BZP: Świadczenie usług prawniczych obejmujących stałą i kompleksową obsługę prawną Urzędu Gminy Kobierzyce oraz jednostek budżetowych gminy.
26.06.2025
2025/BZP 00293946/01
Gmina Kobierzyce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług prawniczych obejmujących stałą i kompleksową obsługę prawną Urzędu Gminy Kobierzyce oraz jednostek budżetowych gminy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kobierzyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935075
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Pałacowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Kobierzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-040
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: epiwowarczyk@ugk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.ugk.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług prawniczych obejmujących stałą i kompleksową obsługę prawną Urzędu Gminy Kobierzyce oraz jednostek budżetowych gminy.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0a74996d-382a-4b98-a20c-a798f6d0ff3b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00293946
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043828/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.25 Obsługa prawna urzędu i innych jednostek administracyjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej Logintrade https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
(w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem)
2. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Przekazywany przez Wykonawcę plik zawierający ofertę jest zaszyfrowany przez platformę zakupową bez możliwości jego otwarcia przez Zamawiającego przed upływem terminu otwarcia ofert.
4. Instrukcja obsługi platformy w niniejszym postępowaniu dostępna jest na stronie http://ugk.logintrade.net/rejestracja/ w zakładce INSTRUKCJE pliki: Rejestracja Wykonawcy na Platformie, Zadawanie pytań do postepowania oraz Udział w trybie podstawowym bez negocjacji.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula dotycząca obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 i 14
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 4 maja 2016 r. L 119/1) znajduje
się w dokumentach zamówienia -Projekt umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu usług prawniczych obejmujących stałą i kompleksową obsługę prawną Gminy Kobierzyce (organów: Gminy i Rady), Urzędu Gminy Kobierzyce oraz jednostek budżetowych Gminy Kobierzyce objętych wspólną obsługą
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysokości nie większej niż 50% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego. Zakres prac objętych ewentualnym zamówieniem podobnym może dotyczyć usługi obsługi prawnej wynikającej z zakresu działalności jednostek samorządu terytorialnego bądź powstania nowych jednostek organizacyjnych. Zamówienia zostaną udzielone na warunkach analogicznych do tych wynikających ze wzoru umowy, z zastrzeżeniem zmian ściśle związanych ze specyfiką danego zamówienia, oraz wynikających ze zmian przepisów.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie koordynatora zespołu
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do obsługi
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający stwierdzi, iż Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu w zakresie:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie przewiduje wprowadzenia wymogów w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie przewiduje wprowadzenia wymogów w tym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Zamawiający nie przewiduje wprowadzenia wymogów w tym zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli wykaże on, że
1) w zakresie wiedzy i doświadczenia: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje z należytą starannością co najmniej dwie usługi dla jednostek sektora finansów publicznych, w tym jedną polegającą na świadczeniu kompleksowej i stałej obsługi prawnej jednostki samorządu terytorialnego, która trwała minimum 12 miesięcy.
Przez kompleksową obsługę prawną zamawiający rozumie obsługę prawną jednostki samorządu terytorialnego w zakresie zadań realizowanych przez wszystkie wydziały, biura, referaty.
2) w zakresie potencjału osobowego dysponuje lub będzie dysponował łącznie co najmniej czteroma (4) osobami: radcami prawnymi lub adwokatami posiadającymi uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz.U. z 2024r. poz. 499 z późn. zm) lub adwokata zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (Dz.U. z 2024 r. poz. 1564) to znaczy posiadającymi stosowny wpis na odpowiednią listę adwokatów lub radców prawnych.
Wśród wskazanych osób:
a) minimum jednym radcą prawnym lub adwokatem - Koordynatorem zespołu, posiadającym minimum 5 letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu adwokata lub radcy prawnego, a w szczególności minimum 3 lata doświadczenia w obsłudze prawnej jednostki samorządu terytorialnego;
b) minimum dwoma radcami prawnymi lub adwokatami posiadającymi minimum 2 letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu adwokata lub radcy prawnego, a w szczególności minimum 1 rok doświadczenia w obsłudze prawnej jednostki samorządu terytorialnego;
c) minimum jednym radcą prawnym lub adwokatem posiadającym minimum 2 letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu adwokata lub radcy prawnego.
Wskazane 4 osoby powinny wykazać, że okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, zdobyły (każda z nich) doświadczenie dotyczące minimum 8 spośród wymienionych niżej dziedzin prawa:
1) Prawo samorządowe,
2) Prawo administracyjne, w tym procedury administracyjne,
3) Prawo cywilne,
4) Prawo zamówień publicznych,
5) Gospodarka nieruchomościami,
6) Drogi publiczne,
7) Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne, w tym zakres związany z ochrona gruntów rolnych,
8) Inwestycje budowlane,
9) Zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
10) Gospodarowanie zasobem komunalnym (lokale),
11) Oświata, w tym sprawy z zakresu Karty Nauczyciela,
12) Ochrona zdrowia, w tym programy zdrowotne opracowywane i realizowane przez jednostkę samorządu terytorialnego,
13) Podatki, w tym interpretacje indywidualne,
14) Finanse publiczne, w tym sprawy związane z dotacjami stowarzyszeń, użytek publiczny, sport, prawo wodne,
15) Ochrona środowiska, utrzymanie porządku w gminie, odpady komunalne,
16) Fundusze unijne i krajowe,
17) Pomoc publiczna, w tym w formie gminnych programów pomocowych oraz pomoc de minimis,
18) Podatkowymi i organami administracji publicznej oraz organami egzekucyjnymi,
19) Konsultacje oraz weryfikacje prawne zgodności z prawem całokształtu działalności gminnych jednostek oświatowych, w tym procesu rekrutacji do szkół i przedszkoli.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga złożenia następujących oświadczeń
i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału
w postępowaniu :
a) Wykazu usług (wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ), wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy;
w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
b) Wykazu osób (wzór stanowi Załącznik nr 4.1 do SWZ), skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi wraz z informacjami na temat ich doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, tj. oświadczenia, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy.Pełnomocnictwo dla Pełnomocnika konsorcjum.