BZP: „Modernizacja Średniowiecznego Zabytku – budynku Ratusza Miejskiego w Malborku - Etap II i III”
24.06.2025
2025/BZP 00291441/01
MIASTO MALBORK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Modernizacja Średniowiecznego Zabytku – budynku Ratusza Miejskiego w Malborku - Etap II i III”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: MIASTO MALBORK
1.2.) Oddział zamawiającego: MALBORK
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747827
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: PL. SŁOWIAŃSKI 5
1.4.2.) Miejscowość: Malbork
1.4.3.) Kod pocztowy: 82-200
1.4.4.) Województwo: pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.4.7.) Numer telefonu: 55 629-04-91
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: m.bukowski@um.malbork.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.malbork.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00291441
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-24
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00286231
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie II i III etapu modernizacji budynku średniowiecznego Ratusza Staromiejskiego usytuowanego w bezpośrednim sąsiedztwie malborskiego zamku i zabytkowego kościoła św. Jana z przeznaczeniem na funkcje Malborskiego Centrum Kultury i Edukacji (decyzja o wpisaniu do rejestru zabytków nr 226/N z dnia 06.08.1962 r.).
2) Zakres zamówienia obejmuje:
a) w ramach II etapu w ramach II etapu realizowanego w ramach projektu pn.: „Żuławska Pętla Kultury” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 :
remont konserwatorski historycznej przybudówki zejścia do piwnic przy elewacji zachodniej budynku wraz z tarasem,
rozbudowa części nowożytnej budynku do linii tarasu na parterze od strony wschodniej,
przebudowa pomieszczeń wewnętrznych z dostosowaniem do aktualnych standardów
sanitarnych, zapewnieniem dostępu dla osób z niepełnosprawnościami poprzez wprowadzenie dźwigu osobowego (szybu windowego) oraz rampy zewnętrznej – podjazdu dla niepełnosprawnych,
stylizacja części nowożytnej (przybudówki) do całości budynku,
zabezpieczenie piwnicy budynku przed wilgocią (osuszenie i hydroizolacja).
b) w ramach III etapu realizowanego w ramach projektu pn.: „Modernizacja energetyczna
zabytkowych budynków użyteczności publicznej w mieście Malbork” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 :
ocieplenie ścian zewnętrznych części nowożytnej budynku,
ocieplenie połaci dachowych części nowożytnej budynku,
ocieplenie posadzki w piwnicy budynku,
wymiana stolarki okiennej i drzwiowej na spełniającą warunki aktualnej normy cieplnej
(okna zespolone, trójszybowe). Wymiana stolarki całkowita w części nowożytnej oraz częściowa w części starożytnej.
modernizacja instalacji ciepłej wody użytkowej związana z wyminą instalacji, montażu zaworów termostatycznych, ograniczeniem czasu pracy instalacji, odpowiednim zaizolowaniu przewodów c.w.u.,
modernizacja instalacji centralnego ogrzewania w zakresie wymiany grzejników, przewodów rurowych zaworów regulacyjnych i termostatycznych, wykonania poprawnej izolacji przewodów oraz regulacji instalacji po modernizacji budynku i montażu systemu zarządzania energią,
montaż nowych źródeł oświetlenia w technologii LED,
wykonanie w rozdzielnicach odpowiednich zabezpieczeń nadprądowych, różnicowo – prądowych oraz przeciwprzepięciowych, celem prawidłowego funkcjonowania i bezpieczeństwa technicznego oświetlenia po modernizacji.
Po zmianie:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie II i III etapu modernizacji budynku średniowiecznego Ratusza Staromiejskiego usytuowanego w bezpośrednim sąsiedztwie malborskiego zamku i zabytkowego kościoła św. Jana z przeznaczeniem na funkcje Malborskiego Centrum Kultury i Edukacji (decyzja o wpisaniu do rejestru zabytków nr 226/N z dnia 06.08.1962 r.).
2) Zakres zamówienia w ramach II etapu obejmuje:
- remont konserwatorski historycznej elewacji od strony północnej, południowej i wschodniej
- remont konserwatorski historycznej przybudówki zejścia do piwnic przy elewacji zachodniej budynku wraz z tarasem,
- rozbudowa części nowożytnej budynku do linii tarasu na parterze od strony wschodniej,
- przebudowa pomieszczeń wewnętrznych z dostosowaniem do aktualnych standardów
sanitarnych, zapewnieniem dostępu dla osób z niepełnosprawnościami poprzez wprowadzenie dźwigu osobowego (szybu windowego) oraz rampy zewnętrznej – podjazdu dla niepełnosprawnych,
- stylizacja części nowożytnej (przybudówki) do całości budynku,
- zabezpieczenie piwnicy budynku przed wilgocią (osuszenie i hydroizolacja).
b)w ramach III etapu realizowanego w ramach projektu pn.: „Modernizacja energetyczna
zabytkowych budynków użyteczności publicznej w mieście Malbork” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 :
ocieplenie ścian zewnętrznych części nowożytnej budynku,
ocieplenie połaci dachowych części nowożytnej budynku,
ocieplenie posadzki w piwnicy budynku,
wymiana stolarki okiennej i drzwiowej na spełniającą warunki aktualnej normy cieplnej
(okna zespolone, trójszybowe). Wymiana stolarki całkowita w części nowożytnej oraz częściowa w części starożytnej.
modernizacja instalacji ciepłej wody użytkowej związana z wyminą instalacji, montażu zaworów termostatycznych, ograniczeniem czasu pracy instalacji, odpowiednim zaizolowaniu przewodów c.w.u.,
modernizacja instalacji centralnego ogrzewania w zakresie wymiany grzejników, przewodów rurowych zaworów regulacyjnych i termostatycznych, wykonania poprawnej izolacji przewodów oraz regulacji instalacji po modernizacji budynku i montażu systemu zarządzania energią,
montaż nowych źródeł oświetlenia w technologii LED,
wykonanie w rozdzielnicach odpowiednich zabezpieczeń nadprądowych, różnicowo – prądowych oraz przeciwprzepięciowych, celem prawidłowego funkcjonowania i bezpieczeństwa technicznego oświetlenia po modernizacji.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
2) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ppkt 1), jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Wykonawca oświadcza, że dane opublikowane w bezpłatnych i ogólnodostępnych bazach danych są aktualne i prawdziwe.
