BZP: Remont pomieszczeń biurowych, toalet i wymiana oświetlenia wewnętrznego w Placówce Terenowej KRUS w Starachowicach, ul. Krótka 1
25.06.2025
2025/BZP 00293353/01
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Kielcach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont pomieszczeń biurowych, toalet i wymiana oświetlenia wewnętrznego
w Placówce Terenowej KRUS w Starachowicach, ul. Krótka 1
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Kielcach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01251326200203
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 65B
1.5.2.) Miejscowość: Kielce
1.5.3.) Kod pocztowy: 25-389
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 348 19 00, 41 348 19 04
1.5.8.) Numer faksu: 41 348 19 20
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kielce@krus.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/krus
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ubezpieczenia rolnicze
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont pomieszczeń biurowych, toalet i wymiana oświetlenia wewnętrznego
w Placówce Terenowej KRUS w Starachowicach, ul. Krótka 1
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d6d7cc32-062a-48c9-92f0-0a8b20e3f39f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00293353
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00124597/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont pomieszczeń biurowych, toalet i wymiana oświetlenia wewnętrznego w Placówce Terenowej KRUS w Starachowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https:/e-zamowienia.krus.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w niniejszym postępowaniu odbywa się w języku polskim i wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.: przy użyciu Platformy Zamawiającego (zwanej dalej „Platformą” lub „Systemem”) dostępnej pod adresem: https:/e-zamowienia.krus.gov.pl , za pomocą którego odbywa się składanie ofert lub ich wycofanie, składanie ofert dodatkowych, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi przez Zamawiającego, wymiana korespondencji dotyczącej oferty oraz przekazywanie dokumentów i oświadczeń w niniejszym postępowaniu o zamówienie. Szczegóły w zakresie komunikacji opisane zostały w Rozdziale XVI SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ogólne zasady korzystania z Platformy: 1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na stronie https://e-zamowienia.krus.gov.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl. 2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. 3) Rejestracja konta następuje poprzez: a) kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub b) jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych. 4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji. 2. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.: 1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; 2) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej; 3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2; 4) Włączona obsługa JavaScript; 5) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf. 3. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie podpisu elektronicznego: 1) Przeglądarka internetowa Microsoft Edge, Chrome, Firefox w wersji wspieranej przez producenta. Rekomendowaną przeglądarką do złożenia oferty podpisanej elektronicznie jest Firefox w wersji wpieranej przez producenta. 2) Uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również zainstalowania Java (licencja EPL) w wersji OpenJDK 8 lub Java (licencja Oracle) w wersji 1.8.0_202 32 bitowej oraz 64 bitowej, pozwalające na przyjmowanie przez użytkownika sesyjnych plików cookie oraz obsługującej szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny platformy eZamawiający (ezamawiający.pl) do wyjątków (exception site list) w Javie. Uwaga: wymaga to uprawnień administracyjnych na komputerze. 3) Zainstaluj dedykowany komponent Szafir SDK oraz aplikację Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności podpisu elektronicznego w platformie eZamawiający. Po zainstalowaniu rozszerzenia Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host należy przeładować bieżącą stronę. 4) Przed uruchomieniem platformy eZamawiający, w pierwszej kolejności podłącza czytnik z kartą kryptograficzną do komputera. 4. Informacje dotyczące odpowiedniego przygotowania stanowiska znajdą Państwa na stronie: https://oneplace.marketplanet.pl/przygotuj-stanowisko-pc-wykonujac-ponizsze-kroki 5. W zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) Wykonawca dołącza do Systemu uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego jako: 1) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES, 2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https:/e-zamowienia.krus.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO znajduje się w treści SWZ- Rozdział XXVIII. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązany jest oświadczyć na formularzu ofertowym, że spełnia obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia.
2) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (tj. uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych) nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą, a także naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
3) Zgłoszenie w niniejszym postępowaniu o zamówienie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
4) Wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępni tych danych, chyba, że zajdą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 0500-OP.261.02.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu pomieszczeń biurowych, toalet i wymiana oświetlenia wewnętrznego w budynku Placówki Terenowej KRUS w Starachowicach przy ul. Krótkiej 1, 27-200 Starachowice.
2. Roboty budowlane swoim zakresem obejmują w szczególności:
1) roboty przygotowawcze i towarzyszące,
2) roboty malarskie
3) roboty posadzkowe,
4) wymianę stolarki drzwiowej,
5) wymianę formatek w suficie podwieszanym na istniejącym stelażu,
6) remont toalet ogólnodostępnych z dostosowaniem jednej dla osób niepełnosprawnych:
7) elektrykę (wymianę opraw oświetleniowych na LED, wymianę gniazdek, łączników).
