKA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
,,Przeniesienie mienia i wyposażenia Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA ŁÓDZKA
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Chemiczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001583
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Żeromskiego 114
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-543
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: katarzyna.wrobel@p.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.p.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Przeniesienie mienia i wyposażenia Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f4962ed4-0410-417d-8a65-e9e8972be919
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00291433
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00107613/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Przeniesienie mienia i wyposażenia Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://plodz.ezamawiajacy.pl/pn/plodz/demand/217884/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Nr zgodna z Rozdziałem XI SWZ: 7.Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się elektronicznie
za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://plodz.ezamawiajacy.pl/ w zakładce „Korespondencja”. 8. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu Platformy. Datą złożenia dokumentu, oświadczenia lub innego rodzaju informacji stanowiących przedmiot korespondencji (w tym wyjaśnień, wezwania, uzupełnienia, etc.) jest data ich złożenia/wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
Uwaga: Zamawiający nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania do SWZ lub rozpatrywał wniosków dotyczących czynności podejmowanych w postępowaniu lub innych pism Wykonawców, jeżeli wnioski te lub pisma zostaną złożone w inny sposób niż za pośrednictwem Platformy (np. poprzez adres e-mail).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu komunikacja między
Zamawi a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu Platformy. Datą złożenia dokumentu, oświadczenia lub innego rodzaju
informacji stanowiących przedmiot korespondencji (w tym wyjaśnień, wezwania, uzupełnienia, etc.) jest data ich złożenia/wysłania za
pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
Uwaga: Zamawiający nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania do SWZ lub rozpatrywał wniosków dotyczących czynności
podejmowanych w postępowaniu lub innych pism Wykonawców, jeżeli wnioski te lub pisma zostaną złożone w inny sposób niż za
pośrednictwem Platformy (np. poprzez adres e-mail).2.Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu
na subdomenie Politechniki Łódzkiej:
https://plodz.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
lub https://oneplace.marketplanet.pl 3.Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony
https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta.
Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza
hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”, a następnie postępuje zgodnie z poleceniami
Platformy.4.Rejestracja konta następuje poprzez:
kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu
lub
jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych.
5.Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu.6.Zamawiający określa dopuszczalny format
kwalifikowanego podpisu elektronicznego jako:
1)dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES, Zamawiający rekomenduje podpis w formacie PAdES na
pliku w formacie .pdf
2)dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf”, formatem XAdES typu zewnętrznego co oznacza, że podpis
elektroniczny znajdować będzie się w osobnym pliku z rozszerzeniem xades lub xml, który zawiera jedynie odwołanie do dokumentu
źródłowego, a nie jego treść. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny
plik z podpisem.
Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym (plik podpisany + podpis).
Zam. nie rekomenduje używania podpisu XAdES typ zewnętrzny.
7.Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1)Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;2)Komputer klasy PC lub MAC,
spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
3)Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS1.2;
4)Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf
8.Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. o wielkości do 2 GB w txt,rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls,
ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip,
7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, PAdES, ASIC, asics, sig, XMLenc, dxf, ath, prd (ze
szczególnym wskazaniem na .pdf).
9.Sposób sporządzania i przekazywania dokumentów określony został w ROZ PREZESA RADY MINISTRÓW zdnia 30.12.2020 r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
11. Oferta musi być sporządzona pod rygorem nieważności, w języku polskim, w postaci elektronicznej, i opatrzona kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu e-dowodu) przez osobę upoważnioną
do reprezentowania Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (RODO)
1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych jest Politechnika Łódzka, ul. Stefana Żeromskiego 116, 90-924
Łódź,
2) inspektor ochrony danych osobowych w Politechnice Łódzkiej kontakt: rbi@adm.p.lodz.pl telefon: 42 631 20 39 (Wyjaśnienie:
informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego
administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony
danych osobowych), (...) ciąg dalszy w Rozdziale XX SWZ pkt 1. 3) i następne.
