BZP: Dostawa urządzeń komputerowych w ramach realizacji projektu – Cyberbezpieczna Gmina Sławno
25.06.2025
2025/BZP 00292706/01
Gmina Sławno
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa urządzeń komputerowych w ramach realizacji projektu – Cyberbezpieczna Gmina Sławno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sławno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979909
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: I Pułku Ułanów 11
1.5.2.) Miejscowość: Sławno
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-100
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: +48 59 810 75 26
1.5.8.) Numer faksu: +48 59 810 75 26
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminaslawno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ug.slawno.ibip.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa urządzeń komputerowych w ramach realizacji projektu – Cyberbezpieczna Gmina Sławno
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1f7835df-355f-4af2-99c9-1e152342f933
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00292706
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00027293/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Cyberbezpieczna Gmina Sławno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Niniejsze zamówienie współfinansowane jest w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2 – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa konkurs grantowy w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1f7835df-355f-4af2-99c9-1e152342f9333.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1f7835df-355f-4af2-99c9-1e152342f933.
4. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
5. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-1f7835df-355f-4af2-99c9-1e152342f933.
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
9. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
10. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
11. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
c. d. w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust 1-3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L z 2016 r. Nr 119 poz. 1 i z 2018 r. Nr 127 poz. 2), zwanym dalej „RODO” informujemy, że:
1. administratorem danych osobowych jest Gmina Sławno – Urząd Gminy Sławno, 76-100 Sławno, ul. I Pułku Ułanów 11, tel. +48 59 810 75 26,
e-mail: sekretariat@gminaslawno.pl;
2. we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem danych osobowych, e-mail: odo@gminaslawno.pl, tel. 59 810 75 26 lub na adres wskazany powyżej;
3. dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa urządzeń komputerowych w ramach realizacji projektu – Cyberbezpieczna Gmina Sławno” ZPOP.271.22.2025, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego oraz jego realizacji;
4. dane osobowe mogą zostać przekazane / powierzone osobom lub podmiotom, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania przetargowego w oparciu o art. 18, 19, 74, 75 i 76 ustawy Pzp oraz podmiotom, które na mocy obowiązujących przepisów prawa mogą dokonywać oceny, weryfikacji i kontroli prowadzonego postępowania i realizacji zadania, w tym w szczególności dokumentacji związanej z pozyskiwaniem środków finansowych pochodzących z budżetu państwa i Unii Europejskiej;
5. dane osobowe nie będą przekazywane poza teren Polski / UE / Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
6. dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z obowiązujących terminów archiwizacji, w tym w szczególności w oparciu o zapisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 2320 z późn. zm.), ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.) oraz ustawy Pzp;
7. obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a konsekwencje ich niepodania wynikają z ustawy Pzp;
8. w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, o którym mowa w art. 22 RODO;
9. osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
1) dostępu do danych na podstawie art. 15 RODO;
2) sprostowania danych zgodnie z zapisami art. 16 RODO;
3) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO z wyjątkiem przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
10. osoba, której dane dotyczą nie ma prawa do:
1) usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. B, d i e RODO;
2) przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdyż podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RSSA.271.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń komputerowych w ramach realizacji projektu „Cyberbezpieczna Gmina Sławno”.
2. Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części:
1) Część nr 1 – „Dostawa serwerów, macierzy pamięci masowej, systemów operacyjnych wraz z usługami oraz zasilaczy awaryjnych”;
2) Część nr 2 – „Rozszerzenie obecnego UTM o funkcję HA wraz z wdrożeniem, dostawa systemu bezpiecznego zdalnego dostępu wraz z wdrożeniem, systemu do kontroli poczty elektronicznej wraz z wdrożeniem. Dostawa przełączników sieciowych. Dostawa, wdrożenie i konfiguracja NAC”.
3. Przedmiot dostawy powinien zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego.
4. Wymagania ogólne:
1) O ile inaczej nie zaznaczono, wszelkie zapisy SWZ zawierające parametry techniczne należy odczytywać jako parametry minimalne.
