BZP: "Przebudowa skrzyżowania przy ul. Kolejowej, ul. M. Dąbrowskiej i ul. Leśnej w Międzyzdrojach"
25.06.2025
2025/BZP 00293644/01
GMINA MIĘDZYZDROJE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Przebudowa skrzyżowania przy ul. Kolejowej, ul. M. Dąbrowskiej i ul. Leśnej w Międzyzdrojach"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYZDROJE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685591
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Ratuszowy 1
1.5.2.) Miejscowość: Międzyzdroje
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-500
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@miedzyzdroje.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.miedzyzdroje.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Przebudowa skrzyżowania przy ul. Kolejowej, ul. M. Dąbrowskiej i ul. Leśnej w Międzyzdrojach"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-935e5eee-8548-4179-b91b-5c7df69aa9d0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00293644
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dot. korespondencji elektronicznej szczegółowo opisane są w pkt. 14 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.ZP.271.18.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac budowlanych polegających na przebudowie istniejącego skrzyżowania ul.
Kolejowej z ulicą M. Dąbrowskiej i ul. Leśnej w oraz wykonaniu wpustów deszczowych.
Projektowane zagospodarowanie terenu.
1) Parametry techniczne:
a) Klasa drogi - lokalna.
b) Kategoria drogi - gminna.
c) Położenie - na terenie zabudowanym.
d) Prędkość - 30 km/h.
e) Szerokość jezdni -5,00 - 6,00m.
f) Spadek poprzeczny jezdni -jednostronne 2,0%.
g) Kategoria ruch
2) Rodzaje nawierzchni:
a) Jezdnia(skrzyżowanie) - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grub. 10 cm, kolor czerwony
b) Chodnik- nawierzchnia z kostki brukowej betonowej( kostka do ponownego wbudowania)
3) Odwodnienie
Odwodnienie projektowanej inwestycji odbywać się będzie powierzchniowo, poprzez ściek i spadki poprzeczne oraz
podłużne do projektowanych wpustów deszczowych.
Ponadto w ramach zadania została zaprojektowana wymiana słupków blokujących wjazd na chodnik.
Przy pomniku przyrody "Bolko" została zaprojektowana krata osłaniająca system korzeniowy. Wody opadowo-roztopowe
przy pomniku przyrody należy odprowadzić spadkami poprzecznymi w kierunku ul. Kolejowej i ul. Leśnej. Wszystkie prace
przy pomniku przyrody w obrębie 5 m należy wykonać ręcznie, nie powodując uszkodzeń systemu korzeniowego. W
przypadku uszkodzenia gałęzi lub konarów należy poinformować o zaistniałym fakcie nadzór dendrologiczny i w
uzgodnieniu z nim wykonać zabiegi pielęgnacyjne, podobnie postępować w przypadku uszkodzenia korzeni.
Po stronie Wykonawcy leży obowiązek sporządzenia projektu czasowej organizacji ruchu (TOR) dla potrzeb realizacji
inwestycji, uzyskania wymaganych uzgodnień. Wykonawca jest zobowiązany do dnia rozpoczęcia robót, tj. do dnia
15.09.2025 r., uzyskać zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu przez właściwy organ zarządzający ruchem, a
następnie wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót.. Wykonawca zobowiązany jest
również do prawidłowego oznakowania i zabezpieczenia miejsc prowadzenia robót w pasie drogowym, zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie koszty związane ze sporządzeniem, uzgodnieniem, zatwierdzeniem i
wdrożeniem tymczasowej organizacji ruchu ponosi Wykonawca.
Po stronie Wykonawcy leży powiadomienie dyspozytorów sieci: energetycznych, gazowych i innych jeżeli występują o
planowanej dacie rozpoczęcia inwestycji, posiadających swoje uzbrojenie w granicach pasa drogowego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienie stanowi projekt techniczny, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót i
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00256968/01 z dnia 2025-05-30
2025-05-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
na tej podstawie należy wycenić ofertę. Przedmiot zamówienie obejmuje także wszystkie inne czynności, wyraźnie
niewyspecyfikowane w opisie przedmiotu zamówienia, który z przyczyn technicznych, technologicznych lub
organizacyjnych, są lub staną się niezbędne do wykonania robót opisanych w dokumentacji technicznej i specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót, w tym miedzy innymi koszty regulacji istniejących nawierzchni do poziomu
projektowanej nawierzchni, dostosowanie do poziomu projektowanej nawierzchni zjazdów na posesjach przyległych,
regulację elementów ogrodzeń, bram wjazdowych i furtek.