3.16.)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja zawarta w Rozdziale XX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 5/W3D/U/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi przeprowadzki obejmującej przeniesienie mienia i wyposażenia komórek organizacyjnych Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej tj.:
a) Instytutu Chemii Ogólnej i Ekologicznej,
b) Instytutu Chemii Organicznej,
c) Międzyresortowego Instytutu Techniki Radiacyjnej,
d) Katedry Fizyki Molekularnej,
1.2. Przenoszonym mieniem i wyposażeniem jest m.in.:
szkło laboratoryjne, odczynniki chemiczne, sprzęt laboratoryjny, dokumentacja, sprzęt informatyczny, pojedyncze sztuki mebli biurowych oraz pozostałe wyposażenie szczegółowo opisane w Załączniku nr 1 do niniejszego OPZ.
1.3. Informacje dot. przenoszonego mienia i wyposażenia:
a) Dokumentacja, książki i inne papierowe opracowania mieszcząca się w szafach i biurkach przeznaczona do przeniesienia, nie jest spakowana. Wykonawca pakując mienie musi na każdej spakowanej paczce/kartonie zamieścić informację o obecnej lokalizacji – nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, docelowa lokalizacja – nazwa komórki organizacyjnej i numer pokoju. Pakowanie i rozpakowywanie mienia odbędzie się w obecności przedstawiciela Zamawiającego. Zamawiający nie jest w stanie precyzyjnie określić ilości i formatów mienia do przeniesienia.
b) Szkło laboratoryjne, odczynniki chemiczne i sprzęt laboratoryjny mieszczące się w szafach przeznaczone do przeniesienia, nie są spakowane. Wykonawca pakując mienie musi na każdej spakowanej paczce/kartonie zamieścić informację o obecnej lokalizacji – nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, docelowa lokalizacja – nazwa komórki organizacyjnej i numer pokoju. Pakowanie i rozpakowywanie mienia odbędzie się w obecności przedstawiciela Zamawiającego. Zamawiający nie jest w stanie precyzyjnie określić ilości mienia do przeniesienia.
c) Sprzęt informatyczny – komputery, monitory, stacje robocze, serwery w dedykowanych szafach, drukarki, niszczarki, urządzenia wielofunkcyjne, myszki, klawiatury, itp. Wykonawca pakując mienie musi na każdej spakowanej paczce/kartonie zamieścić informację o obecnej lokalizacji – nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju, docelowa lokalizacja – nazwa komórki organizacyjnej i numer pokoju.
d) Pozostałe wyposażenie – sprzęt AGD, pojedyncze sztuki mebli biurowych, drobne urządzenia i inne przedmioty będące na wyposażeniu komórek organizacyjnych Wydziału Chemicznego. Przedmiot zamówienia obejmuje przeniesienie piec hartowniczego o wadze ca 600 kg. Przeniesienie wymaga wyburzenia fragmentu ściany w celu wyciągnięcia pieca, oraz usunięcia futryn w drzwiach (bez przywracania futryn do stanu pierwotnego).
2. Sposób realizacji umowy
1) W ramach kompleksowej usługi przeprowadzki Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do:
a) opróżnienia regałów i szaf,
b) zapakowania mienia z całego pomieszczenia i zamieszczenia informacji o lokalizacji,
c) załadunek do środka transportu i przewiezienie/przeniesienie mienia do docelowych lokalizacji,
d) transportu do miejsca docelowego,
e) rozładunku przewiezionego mienia wraz z jego wniesieniem,
f) profesjonalnego zabezpieczenia przenoszonego mienia i wyposażenia w czasie transportu w taki sposób, aby nie uległo uszkodzeniu, zniszczeniu, utracie lub zdekompletowaniu, zabezpieczeniu przed możliwością dostępu osób trzecich,
g) wypakowaniem oraz ustawienia mienia w nowych lokalizacjach,
h) ułożenia na regałach lub w szafach mienia w miejscu i w sposób wyznaczony przez Zamawiającego;
i) właściwego użytkowania infrastruktury budynków m.in.: klatek schodowych, wind, ciągów komunikacyjnych, pomieszczeń, drzwi oraz profesjonalnego zabezpieczenia przed zanieczyszczeniem lub uszkodzeniem;
j) profesjonalnego zabezpieczenia mienia Zamawiającego przed zanieczyszczeniem, zniszczeniem i uszkodzeniem (np. windy, posadzki, drzwi, ościeżnice);
k) nadzoru nad załadowywanym bądź rozładowywanym samochodem,
l) realizacji zmówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami BHP i p.poż przez cały czas trwania przeprowadzki,
m) dbania o porządek w czasie przeprowadzki, usunąć odpady powstałe w następstwie usługi,
n) ograniczania do minimum uciążliwości wynikających z przeprowadzki w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia.