2) Dostarczany sprzęt musi być fabrycznie nowy, nieużywany, nieregenerowany, kompletny, wyprodukowany nie wcześniej niż w styczniu 2024 r., wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie, pochodzić z oficjalnego kanału dystrybucyjnego. Przez stwierdzenie „fabrycznie nowy” należy rozumieć sprzęt opakowany oryginalnie (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta). Przez „wadę fizyczną” należy rozumieć również jakąkolwiek niezgodność ze opisem przedmiotu zamówienia.
3) Sprzęt musi być wyposażony we wszystkie niezbędne do jego działania i zapewnienia wymaganych funkcjonalności Sprzętu standardowe rozwiązania software’owe wraz z prawem do bezterminowego korzystania przez Zamawiającego z tych rozwiązań w takiej funkcji, jednakże w każdym przypadku nie krócej, niż przez czas, w jakim będzie technicznie możliwe używanie Sprzętu.
4) Dokumenty gwarancyjne wystawiane i przekazywane przez Wykonawcę powinny być zgodne z zapisami SWZ.
5) Oprogramowanie pochodzić będzie z legalnego, tj. akceptowanego przez producenta Oprogramowania kanału dystrybucji oraz zostanie udostępnione Zamawiającemu do korzystania na warunkach stosowanych lub akceptowanych przez takiego producenta.
5. Kryteria równoważności:
1) W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, co prowadziłoby do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń i jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”.
2) W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm polskich lub europejskich, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, a wskazane powyżej odniesienia należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”.
3) Pod pojęciem rozwiązań równoważnych Zamawiający rozumie taki sprzęt, który posiada parametry techniczne i/lub funkcjonalne co najmniej równe do określonych w SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
6. Część nr 1 – Dostawa serwerów, macierzy pamięci masowej, systemów operacyjnych wraz z usługami oraz zasilaczy awaryjnych:
1) Urządzenia muszą być fabrycznie nowe, pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producenta i reprezentować model bieżącej linii produkcyjnej. Nie dopuszcza się urządzeń: odnawianych, demonstracyjnych lub powystawowych.
2) Nie dopuszcza się urządzeń posiadających wadę prawną w zakresie pochodzenia sprzętu, wsparcia technicznego i gwarancji producenta.
3) Elementy, z których zbudowane są urządzenia muszą być produktami producenta urządzeń lub być przez niego certyfikowane oraz całe muszą być objęte gwarancją producenta.
4) Urządzenia muszą być dostarczone Zamawiającemu w oryginalnych opakowaniach producenta.
5) Do każdego urządzenia musi być dostarczony komplet standardowej dokumentacji dla użytkownika w języku polskim lub angielskim w formie papierowej lub elektronicznej.
6) Urządzenia na etapie dostawy pomiędzy producentem, a zamawiającym nie mogą podlegać modyfikacjom.
7) Cały zaoferowany sprzęt (dwa serwery i macierz) musi posiadać jeden punkt świadczenia napraw gwarancyjnych.
8) Serwer – 2 szt. – wymagania minimalne:
a) Obudowa – obudowa Rack o wysokości max 1U z możliwością instalacji min. 8 dysków 2.5”; wyposażona w panel LCD umieszczony na froncie obudowy, umożliwiający wyświetlenie informacji o stanie procesora, pamięci, dysków, BIOS’u, zasilaniu oraz temperaturze; obudowa z możliwością wyposażenia w kartę umożliwiającą dostęp bezpośredni poprzez urządzenia mobilne.
b) Płyta główna – płyta główna z możliwością zainstalowania do dwóch procesorów; obsługa procesorów 32 rdzeniowych; musi być zaprojektowana przez producenta serwera i oznaczona jego znakiem firmowym; na płycie głównej powinno znajdować się minimum 16 slotów przeznaczonych do instalacji pamięci; powinna obsługiwać do 1TB pamięci RAM.
c) Chipset – dedykowany przez producenta procesora do pracy w serwerach dwuprocesorowych.
d) Procesor – zainstalowane dwa procesory 12-rdzeniowe, min. 2.4 GHz (częstotliwość bazowa), klasy x86, dedykowane do pracy z zaoferowanym serwerem, umożliwiające osiągnięcie wyniku min. 239 w teście SPECrate2017_int_base, dostępnym na stronie www.spec.org dla konfiguracji dwuprocesorowej.