Po zmianie:
Zamawiający wymaga złożenia oferty po OBOWIAZKOWYM odbyciu wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 ustawy. Uwaga: Złożenie oferty bez odbycia wizji skutkować będzie jej odrzuceniem, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ust. PZP. Na potwierdzenie przeprowadzonej wizji wykonawca przedkłada dokument, potwierdzający odbycie wizji lokalnej, który dla Zamawiającego traktowany jest w kategorii innych dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu, o których mowa w art. 128 ust. 1 ustawy PZP. Wizje ustala się od 24.06-27.06.25 włącznie.
Powołanie się w ofercie na zasoby osób trzecich:
1)Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.2)W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.3)Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (zał. Nr 4 do SWZ) 4)Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ppkt 3), potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5)Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy. 6)Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7)Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
1)W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
2)Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ppkt 1), jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Wykonawca oświadcza, że dane opublikowane w bezpłatnych i ogólnodostępnych bazach danych są aktualne i prawdziwe.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału, określone w art. 112 ust. 2 Ustawy, dotyczące:
3.2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3.2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający określa następujące warunki:
3.2.4.1 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie:
co najmniej jedno zamówienie obejmujące swoim zakresem budowę lub przebudowę lub remont budynku wpisanego do rejestru zabytków, o wartości wykonanych robót co najmniej 3 000 000,00 zł brutto,
oraz w ramach odrębnych umów, co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swoim zakresem konserwację gotyckiej elewacji ceglanej w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, w tym jedna realizacja przy powierzchni min. 250 m²,
oraz w ramach odrębnych umów, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na przebudowie lub remoncie budynku wpisanego do rejestru zabytków w zakresie instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
oraz w ramach odrębnych umów, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na przebudowie lub remoncie instalacji wodno-kanalizacyjnych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.
Po zmianie:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie: co najmniej jedno zamówienie obejmujące swoim zakresem budowę lub przebudowę lub remont budynku wpisanego do rejestru zabytków, o wartości wykonanych robót co najmniej 3 000 000,00 zł brutto; oraz w ramach odrębnych umów, co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swoim zakresem konserwację gotyckiej elewacji ceglanej w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, w tym jedna realizacja przy powierzchni min. 250 m²;oraz w ramach odrębnych umów, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na przebudowie lub remoncie budynku wpisanego do rejestru zabytków w zakresie instalacji elektrycznych i teletechnicznych; oraz w ramach odrębnych umów, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na przebudowie lub remoncie instalacji wodno-kanalizacyjnych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże że na czas realizacji dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
jednym kierownikiem budowy, spełniającym łącznie następujące wymogi:
winien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń. winien spełniać warunki określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w związku z art. 37g i art. 37f, ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; winien posiadać co najmniej 18- miesięczne doświadczenie jako kierownik budowy przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków; winien posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy z zastrzeżeniem, że doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu do składania ofert co najmniej 6 miesięczną aktywność zawodową; oraz jednym kierownikiem prac konserwatorskich, spełniającym łącznie następujące wymogi:
winien spełniać warunki określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z uwzględnieniem art. 37h w/w Ustawy.
winien posiadać co najmniej 5 letnie (licząc od momentu uzyskania tytułu zawodowego magistra po ukończeniu właściwych studiów wyższych) doświadczenie zawodowe w wykonywaniu prac konserwatorskich w obiektach wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, w tym jedno doświadczenie polegające na konserwacji gotyckiej elewacji ceglanej o powierzchni równej lub większej niż 250 m2.
Informacje o obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań: Zamawiający zgodnie z art.121 Ustawy zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań zamówienia w zakresie wykonania remontu konserwatorskiego elewacji budynku zgodnie z programem prac konserwatorskich, obejmującym częściowy remont elewacji północnej, południowej i wschodniej części historycznej budynku na wysokości od poziomu terenu do gzymsu koronującego (parter i piętro).
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.6. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu Przed zmianą:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej „postępowaniem”, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych o których mowa w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych (załącznik nr 6 do SWZ),
3) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
5) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 4.2 ppkt 1), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
Po zmianie:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej „postępowaniem”, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych o których mowa w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych (załącznik nr 6 do SWZ),
f) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507)
3) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
5) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 4.2 ppkt 1), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 7 do SWZ);
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zał. nr 8 do SWZ)
2) Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w ppkt 1) lit a), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w ppkt 1) lit a) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Po zmianie:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a)wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 7 do SWZ);
b)wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zał. nr 8 do SWZ)
2)Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w ppkt 1) lit a), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3)Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w ppkt 1) lit a) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 4.2 pkt. 1, 3 i 4), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1), lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1 zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Zapis pkt 4.2) stosuje się.
1)Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zapis ppkt 1)-3) stosuje się odpowiednio.