BZP: Budowa centrum przesiadkowego – zagospodarowanie terenu ciągu ulicy Niepodległości wraz z terenem przyległym do dworca PKP w Kępicach
25.06.2025
2025/BZP 00293511/01
GMINA KĘPICE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa centrum przesiadkowego – zagospodarowanie terenu ciągu ulicy Niepodległości wraz z terenem przyległym do dworca PKP w Kępicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA KĘPICE
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979826
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Niepodległości 6
1.4.2.) Miejscowość: Kępice
1.4.3.) Kod pocztowy: 77-230
1.4.4.) Województwo: pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@kepice.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kepice.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00293511
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-25
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00276499
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych, w ramach inwestycji pn. „Budowa centrum przesiadkowego – zagospodarowanie terenu ciągu ulicy Niepodległości wraz z terenem przyległym do dworca PKP w Kępicach”, obejmujących kompleksowe zagospodarowanie terenu w ciągu ul. Niepodległości oraz w rejonie dworca PKP w Kępicach, wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
3.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Budowę i przebudowę układu drogowego:
a) Budowa nowego odcinka ul. Niepodległości – droga klasy Z, jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa, o szerokości jezdni 6,0 m z lokalnymi poszerzeniami do 7,0 m.
b) Budowa dwóch rond jednopasmowych:
- Rondo czterowlotowe w miejscu dotychczasowego skrzyżowania ul. Pomorskiej, Kościuszki i Niepodległości
- Rondo trójwlotowe przy budynku dworca kolejowego (ul. Niepodległości, ul. Sikorskiego i nowy odcinek ul. Niepodległości)
c) Budowa dodatkowej jezdni zbiorczo-manewrowej o szerokości 5,0 m z dwoma jednokierunkowymi zjazdami (wjazd/wyjazd)
2) Budowę infrastruktury przesiadkowej:
a) Zatoki autobusowe z peronami i montażem 2 wiat przystankowych
b) Parking przy ul. Niepodległości:
- 20 miejsc parkingowych (2,5 x 5 m) oraz 2 miejsca o wymiarach 3,6 x 5 m
c) Parking w rejonie dworca kolejowego:
- 40 miejsc (2,5 x 5 m)
- 2 miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych (3,0 x 5 m)
- 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych (3,6 x 5 m)
d) Miejsca postojowe typu „kiss & ride”
3) Budowę infrastruktury pieszo-rowerowej:
a) Chodniki i ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż nowego przebiegu ul. Niepodległości:
- Szerokość ciągu pieszo-rowerowego – 2,5 m (po stronie zachodniej),
- Szerokość chodnika – 1,5 m (od strony wschodniej).
b) Azyle dla pieszych i rowerzystów na wlotach rond.
4) Wykonanie instalacji technicznych:
a) Budowa kanalizacji deszczowej, w tym:
- 59 studzienek ściekowych,
- odwodnienia liniowe.
5) Budowa oświetlenia drogowego o długości 342 m:
a) montaż 8 słupów oświetleniowych (laratnia)
b) demontaż 3 istniejących słupów energetycznych betonowych przed budynkiem dworca PKP
c) przebudowa istniejącej sieci elektroenergetycznej (248 m).
d) budowa kanalizacji kablowej (47,5 m) z rur HDPE wraz z montażem prefabrykowanych studni kablowych.
6) Montaż elementów małej architektury:
a) 2 wiaty przystankowe (autobusowe),
b) 1 wiata rowerowa systemowa,
c) 19 ławek miejskich,
d) 7 koszy na odpady
e) 3 maszty flagowe (8 m),
f) 11 krat ochronnych na drzewa.
7) Zagospodarowanie terenu zielenią:
a) Zakładanie trawników,
b) Nasadzenia drzew i krzewów ozdobnych.