Zwraca się uwagę, że przy wynagrodzeniu ryczałtowym przedmiar robót nie jest podstawą do określenia zakresu robót
budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze pozycje mają być jedynie pomocą w kalkulacji
kosztów inwestycji wobec tego jest to jedynie dokumentem wspomagającym wycenę przedsięwzięcia i stanowił
uszczegółowianie wynagrodzenie ryczałtowego Wykonawcy określonego w Ofercie.
W razie różnicy w treści dokumentów przyjmuje się, że Wykonawca uwzględnił w cenie oferty wszystkie posiadane
informacje o Przedmiocie umowy, a w razie sprzeczności pomiędzy dokumentami, co do zakresu zamówienia przyjmuje się,
że Wykonawca uwzględnił w cenie oferty najszerszy możliwy zakres wynikający z jakiegokolwiek udostępnionego
dokumentu, w tym odpowiedzi na pytania i zmiany treści wskazanych wyżej dokumentów
Materiały uzyskane z rozbiórki konstrukcji lub części robót za wyjątkiem odpadów powstałych w trakcie wykonania robót,
stanowią własność Zamawiającego i Wykonawca winien przedsięwziąć wszelkie środki ostrożności niezbędne dla ich
zachowania.
a) W przypadku gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe patenty lub pochodzenie, źródło lub
szczególny proces który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane prze konkretnego wykonawcę, wskazaniu takiemu
towarzyszą wyrazy "lub równoważny". Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano produkty gotowe, z podaniem nazwy,
symbolu i producenta, to produkty tę stanowią przykłady materiałów, elementów i urządzeń, jakie mogą być użyte przez
Wykonawcę ramach robót. Znaki firmowe producentów oraz nazwy i symbole poszczególnych produktów zostały w
dokumentacji podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia ich charakterystyki Zamawiający, dopuszcza
zastosowanie rozwiązań równoważnych, nie odbiegających od zaproponowanych w zakresie:
- gabarytów i konstrukcji (wielkość z tolerancją ± 5%, rodzaj oraz liczba elementów składowych) - uwaga niniejsza nie
dotyczy parametrów użytkowych i wymiarów obiektów budowlanych,
- charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
- charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiału),
- wyglądu (struktura, barwa, kształt),
- parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcja, charakterystyki liniowe itp.) -
minimalnych określonych w specyfikacji technicznej i projekcie budowlano-wykonawczym,
- parametrów bezpieczeństwa użytkowania - minimalnych określonych odrębnymi przepisami.
Zamawiający zwraca uwagę, że w przypadku składania przez Wykonawcę propozycji rozwiązań równoważnych, to na
Wykonawcy ciąży wykazanie dowodu, iż oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane są zgodne z wymaganiami
Zamawiającego. Jeżeli zastosowanie rozwiązania równoważnego wymaga dopełnienia strony formalnej, np. uzyskania
akceptacji Nadzoru Autorskiego, zmiany Pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych niewymagających
pozwolenia na budowę, wykonania projektów zamiennych, rysunków, itp. przez osoby uprawnione do wykonywania
samodzielnej funkcji technicznej projektanta w odpowiedniej specjalności; Wykonawca ma obowiązek czynności te dopełnić
na własny koszt w ramach wynagrodzenia umownego.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym za pomocą norm, ocen
technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust.1 pkt 2 oraz ust.
3 ustawy Pzp.
Obowiązkiem Wykonawcy jest przekazanie Zamawiającemu, nie później niż do 5 dni po zawarciu umowy, harmonogramu
rzeczowo - finansowego Przedmiotu umowy (zwanego dalej "Harmonogramem"), sporządzonego w formie papierowej i
elektronicznej (plik excel) na adres um_annalewandowka@miedzyzdroje.pl. Harmonogram obejmować ma terminy
rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych elementów robót, wszystkie koszty i opłaty związane z realizacją Przedmiotu
umowy, wszelkie materiały, urządzenia i wyposażenie oraz roboty niezbędne do wykonania Przedmiotu umowy zgodnie z
opisem przedmiotu w specyfikacji warunków zamówienia. Harmonogram ma określać termin wykonania i koszt
realizowanego Przedmiotu umowy w ramach umowy zawartej z Wykonawcą. Harmonogram akceptuje Zamawiający.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-15 do 2025-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu szczegółowo opisane są w pkt.8 SWZ5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wzór umowy stanowi załącznik do SWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy .Szczegółowy opis w § 16(ZMIANA UMOWY) we wzorze umowy