3. Szczegółowy opis, zakres, warunki realizacji oraz zasady rozliczeń przedmiotowego zamówienia zawiera następująca dokumentacja, która stanowi integralną część SWZ:
– Załącznik nr 2 do SWZ– Przedmiar robót budowlanych, będący jednocześnie Załącznikiem nr 1 do Wzoru Umowy,
– Załącznik nr 11 do SWZ– Wzór Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45442100-8 - Roboty malarskie
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona weryfikacji i oceny ofert złożonych przez Wykonawców w postępowaniu pod względem spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do ich wykluczenia z postępowania na podstawie oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawców z zachowaniem sposobu i formy, o których mowa w SWZ oraz na podstawie kryteriów oceny ofert opisanych w Rozdziale XXIV SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XI oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu określone w niniejszym Rozdziale dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w przedmiotowym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w przedmiotowym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
a) Wykonawca w celu spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej zobowiązany jest wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia w wysokości co najmniej 200 000,00 zł.
Dokument musi być ważny na dzień składania ofert.
b) Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w odniesieniu do warunku dotyczącego sytuacji finansowej.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w przedmiotowym zakresie
a) Wykonawca przystępujący do zamówienia musi wykazać (udokumentować), że ma wiedzę i doświadczenie w wykonaniu lub wykonywaniu roboty budowlanej będącej przedmiotem zamówienia tzn. obejmującej roboty rodzajowo takie same lub podobne do robót stanowiących przedmiot niniejszego postępowania. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5* lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje należycie:
* okres ten liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
– co najmniej 2 roboty budowlane (wykonane lub wykonywane przez Wykonawcę na podstawie odrębnych umów) w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia
i o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) każda z nich z podaniem rodzaju (przedmiotu), wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu na rzecz których robota/y została wykonana wraz z załączeniem dowodu określającego, że wskazana robota została wykonana lub jest wykonywana należycie,
b) dowodami potwierdzającymi, że roboty budowlane zostały wykonane należycie są:
– referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów– inne odpowiednie dokumenty;
– oświadczenie Wykonawcy lub inny dokument sporządzony przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane - jeżeli z uzasadnionych przyczyn niezależnych od Wykonawcy nie jest on w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w tiret pierwszy;
– w celu wykazania zdolności zawodowej nie można sumować kilku oddzielnych robót budowlanych o mniejszej wartości, aby uzyskać wartość wymaganą w pkt 4 lit. a) tiret pierwsze;
– Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca na wezwanie złoży Załącznik nr 8 do SWZ- Wykaz robót budowlanych wykonanych lub wykonywanych.
2. Wykonawcy polegający na zasobach innych podmiotów.
1) Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa w Rozdziale XII pkt 1 ppkt 2 i 3, w stosownych sytuacjach
oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego części, może polegać na sytuacji ekonomicznej lub finansowej lub zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących
go z nimi stosunków prawnych;
2) Wykonawca, który polega na sytuacji ekonomicznej lub finansowej lub zdolnościach innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie (lub inny dokument) potwierdzające udostępnianie zasobów przez inne podmioty należy złożyć wraz
z ofertą wg wzoru określonego w Załączniku nr 7 do SWZ;
3) Zamawiający oceni, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja ekonomiczna lub finansowa, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu
na podstawie art. 118 ustawy Pzp przesłanki wykluczenia, o których mowa w Rozdziale XI SWZ.
4) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
5) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia swoich zasobów w celu spełnienia warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia w wykonywaniu roboty budowlanej będącej przedmiotem zamówienia musi bezpośrednio uczestniczyć w tej części zamówienia, do której zasoby te udostępnił;
6) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7) Wykonawca nie może po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Zamawiający pobierze samodzielnie powyższe informacje ze strony internetowej: https://ekrs.ms.gov.pl lub https://prod.ceidg.gov.pl
– Wykonawca zagraniczny powinien złożyć odpowiedniki polskiej informacji, tj. odpisu z KRS lub CEiDG.
2. Oświadczenie o przynależności bądź braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - składane będzie, co do zasady tylko przez Wykonawcę, który złożył najwyżej ocenioną ofertę, a nie przez wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia – w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.
3. Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do SWZ, o których mowa w:
a) art.108 ust. 1 ustawy Pzp,
b) art. 109 ust.1 pkt 1, 4, 7, 8 i 10 ustawy Pzp,
c) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie, oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 7, 8 i 10 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
4. Wskazane podmiotowe środki dowodowe Wykonawca składa w Systemie w formie elektronicznej (tj. opatrzonej podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5. Wykonawca zagraniczny. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się
on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem i jeśli sporządzony został w języku obcym musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu opisany w Rozdziale XV SWZ.
a) na potwierdzenie spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę zdolności ekonomicznej lub finansowej niezbędnej do realizacji zamówienia. W tym celu Zamawiający wymaga w szczególności dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 zł. Dokument musi być ważny na dzień składania ofert.