8) Opracowanie tymczasowego projektu organizacji ruchu drogowego
9) Ogrodzenie terenu budowy od torowiska płotem uniemożliwiającym wejście na tory z wyjątkiem dojścia do peronu
10) Przeprowadzenie wizji terenowej, przed rozpoczęciem prac budowlanych, przez specjalistę ornitologa celem potwierdzenia, że teren inwestycji nie jest wykorzystywany przez chronione gatunki ptaków jako miejsce gniazdowania
Po zmianie:
3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych, w ramach inwestycji pn. „Budowa centrum przesiadkowego – zagospodarowanie terenu ciągu ulicy Niepodległości wraz z terenem przyległym do dworca PKP w Kępicach”, obejmujących kompleksowe zagospodarowanie terenu w ciągu ul. Niepodległości oraz w rejonie dworca PKP w Kępicach, wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
3.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Budowę i przebudowę układu drogowego:
a) Budowa nowego odcinka ul. Niepodległości – droga klasy Z, jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa, o szerokości jezdni 6,0 m z lokalnymi poszerzeniami do 7,0 m.
b) Budowa ronda jednopasmowego:
- Rondo trójwlotowe przy budynku dworca kolejowego (ul. Niepodległości, ul. Sikorskiego i nowy odcinek ul. Niepodległości)
c) Budowa dodatkowej jezdni zbiorczo-manewrowej o szerokości 5,0 m z dwoma jednokierunkowymi zjazdami (wjazd/wyjazd)
2) Budowę infrastruktury przesiadkowej:
a) Zatoki autobusowe z peronami i montażem 2 wiat przystankowych
b) Parking przy ul. Niepodległości:
- 20 miejsc parkingowych (2,5 x 5 m) oraz 2 miejsca o wymiarach 3,6 x 5 m
c) Parking w rejonie dworca kolejowego:
- 40 miejsc (2,5 x 5 m)
- 2 miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych (3,0 x 5 m)
- 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych (3,6 x 5 m)
d) Miejsca postojowe typu „kiss & ride”
3) Budowę infrastruktury pieszo-rowerowej:
a) Chodniki i ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż nowego przebiegu ul. Niepodległości:
- Szerokość ciągu pieszo-rowerowego – 2,5 m (po stronie zachodniej),
- Szerokość chodnika – 1,5 m (od strony wschodniej).
b) Azyle dla pieszych i rowerzystów na wlotach rond.
4) Wykonanie instalacji technicznych:
a) Budowa kanalizacji deszczowej, w tym:
- 59 studzienek ściekowych,
- odwodnienia liniowe.
5) Budowa oświetlenia drogowego o długości 342 m:
a) montaż 8 słupów oświetleniowych (laratnia)
b) demontaż 3 istniejących słupów energetycznych betonowych przed budynkiem dworca PKP
c) przebudowa istniejącej sieci elektroenergetycznej (248 m).
d) budowa kanalizacji kablowej (47,5 m) z rur HDPE wraz z montażem prefabrykowanych studni kablowych.
6) Montaż elementów małej architektury:
a) 2 wiaty przystankowe (autobusowe),
b) 1 wiata rowerowa systemowa,
c) 19 ławek miejskich,
d) 7 koszy na odpady
e) 3 maszty flagowe (8 m),
f) 11 krat ochronnych na drzewa.
7) Zagospodarowanie terenu zielenią:
a) Zakładanie trawników,
b) Nasadzenia drzew i krzewów ozdobnych.
8) Opracowanie tymczasowego projektu organizacji ruchu drogowego
9) Ogrodzenie terenu budowy od torowiska płotem uniemożliwiającym wejście na tory z wyjątkiem dojścia do peronu
10) Przeprowadzenie wizji terenowej, przed rozpoczęciem prac budowlanych, przez specjalistę ornitologa celem potwierdzenia, że teren inwestycji nie jest wykorzystywany przez chronione gatunki ptaków jako miejsce gniazdowania
11) Budowa kanału technologicznego
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
4) waloryzacja wynagrodzenia:
Ponadto dopuszcza się zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy.