2) Wszystkie czynności kompleksowej przeprowadzki, poza samym przewozem, będą odbywały się pod nadzorem pracownika Zamawiającego,
3) Wykonawca pakując mienie musi na każdym spakowanym kontenerze/ pojemniku/paczce/kartonie zamieścić kartę przewozu zawierającą informację o:
- miejscu odbioru: nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju,
- miejscu docelowym: nazwa komórki organizacyjnej i numer pokoju.
Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia, stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ (dalej jako „OPZ”) oraz projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 10 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98392000-7 - Usługi relokacji
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
63110000-3 - Usługi przeładunku towarów
60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: o Doświadczenie zawodowe koordynatora w organizowaniu usług przeprowadzki
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
numeracja zgodna z SWZ] O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunkiudziału w postępowaniu
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
2.4.1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie tj. w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał (zakończył) należycie 3 (trzy) zamówienia, przy czym Wykonawca musi wskazać,
że wykonał:
a) 2 zamówienia o wartości nie mniszej niż 250 000,00 PLN brutto (każde zamówienie), polegające na wykonaniu usług przeprowadzki mienia i wyposażenia jednostek użyteczności publicznej, które obejmowało pakowanie, transport, rozpakowanie i układanie w docelowej lokalizacji przenoszonego mienia;
b) 1 zamówienie o wartości nie mniszej niż 150 000,00 PLN brutto, polegające na wykonaniu usług przeprowadzki mienia i wyposażenia które obejmowało pakowanie, transport, rozpakowanie i układanie w docelowej lokalizacji mienia jednostek użyteczności publicznej, o profilu działalności chemicznej/medycznej.
2.4.2. Dodatkowe wymagania dotyczące warunku, określonego w pkt 2.4.1.SWZ.
1) Przez definicję zamówienia, Zamawiający rozumie jedną umowę odpłatną zawartą między Zamawiającym a Wykonawcą, której przedmiotem były usługi.
2) Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunku udziału określonego w pkt 2.4.1. powyżej musi wykazać odrębne zamówienia.
3) Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości usług w ramach różnych umów/zleceń/zamówień/kontraktów, tj. Zamawiający nie dopuszcza sumowania kilku mniejszych zamówień których wartość jest mniejsza niż wskazana wartość jednego zamówienia.
Przez wartość 1 zamówienia Zamawiający rozumie wartość wykonanych usług w ramach 1 umowy.
4) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5) Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 3.1. Rozdziału VIII SWZ, dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
6) W przypadku gdy ofertę w niniejszym postępowaniu składa konsorcjum/spółka cywilna
w takim samym składzie podmiotowym (lub szerszym) w jakim realizowali wykazywaną usługę, Zamawiający nie będzie badał zakresu usług wykonanych przez poszczególnych wykonawców.
7) a) Ocena spełniania warunku, o którym mowa powyżej, w stosunku do Wykonawcy, który powołuje się na doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem (tj. realizował zamówienie jako jeden z wykonawców wspólnych/członków konsorcjum) zostanie dokonana na podstawie udziału danego Wykonawcy w realizacji tego zamówienia, na które powołuje się w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu, tj. Wykonawca ten może powołać się na doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem pod warunkiem, że faktycznie i konkretnie uczestniczył w realizacji wykazanej części zamówienia.
b) Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
c) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/ umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac.
d) Ocena spełniania warunku, o którym mowa powyżej, w stosunku do Wykonawcy, który powołuje się na doświadczenie grupy wykonawców, której członkiem był podmiot trzeci na zasobach którego polega wykonawca - poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp - zostanie dokonana na podstawie udziału podmiotu trzeciego w realizacji tego zamówienia.