b) Wykaz robót budowlanych wykonanych lub wykonywanych (Załącznik nr 8
do SWZ), o którym mowa w Rozdziale XII pkt 1 ppkt 4 - na potwierdzenie spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do przygotowania Oferty Wykonawca wykorzysta Formularz oferty, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ stanowiący integralną składową oferty.2. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ,
2) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego według wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SWZ,
3) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ,
Oświadczenia wymienione powyżej muszą być złożone w następujący sposób:
a) Wykonawca - składa oświadczenia w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
b) Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia - sporządza odrębnie oświadczenia w oryginale. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą dodatkowo: Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia według wzoru określonego w Załączniku nr 6 do SWZ,
c) Podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca (jeśli dotyczy) - sporządza oświadczenia we własnym imieniu w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W tym przypadku oświadczenia potwierdzają brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
d) Wykonawca, który powołuje się na sytuację ekonomiczną lub finansową innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania (w zakresie, w jakim powołuje się na zasoby innego podmiotu) warunków udziału w postępowaniu, zobowiązany jest do zamieszczenia informacji o tych podmiotach w Formularzu oferty (Załącznik nr 1 do SWZ) oraz załączenia oświadczenia pochodzącego od tych podmiotów, o którym mowa w ppkt 1, 2, 3 niniejszego Rozdziału oraz Zobowiązania podmiotu/ów oddającego do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby - według Załącznika nr 7 do SWZ.
4) Zobowiązanie podmiotu/ów oddającego/ych do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu (jeśli Wykonawca się powołuje) według wzoru określonego w Załączniku nr 7 do SWZ.
5) Pełnomocnictwo/-wa - w przypadku, gdy ofertę podpisuje(ą) osoba(y) inna(e) niż wymieniona(e) w odpisie z właściwego Rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innym dokumencie wskazującym sposób reprezentacji Wykonawcy.
3. Wykaz wymaganych w postępowaniu oświadczeń lub dokumentów szczegółowo opisany został w Rozdziale XX SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium celem zabezpieczenia swojej oferty:– w wysokości 2 000,00 zł (słownie zł: Dwa tysiące złotych 00/100)
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, który upływa dnia 11 lipca 2025 roku o godz. 11:00 i utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 98)
Szczegóły w zakresie wymagań dotyczących wadium opisane zostały w Rozdziale XVIII SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia:1) dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający stawia następujące wymagania:
a) warunek, o którym mowa w Rozdziale XI pkt 1, 2 i 3 SWZ powinien spełniać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
b) warunek, o którym mowa w Rozdziale XII pkt 1 ppkt 3 i ppkt 4 zostanie spełniony jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców spełni wymagania Zamawiającego i będzie wykonywał roboty budowlane, do których realizacji zdolności są wymagane (warunek nie podlega sumowaniu);
Uwaga!
W przypadku, gdy warunek dotyczący wiedzy i doświadczenia spełnia tylko jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga złożenia przez te podmioty oświadczenia określającego, które zadania będzie wykonywał każdy z Wykonawców (Załącznik nr 6 do SWZ).
2) Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu Cywilnego;
2. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
Pełnomocnictwo powinno być złożone w sposób i w formie określonej w Rozdziale XX pkt 11 ppkt 5 SWZ.
Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie
z Pełnomocnikiem.
3. W przypadku, gdy oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie uznana przez Zamawiającego za najkorzystniejszą, warunkiem zawarcia umowy z Zamawiającym jest spełnienie następujących wymagań:
na żądanie Zamawiającego, Wykonawcy przedłożą kopię umowy regulującej zasady ich współpracy,
umowa (konsorcjum) winna określać: Strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdej ze Stron, solidarną odpowiedzialność za zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia;
4. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia określającego, które zadania będzie wykonywał każdy z nich. Wzór oświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak i dla wszystkich partnerów.
6. Do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie publiczne stosuje się przepisy dotyczące Wykonawców.
Ww. warunki określone zostały w Rozdziale XIII SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego znajdują się w Załączniku nr 11 do SWZ stanowiącym Wzór umowy.2. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zawartych w niej warunkach.
3. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę/Podwykonawcę projektowanych postanowień umowy.
4. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia i warunki rozliczeń finansowych określone zostały we Wzorze umowy.
5. W zakresie uregulowanym w art. 455 ustawy Pzp, Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany zawartej umowy w okresie realizacji zamówienia.
6. Warunki wprowadzenia zmian do umowy oraz waloryzacji wynagrodzenia określone zostały we Wzorze umowy, o którym mowa w pkt 1 niniejszego Rozdziału.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-11 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem własnego konta założonego w Systemie https:/e-zamowienia.krus.gov.pl . Wykonawca do upływu terminu do składania ofert może samodzielnie wycofać złożoną przez siebie ofertę (w tym celu w zakładce „Oferty" należy zaznaczyć ofertę, a następnie wybrać polecenie „Wycofaj”), złożyć nową lub zrezygnować z udziału w postępowaniu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-11 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim i złożona pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Treść oferty musi odpowiadać treści SWZ.
4. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w tym z przygotowaniem i złożeniem oferty.
5. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
6. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich.
7. Wykonawca, którego oferta została wybrana, ma obowiązek zawrzeć Umowę z uwzględnieniem postanowień Zamawiającego określonych w „Istotnych dla Stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego”. Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.
8. Zamawiający zawrze umowę w terminie zgodnym z art. 308 ust 2 ustawy Pzp.
9. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez Zamawiającego o sposobie, miejscu i terminie podpisania Umowy.