Określa się następujące zasady wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia, o których mowa w niniejszym punkcie:
a) wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec jednokrotnej zmianie w przypadku zmiany cen wszystkich materiałów i kosztów, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy,
b) wynagrodzenie będzie podlegało waloryzacji, licząc od stanu początkowego cen, ustalonego na dzień zawarcia umowy gdy uśredniona (dla wszystkich materiałów i kosztów) wartość zmiany cen tych materiałów i kosztów przekroczy 10 %,
c) waloryzacja może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy i obejmuje wyłącznie wynagrodzenie należne po upływie tego terminu (nie jest możliwe zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia należnego przed upływem 6 miesięcy);
d) waloryzacja odbędzie się w oparciu o równowartość 45% uśrednionego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych określonego dla miesięcy od dnia zawarcia umowy do dnia złożenia wniosku o zmianę wysokości wynagrodzenia;
e) waloryzacji poddana zostanie część wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1;
f) przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost cen, względem cen przyjętych przy okazji sporządzania oferty. Wykonawca będzie uprawniony do waloryzacji wynagrodzenia wyłącznie w sytuacji wykazania Zamawiającemu, że na dzień zaistnienia podstaw do waloryzacji, ceny wszystkich kosztów i materiałów łącznie wzrosły o co najmniej 10%
g) wynagrodzenie będzie podlegało waloryzacji maksymalnie o 5%, w stosunku do wynagrodzenia całkowitego określonego w § 7 ust. 1;
h) zmiana wysokości wynagrodzenia opisana w niniejszym ustępie może nastąpić wyłącznie w przypadku ziszczenia się wszystkich powyższych warunków;
i) zmianą kosztów nie jest zmiana wynagrodzeń przysługujących pracownikom pracodawcy, co do której stosuje się postanowienia dotyczące zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę.
5) zmiany zakresu obowiązków Wykonawcy – w przypadkach i w zakresie wynikających z przyczyn uzasadniających zmiany terminu i ceny, określonych w pkt 1 i 2, z wyłączeniem zmian, które modyfikowałyby ogólny charakter umowy,
6) zmiany wynikającej przepisów prawa - w zakresie, w jakim zmiany te mają wpływ na treść i warunki wykonywania umowy,
7) zmiany podwykonawcy wskazanego umowie oraz zakresu ich czynności,
8) zmiany osób wskazanych przez Wykonawcę do pełnienia funkcji, o których mowa w § 3 umowy, przy czym nowo wskazane osoby powinny spełniać wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ i uzyskać pozytywną akceptację Zamawiającego,
9) zmiany podmiotu udostępniającego zasoby, na których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem że nowy podmiot spełniać będzie warunki określone w SWZ,
10) zmiany dotyczącej wprowadzenia zamiennych materiałów, urządzeń jak również technologii wykonywania robót przedstawionych w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.
Po zmianie:
CD Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia
d) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - w zakresie w jakim wzrosły koszty wykonania umowy przez Wykonawcę
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
4) waloryzacja wynagrodzenia:
Ponadto dopuszcza się zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy.
Określa się następujące zasady wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia, o których mowa w niniejszym punkcie:
a) wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec jednokrotnej zmianie w przypadku zmiany cen wszystkich materiałów i kosztów, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy,
b) wynagrodzenie będzie podlegało waloryzacji, licząc od stanu początkowego cen, ustalonego na dzień zawarcia umowy gdy uśredniona (dla wszystkich materiałów i kosztów) wartość zmiany cen tych materiałów i kosztów przekroczy 10 %,
c) waloryzacja może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy i obejmuje wyłącznie wynagrodzenie należne po upływie tego terminu (nie jest możliwe zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia należnego przed upływem 6 miesięcy);
d) waloryzacja odbędzie się w oparciu o równowartość 45% uśrednionego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych określonego dla miesięcy od dnia zawarcia umowy do dnia złożenia wniosku o zmianę wysokości wynagrodzenia;
e) waloryzacji poddana zostanie część wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1;
f) przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost cen, względem cen przyjętych przy okazji sporządzania oferty. Wykonawca będzie uprawniony do waloryzacji wynagrodzenia wyłącznie w sytuacji wykazania Zamawiającemu, że na dzień zaistnienia podstaw do waloryzacji, ceny wszystkich kosztów i materiałów łącznie wzrosły o co najmniej 10%
g) wynagrodzenie będzie podlegało waloryzacji maksymalnie o 5%, w stosunku do wynagrodzenia całkowitego określonego w § 7 ust. 1;
h) zmiana wysokości wynagrodzenia opisana w niniejszym ustępie może nastąpić wyłącznie w przypadku ziszczenia się wszystkich powyższych warunków;
i) zmianą kosztów nie jest zmiana wynagrodzeń przysługujących pracownikom pracodawcy, co do której stosuje się postanowienia dotyczące zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę.