8) Wykonawca może powołać się na doświadczenie grupy wykonawców, której członkiem był podmiot udostępniający zasoby pod warunkiem, że podmiot ten faktycznie i konkretnie uczestniczył w realizacji wykazanej części zamówienia.
Do oceny spełnienia warunku stosuje się lit. b).
9) Jeżeli Wykonawca wykonał zamówienie, którego elementem/częścią było wykonanie zakresu określonego w w/w warunku, Wykonawca na etapie potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu winien przedstawić ten fakt w Formularzu zawierającym wykaz usług wykonanych, poprzez wyodrębnienie rzeczowe i podanie zakresu, oraz przedmiotu usług, zgodnych z zakresem określonym w pkt 2.4.1. SWZ powyżej.
10) Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania usług bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonane.
11) W przypadku wykazywania warunku określonego powyżej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 117 ust. 1 Ustawy Pzp, np. konsorcjum, spółka cywilna), a także w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunku.
12) Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunku, o których mowa w niniejszym rozdziale
specyfikacji, nastąpi na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, których
wykaz został określony w Rozdziale VIII SWZ.
13) Przez jednostki użyteczności publicznej na potrzeby niniejszego postępowania, Zamawiający przyjął, że są to instytucje i obiekty, które służą zaspokajaniu potrzeb społecznych. Ich cechą charakterystyczną jest ogólnodostępność i świadczenie usług dla ogółu społeczeństwa.
Mogą to być np.: urzędy, szpitale, stacje pogotowia ratunkowego, przychodnie, laboratoria, szkoły, uczelnie, straż pożarna, banki, sądy, posterunki Policji obiekty sportowe i kulturalne, a także obiekty związane z transportem publicznym.
14) Przez jednostki użyteczności publicznej o profilu działalności chemicznej/medycznej na potrzeby niniejszego postępowania, Zamawiający przyjął, że są to instytucje i obiekty, które służą zaspokajaniu potrzeb społecznych. Ich cechą charakterystyczną jest ogólnodostępność i świadczenie usług dla ogółu społeczeństwa.
Mogą to być np.: wydziały uczelni/szkół wyższych, instytuty badawcze, szpitale, jednostki medyczne, stacje pogotowia ratunkowego, przychodnie, laboratoria: chemiczne, medyczne, biomedyczne, analiz badań,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: [numeracja zgodna z SWZ] W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących dokumentów, które w odpowiedzi na wezwanie do złożenia składa Wykonawca:
3.2.1. wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania, wartości i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie - wg. wykazu usług wykonanych wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
3.2.2.dowodów, o których mowa w pkt 3.2.1. SWZ powyżej. Dowodami są:
a) referencje bądź
b) inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane,
c) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów.
3.2.3.Okres wyrażony w latach, o których mowa w pkt 3.2.1.SWZ powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu.
3.2.4.Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w pkt 3.2.1.SWZ, dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: [numeracja zgodna z SWZ]
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału
w postępowaniu, Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do złożenia składa:
3.1.1. Zamawiający, zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w
celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, zamiast podmiotowych środków
dowodowych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, 2 lub 4-6, ww. rozporządzenia żąda
- oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w pkt 3.1.-3.3. Rozdziału VII SWZ- zgodnie z wzorem stanowiącym
załącznik nr 5 do SWZ.