e) RAM – min. 256 GB DDR5 RDIMM 5600MT/s w kościach 64GB.
f) Gniazda PCI – min. dwa sloty PCIe generacji 5.
g) Kontroler RAID – sprzętowy kontroler dyskowy, posiadający możliwość konfiguracji poziomów RAID: 0, 1, 10.
h) Dyski twarde – zainstalowane 2 x dysk SSD SATA o pojemności min. 480 GB, 6Gb, 2,5“ Hot-Plug; możliwość zainstalowania dwóch dysków M.2 NVMe SSD o pojemności min. 960GB z możliwością konfiguracji RAID 1.
i) Interfejsy sieciowe/FC/SAS – wbudowane min. 2 interfejsy sieciowe 1Gb Ethernet w standardzie BaseT; 2 interfejsy sieciowe 25Gb Ethernet w standardzie SFP28 (porty nie mogą być osiągnięte poprzez karty w slotach PCIe); 2 interfejsy sieciowe 25Gb Ethernet w standardzie SFP28; w zestawie z serwerem muszą znajdować się 2 kable DAC 10GbE SFP+/SFP+ min. 3 m, dostarczone przez producenta serwera; w zestawie z serwerem wykonawca dostarczy 3 patchcordy RJ-45 cat 6 o długości minimum 3 m.
j) Elementy montażowe – komplet wysuwanych szyn umożliwiających montaż w szafie Rack i wysuwanie serwera do celów serwisowych; ramię (organizer) do kabli ułatwiające wysuwanie serwera do celów serwisowych.
k) Wbudowane porty – 4 porty USB w tym min:
1 port USB 3.0 z tyłu obudowy,
1 port micro USB z przodu obudowy,
2 x port VGA z czego jeden z przodu obudowy,
możliwość rozbudowy o port RS232m.
l) Video – zintegrowana karta graficzna umożliwiająca wyświetlenie rozdzielczości min. 1920x1200.
m) Zasilacze – Redundantne, Hot-Plug min. 1100 W klasy Titanium.
n) System operacyjny/dodatkowe oprogramowanie – fabrycznie zainstalowany system operacyjny Microsoft Windows Serwer 2025 Standard:
licencja serwerowego systemu operacyjnego musi uwzględniać wszystkie rdzenie procesorów zainstalowanych w serwerze,
dostarczona z serwem licencja musi uprawniać do uruchomienia w środowisku wirtualnym co najmniej sześciu systemów Windows Server 2025,
licencje serwerowego systemu operacyjnego nie mogą być ograniczone czasowo,
dodatkowe licencje – serwery muszą zostać dostarczone z licencjami CAL dostarczonymi przez producenta oferowanych serwerów – łącznie 50 licencji na użytkownika Windows Server 2025 (Windows Server 2025 User CAL).
o) Bezpieczeństwo – zatrzask górnej pokrywy oraz blokada na ramce panela zamykana na klucz służąca do ochrony nieautoryzowanego dostępu do dysków twardych; możliwość wyłączenia w BIOS funkcji przycisku zasilania; BIOS ma możliwość przejścia do bezpiecznego trybu rozruchowego z możliwością zarządzania blokadą zasilania, panelem sterowania oraz zmianą hasła; wbudowany czujnik otwarcia obudowy współpracujący z BIOS i kartą zarządzającą; moduł TPM 2.0; możliwość dynamicznego włączania i wyłączania portów USB na obudowie – bez potrzeby restartu serwera; możliwość wymazania danych ze znajdujących się dysków wewnątrz serwera – niezależne od zainstalowanego systemu operacyjnego, uruchamiane z poziomu zarządzania serwerem; serwer musi być wyposażony w rozwiązanie zapewniające ochronę oprogramowania układowego przed manipulacją złośliwego oprogramowania; ochrona taka musi być zgodna z zaleceniami NIST SP 800-147B i NIST SP 800-155; jednocześnie Zamawiający wymaga, aby dostarczony serwer posiadał zaimplementowane sprzętowo mechanizmy kryptograficzne poświadczające integralność oprogramowania BIOS (Root of Trust); wbudowany w serwer mechanizm pozwalający na weryfikację niezmienności konfiguracji sprzętowej serwera od momentu produkcji do dostawy do docelowej lokalizacji; mechanizm ma również pozwalać na kontrolę otwarcia urządzenia w trakcie transportu, niezależnie od stanu zasilania.