5) zmiany zakresu obowiązków Wykonawcy – w przypadkach i w zakresie wynikających z przyczyn uzasadniających zmiany terminu i ceny, określonych w pkt 1 i 2, z wyłączeniem zmian, które modyfikowałyby ogólny charakter umowy,
6) zmiany wynikającej przepisów prawa - w zakresie, w jakim zmiany te mają wpływ na treść i warunki wykonywania umowy,
7) zmiany podwykonawcy wskazanego umowie oraz zakresu ich czynności,
8) zmiany osób wskazanych przez Wykonawcę do pełnienia funkcji, o których mowa w § 3 umowy, przy czym nowo wskazane osoby powinny spełniać wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ i uzyskać pozytywną akceptację Zamawiającego,
9) zmiany podmiotu udostępniającego zasoby, na których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem że nowy podmiot spełniać będzie warunki określone w SWZ,
10) zmiany dotyczącej wprowadzenia zamiennych materiałów, urządzeń jak również technologii wykonywania robót przedstawionych w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, która nie wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, jest możliwa w przypadkach przewidzianych w przepisach prawa lub w niniejszej umowie, w tym w przypadku:
1) zmiany terminów wykonania umowy o czas istnienia przeszkody, jej konsekwencji, lub o czas konieczny dla wprowadzenia innych zmian przewidzianych umową, w sytuacji:
a) zaistnienia okoliczności siły wyższej (§ 2 ust. 4 umowy) albo wystąpienia innych zdarzeń losowych, w szczególności zagrażających bezpośrednio życiu lub zdrowiu, nadto grożących powstaniem szkody o znacznych rozmiarach – o czas wystąpienia tych zdarzeń;
b) wydania decyzji, aktów administracyjnych, orzeczeń sądów a także toczących się wszelkich postępowań, mających wpływ na termin wykonania umowy, przedłużającego się postępowania organów w przedmiocie o wydania pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia zakończenia robót – o czas przekraczający ustawowe terminy na załatwienie tych spraw,
c) wystąpienia okoliczności powodujących konieczność przeprowadzenia prac saperskich, archeologicznych lub innych przeszkód uniemożliwiających lub utrudniających prowadzenie robót, ujawnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji - o czas konieczny na przeprowadzenie prac skutkujących usunięciem przeszkód,
d) dokonania realizacji robót dodatkowych lub zamiennych - o czas niezbędny na przeprowadzenie tych robót,
e) przestojów lub opóźnień spowodowanych przyczynami leżących po stronie Zamawiającego - o czas przestoju lub opóźnienia, nie dłużej niż 2 miesiące,
f) ograniczenia przedmiotu zamówienia, o którym w § 7 ust. 4 niniejszej umowy,
g) zawieszenia lub wstrzymania robót, w przypadkach przewidzianych prawem – o czas wstrzymania robót
h) konieczności dostosowania niniejszej umowy do postanowień wynikających z zawartych przez Zamawiającego umów (regulaminów, projektów), których przedmiotem jest dofinansowanie realizacji inwestycji (lub zmiany tych postanowień),
i) dokonywania zmiany umowy uzasadniających zmianę ceny lub zakresu obowiązków Wykonawcy, na podstawie postanowień umowy albo na podstawie przepisów prawa, w tym szczególności, w sytuacji przewidzianej w art. 455 ust. 1 pkt 3) i 4) oraz ust. 2 ustawy Pzp - o czas niezbędny na realizację nowych obowiązków, nie dłużej niż 1 miesiąc.