3.1.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji
zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp składa każdy z tych Wykonawców (dotyczy członków
konsorcjum oraz wspólników spółki cywilnej) - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
3.1.3. Poleganie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej
podmiotów udostępniających zasoby, składa podmiotowy środek dowodowy, aktualny na dzień złożenia:
- Oświadczenie Podmiotu udostępniającego swoje zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust. 5 Ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w SWZ - zgodnie z
wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ– jeśli dotyczy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Informacja o przedmiotowych środkach dowodowych (art. 104 – 107 Ustawy Pzp):1) Zamawiający żąda załączenia przez Wykonawcę do oferty przedmiotowych środków dowodowych tj.: Wykaz: Doświadczenie zawodowe koordynatora w organizowaniu usług przeprowadzki wg załącznika nr 11 do SWZ
Ww. przedmiotowe środki dowodowe służą potwierdzeniu zgodności oferowanych usług z kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert – środki te nie podlegają uzupełnieniu.
2) Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
[numeracja zgodna z SWZ ]10. Zobowiązanie/a podmiotu udostępniającego zasoby własne, powinno być sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu e-dowodu) – Załącznik nr 7 do SWZ (jeżeli dotyczy),
11. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia ODPISU LUB INFORMACJI z:
- Krajowego Rejestru Sądowego lub
- Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
- innego właściwego rejestru,
12. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa pod pkt 11)., jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (wystarczające jest wskazanie np. numeru NIP, KRS, Regon),
13. Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika – jeżeli dotyczy tj. w przypadku jeżeli umocowanie osoby podpisującej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych,
o których mowa pod lit. k. Pełnomocnictwo powinno być sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobisty (przy użyciu e-dowodu),
14. Pełnomocnictwo dla lidera (dotyczy podmiotów wspólnie ubiegających się
o zamówienie tzw. „konsorcja” oraz spółek cywilnych) - jeśli dotyczy.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - a tzw. „konsorcja” oraz spółki cywilne pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, (wzór Pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
Pełnomocnictwo powinno być sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobisty (przy użyciu e-dowodu),
15. Oświadczenie o zakresie zadań realizowanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tzw. „konsorcja” oraz spółki cywilne, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie z art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp, – sporządzona zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy);
16. Oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji które powinny być sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu e-dowodu) (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).
17. Dowód wniesienia wadium, w oryginale w postaci elektronicznej (jeżeli wadium nie zostało wniesione w formie pieniężnej) – zgodnie z zapisami Rozdziału XIII;
18. W sytuacji kiedy Wykonawca jest zwolniony z podatku VAT, zobowiązany jest załączyć
do oferty wyjaśnienie swojej sytuacji ze wskazaniem podstawy prawnej zwolnienia – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do postępowania wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:5 500,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy pięćset 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy Pzp wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy
Politechniki Łódzkiej: PEKAO S.A. II O/ ŁÓDŹ 25 1240 3028 1111 0000 2822 2228,
z zaznaczeniem na dokumencie: Wadium do postępowania: ,,Przeniesienie mienia i wyposażenia Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej” lub nr sprawy: 5/W3D/U/2025.
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz tj. w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
Wykonawca składa wadium w formie poręczenia lub gwarancji wraz z ofertą załączając dokument na Platformie w sekcji „Przygotowanie oferty”, następnie podsekcji „Dokumenty do oferty”, poprzez wybranie polecenia „Przeciągnij tutaj lub Wybierz plik z dysku”.
5. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą
6. Wykonawca składa wadium w formie poręczenia lub gwarancji wraz z ofertą załączając
dokument na Platformie w zakładce „OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument”.
7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Za wadium wniesione
w terminie uważa się:
1) dla wadium wnoszonego w formach innych niż pieniądz – datę przesłania dokumentu
na Platformę;
2) dla wadium wnoszonego w pieniądzu – datę uznania rachunku bankowego przez bank Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (decyduje data i godzina
wpływu środków na rachunek Zamawiającego). Z uwagi na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu
ze stosownym wyprzedzeniem.
8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokumenty te powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i musi być podpisany podpisem elektronicznym przez gwaranta / poręczyciela. Dokument musi zawierać w swej treści co najmniej:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/ poręczyciela, oraz wskazanie ich siedzib,
2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna).
3) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją /poręczeniem,
4) kwotę wadium,
5) termin ważności gwarancji /poręczenia – nie krótszy niż termin związania ofertą(...)
Pełna treść informacji znajduje się w Rozdziale Rozdział XIII:
Wymagania dotyczące wadium
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.1.1. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia:
a. są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
b. są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt 1.1. lit a) powyżej. Przedmiotowe pełnomocnictwo stanowi załącznik nr 7 do SWZ. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik.
2. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt. 2 Rozdziału VIII SWZ, składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia wraz z ofertą. Oświadczenie to potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu, o których mowa w pkt. 2 Rozdziału VIII SWZ.
5. Zgodnie z art. 58 ust. 5 Ustawy Pzp, przepisy Ustawy Pzp dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1. Ustawy Pzp oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp oraz w art. 7. ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. , poz. 835) natomiast spełnienie warunku udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 2 Rozdziału VII SWZ.
7.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt. 3.1. - 3.3. Rozdziału VII SWZ oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 2. Rozdziału VII SWZ Wykonawcy składają oświadczania i dokumenty określone w Rozdziale VIII SWZ w sposób i w trybie określonym w SWZ.
8.Zgodnie z art. 445 ust. 1 Ustawy Pzp, wszyscy Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna.
9.Spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie weryfikowane przez Zamawiającego zgodnie z art. 117 ust. 3 Ustawy Pzp:
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Pełna treść informacji znajduje się w Rozdziale Rozdział IX:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna)
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w § 10- Zmiany do umowy Projektowanych postanowień umowy stanowiących zał. nr 10 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-04 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć na Platformie pod adresem: https://plodz.ezamawiajacy.pl w zakładce „OFERTY”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-04 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-02
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. WIZJA LOKALNA 1.Biorąc pod uwagę specyfikację zamówienia Zamawiający przed złożeniem oferty wymaga od Wykonawców wzięcia udziału w obowiązkowej wizji lokalnej.2.Zamawiający wymaga, przed ustaleniem ceny oferty, odwiedzenie i sprawdzenie miejsca realizacji przedmiotu zamówienia, sprawdzenie jego otoczenia i miejscowych uwarunkowań, które mogą mieć wpływ na cenę oferty.
3.Miejsca w których mają byś wykonane usługi przedmiotu zamówienia zostaną okazane Wykonawcom podczas wizji lokalnej, która rozpocznie się w dniu:- 30.06.2025 r. o godz. 9:00.
- 02.07.2025 r. o godz. 9:00.
4. Osoby zainteresowane prosimy o stawienie się w wyżej wyznaczonym terminie przed wejściem do budynku Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej, Budynkiem A34, Kampus A, 90 - 543 Łódź, ul. Stefana Żeromskiego 114.
5.Osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie wizji lokalnej odpowiada wyłącznie za czynność oprowadzenia Wykonawców po terenie i obiekcie realizacji przedmiotu zamówienia i nie będzie ona udzielać informacji związanych z przedmiotem zamówienia.
2. Termin wykonania zamówienia
1.Umowa obowiązuje od dnia jej podpisania. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługę będącą przedmiotem zamówienia w okresie do 45 dni roboczych od dnia zawarcia umowy.
2.Wykonawca rozpocznie realizację zamówienia w dniu następnym po zaakceptowaniu przez Zamawiającego harmonogramu przeprowadzki, o którym mowa we projektowanych postanowieniach umowy.
3.Dnia zawarcia umowy nie wlicza się do okresu 45 dni roboczych realizacji zamówienia.
3. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. , poz. 835) z
postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza również Wykonawcę:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006r.
dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy
(Dz.Urz. UE L 134 z 20.05.2006r. z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006”,rozporządzeniu Rady (UE) nr
269/2014 z dnia 17 marca 2014r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do
działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz.Urz. UE L
78 z 17.03.2014r. z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014”, albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022
r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) 2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu
pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od
dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r.,
o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym
mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietni (...)