c. d. w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
48820000-2 - Serwery
48800000-6 - Systemy i serwery informacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Maksymalna liczba punktów w danym kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %.
2. Ocena łączna stanowi sumę punktów uzyskanych w ramach wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku.
3. Przyznawanie liczby punków poszczególnym ofertom będzie się odbywać według następujących zasad:
1) Cena oferty.
Ocenie zostanie poddana cena brutto oferty obliczona przez Wykonawcę zgodnie z przepisami prawa – podana w Formularzu oferty (stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ). Liczba punktów, którą można uzyskać w tym kryterium zostanie obliczona według wzoru:
najniższa cena brutto spośród złożonych ofert
liczba punktów = -------------------------------------- x 60 pkt.
cena brutto oferty ocenianej
2) Termin płatności faktury.
Termin płatności nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 30 dni od dnia przedłożenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. Zamawiający dokona stosownego obliczenia na podstawie wypełnionego formularza oferty (stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ) i złożonej w nim deklaracji Wykonawcy o terminie płatności. Liczba punktów, jaką można uzyskać w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
termin płatności w ofercie ocenianej
liczba punktów = ------------------------------------------ x 40 pkt.
najdłuższy termin płatności spośród złożonych ofert
4. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów
w wyniku oceny oferty.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
8. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
9. Komisja Przetargowa sprawdzi czy oferta spełnia warunki i wymogi ustawy Pzp i SWZ.
10. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
11. Na podstawie kryteriów oceny ofert Zamawiający będzie oceniał każdą spośród ofert nie podlegających odrzuceniu i wybierze ofertę najkorzystniejszą.
12. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli zajdzie co najmniej jedna z przesłanek wymienionych w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
13. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający informuje równocześnie Wykonawców, którzy złożyli oferty, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, o:
1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania, jeżeli są miejscami wykonywania działalności Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;
2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone.
14. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń komputerowych w ramach realizacji projektu „Cyberbezpieczna Gmina Sławno”.
2. Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części:
1) Część nr 1 – „Dostawa serwerów, macierzy pamięci masowej, systemów operacyjnych wraz z usługami oraz zasilaczy awaryjnych”;
2) Część nr 2 – „Rozszerzenie obecnego UTM o funkcję HA wraz z wdrożeniem, dostawa systemu bezpiecznego zdalnego dostępu wraz z wdrożeniem, systemu do kontroli poczty elektronicznej wraz z wdrożeniem. Dostawa przełączników sieciowych. Dostawa, wdrożenie i konfiguracja NAC”.
3. Przedmiot dostawy powinien zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego.
4. Wymagania ogólne:
1) O ile inaczej nie zaznaczono, wszelkie zapisy SWZ zawierające parametry techniczne należy odczytywać jako parametry minimalne.
2) Dostarczany sprzęt musi być fabrycznie nowy, nieużywany, nieregenerowany, kompletny, wyprodukowany nie wcześniej niż w styczniu 2024 r., wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie, pochodzić z oficjalnego kanału dystrybucyjnego. Przez stwierdzenie „fabrycznie nowy” należy rozumieć sprzęt opakowany oryginalnie (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta). Przez „wadę fizyczną” należy rozumieć również jakąkolwiek niezgodność ze opisem przedmiotu zamówienia.
3) Sprzęt musi być wyposażony we wszystkie niezbędne do jego działania i zapewnienia wymaganych funkcjonalności Sprzętu standardowe rozwiązania software’owe wraz z prawem do bezterminowego korzystania przez Zamawiającego z tych rozwiązań w takiej funkcji, jednakże w każdym przypadku nie krócej, niż przez czas, w jakim będzie technicznie możliwe używanie Sprzętu.