2) zmiany ceny, w konsekwencji:
a) zmian technologicznych sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, wprowadzenia zamiennych materiałów - w zakresie wynikającym z kosztorysu różnicowego,
b) rezygnacji przez Zamawiającego z części robót, w zakresie ustalonym w postanowieniami § 7 ust. 4 umowy,
c) zaistnienia potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych niezbędnych do prawidłowego zakończenia inwestycji - w zakresie wynikającym z kosztorysu różnicowego,
3) zmiana wynagrodzenia:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego - w zakresie, w jakim podatek uległ zmianie,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, w zakresie w jakim wzrosły koszty wykonania umowy przez Wykonawcę,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne - w zakresie, w jakim wzrosły koszty wykonania umowy przez Wykonawcę,
d) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - w zakresie w jakim wzrosły koszty wykonania umowy przez Wykonawcę
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
CD w informacjach dodatkowych
Po zmianie:
Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, która nie wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, jest możliwa w przypadkach przewidzianych w przepisach prawa lub w niniejszej umowie, w tym w przypadku:
1) zmiany terminów wykonania umowy o czas istnienia przeszkody, jej konsekwencji, lub o czas konieczny dla wprowadzenia innych zmian przewidzianych umową, w sytuacji:
a) zaistnienia okoliczności siły wyższej (§ 2 ust. 4 umowy) albo wystąpienia innych zdarzeń losowych, w szczególności zagrażających bezpośrednio życiu lub zdrowiu, nadto grożących powstaniem szkody o znacznych rozmiarach – o czas wystąpienia tych zdarzeń;
b) wydania decyzji, aktów administracyjnych, orzeczeń sądów a także toczących się wszelkich postępowań, mających wpływ na termin wykonania umowy, przedłużającego się postępowania organów w przedmiocie o wydania pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia zakończenia robót – o czas przekraczający ustawowe terminy na załatwienie tych spraw,
c) wystąpienia okoliczności powodujących konieczność przeprowadzenia prac saperskich, archeologicznych lub innych przeszkód uniemożliwiających lub utrudniających prowadzenie robót, ujawnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji - o czas konieczny na przeprowadzenie prac skutkujących usunięciem przeszkód,
d) dokonania realizacji robót dodatkowych lub zamiennych - o czas niezbędny na przeprowadzenie tych robót,
e) przestojów lub opóźnień spowodowanych przyczynami leżących po stronie Zamawiającego - o czas przestoju lub opóźnienia, nie dłużej niż 2 miesiące,
f) ograniczenia przedmiotu zamówienia, o którym w § 7 ust. 4 niniejszej umowy,
g) zawieszenia lub wstrzymania robót, w przypadkach przewidzianych prawem – o czas wstrzymania robót
h) konieczności dostosowania niniejszej umowy do postanowień wynikających z zawartych przez Zamawiającego umów (regulaminów, projektów), których przedmiotem jest dofinansowanie realizacji inwestycji (lub zmiany tych postanowień),
i) dokonywania zmiany umowy uzasadniających zmianę ceny lub zakresu obowiązków Wykonawcy, na podstawie postanowień umowy albo na podstawie przepisów prawa, w tym szczególności, w sytuacji przewidzianej w art. 455 ust. 1 pkt 3) i 4) oraz ust. 2 ustawy Pzp - o czas niezbędny na realizację nowych obowiązków, nie dłużej niż 1 miesiąc.
j) w przypadku gdy z przyczyn obiektywnych leżących po stronie Zamawiającego konieczna jest zmiana technologii wykonywania robót, zmiana zakresu robót lub w przypadku gdy z powodu w/w obiektywnych przyczyn nie jest możliwe prowadzenie robót – o czas występowania tych przyczyn.
2) zmiany ceny, w konsekwencji:
a) zmian technologicznych sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, wprowadzenia zamiennych materiałów - w zakresie wynikającym z kosztorysu różnicowego,
b) rezygnacji przez Zamawiającego z części robót, w zakresie ustalonym w postanowieniami § 7 ust. 4 umowy,
c) zaistnienia potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych niezbędnych do prawidłowego zakończenia inwestycji - w zakresie wynikającym z kosztorysu różnicowego,
3) zmiana wynagrodzenia:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego - w zakresie, w jakim podatek uległ zmianie,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, w zakresie w jakim wzrosły koszty wykonania umowy przez Wykonawcę,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne - w zakresie, w jakim wzrosły koszty wykonania umowy przez Wykonawcę,
CD w informacjach dodatkowych
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-06-27 09:00
Po zmianie:
2025-07-04 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-06-27 09:15
Po zmianie:
2025-07-04 09:15
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-07-28
Po zmianie:
2025-08-04