4) Dokumenty gwarancyjne wystawiane i przekazywane przez Wykonawcę powinny być zgodne z zapisami SWZ.
5) Oprogramowanie pochodzić będzie z legalnego, tj. akceptowanego przez producenta Oprogramowania kanału dystrybucji oraz zostanie udostępnione Zamawiającemu do korzystania na warunkach stosowanych lub akceptowanych przez takiego producenta.
5. Kryteria równoważności:
1) W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, co prowadziłoby do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń i jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”.
2) W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm polskich lub europejskich, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, a wskazane powyżej odniesienia należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”.
3) Pod pojęciem rozwiązań równoważnych Zamawiający rozumie taki sprzęt, który posiada parametry techniczne i/lub funkcjonalne co najmniej równe do określonych w SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
6. Część nr 2 – Rozszerzenie obecnego UTM o funkcję HA wraz z wdrożeniem, dostawa systemu bezpiecznego zdalnego dostępu wraz z wdrożeniem, systemu do kontroli poczty elektronicznej wraz z wdrożeniem. Dostawa przełączników sieciowych. Dostawa, wdrożenie i konfiguracja NAC:
1) Urządzenie HA do obecnego urządzenia UTM z systemem montażu umożliwiającym mocowanie w szafie serwerowej – wymagania minimalne – dostawa dodatkowego urządzenia pełniącego funkcję standby w klastrze wysokiej dostępności (HA) z urządzeniem podstawowym Sonicwall TZ570; urządzenie standby powinno mieć identyczne parametry wydajnościowe oraz sprzętowe jak podstawowa jednostka; urządzenia powinny synchronizować pomiędzy sobą stany sesji połączeń; obecne urządzenie to Sonicwall TZ570; uruchomienie systemu HA; weryfikacja reguł na obecnym urządzeniu UTM.
2) System bezpiecznego zdalnego dostępu – wymagania minimalne:
Licencja wieczysta na oprogramowanie do bezpiecznego zdalnego dostępu z interfejsem graficznym jednolitym z urządzeniem UTM.
Zapewniające równoczesny zdalny dostęp 15 osobom.
Oprogramowanie musi posiadać wsparcie producenta do 30.06.2026 r.
Wdrożenie.
3) System do kontroli poczty elektronicznej – wymagania minimalne:
a) Wymagania ogólne:
System ochrony poczty musi działać w śodowisku hostowanym poza infrastrukturą klienta na terenie Unii Europejskiej.
System powinien funkcjonować jako Proxy ze wsparciem dla protokołu SMTP.
System powinien posiadać własne filtry reputacji oraz mechanizmy antyphishingowe oraz antyspamowe.
System powinien umożliwiać skanowanie przychodzącej i wychodzącej.
Możliwość wykorzystania rekordów SPF oraz mechanizmu DKIM oraz DMARC.
Automatyczna aktualizacja filtrów bez przerywania pracy.
Musi posiadać wewnętrzną konsolę do administrowania (Web), bez potrzeby instalowania klientów.
Możliwość stworzenia kwarantanny per użytkownik. Umożliwianie użytkownikowi zarządzania własną kwarantanną, usuwanie wiadomości lub zwolnienie tych, które nie uważają za SPAM, a także możliwość blokowania e-maili. Kwarantanna może być implementowana z bezpośrednią integracją z aplikacji poczty e-mail lub przez interfejs WWW (HTTPS).
Możliwość uruchomienia konsoli web, dzięki której użytkownicy mogą sprawdzać wiadomości, które są poddawane kwarantannie ze względu na spam.
Możliwość, aby użytkownicy sami tworzyli listy wyjątków dla nadawców w konsoli web.
Umożliwianie użytkownikom na przeglądanie podejrzanych wiadomości w kwarantannie i zaakceptowanie nadawców bez interwencji administratora.
Umożliwianie użytkownikowi na utworzenie osobistych, białych list (zaufanych adresów), niezależnie od administratora, tak aby te białe listy nie kolidowały z filtrami innych użytkowników.
Moduł kwarantannowy powinien znajdować się w samym systemie antyspamowym i być w stanie wysłać okresowe powiadomienie do użytkowników, informując o wiadomościach traktowanych jako SPAM, które zostały wstawione do kwarantanny.
Użytkownik powinien być w stanie automatycznie usunąć wiadomości poddane kwarantannie zgodnie z ustawieniami określonymi przez administratora.
System powinien dawać możliwość powiadomienia administratora pocztą e-mail, jeśli filtry antyspamowe nie otrzymują aktualizacji przez pewien czas. Przyjmuje się alternatywnie, że administrator zostanie powiadomiony w przypadku błędów aktualizacji.
Rozwiązanie powinno być w stanie tworzyć i zarządzać wieloma grupami użytkowników i definiować zróżnicowane reguły i polityki dla każdej z tych grup. System powinien integrować się z bazą LDAP.
Rozwiązanie umożliwia stosowanie filtrów, które aplikowane są przed wejściem wiadomości do systemu. Filtry te muszą mieć możliwość klasyfikacji różnych typów zachowań (takich jak białe i czarne listy). Filtry połączeń muszą być konfigurowane przynajmniej przez: adres IP; zakres adresów IP; muszą wspierać RBL (listy oparte o DNS); muszą posiadać i mieć możliwość używania filtrów reputacji; muszą być w stanie definiować następujące polityki: limit ilości odbiorców na wiadomość, limit wielkości wiadomości; pozwalać lub zabraniać używania SSL/ TSL dla połączeń; używać antyspam; musi wpierać SSL / TLS dla połączeń przychodzących i wychodzących; musi mieć możliwość używania odwrotną translację adresów DNS (revDNS); urządzanie powinno wspierać wiele domen (rekordów MX).
Kolejki dostarczania w oprogramowaniu MTA muszą być na tyle duże, aby wspierać przeładowanie wiadomościami w sytuacji awarii albo problemów w innych punktach infrastruktury pocztowej.
Rozwiązanie powinno wspierać unikalne profile, które obsługują zachowanie wiadomości odbijanych bazując na domenach lub na docelowych adresach IP.
Moduł kwarantanny powinien być w stanie wysłać okresowe powiadomienie dla użytkowników, informując o wiadomościach traktowanych jako spam, które zostały przeniesione do kwarantanny.
Directory Collection Protection: rozwiązanie musi posiadać ochronę przed tego typu atakami dzięki skanowaniu odbiorcy wiadomości w LDAP, Active Directory.
DoS: system operacyjny urządzenia fizycznego lub wirtualnego powinien mieć możliwość identyfikacji i ochrony MTA przed atakami typu DoS.
System uwierzytelniania powinien mieć ochronę przed atakami (np. atak słownikowy).
Posiadać funkcję zapory e-mail, chroniąc serwer poczty przed atakiem typu Directory Harvest Attack (DHA).
Filtry ochrony przed spamem powinny skanować wszystkie części wiadomości, w tym: nadawcy (komenda SMTP MAIL FROM), odbiorcy (komenda SMTP RCPT TO), nagłówek wiadomości, treść wiadomości e-mail, załączniki widomości e-mail.
Filtry bezpieczeństwa: urządzenie musi posiadać mechanizm identyfikacji treści wiadomości takich elementów jak: numer karty kredytowej, RG i / lub CPF; musi posiadać mechanizmy tworzenia katalogów słów należących do konkretnych tematów, takich jak przestępstwa; musi zezwalać na heurystyczną weryfikację nowo wprowadzonych wirusów, nawet bez dostępnej szczepionki; musi pozwalać na weryfikację rzeczywistego typu pliku nawet po zmianie nazwy; umożliwiać skanowanie plików wykonywalnych skompresowanych; posiadać ochronę przed oprogramowaniem szpiegującym bez potrzeby dodatkowego oprogramowania lub agenta; ochrona przed Dialerami bez potrzeby dodatkowego oprogramowania lub agenta.
c. d. w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
48820000-2 - Serwery
48800000-6 - Systemy i serwery informacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Maksymalna liczba punktów w danym kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %.
2. Ocena łączna stanowi sumę punktów uzyskanych w ramach wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku.
3. Przyznawanie liczby punków poszczególnym ofertom będzie się odbywać według następujących zasad:
1) Cena oferty.
Ocenie zostanie poddana cena brutto oferty obliczona przez Wykonawcę zgodnie z przepisami prawa – podana w Formularzu oferty (stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ). Liczba punktów, którą można uzyskać w tym kryterium zostanie obliczona według wzoru:
najniższa cena brutto spośród złożonych ofert
liczba punktów = -------------------------------------- x 60 pkt.
cena brutto oferty ocenianej
2) Termin płatności faktury.
Termin płatności nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 30 dni od dnia przedłożenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. Zamawiający dokona stosownego obliczenia na podstawie wypełnionego formularza oferty (stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ) i złożonej w nim deklaracji Wykonawcy o terminie płatności. Liczba punktów, jaką można uzyskać w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
termin płatności w ofercie ocenianej
liczba punktów = ------------------------------------------ x 40 pkt.
najdłuższy termin płatności spośród złożonych ofert
4. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów
w wyniku oceny oferty.
5. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
6. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
8. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
9. Komisja Przetargowa sprawdzi czy oferta spełnia warunki i wymogi ustawy Pzp i SWZ.
10. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
11. Na podstawie kryteriów oceny ofert Zamawiający będzie oceniał każdą spośród ofert nie podlegających odrzuceniu i wybierze ofertę najkorzystniejszą.
12. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli zajdzie co najmniej jedna z przesłanek wymienionych w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
13. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający informuje równocześnie Wykonawców, którzy złożyli oferty, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, o:
1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania, jeżeli są miejscami wykonywania działalności Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;
2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone.
14. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:1) Część nr 1 – 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100);
2) Część nr 2 – 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).
2. Wadium można wnieść w formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Sławno Nr 50 9317 0002 0000 3131 2000 0030 z dopiskiem „Wadium na dostawę urządzeń komputerowych – Część nr ……”.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał dokumentu w postaci elektronicznej.
7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SWZ skutkowało będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.
8. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z postanowieniami art. 98 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
muszą ustanowić Pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów;
pełnomocnictwo musi jednocześnie wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną, fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie
z Pełnomocnikiem;
przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może wezwać do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
2. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców powinna spełniać następujące wymagania:
1) musi być zgodna z postanowieniami SWZ;
2) sposób składania dokumentów w przypadku składania oferty wspólnej:
a) dokumenty wspólne, takie jak:
oferta (Załącznik nr 1 do SWZ);
minimalne wymagania techniczno – użytkowe (Załącznik nr 2a lub 2b do SWZ);
oświadczenie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (Załącznik nr 5 do SWZ);
podpisują wszyscy członkowie konsorcjum lub Pełnomocnik (Lider) w imieniu całego konsorcjum.
b) dokumenty, takie jak:
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia (Załącznik nr 4 do SWZ);
składa każdy z partnerów konsorcjum w imieniu swojej firmy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień umowy na podstawie art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, które zostaną wyrażone w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i mogą nastąpić wyłącznie w następujących sytuacjach:1) zmiany terminu wykonania umowy, w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
b) wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego nie wynikające z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
c) wyrażenia zgody przez Zamawiającego na skrócenie terminu realizacji,
2) w zakresie zmiany wynagrodzenia, zwłaszcza w sytuacji zmiany stawki obowiązującego podatku od towarów i usług (VAT).
2. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 1, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego:
1) opis propozycji zmiany,
2) uzasadnienie zmiany,
3) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy,
4) opis wpływu zmiany na harmonogram realizacji i fakturowania oraz termin wykonania umowy.
3. Wykonawca nie będzie uprawniony do żądania przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę – w takim przypadku koszty dodatkowe związane takimi zmianami ponosi Wykonawca.
4. Powyższe zmiany nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego.
5. Poza przypadkami opisanymi w niniejszym paragrafie, zmiana umowy może nastąpić w przypadkach przewidzianych w art. 455 ust. 1 pkt. 2 – 4 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.